wie doet er ook Dr Frank?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavEsmee, 15 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Wow Ninien, 10 kilo in 3 weken? dat is echt snel gegaan dan!

2. ja dat klopt het gaat erg snel...
    maar goed ik heb daar zelf geen invloed op he
    Ik eet echt genoeg, en ik neem vaak nog lekkere tussendoortjes
    en toch val ik hard af...

ben dr ook erg blij mee :D

3. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Heb even een dip vandaag! Ik heb het idee dat ik niets mag.. ( is niet zo maar voelt wel zo)..

Ik voel me slap, futloos en ben vanmorgen 2 x bijna flauw gevallen.. En heb vreselijke buikpijn..

4. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

En dat had ik dus gisteren, balen joh... Zou toch echt even wat eten wat suiker bevat lijkt echt alsof je suiker te laag is.
    Hier vandaag een niet dr frank dag, was niks afgevallen.

5. Weet je nog judith, ik had precies hetzelfde als jou
    in mijn eerste week

Maar ik ben niet bijna flauw gevallen, dat is helemaal niet fijn.

bij mij hielp het om genoeg te eten, dus meer pakken dan dat je normaal doet
    En de buikpijn komt waarschijnlijk omdat je niet naar de wc kunt
    Je hebt ook thee gedronken of niet?
    Daar kun je vreselijk kramp van krijgen, kan daar de buikpijn niet van zijn...

Ik vind het erg vervelend dat je je zo voelt
    maar het wordt echt weer beter...al heb je daar nu niks aan...

6. MamavEsmee

Ninien..Nee daar heb ik nu niets aan..:D Die buikpijn komt omdat mijn darmen leeg moeten maar ik echt niet kan.. Heb al een halfuur op de wc gezeten net..:) Heb er maar wat cabanossi worstjes bijgepakt.. Beetje zout binnen krijgen..

En drinken doe ik voldoende..

Maar ik zet nog even door hoor!

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ja, maar als je er zo beroerd aan toe bent :(, dan zou ik toch even iets eten zoals een boterham ofzow. Bijna flauw vallen omdat je zo weinig eet om af te vallen is ook weer niet gezond.
    En als je zo blijft eten, dan betwijfel ik wel of je stoelgang beter zal worden. Ik verbaas me er gewoon zo over dat er werkelijk geen boterham in zit. Om gezond af te vallen zou je per maaltijd uit elk vak van de voedingsschrijf iets moeten eten.
    Er zit wel veel groente in, maar fruit? Volkoren producten?
    Nou heb ik me niet zo heel diep verdiept in dit dieet, en heb maar een paar dagschema's gelezen. Maar nu ik er meer over te weten kom... dit kan niet zo gezond zijn.
    Tuurlijk, van elk dieet val je wel af, je eet gewoon zoveel minder dan anders, logisch dat je kilo's kwijt zal raken. Maar op den duur raakt je lichaam daar aan gewend. Als je dan weer meer eet heb je alles er zo aan. Die ervaring had ik dus, dus daarom val ik nu af door gezond te eten. Het gaat iets langzamer, maar ik merk wel dat het blijvend is.

10 kilo in 3 weken is natuurlijk geweldig!
    Maar ik geloof nooit dat het gezond kan zijn, en je komt vast veel voedingsstoffen te kort. Maar goed, zolang jij je erg goed voelt.
    Niet elke dieet past bij iedereen natuurlijk.
    Dit kan voor de een juist goed werken terwijl een ander er niets mee kan.

8. Ik snap je reactie helemaal
    ik had er zelf ook mijn bedenkingen bij
    maar mijn gewicht moest naar beneden, en snel ook.
    Dit dieet moet je ook niet jaren blijven doen, en als je weer gewoon
    gaat eten, dan kom je wat aan, maar dat is bij ieder dieet, zolang je niet gaat schransen en snaaien, kun je dit wel in balans houden

In mijn geval eet ik met dit dieet beter, dan als ik gewoon eet.
    Groente komen normaal nooit in mijn maaltijd voor.
    Alleen brood en pasta,s en stampotten en soep
    Nu moet ik iedere dag groente eten, en doe dit ook.
    en sommige groenten begin ik zelfs lekker te vinden.
    En van dit dieet val ik toevallig goed af..
    Ben ook de eerste week helemaal niet lekker geweest, maar je lichaam moet ook omschakelen.
    Na een week voelde ik me al veel beter.
    Nu na bijna 3 weken en bijna 10 kilo lichter is het voor mij goed dat ik er aan begonnen ben.
    En ik hoop het nog een poosje vol te kunnen houden

9. BTW ik heb geen aandelen hoor in dr frank

ben alleen zo enthousiast omdat het bij mij zo goed werkt ;)

