wie doet er mee voor kindje twee?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door mieke01, 2 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Kloontje, van mij wel hoor gezellig!

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Welkom kloontje, gezellig nog een op het wachtbankje. Wanneer is jouw NOD?

Fleursylvano he wat balen meis. Meestal duurt de lf tussen de 12 en 14 dagen (uitzonderingen daar gelaten). Dus als je deze dagen afhaalt van je eerste dag van je menstruatie weet je wanneer je ongeveer je ei hebt moeten gehad.

3. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ja die heb ik ook gekregen, met de bedoeling die de komende maanden te gebruiken, 1 per maand na de menstruatie (aangezien het bij mij elke keer na de menstruatie weer op komt zetten) en dan in combinatie met een zalfje en de zalf kan ik gewoon gebruiken wanneer het nodig is. Heb er al heel lang last van en er is in maart ook wat afscheiding op kweek gezet om te kijken wat het precies is. Toen is gezegd dat daar niks bijzonders uit is gekomen, maar vorige week bij de HA bleek dat er toen toch een schimmel was gevonden. Verkeerd over geinformeerd dus :(.
    Wat ze nu voorgeschreven hebben is dus een soort van onderhoudsdosering omdat het steeds weer terug komt en dat mag ik ook gewoon opnieuw bestellen als het nodig is. Dus tja, op deze manier maar proberen en hopen dat het vanzelf een keer niet meer terugkomt.
    Nu bewust niet het eitje gebruikt maar even alleen de zalf omdat ik mn eisprong nu ongeveer denk te hebben en ik weet niet of zaadjes er wel doorheen kunnen als alles vol zit met een of ander goedje haha!:p

Balen dat je toch ongesteld bent geworden! Maar nu weet je wel waar je aan toe bent en hopen dat je deze nieuwe ronde meer geluk hebt! Zou toch leuk zijn als er een keer iemand goed nieuws heeft hier!

@kloontje: welkom terug! Hoelang nog tot je nod? Al kwaaltjes? Succes met wachten:)!

4. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    Hoi meiden, Ik heb 3 nov mijn laatste pil geslikt en dat was eigenlijk voornamelijk omdat ik zo een hoofdpijn had de laatste tijd. Maar we willen ook wel een keer een 2e. Ik ben alleen wel nog best huiverig. Onze eerste is nu 20 maanden en ik vind het idee voor een tweede best eng.
    Ik heb denk ik vandaag mijn ei gehad.

5. Djones

Djones Actief lid

4 jan 2011
    203
    0
    0
    Wij willen deze maand ook weer beginnen voor een tweede! Spannend!!

6. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Gezellig allemaal nieuwe meiden!

@Niki, wat vindt je precies een eng idee?
    Ik heb heel erg zo'n gevoel of het allemaal ook zo leuk gaat zijn als het nu is?!

Mamavane, eitjes?? Wat zijn dat voor een dingen?

7. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Dat zijn vaginale capsules (zien er een beetje uit als kleine 'eitjes') die je in kunt brengen, werkt tegen schimmelinfecties.

Even gegoogled: hier staat wel een plaatje:):

Gyno-Daktarin 1200mg vaginal capsules - Genital infections - eMC Medicines Guides

@niki86 en djones: gezellig dat jullie er ook zijn!

@de meiden op het wachtbankje: hoe gaat het met jullie? al kwaaltjes?

8. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    amytje; of ik het allemaal wel aankan een baby met nog een peuter erbij. 1 kind is toch wel makkelijker. ook als je de deur uitgaat. en smiddags met het middagslaapje weet je ook echt even waar je aan toe bent.

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Welkom nikki86 en Djones!

Nikki, ik ken het gevoel ook wel van "eng" om verschillende dingen. Wat jij zegt het logistieke en praktische, maar ook zie ik op tegen het slaapgebrek. Onze dochter was een slechte slaper en nog steeds regelmatig wel een keertje wakker 's nachts en dan denk ik; Oeh wat ga ik dan weer gesloopt zijn, hoewel een tweede kan weer heel anders zijn.
    Ook vraag ik me wel eens af of ik echt weer zoveel van een ander kindje kan houden. Ik weet dat dit kan en zal gebeuren, maar soms als ik naar mijn dochter kijk wordt ik zo overweldigd door de liefde die ik voel dat ik mij niet kan voorstellen dat dit ook voor een ander kan. :)

10. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Amytje hoe gaat hij met jou? gebruik jij ovulatietesten deze ronde?

11. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    ik denk dat iedere moeder wel bang is om net zoveel te houden van een tweede. maar iedereen die uiteindelijke een tweede heeft houdt net zoveel van dit kindje..je liefde wordt niet gedeeld maar vermenigvuldigd..

12. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Nikki86, ik weet dat het zo zal werken en ik ook weer zal overlopen van liefde voor een volgend kindje, maar vind het nog moeilijk voor te stellen.

Wat is het rustig hier trouwens.

Starry, hoe voel jij je momenteel? Al wat symptoompjes?

13. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ja het zal ook wel weer goed komen met dat gevoel, maar het is en blijft dan toch weer een beetje onwerkelijk..

Wij mogen het weekend weer aan de slag ;)
    Gebruik geen ovutesten, het is pas ronde 4 voor ons..

Hoe is het bij jou Leonizzz?

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Oh leuk Amytje! Dat gaat dan uiteindelijk toch weer snel he? Maak het maar gezellig dit weekend :). Bereken jij je ei gewoon op je gemiddelde cyclus? Snap dat je geen ovulatietesten gebruikt hoor, gewoon nog even lekker ontspannen en als je in je vruchtbare dagen om de dag iig je best doet, komt dat gewoon een keer goed.

