wie weet wat dit is? vlekken zoontje

Discussie in 'De lounge' gestart door BlueApple, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

#1 BlueApple, 1 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 jun 2014
    Mijn zoontje heeft af en toe heel erg last van vlekjes. Het zit altijd op zijn romp (rug , nek en buik) nooit op zijn gezicht of armen/benen. Het zijn rode vlekken met in het midden een wit puntje.
    Ik ben een poosje terug al eens bij de huisarts geweest. Die zei toen dat hij was gebeten door iets. Ik vond dit zelf twijfelachtig. Hij heeft er toen een collega huisarts bij gehaald en die zei hetzelfde vanwege de witte 'pitjes' in het midden.
    Ik vind dit zelf en rare verklaring...hij is de enige in huis die dit heeft, het zit altijd alleen op zijn romp en het komt niet in 1 dag opzetten maar duurt een dag of 4 voordat alle vlekjes er zijn...
    Qua eten durf ik niet te zeggen of hij op de dagen ervoor iets speciaals gegeten heeft...niet dat mij is opgevallen... het is ook geen ander wasmiddel of kleding...

Bijgevoegde bestanden:

2. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    Is het niet door inspanning?

3. BlueApple

Ik denk het niet? Gedurende een paar dagen wordt het steeds meer...daarna trekt het langzaam weg...meestal is hij er wel een week of 2 mee zoet.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    het zou best een allergische reactie kunnen zijn. mijn zoon krijgt dan ook vlekken, alleen beginnen die bij voedselallergie vrijwel altijd in het gezichtje, bij mijn zoon ook. het trekt dan later door over zijn lijfje. vaak krijgt hij dan ook galbulten. Gelukkig weten we inmiddels wat hij wel en niet kan eten en gebeurd het nooit meer. Maar de eerste keer een broodkorstje gaf bij ons een soortgelijke reactie... Houd een tijdje bij wat hij eet, en als er dan iets gebeurd weet je dat nog.

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Lijkt idd op galbulen/netelroos door een allergie...

6. BlueApple

Galbulten heb ik zelf van antibiotica en zo ziet het er bij hem niet uit. Netelroos heb ik even op google opgezocht maar dat ligt veel dikker op de huid...
    De rode vlekken zijn echt vlak met een heel klein wit puntje in het midden...

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    de 5de ziekte dan?.... maar dan is het natuurlijk maar 1 malig... anders zou ik het ook niet weten..

8. Janna

Janna Fanatiek lid

#8 Janna, 1 jun 2014
    Laatst bewerkt: 1 jun 2014
    Ik heb geen idee, maar als het regelmatig komt en gaat, is een allergie inderdaad voor de hand liggend. Ik zou toch een tijdje een dagboekje bijhouden van dingen die hij eet, zodat je kunt zien wat hij heeft gegeten voorafgaand aan de vlekken. Misschien ga je dan toch een patroon zien.

Heeft hij er ook last van? Pijn of jeuk?

Of zouden het misschien vlooienbeten kunnen zijn? (Huisdier met vlooien?)

Edit: Ik vind dit soort dingen trouwens altijd moeilijk te zien op een foto. Mijn dochter heeft atopisch exceem. Die vlekken lijken er op zich wel op, alleen ik ken dat verhaal van die witte puntjes niet.

9. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

sorry verkeerd gelezen

10. BlueApple

Aan vlooien heb ik ook gedacht. Ben 6 maanden geleden direct met de kat bij de dierenarts geweest toen de huisarts zei dat hij gebeten was maar de kat had geen vlooien. Daarnaast denk ik dan ook dat wij er ook last van zouden moeten hebben...?

11. Janna

Janna Fanatiek lid

#12 Janna, 1 jun 2014
    Laatst bewerkt: 1 jun 2014
    Misschien had de kat wel vlooien gehad, maar ondertussen niet meer. (Ik ben geen katten-kenner, weet niet of dat kan.) Misschien ligt je kat wel eens te luieren op een plekje waar je zoontje ook vaak ligt? Dat jullie het daardoor niet hebben?

Edit: Of komt hij ergens anders regelmatig in aanraking met een huisdier dat vlooien zou kunnen hebben? Familie, vrienden, gastouder?

12. BlueApple

Maar hij heeft het regelmatig en onze kat heeft geen vlooien. De kat ligt ook nooit in zijn bedje. Hij gaat naar het kinderdagverblijf... ik denk niet dat het van zoiets is want dan zou hij keer op keer alleen op zijn rompje geprikt/gebeten worden... als het nou elke keer op andere plekken zou zitten zou ik me dat voor kunnen stellen. Maar welk beestje prikt er nou alleen op de romp?

13. BlueApple

Deel Deze Pagina