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik snap het ook wel hoor. Toen ik met Sonja Bakker ben begonnen jaren geleden moest ik ook echt afvallen, en door gezond te eten lukte me dit niet. Ik ben toen 25 kilo afgevallen.
    Dat moest ook echt, want ik woog haast 100 kilo toen.
    Ik vond het afschuwelijk om zo zwaar te zijn.
    Sonja haar dieet is ook niet super goed ;);)!
    Het gaat erom dat je afvalt natuurlijk.
    Toen ik zwanger ben geraakt kwam ik weinig aan, maar ben juist na de zwangerschap weer gaan groeien. Kwam zelf weer in het ritme van toen ik 100 kilo woog. Ja, toen ik de 90 alweer bijna bereikt moest voor mij die knop ook even weer om.
    Ik vond het zelf juist heel moeilijk om gezond te eten. Wat is nou gezond eten. Ik at wel gezond op zich, maar veel te veel van alles :). Ben nou eenmaal een lekkere eter en helemaal in de weekeinde moet er wat lekkers bij. Zit nu op 87 kilo, en ik wil die 75 weer halen.
    Maar mijn ervaring is dat als ik snel afval, ik nog sneller aan kom.
    Daarom is het Frank dieet ook voor mij niet zo geschikt.
    Ik volg samen met mijn man een 10 weken dieet waarin je gezond eet, ook qua hoevelheden. Mijn man wilde ook wel iets kwijt, en om mij te steunen doen we dit samen. Maar we eten heel gewoon, maar minder en toch gezonder. Fruit eten we beide nu veeeeeeeeel meer.
    Ik miste gisteren echt een aardappeltje en een boterham.
    We eten gewoon normale maaltijden, maar minder.
    We mogen op zondag altijd een gebakje, of een lekkere koek.
    :DGaan we nu speciaal voor naar de bakker, omdat het zoooo bijzonder is. Je doet het nu niet dagelijks.
    Ik val ook af, maar jah, het gaat heel geleidelijk aan. Maar wel blijvend. Dat is Frank voor mij niet ben ik bang.
    Ik blijf wel aangemeld, vind de recepten wel erg leuk. Kan altijd eens recepten toevoegen in ons eetpatroon. De tonijnsalade klinkt ook wel lekker. Maar als ontbjt huttenkase en hazelnoot en als diner spinazie met tartaar en een ei..........daar heb ik niets mee.
    En dan is het een stuk lastiger om vol te houden.
    Ik had gisteravond zooooooooo'n honger ineens.
    We hebben samen een zak chips gegeten... en ik stond er helemaal achter en heb er geen spijt van ;) haha ....!

Maar dat het voor jou ( ninien ) werkt is natuurlijk super.
    Als je niets kunt vinden maar dat dit wel werkt en het geeft je een goed gevoel moet je ook niet opgeven.
    Lekker gevoel he, dat je zo snel afvalt.
    Toen ik 25 kilo lichter was voelde ik me geweldig, kreeg zoveel zelfvertrouwen en kon de hele wereld aan. Als ik nu de foto's van toen bekijk kan ik wel janken....... wil weer naar dat gewicht.
    Maar als ik mijn dochter bekijk, dan weet ik dat het het waard is geweest.
    Hoef nu geen 25 kilo kwijt, maar de helft ;).

11. Ik ben eigenlijk nooit te zwaar geweest
    maar in de zwangerschap van de oudste ben ik door een verschoven ruggewervel 38 kilo aangekomen, doordat ik nog geen 3 meter kon lopen en aan bed/bank gekluisterd was

Ik kreeg er nu ook echt last van.
    Dus de knop is om....en ik hoop het vol te kunnen houden

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben sinds ik bevallen ben ook al 30 kilo kwijt geraakt alleen door niet meer te snoepen/snaaien en te wandelen met de kleine.
    Ik zit nu op de 74/75 en opzich voel ik me goed hoor, maar zou zo graag weer naar 60-65 terug willen, dat woog ik zo`n 5 jaar terug.

Kan ik dat 10 weken dieet ergens online vinden? denk dat dat ook meer voor mij is, want dr Frank vind ik echt geen succes voor mij dan!

mamavanesmee, hoe is het nu? als je het echt niet kan houden bij de drogist kan je movilax kopen, dat is voor echte obstipatie.

