Je hebt ook overal start to run lessen onder begeleiding, eigenlijk veel beter omdat je daar ook veel tips krijgt om geen blessure s te lopen. En omdat je het met een groep doet hou je het veel langer vol
Ik ben nu 4 weken bezig en in combinatie met een verantwoord dieet al 7.6 kilp afgevallen . Mijn conditie is duidelijk verbeterd. Ik doe het samen met een vriendin en we gaan de volgende les pas doen als we beide met een goed gevoel de les hebben afgesloten, we doen regelmatig een les twee of drie keer. Gisteravond les 9 afgerond
Ja ik doe het ook!! Ben pas bij les 4 maar het valt me mee. Heb zon 5 jaar (!!) niet gesport (ben niet zon sportief typje ) en loop zevrij gemakkelijk. Erg verslavend!!
Ik heb het programma van evy gevolgt en goed afgemaakt. Kon een uur lopen maar gestopt uiteindelijk. Ik vond het een vreselijk programma met slechte muziek. Daarom nu begonnen met het programma van renate wennemers. Daarbij bouw je sneller op en het belangrijkste de muziek is echt stukken beter. Doe het nu weer echt met plezier. Dit zijn 18 lessen en heb er nu 6 gedaan, heerlijk.
ik vraag mezelf af of ik dit ook kan... mijn conditie is echt te slecht! ik kan nog geen minuut hardlopen hoor! dan kun je me al afvoeren!
@tresje ja... Ik heb/had ook een conditie van lik me versje... En dacht ook echt ik kan dit niet! Maar gewoon proberen, je kan altijd na een paar keer proberen stoppen.....
Ik loop nu ook 3 weken, ben bij les 7. Helaas staat het nu stil door de hooikoorts... Sluit mezelf binnen op!
Ik ben bij les 9. De muziek vind ik niet zo....maar ik heb echt iemand nodig die me aanspoort. Anders ga ik smokkelen Tot nu toe vind ik het prima te doen, heb blijkbaar toch meer uithoudingsvermogen dan ik dacht
Tsjah wat zijn goede schoenen? Dat vind ik moeilijk. Heb ik goede schoenen? Mhhh ik heb geen idee... Wat zijn echte hardloopschoenen volgens jullie? Ik heb zó mijn best gedaan maar op een of andere wijze wilde les 1 en les 30 niet op mijn iPod... raar toch? Ik ben dus begonnen bij les 2. is er iets vertelt bij les 1?? ondertussen bij les 5.
Ik ben vandaag begonnen. Maar hield het niet vol vanwege steken. Echt slecht! Ik hoef niet echt af te vallen maar mijn conditie is dus helemaal weg.. Morgen of overmorgen nog maar een keer proberen
ik kreeg ook steken. Evy zei in les 4 dat dat te maken heeft met je ademhaling en dat je dan even moet gaan wandelen en moet opletten met je ademhaling... Het is dus niet zo dat het te maken heeft met je conditie haha. Ik had het ook en vond deze informatie een geruststelling. Het wordt overigens nu al een stuk minder. Er moet minimaal 1 rustdag tussen zitten.
Anders open ik even een topic, en vergeet ik mezelf te abboneren. Wat een reacties, super! Ik heb vorige week 3 lessen gelopen, ging eigenlijk prima. Tot vrijdagavond. Ik kreeg ineens last van mn knieen, zo erg dat ze pijn deden met traplopen, slapen en stilzitten. Het weekend dus niets gedaan, vandaag ga ik ook nog niet lopen. Hopelijk word het minder en kan ik morgenochtend weer starten met lopen. Iemand nog tips voor mij? Heb trouwens hardlopen schoenen gekocht, zitten prima dus daar kan het niet fijn zijn. Corry, bij mij stond les 1 en 30 er ook niet op. Maar je kan via internet even kijken wat het opbouwschema is. Les 1 is hetzelfde volgens mij als les 2. Ik heb in ieder geval les 2 gewoon 2x gedaan en daarna door naar les 3. Laten we elkaar hier blijven motiveren, want iedereen kan het gewoon!
Je kan de lessen ook apart als mp3 downloaden. Zo heb ik les 1 in ieder geval kunnen vinden. 30 nog niet. Ik heb vandaag les 7 gelopen. Vond het jammer dat het al weer afgelopen was. Heb je wel goede schoenen Julia? zo'n pijn in je knieen zou niet mogen.
Ik heb hardloopschoenen gekocht bij de Lidl, dacht eerst maar is kijken of ik kan hardlopen, voordat ik gelijk voor 100 euro nieuwe schoenen haal. Volgens mij zijn ze prima voor het begin, was eigenlijk pas van plan als ik de 5 km kon lopen om mijn voeten te laten opmeten voor echt sportschoenen....
Ik raad je echt aan om goede schoenen te kopen. Eer je de 5 km kan lopen ben je weken verder. Wanneer je blessures krijgt kan je weer overnieuw beginnen na een paar weken herstel.
Hoe is het met de dames die lopen? Hier inmiddels les 8 gedaan. Morgen nog 1 les en dan ga ik de 4e week alweer in. Ik vind het echt heerlijk.... kindjes naar school en dan een half uurtje lopen!
Ik ben bij les 23. Gaat erg goed. Heb een aantal weken geleden goede schoenen gekocht bij een speciaalzaak. Dan loop je door de winkel over een speciaal pad en dat word gefilmt en zo kijken ze oa naar de afwikkeling van je voet We waren deze week op vakantie, en heb hier ook 2 lessen gedaan. Omdat ik in sept dam tot dam ga lopen, is het beter om door te trainen ipv 2 welen niks te doen.
Ik heb ook op zon band gelopen en heb zo schoenen gekocht die goed voor mijn voeten zijn.(heb hele brede voeten dus heb mannenschoenen) Lekker ook op vakantie lopen! Is ook mijn plan als we van de zomer naar Italie gaan!