wie doet er ook Dr Frank?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavEsmee, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

1. je kan het niet een paar dagen doen en dan weer niet,
    want je lichaam komt in ketose doordat je weinig koolhydraten eet
    en als je na een paar dagen weer omschakelt dan is de ketose ook weer over, en als je dan weer begint heeft je lichaam weer een paar dagen nodig om in ketose te komen...
    dus ik zou gewoon een aantal weken dr frank volgen en dan zie je vanzelf of het wat is.

2. gewoon wat anders pakken meid!
    ik wissel heel veel met dingen, en het gaat bij mij echt fantastisch
    ik sla ook dagen die ik echt niet te eten vind helemaal over.
    als je je maar aan de richtlijn van het dieet houd.
    Dus letten op je koolhydraten

3. pas op met bierworstjes hoor, daar kan zetmeel bij inzitten!

4. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ja ik had idd al even op low carb recepten gezocht voor een vervanging van een lunch, heb wel wat lekkers gevonden. En voor bij het avondeten vervang ik het idd voor een stuk vlees.

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

0,5 koolhydraten per 100 gram..:D

6. lieve schat je moet wel op zetmeel tarwe en dergelijke letten ;)

7. MamavEsmee

ik vat hem even niet..

Er staat in de beschrijving trouwens niets over zetmeel etc. Of moet ik ook E nummers gaan lezen?

Het zijn trouwens cabanossi's;)

8. tarwezetmeel enzv kan er voor zorgen dat je uit ketose raakt
    dat heb ik ooit eens gelezen bij atkins
    hoe het precies zat weet ik niet meer, maar ik heb wel onthouden dat bierworst en rotterdammetjes en chorizo niet zo goed zijn.

dus die laat ik liggen... ook nu bij dokter frank

9. ik ga ncis kijken en straks nog lekker een augurkje pikken met rosbief:D

tot morgen
    fijne avond dames!

10. MamavEsmee

Ninien.. heb even het een en ander gegoogeld over wat jij zei.. Zo lang je er niet kilo's van eet is het niet erg.. 2-3 worstjes per dag.. Is zo'n 30 gram;)..

Vanmorgen gewogen en -0,6 kg.:D

Vanmorgen ontbeten met een gebakken eitje.. Tussendoor een klein stukje van een reep gehad ( 0,6 koolhydraten)..

Als lunch een salade gemaakt met ei, ham, sla en paprika. Jummie!

Vanavond een quiche zonder bladerdeeg met als vullen kaas, spek, en allerlei groenten..

Straks even weer wat boodschapjes halen.. Komkommertjes en worteltjes..;)

11. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben begonnen en ik merk toch echt dat ik trek heb hoor...duurt nog wel even tot aan het avondeten....Zit aan het water water water om te vullen maar ook dat helpt niet, heb al 2 augurken op met boterhamworst als tussendoortje..

12. MamavEsmee

Anders kook je een eitje.. Of wat rauwkost ( komkommer en wortels) zitten vezels in en vullen ook goed.

Maar elk dieet is wennen.. Is het honger of trek?;)

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik had me aangemeld maar ga het niet doen. Hoorde over bijwerkingen op latere termijn en daarbij vind ik het veel te weinig. Ik kan echt niet functioneren op een ontbijt van 200gr huttenkase en 10 gehakte noten... Ben zaterdag begonnen met normaal en gezond eten en 3x per week sporten. Denk toch dat dat voor mij de meest verstandige keus is.... Succes wel allemaal die wel voor dr frank kiezen!

14. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    nooit never meer die hele dokter frank gedoe
    ff stukje wat ik getypt had in ander dr frank topic

het is eens sukkel hij werk als internist in ziekenhuis in hengelo

en ik was daar onder behandeling doormiddel mijn suiker goed was maar me insuline te hoog ik kreeg een koolhydrate arm dieet en mocht geen aardappels geen brood geen fruit geen chips geen dingen tussen door dan stukkie kaas of salade (lust ik niet)

maar goed mocht sochtends een shake en smiddags en savonds groente en stukkie vlees

ik was in 5 weken tijd 15 kilo lichter en kon amper op me benen staan en als ik belde moest ik maar doorgaan lag als een vaatdoek o pde bank kon me huishouden niet meer doen en alles en hem bereiken was niet mogelijk want hij was er zowat nooit en als die er was wilde die niet aan de telefoon komen .

ik ben toen gewoon begonnen met smiddags 1 snee brood te eten en ging iets beter ik ben in de 11 weken erna wel 14 kilo nog afgevallen.

maar de manier waarop hij te werk ging dat mag en kan hij niet maken

ik loop nu bij een andere internist in ziekenhuis en dit gaat veel beter er word tenminste geluisterd na je probleem(de insuline dus)

kortom ik doe zijn dieeeeet nooit meer want hij denk alleen maar aan zijn eigen belang en niet aan het belang van zijn patienten want anders had die wel contact gehad met mij toen het gewoon zo slecht ging en langs komen nee hoor hoefde niet gewoon door gaan mevrouw nou was zo vaak flauw gevallen en alles vond die niet erg ja me neus:x

15. MamavEsmee

Bengeltje.. wat vervelend dat jij die ervaring hebt.. Echter is het verschil tussen ons dat jij een " patient" bent en ik niet..;) En je kunt heel veel varieren in de maaltijden..;)

Ik merk wel dat ik wat " slapjes" ben maar het huishouden etc gaat prima hoor..;)

En op lange termijn werkt geen enkel " dieet" je moet een balans vinden..

16. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    mamavesmee, jij hebt eerste calorieen geteld toch? Had je daar een schema voor ofzo? Ik moet ook echt weer aan de bak. De laatste 5 kilo moeten eraf maar heb geen zin in een 3e keer sonja

17. je hebt altijd voor en tegenstanders van een dieet
    maar een ieder doet het dieet wat bij hem past,
    en dan hoeft het niet per defenitie fout te zijn doordat iemand er een slechte ervaring mee heeft!

Ik ben nu in ruim 2 weken 8 kilo afgevallen met dr frank en ik voel me fitter en beter dan ooit

en ik heb geen last van flauwtes duizelingen of wat dan ook.
    dat had ik bij Sonja Bakker wel.

maar ook daar viel ik goed mee af, maar dat was dus voor mijn lichaam niet zo goed
    Maar het dieet op zich doet wat het doen moet...mensen af laten vallen.

En dat is bij dr frank ook, je begint eraan omdat je af wilt vallen, en als dit zonder bijwerkingen goed lukt, dan is het erg fijn.
    En als je je er niet goed bij voelt dan moet je een ander dieet zoeken.

18. Ik had ook 1 dag erbij dat ik wat slapjes was
    maar dat is nu echt helemaal over.
    Dat komt volgens mij gewoon van het afkicken van koolhydraten

en voordat het huishouden bij jou stil komt te liggen, moet er heel wat gebeuren *LOL*

19. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja helaas is het ook een internist hij doet dit dieet dus ook en ik kon en mocht gen andere dieet volgen vanwege insuline dat omlaag moest(geen suiker) dus makkelijk gezegd dat je dan andere dieet moet volgen
    ik geef dus alleen mijn mening hoe ik over hem denkt :)

20. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

ninien, wauw zoveel kilo! knap hoor...

Deel Deze Pagina