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Oh wat vervelend joh! Nou, helemaal dan bala je ervan dat die kilo's er extra aan zitten. Dan kan ik je ook wel beter begrijpen.
    Ik heb de aanleg gewoon om snel aan te komen.
    Ik moet voor mezelf dus iets vinden wat een passend eetpatroon voor mij is, en gezond. En dat heb ik nu wel. Maar ja, kwam doen dit topic tegen en was wel erg benieuwd wat het nou precies is. Maar toen ik mijn eerste dag las wist ik wel dat dit niets voor mij was, maar goed, wilde het toch proberen.
    Toen ik gisteren aan mijn bolletje mozarella met twee tomaten zat dacht ik ook echt: "ik lijk wel gek"! haha.
    Vind mozarela niet eens lekker hahah.
    Maar nu gewoon mijn oude patroon weer opgepakt.
    Maar okeej, daarin vergeet je je dieet ook wel eens he haha.
    Vind het wel prettig om dan op deze manier met andere meiden te forummen die ook afvallen en op dieet zijn. Toch even een stok achter de deur. Had afgelopen week niet alle boodschappen in huis wat er in het dieet stond. Dus ja, dan MOET je wel aanpassen. Vanmorgen met mijn meisje ( ook esmee trouwens ) boodschappen gedaan en weer helemaal volgens het weekschema! Jullie geven me toch weer motivatie meiden!!!

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik heb de menu's uit een boek gehaald die ik van de bied heb geleend. Ik heb dat boek gelezen en ben er veel van opgestoken.
    Ik weet alleen de titel niet meer.
    Maar ik wil wel eens een weekschema voor je scannen en naar je toe sturen?

mamavesmee, neem anders een kiwi ofzow, werkt ook wel goed.

15. MamavEsmee

Ik stop er mee.. VInd het erg zwak.. En het ergste is nog dat ik voor een hele week boodschappen heb gehaald.. Kunnen we qua vlees wel 3 weken van eten..;)

Ik ben vanmiddag weer bijna flauwgevallen en ik vind afvallen leuk, die kg die er afgaan zijn super motiverend maar dit vind ik " eng" heb me tijdens calorieentellen nooit zo gevoeld.. misschien moet ik er even doorheen.. Maar voor mezelf is dit het niet.. jammer genoeg.

De 2,2 kilo die er van de week af is gegaan zal er morgen weer aanzitten ( waarschijnlijk) maar jammer dan..;)

16. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Als ik hoor hoe jij je voelt klinkt dat ook niet heel best.
    Het is ook niet normaal dat je gewoon bijna flauw valt omdat je zo weinig binnen krijgt. Als ik eerlijk ben..... is het wel verstandiger!
    Heb je vaker een dieet gevolgd trouwens?
    Als je echt af wilt vallen zijn er wel veel opties hoor.
    En de 2.2 kilo die eraf is... hoeft er niet eens perse aan te komen.
    Tenzij je lekker gaat snoepen haha. En de recepten kun je best gebruiken, maar er aardappels en brood bij eten hahah.
    De rode bieten en haaskarbonade die ik gisteren had waren wel erg lekker.

17. MamavEsmee

Ja, ik heb wel vaker gedieet.. O.a. Sonja bakker en Ww gedaan.. Hiervoor heb ik 3 maanden callorieen geteld. Gaat niet super snel maar heb verder nergens last van..

Heb nu zo'n buikpijn ( krampen) ben blij dat mijn vriend zo thuis komt.. Ben net al weer naar het toilet geweest maar het lukt nog niet..

Heb net om wat suiker binnen te krijgen 2 crackers met pindakaas gehad en ben nu na een halfuurtje meteen al misselijk.. Wat kan je lichaam raar reageren.

Ga zo denk ik lekker onder de douche.. even ontspannen!

En morgen weer verder met callorieen tellen!

IEderen die met Dr Frank verder gaat of gaat beginnen succes!

18. judith, je moet doen waar je je goed bij voelt
    en dat je bijna flauw valt is de bedoeling niet.

Calorieen tellen ging goed daar ben je ook al lekker mee afgevallen

Waarschijnlijk kan jou lichaam er gewoon niet tegen

en wat betreft het vlees, nu heeft Erwin een lekker stukkie meer ;)

19. De reden is niet omdat ze te weinig mag hoor ;)
    Want je mag echt genoeg...

Het is alleen een andere voedingsgroep die je binnen krijgt en daar kan je lichaam op reageren

20. MamavEsmee

Ninien.. klopt..Ik kreeg voldoende binnen, alleen uit de " voor mij" verkeerde voedingsgroep. En klopt.. Het callorieen tellen ging prima maar Dr Frank leek " mij" zo mooi!

Een uurtje geleden kon ik pas naar de wc.. Ik zal je de details besparen..:) Maar het luchte wel op.. maar jemig wat een krampen..

Voel me nu wel een stuk beter. Heb het idee dat ik er weer ben.. Nog wel wat flauw.. Kon ook amper wat wegkrijgen vanavond.

Esmee is nu uit logeren, we hebben vanavond verjaardag. Denk dat ik zo even een halfuurtje ga liggen en dan douchen.. Hopenlijk ben ik weer wat fitter.

Deel Deze Pagina