Nou meiden ik ben er helemaal klaar voor! Morgen ga ik me wegen en dan ga ik echt beginnen met sonja bakker. Haar 1e boek die heeft bij mij toen ook super resultaat gedaan hoop dat het me nu ook gaat lukken! Maar met jullie steun komt het vast wel goed. Hoop dat we met zijn allen maar mooie resultaten mogen halen en de kilo's eindelijk eens mogen verdwijnen! Vlinderbloem dank je voor je aanmoediging! Wat fijn dat je jezelf nu al smaller ziet worden! Dat geeft alleen maar meer stimulans toch? Lekker zo doorgaan meid komt helemaal goed met jou! Pixie jaahhh ik heb vandaag alle lekkere slechte dingen die ik wou eten opgegeten verder is hier niks meer te snaaien. Ja wat voor de kids maar dat hoef ik niet. We hebben lekker fruit, een fles water staat klaar om leeg te drinken en weer te vullen want dat werkt bij mij het beste met 2,5 liter water drinken. En het gezonde eten is in huis dus ik ben er helemaal klaar voor! Ben doodsbang voor de weegschaal morgen maar goed ik moet er toch echt aan geloven dus wil wel weten hoeveel ik weeg! Tot morgen!!
ik heb een stootkuur prednison van 10 dagen. daarna doe ik mee en begin ik actief! ben mijn gewicht zo zat! En is ook beter voor mijn gezondheid. gr brenda
helppppppppppppp heb even een rot moment!!! Nu al? ja nu al haha. Me kinderen zitten lekker aan de koekjes. Ik heb zooooo zin om wat te pakken maar ik doe het niet!!! Ik ben de hele dag al goed bezig nu moet ik het niet verpesten voor mezelf, maar ohhhhhhhhhhh wat is het moeilijk!!!
Niet doen hoor! Gewoon niet pakken. Fysiek je arm tegenhouden en het gewoon NIET DOEN. Pak een appeltje of iets te drinken ofzo. Het went, echt waar. Je kunt het!!
Ik vond die eerste dagen ook zoooo zwaar. Je lichaam moet nog zo wennen en krijgt gewoon even een klap te verduren. Maar dat gevoel gaat weg, en dan wordt het makkelijker.
ik heb een grote fles water bij me staan, en elke keer als ik denk ik pak wat dan neem ik eerst een grote slok. Hoop dat dat me tegenhoudt tot het avondeten. Pff zou blij zijn als ik deze dag door ben gekomen. Wil zooooooooo graag afvallen maar vind het echt even heel moeilijk!
Ik voel met je mee hoor, het IS ook zwaar. Je lijf schreeuwt om iets wat je het niet kunt geven en dan gaat het gewoon protesteren. En dat voelt zo rot. Maar dat eerste rotgevoel gaat gewoon over, dat weet je. (jij was toch al afgevallen, vorig jaar? Kan even niet teruglezen). Hou vol!
Ja ik ben vorig jaar al 20 kilo afgevallen in 3 maanden met het eerste boek van sonja. Daarna heb ik het niet meer kunnen opbrengen. Wil nu dus graag weer afvallen, merk alleen nu het vakantie is en die kinderen soms even niet te genieten zijn ik het liefst een pak koekjes pak en lekker ga zitten eten. Ze zijn nog 3 weken thuis dus ze hebben ook nog wel even. Omdat wij het niet ruim hebben kunnen we verder ook niet veel doen dus we zijn ook veel thuis. En dan begin je je snel te vervelen. Ik heb giga hoofdpijn en voel me barg, moest eigenlijk bloemkool eten vandaag maar ik heb net een tosti gepakt. Ik weet niet goed om meteen toe te geven maar ik heb echt geen puf om nu aardappels te koken. Dus dat schuif ik op na morgen. Eigenlijk hoor ik vandaag ook niet te lijnen maar te genieten van lekker eten enz want me mannetje en ik zijn vandaag alweer 6 jaar getrouwd. Ik heb geen gebak in huis (al kan ik wel zelf een taart inelkaar flansen als ik nu wil haha maar daar heb ik geen zin in) geen hapjes voor op tafel voor vanaaf en aan de ene kant baal ik er best van haha. Het is maar 1x in het jaar je trouwdag en ik ben stront saggie voel me bagger en lijn alleen maar. Pfff ik word soms echt moe van mezelf. Ik MOET en WIL echt afvallen maar het is zoooooooooooooooooooooooo zwaar!!!!
