Bulten in vingers

Discussie in 'De lounge' gestart door Devilschase, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Sinds een paar weken heb ik in de ochtend pijn in mijn rechterhand. Ik kan in de ochtend geen glas of beker vastpakken ivm krachtverlies en iets opendraaien lukt al helemaal niet.

In de loop van de dag gaat het beter en is het soms helemaal weg. In de avond is het er weer.

Nu heb ik sinds een week ineens allemaal bulten in mn gewrichten van mijn rechterhand zitten. Deze hand is ook ineens dikker dan mijn linkerhand. Bulten doen zeer als ik erop druk.

Volgende week ga ik naar de huisarts maar vroeg me af wie dit herkent en misschien weet hoe en wat? Bloed en alles is al vaker gecontroleerd en is allemaal prima, ook op reumafactoren.

Iemand enig idee? Foto van mn linkerhand is de normale hand zeg maar.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Al na gekeken of je geen last heb van het capaal tunnel syndroom

Dan kan je hand ook dikker woorden kracht verlies.

voelen ze wel eens dood aan of tintelingen??

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Nee ik heb wel gewoon gevoel in mn vingers gelukkig. De bulten zitten voornamelijk echt in de gewrichten en die op mn wijsvinger zit aan de zijkant. Bulten zijn hard.

4. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Toch nog eens extra laten checken op reuma
    Klinkt n beetje als artritis

5. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind het zelf het meeste lijken op artritis psoriatica. HA zei onmogelijk, geeb reumafactoren dus geen doorverwijzing.

6. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn schoonmoeder heeft exact wat jij hier beschrijft! Bij haar is ook een diagnose gesteld, maar ik weet zo even niet meer hoe het heet. Zal het even navragen! Het was (naar mijn weten) niet gerelateerd.

7. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Jicht?
    Ben je ook getest op het parvovirus? De 5e kinderziekte zeg maar

8. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland

reumafactor en anti-ccp zijn maar bij 2/3 van alle reumapatienten positief.

9. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ben je onlangs naar het buitenland geweest? Of heb je misschien een tekenbeet opgelopen?

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Op dat bloedonderzoek formulier is alles aangekruist door de huisarts. Dus alle opties op het formulier zijn iig negatief.

Geen buitenland en geen teek. Jicht zat ik ook aan te denken maar daar horen nog meerdere klachten bij die ik niet heb.

11. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Negatieve waarden sluiten reuma niet uit.
    Is je bse bepaald?

12. XmoonlightX

Maar het parvo virus staat niet op het standaard lab formulier

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.655
    1.414
    113
    Toch echt een verwijzing naar de reumatoloog vragen want het lijkt echt op reuma, en geen reumafactor is geen reuma is grote onzin juist bij ap wordt er zelden een reumafactor gevonden. Het positeve is dat zonder reumafactor meestal de reuma rustiger verloopt en sneller onder controle is te krijgen ;).
    Succes en verwijzing is noordzakelijk

14. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Volgens mij heb ik de vijfde ziekte als kind al gehad. Het lijkt me niet dat dit het is. Ik heb het alleen aan mn hand, en bij parvo heb je het vaak in meerdere gewrichten.

Daarbij heb ik al maanden last van een dikkere hand. De pijn sinds een week of 8. Niet echt vreselijke pijn, maar net alsof je iets verzwikt hebt pijn. Gewoon een soort moe gevoel in mn handen.. En nu komen ineens de bulten.

Rare is dat het ook alleen rechts is.

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bezinking was goed.

16. XmoonlightX

Hmmm dan zou ik toch nogmaals aandringen op een verwijzing :D

17. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb dit pas aan de middelvinger gehad, ook toevallig rechts. Kreeg eerst ontstekingsremmers mee maar na 10 dagen werkte dag nog niet. Inmiddels was ik erachter dat ik zwanger was en die medicijnen niet meer wilde slikken toen de ha voorstelde om nog een kuur te gaan doen. Bloedwaardes waren onderzocht maar daar was niks uitgekomen.
    Ik heb handtherapie gekregen. Na een keer of 8 was de pijn en de bult weg en kan ik alles weer met de vinger. (doek uitwringen, pen vasthouden, hand dichtknijpen was allemaal erg pijnlijk)

18. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Heb je andere symptomen die kunnen wijzen op artritis psoriatica? Ik zou een verwijzing voor de reumatoloog vragen

19. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Bij mij ook geen reuma factoren in mn bloed, wel ontstekingen en toch echt wel reuma door een reumatoloog geconstateerd. Ik herken echt exact wat je zegt..... Ook ik heb soms rare bulten. Misschien is het 'slechts' een ontsteking bij jou?

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #20 Devilschase, 3 apr 2015
    Laatst bewerkt: 3 apr 2015
    Nou ja het rare is. In heb niet echt erge klachten ofzo.

Ik heb die bulten dan en het doet zeer als ik er op druk. Verder bij koud weer worden mijn handen echt enorm paars. Ook bij 8 graden zeg maar, niet alleen als het vriest.

Die bulten vind ik gewoon zo raar. Op mn pink zit nu een bult waarvan het lijkt alsof het een blaar is zeg maar. Dus de huid eromheen is een beetje rood en dat bultje is zacht, als ik erop druk doet het zeer, steekt. De andere bulten zijn knetterhard en lijken wel bot.

Je kent het gevoel toch wel dat je je moet uitrekken? En als je je dan uitrekt is dat heerlijk. Dat gevoel heb ik constanten in mn armen en rechterhand. Maar als je dan uittrekt is het helemaal geen chill gevoel. Eerder een soort groeipijnen gevoel.

Hoop dat het niets is en snel weggaat. Ik kan bijvoorbeeld de Legostukjes van Luc echt niet uit elkaar krijgen.

Deel Deze Pagina