parking en maxi cosi

Discussie in 'De lounge' gestart door mb90, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Heel stom eigenlijk maar ik denk er steeds aan...

Ik ben dus bang dat als ik alleen met A.llison in de maxi cosi naar de winkel ofzo moet en ik parkeer mij, dat ik terug kom en er dus auto's naast me staan.

Ik vraag mij af, geraak ik dan nog de auto in met de maxi cosi? Je deur moet namelijk helemaal open kunnen om hem er makkelijk in te zetten... Maar met die smalle parkings...

Als je met 2 bent kan de ene makkelijk eerst uitrijden, maar wat als je alleen ben? Iemand dit al tegengekomen?

Maak me druk voor niets waarschijnlijk, maar toch..;)

2. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik snap je gedachte, heb ik ook wel eens gehad. Maar eerlijk, ik ben nog nooit in zo'n situatie gekomen.
    Ik had de maxicosi altijd voorin op de passagierstoel staan, dus ik zocht altijd de buitenste parkeerplek, waardoor er geen auto meer naast zou parkeren en ik dus alle ruimte had om de deur open te gooien. En nu met vervolgstoel achterin doe ik dat nog steeds.

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    In 4 jaar tijd heb ik 1x gehad dat ik de maxicosi er echt niet in kreeg. Toevallig kwam er een kennis langs en die heb ik de maxicosi even gegeven en toen de auto achteruit gezet. Ik zoek altijd plaatsjes uit waarbij ik rechts genoeg ruimte heb en als iemand hem er later toch te strak langs zet hebben ze pech, dan moet mijn deur er tegen aan. Aan de zonneschermpjes en stoeltjes is duidelijk te zien dat ik ruimte nodig heb.

4. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Nog nooit bij nagedacht en ook nog nooit gebeurt... de deur hoeft echt niet helemaal open om de maxicosi erin te krijgen....

Als het echt niet lukt haalde ik mijn zoontje eruit maxicosi zijwaarts erin en zoontje er weer terug in.... je wordt vanzelf handig....

5. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Hier was ik ook altijd bang voor, maar nog nooit meegemaakt gelukkig. Ik ben nu twee kindjes verder :).

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Nog nooit meegemaakt dat ik de maxi cosi er niet in kreeg.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Waarom volgen ze in NL en B nu eens niet het Duitse voorbeeld? We kennen hier speciale "Mutter-Kind" parkeerplaatsen... vlak voor de winkels ook nog. Niet dat dat nu zo belangrijk is... maar wel dat die MK-parkplätze anderhalf keer zo breed zijn als een normale P... beetje vergelijkbaar met een invalidenparkeerplaats.

Maar buiten dat... ik heb er nog nooit problemen mee gehad eigenlijk

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier nog nooit meegemaakt. Volgens mij hoeft de deur niet helemaal open om een maxicosi in de auto te krijgen. Als aan de ene kant een auto te dichtbij staat, kun je het altijd via de andere kant proberen.

Wij hadden in het begin een drie-deurs auto, zodat we zelfs met de maxicosi via de voorstoel achterin de auto moesten klimmen. Beetje een gedoe, maar prima te doen.

9. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Sommige winkels hebben hier ook zo'n parkeerplaatsen. Maar heel vaak kom je ze nog niet tegen.

Zelf ook nog nooit aan de hand gehad dat de maxi cosi er niet in ging. Ofwel herinner ik het mij niet meer, vermits ik zelf niet met de auto kan rijden en er dus altijd iemand bij is.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Bij de ikea in Groningen heb je ze..
    We waren dan ook nogal verbouwereerd toen er een jong stel pakeerde zonder kinderen!!
    Natuurlijk stug doorlopen en vooral net doen alsof je het niet hoort wanneer je tegen hun zegt dat het voor auto's is waar op dat moment kinderen in vervoerd worden! Grrrr aso's!!

In Duitsland ze ook vaak gezien en daar staan er altijd auto's met kinderstoeltjes oid.

11. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Bij de Ikea heb je ze inderdaad, heel handig!
    Maar ik zie er altijd vooral mensen zonder kinderen parkeren...

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nog nooit meegemaakt. Je deur hoeft ook niet helemaal open, je kan de maxicosi een beetje draaien. En als je echt bang bent dat je de maxicosi er niet meer in zal krijgen, de maxicosi in de auto laten staan.

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Gebeurt bij mij regelmatig.. meestal haal ik fem snel uit de MK en zet eerst dat ding erin. Maar nu laat ik hem er eigenlijk altijd in. Ze gaat toch altijd in de buggy of wagen..

14. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik parkeerden hem altijd in de laatste parkeervak zodat er dus aan 1 kant niemand kan parkeren. Ik had in het begin ook nog een 3deurs dus dat was best lastig als de deur niet helemaal open kon.

15. mama van Kyano

mama van Kyano Actief lid

31 aug 2009
    137
    0
    0
    het is me kort geleden gebeurd dat ik de maxi cosi met geen mogelijkheid in de auto kreeg. de kleine was toen net 2 weken oud, dus ook niet handig om hem uit de cosi te halen. heb toen maar de maxi cosi voor de auto gezet in het gras, auto midden op de weg gezet en rustig de kleine in de auto gezet.
    gebeurde trouwens op de parkeerplaats van de school waar ik de oudste net had opgehaald.. :(

heb het trouwens ook wel eens gehad toen ik nog zwanger was... een collega is via de passagierskant in de auto geklommen en heeft de auto voor mij achteruit gezet...

16. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Waarom zou je de mc uit de auto willen halen?

17. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Om hem op het onderstel te zetten en te gaan winkelen of om de maxi cosi op de winkel wagen te zetten en boodschappen te gaan doen.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Dochter is 16 maanden, nooit behoefte gehad om met dat zware kreng van een mc te slepen...

19. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hoe deed jij dan je grote boodschappen?

Ik heb het 1x gehad, de auto stond ook zo geparkeerd (scheef) dat hij zijn eigen deur helemaal open kon doen! Ik kon het niet laten om mijn auto deur even flink tegen de zijne te knallen, had geen effect omdat ik mijn eigen deur ook niet vergenoeg open kreeg (was even heel blij dat ik te dun was)

Ik heb een vreemde vrouw gevraagd om even de MC vast te houden en heb mijn auto naar achter gereden!

20. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Nou hier wel een keer gebeurt.... doen via de andere kant gedaan. Heb me kapoy geërgerd

Deel Deze Pagina