Wel jammer dat je een tosti hebt gemaakt, maar weet je wat het fijne is? Morgen is er weer een nieuwe dag en kun je gewoon weer opnieuw beginnen. Of eigenlijk: niet opnieuw beginnen, want je bent vandaag zo goed begonnen, maar verder gaan. Vooruit kijken en verder gaan. Neem het per week. Als je volgende week een week op weg bent maakt deze tosti niet meer uit als je je verder wel aan het boek houdt. Gefeliciteerd met je zes jarig jubileum Jongmoedertje... er is nog wel een andere manier om dat te vieren he... En dan heb je meteen de tosti er weer af!
whaha dat word hem niet want ik ben ongi. Daarbij hebben we net woorden gehad dus ik ben ook echt niet in de mood! We zijn 6 jaar getrouwd maar het loopt niet zo lekker het laatste jaar. Lang verhaal maar het is een wonder dat we ons 6e jaar gehaald hebben! Ben nu echt stront saggie bleghh! Dat het lijnen niet wil en ik alleen maar zwaarder word is hier dus de oorzaak van. Als ik me klote voel ga ik eten, ik eet uit frustratie en als ik me rot en down voel. En dat voel ik me vaak dus geregeld snaaibuien hier......maar ja ik zal die drempel toch eens over moeten anders komen die kilo's er nooit af!
@ Jongmoedertje bah dat isniet zo leuk wat je vertelt. Ik kan me best voorstellen dat je het dan even moeilijk hebt hoor. Denk je dat het vandaag beter zal gaan? Ohhhh dames ik had vannacht BIJNA een "knakmomentje". Mijn man en ik lagen in bed, het was een uur of 1 en we kregen allebei echt knetterhonger. In een Frikandel met. Het was zelfs zo erg dat ik foto's van frikandellen ging opzoeken op mijn smartphone. En mijn man is naar de kamer gegaan om de frituurpan aan te zetten... en toen waren er helemaal geen frikandellen in huis. Pfoei! Saved by the bell. Toen zijn we maar gaan slapen. Op het moment zelf een enorme dooddoener maar nu ben ik er heel gelukkig mee.
En het is gisteravond dan toch mis gegaan. Maar.... ik heb het kunnen beperken tot een paar plakjes runderrookvlees en een handje zoute stokjes. Kijk, het is natuurlijk gewoon nog steeds fout, maar het is niet HEEL erg fout. En dat ik gisteravond gewoon even heb toegegeven aan de honger zorgt er nu wel weer voor dat ik er vandaag weer tegenaan wil gaan. dus al met al.. valt de schade denk ik wel mee.
hi meiden, ik ben dinsdag begonnen met sonja deel 1. ben al eens 10 kilo afgevallen maar toen huis gekocht en elke dag patat gegeten. ik moet geopereerd worden maar dan moet ik eerst minimaal 7 kilo afvallen. ik wil in totaal 32 kilo afvallen maar beginnen met 12 kilo.
Hi dames. Het strijd blijft moeilijk maar ik ben echt zo blij met hoe het gaat. Ik ben 8 kg in 3 weken afgevallen. Ik voel het ook echt. Maar wat ook goed is is dat ik my erg goed en gezond voel. ik heb vandaag een leuke vleurig tuniek gekocht en het is echt iets dat ik al tijden had willen dragen maar durfde niet omdat ik vond het niet uitzien. Alleen weten dat ik mager word helpt mijn zelfvertrouwen. Morgen ga ik met mijn collegas uit eten. En ik voel mij niet erg daarover want ik heb mijn 8kg bereikt en uit eten was mijn beloning daarvoor Ik ben nu weer onder mijn gewicht van voor mijn zwangerschap!! Ben echt benieuwd hoeveel meer er af gaat gaan.
Ik moet nu echt beginnen. Stoel begin me nu strakker te zitten, oeps. maar goed.... welk boek bevalt jullie? of hebben jullie cd? gr brenda
Welkom Tricia, goed dat je begonnen bent! Wel vervelend dat je geopereerd moet worden, toch niets ernstigs? Ik doe ook boek 1, dus jij zit nu in het eerste weekmenu, de donderdag? Dan mag je zo een lekkere italiaanse bol met kaas! Yummie! Pixie jij gaat echt als een speer he, goed man!! Brenda, goeie beslissing. Strakke stoelen zijn nooit een goed idee. Tell me about it! Ik doe dus boek 1, maar over welke cd heb jij het?? Succes vandaag dames!
ik hoorde dat sommige mensen een cd met alle gerechten heb, dus boek op cd. boek een is goede optie. tja je bent echt gaaf goed afgevallen....... motiveer me wel. straks klagen we dat we moeten shoppen hahah
Over strakke stoelen gesproken... Tijdens het uit eten zat ik te strak . moet dus echt nog veel. Ga over 8 weken wel weer terug om in die stoel weer te zitten
Ben beetje down vanavond. Ben ongesteld geworden na een 18 dagen cyclus...the story of my life sinds na de zwangerschap en door mij. Hormonen beetje prikkelbaar en dat kwam uit op mijn werk