Ja hier gaat het goed. Ik weet niet hoe het er voor staat. Ik heb wel de afgelopen dagen steken in mijn liezen gehad. Dit was voor mij voorheen een teken dat het raak was, wat dan ook klopte. Dit had ik toevallig vorige maand ook en toen was ik niet zwanger. Dus nu ga ik daar maar niet meer van uit. Verder eigenlijk niet veel symptomen, behalve wat meer afscheiding....
    Ik ga het rustig afwachten.... zei ze stoer en koelbloedig :D

Het lijkt mij zo gaaf als dit clubje gewoon allemaal zwanger is voor 2013 en we verder kunnen kletsen onder zwangerschapclubs ;)

15. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Ja volgens mijn banner moet ik nog een week wachten, maar heb ook zo'n app op m'n telefoon en die zegt maandag..
    Dus vanaf het weekend om de dag maar aan de slag ;)

Oh spannend dus weer! Ja zeg het maar stoer, maar ondertussen....... :)

Ja zou echt wel super zijn! Allemaal zwanger met oud & nieuw :)

16. Lot27

Lot27 Lid

8 okt 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor mij volgend weekend vruchtbare periode.gebruik ook nog geen
    ovulatie testen.kan altijd nog .maar hopelijk dit jaar nog raak!!
    Weten mensen in jullie directe omgeving van jullie wens voor een tweede?

17. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo daar ben ik weer even.. Vorige maand ben ik met de pil gestopt, Ik heb lange tijd de pil doorgeslikt, dit ivm heftige menstruatie waardoor ik dus letterlijk elke 10 minuten een super plus tampon moest verschonen. Deze heftige menstruatie is meteen na de bevalling ontstaan. Ik probeer het dan ook zo lang mogelijk te rekken voor ik weer eens een pil stop neem, moet me dan ook noodzakelijk ziek melden op het werk omdat het gewoon echt niet gaat.
    Maar goed, het werd vorige maand hoog tijd om weer eens een pil stop in te lassen, ik kreeg af en toe namelijk een doorbraak bloeding.
    Ik heb vrijdags de laatste pil geslikt en zaterdags reageerde mijn lichaam al door wat oud bloed te verliezen dit is langzaam omver gegaan op een gewone menstruatie, alleen lang zo heftig niet. Ik zou achteraf genoeg hebben gehad om de periode door te komen met mini tampons. Gelukkig maar, hierdoor durfde ik ook met de pil te stoppen. Wanneer ik dus echt ongesteld ben geworden weet ik niet, het is de hele week namelijk maar weinig geweest.
    Om een gemiddelde te nemen gok ik het op de maandag. Mijn nod zou dan (uitgaande van 28 dagen) weer maandag zijn. Maar goed misschien wel een dag of 2 eerder of later.
    Ik zit dus nog even op het wachtbankje, alhoewel, ik heb het gevoel alsof mijn borsten 2x zo groot zijn geworden, zelfs mijn vriend valt het op.
    Nouja, ik lees dat het ook met het ontpillen te maken kan hebben.
    Vanavond, een impulsieve actie, zomaar even een testje gedaan, tja je weet natuurlijk nooit.Maar helaas negatief. Al schiet ik er niks mee op, misschien is het te vroeg, geen geconcentreerde urine, noem maar op.
    Ik wacht dus af tot mijn ongesteldheid aanbreekt, ergens tussen nu en volgende week. Spannend!

18. dmj

dmj Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.266
    0
    0
    provincie groningen
    ik sluit me ook bij de club aan , sinds mei jl bezig voor een 2e
    20-07-2012 helaas miskraam gehad ( prille zwangerschap)
    2 dagen ervoor positief getest , afspraak huisarts 2 dagen later weer getest negatief :(
    Deze maand helaas ook niet raak dus vrolijk door naar de volgende ronde!

19. mamavane

mamavane Bekend lid

27 jan 2011
    687
    21
    18
    Wat rustig hier! dacht dat ik de enige was die niet zo actief was haha.......

Leonizzie en Starry, jullie nod komt al aardig in zicht, he? Hoe voelen jullie je? Gevoel dat het raak is, of...?

En hoe is het met de rest?

Hier wordt het helaas weer een waardeloos lange cyclus deze keer. Zit vandaag op dag 28 en temp is hartstikke laag dus nog steeds geen eisprong gehad. (ja ik weet het, had me voorgenomen om het echt los te laten, maar kon het niet laten om toch een paar dagen te tempen om te kijken of mn ei al was geweest. Maar goed ook, anders was ik ervanuit gegaan dat mn ei al geweest was en gestopt met klussen) Mocht-ie alsnog springen 1 dezer dagen kan ik me niet voorstellen dat het dan nog van goede kwaliteit is, als het dan zolang heeft geduurd om te rijpen. (heeft iemand daar ervaring mee? Is het echt zo dat zo'n eitje op een gegeven moment te 'oud' is als het bijv 30 dagen heeft geduurd voordat de eisprong plaatsvind? Of maakt dat geen verschil?)

Dus tja, heb er even niet zoveel vertrouwen meer in.

Hoop dat het bij jullie allemaal wat beter gaat!!

20. Lot27

Lot27 Lid

8 okt 2010
    37
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavane snap wel dat je het niet kunt laten om toch even te testen. logisch toch..? volgens mij is een eitje echt niet snel te oud hoor. regelmatig gelezen over vrouwen met lange cyclus die zwanger worden. aantal kansen per jaar is alleen minder dan iemand die eens per maand ovuleert en 12 kansen heeft. succes. hopelijk stijgt je temp. snel!

Deel Deze Pagina