Ik koop wel het hele jaar door kleine schoencadeautjes als ik tegen iets leuks of goedkoops aan loop. Maar ze krijgen met pakjesavond allemaal 1 groot cadeau en dat koop ik pas wanneer ze hun sinterklaas wensenlijstje hebben ingevuld, want dat is heel speifiek.
Ik heb ook al wat dingetjes in huis. Voor mijn dochter een flapjesboek, een pyjama, een bord/bestek setje en een opblaasbaar wiebeldier. Voor mijn zoon twee SES knutselssets, een pyjama en verkleedkleren. Voor mijn man een kaartspel van de Kolonisten. Alles gevonden in de sale van de Hema, Kruidvat en de Trekpleister, de prijzen varieren van 75 cent tot 4 euro. Mijn zoon is nog te jong om een verlanglijstje te maken, dus de komende maanden kijk ik naar waar hij veel mee speelt of leuk vindt en speel daar op in, wat het 'grote cadeau' betreft.
Geinspireerd door dit topic bedacht ik me dat het wel een tijdje kan duren voordat mijn bestelling binnen is, dus heb nu alvast deze (enorm foute maar práchtige) Elsa-jurk besteld op Aliexpress... High Quality Girl Dresses Princess Children Clothing Anna Elsa Cosplay Costume Kid's Party Dress Baby Girls Clothes-in Dresses from Mother & Kids on Aliexpress.com | Alibaba Group en ik zag vandaag bij de HEMA allemaal sinterklaasdingen liggen voor bijna niks, dus die zijn ook al in huis (bordjes, servetten, pietenpetjes, naamstickers, raamstickers)
Vandaag weer bij de ah een paar ravensburger spelletjes gekocht voor 2,50 ps. Fijne formaat spelletjes. Handig om mee te nemen op vakantie en daar te geven op een regenachtige dag oid. Kv had afgelopen week ook echt acties waar mijn mond van open viel. Voor 12,50 een 4 persoons reserve tent gekocht. En nog meer ander spul dat eigenlijk al op mijn lijstje stond. Jammer dat genoeg mensen het door hadden
Ik heb al ook al wat kleine dingetjes in huis. November/december zijn dure maanden, want we zijn dan ook nog eens jarig alledrie .
Hier ook al dingen in huis. Sommige dingen had ik al omdat ik vorig jaar tegen verzendkosten aanliep en ik weigerde die te betalen. Dus nog wat dingen erbij besteld en die krijgt hij dit jaar Verder koop ik echt het hele jaar door vanalles. Eigenlijk suf want vorig jaar deed ik dat ook en had ik me toch een berg, pff. Zoontje is in december jarig en heb een lijstje al met dingen voor zijn verjaardag/Sinterklaas. Hoe ik het uiteindelijk verdeel zie ik later wel. En als ik echt teveel heb dan blijft het nog wat langer in de kast
Hier was het al lastig te bedenken wat ze voor verjaardag wilden hebben (in de zomer), laat staan dat ik weet waarmee ze over een half jaar graag willen spelen. Ik vraag me elk jaar af hoe andere ouders dat inschatten zo vroeg van tevoren. Mijn kinderen veranderen heel vaak van trend/favo speelgoed, of zetten op verlanglijst een boek dat net uit is, of meestal iets nieuws wat net in de mode komt.
Ik heb dat jaren gedaan, hele jaar door kado's gekocht. Maar dit jaar nog niet. Zoon word groter en begint een heel eigen mening te krijgen. Mijn plan is om in oktober lego voor hem te kopen met korting en dan krijgt hij 1 groot cadeau en 2/3 kleinere. Dochter koop ik ook met korting, ook 1 groot cadeau en 2/3 kleinere. Wil het niet meer zo gek doen als voorheen.
Hangt er ook vanaf hoe oud je kinderen zijn natuurlijk. Bij een peuter beslis je als ouder sowieso veel meer welk speelgoed in huis komt. Kan me voorstellen dat dat wel even anders is als je een achtjarige in huis hebt.
Ik koop geen trend gevoelig speelgoed van te voren. Ik koop vooral spelletjes die mooi de spelletjeskast in kunnen en speelgoed dat al meer dan 20 jaar populair is (bijv LEGO en duplo). Grotere aankopen pas met verjaardag. Met 75% korting moet je wel heel slecht gokken om er geen baad bij te hebben.
Ik koop vooral knutselspul en kleine cadeautjes in de vooruit. En soms een spel of een boek. Maar ik probeer dus wel niet alles vooruit te kopen, zodat er ook ruimte is voor 'laatste moment dingen'.
Mine niet. Roept al heel lang over Elsa haha en veel Dingen zijn altijd goed. Verkleed kleding, mooie knutsel dozen etc
Trouwens nog als aanvulling. Bij bijvoorbeeld de ah hebben ze een bak om speelgoed te verzamelen voor de kinderen die weinig hebben met de feestdagen. Mocht ik verkeerde items hebben gekocht kan ik het ook nog in deze bak gooien. Dan zou ik het alsnog heel goed besteed geld vinden.
Yep als ik goede aanbiedingen zie dan heb ik die al in huis, meestal ben ik zo rond november al helemaal klaar
Natuurlijk heb je met het vroeg inkopen kans op een miskoop. Maar het bedrag wat ik aan het "grote" cadeau wil uitgeven voor Sint en Kerst is hetzelfde wat ik aan de verjaardagen van mijn neefjes en nichtje besteed: 20-25 euro en als het heel leuk is iets meer. Ik heb bijvoorbeeld laatst die nieuwe playmobil ponymanege nieuw gekocht voor 25,92. De kans dat ik daar geen van mijn kinderen of de kinderen van mijn zusje blij mee kan maken, vind ik nihil.
Ik heb al een bigshopper met cadeaus staan inderdaad.. Schoencadeautjes en 5december cadeaus.. heb er nu ineens 3 dus beter verspreiden
Ik doe het ook! Hier zijn zelfs de kerstcadeaus al in huis.. Dochter krijgt het Sofia-kasteel van Duplo en zoon krijgt een (tweedehands) Xbox 360. Die hadden we al, maar is kapot (inmiddels al ruim een half jaar en hij mist 'm nog steeds, dus daar gaat hij ongetwijfeld dolblij mee zijn). Ik koop trouwens ook geen trendgevoelig speelgoed. Ik begin ook maanden van tevoren al met het kopen van decoratie voor hun verjaardagen, maar zoon roept nu dat hij een Pokémon-feest wil en daarvan verwacht ik dat dat in maart weer héél anders kan zijn. Daar wacht ik dus voorlopig nog even mee Verder weet je het toch nooit; ze kunnen in november ook om iets vragen waar ze, als ze het op 5-12 krijgen, dolgelukkig mee zijn, terwijl het dan een week later aan de kant wordt gegooid en er niets meer mee gedaan wordt..
Heb gisteren theaterkaarthes besteld voor de kids die ze met sint gaan krijgen ( voor checkpoint) hadden ze zelf op tv gezien en erg enthousiast over. Ik dacht dat is wel eens leuk en niet nog meer speelgoed....maar verder wacht ik nog rustig tot ze zelf een verlanglijstje gemaakt hebben