Dag slanke dames, Ik ben 1.60m lang en 43 kilo. Ik heb dus een BMI van 16.8. Ik vind het slanke mij niet misstaan, maar het begint een beetje uit de hand te lopen. Ik had jaren lang een stabiel gewicht tussen de 45 en 48 kilo. De huisarts vond 45 te licht, 48 was beter. Want zei hij: als je nu een griep krijgt dan kan dat problemen geven, je hebt geen vetreserve. Probeer naar de 48 kilo te gaan. Ik goede tijden zat ik rond de 48 kilo, in slechte tijden (stress) ging ik naar de 45. Nu zit ik dus op 43 kilo vanwege een zeer stressvolle periode. Ik baal daar ontzettend van want ik voel me lichamelijk ook zwakker. Daarnaast pas ik mijn kleding niet meer goed wat ook psychisch niet echt helpt. De reden van mijn ondergewicht is een niet goed werkende 12-vingerige darm (Deze werkt te langzaam waardoor ik snel en lang vol zit) Daarnaast heb ik een probleem in het herkennen van honger, en stress zorgt ervoor dat ik geen trek heb. (Mijn schildklier is goed) Lang verhaal kort: ik wil aankomen. Ik wil beginnen met +5 kilo Ik ben opzoek naar dames die ook willen/moeten aankomen. - Wat is de reden van je ondergewicht - Hoeveel moet je aankomen - Wat voor dieet volg je
Succes! je weet dat er weightgainers te koop zijn bij zaken als de body & fit shop of bodylab? die bevatten meer calorieën uit koolhydraten (dacht ik). Iig flink wat kcal per shake. Ik sta aan de andere kant, wil minimaal 10-15 kilo afvallen maar heb een trage schildklier. Gek he, van beide kanten moeite moeten doen. Succes met ankomen.
Ik meld me! 1,82 meter 52 kilo Te snelle schildklier Momenteel eet ik 3500 calorieen per dag en krijg ik radioactief jodium bij het ziekenhuis. Dit heeft geresulteerd in + 1,5 kilo in 3 maanden tijd. Tot ik vorige week ziek werd en 2 kilo afviel. Dat is zo waardeloos he, kom je eens aan met heel veel moeite is het er zo vanaf Ze gaan bij mij kijken of schildklierverwijdering een optie is, als het op deze manier gaat schiet het niet op.
Ik wil ook graag aankomen, lees graag mee Ik ben 1.67 en weeg 48 kg. Zit in de familie en het is mijn bouw maar mooi vind ik het niet.
Welkom! @ Luja, heftig zo'n schildklier! 3500 calorieën is echt wel veel! Lukt dat je om te eten? Wat eet je dan ongeveer op een dag? Eet je heel veel of heel veel calorierijke producten? @ Enkay, Wat doe jij om aan te komen? Of heb je het gewoon geaccepteerd en probeer je enkel op gewicht te blijven? @ mamavan3meisjes, Helaas hebben wij geen budget om naar een diëtist te gaan of het kopen van een dieetprogramma. Ik moet het dus echt doen met 'gewoon' eten, haha. Jij ook veel succes! Hier heb ik sinds vorige week constant een bakje nootjes staan. Hier probeer ik elke keer wat uit te eten. Nootjes zijn klein waardoor ik er 'veel' van kan eten. Misschien een tip voor de andere dames?
Dank je Ik eet regelmatig, 6 keer ipv 3 keer per dag en dan niet zulke grote porties. Dat gaat niet. 's ochtends eet ik 3 keer een boterham, 's middags 1 keer en dan avondeten met de kinderen. 2 diëtistes bezocht en allebei kwamen ze tot de conclusie dat het mijn bouw is en dat het belangrijker is dat ik me goed voel en genoeg energie heb dan dat ik persé moet aankomen, feit blijft wel dat ik me beter voel met een paar kilo meer maar dat is zo ontzettend lastig! Ik lees graag tips!
Ik lees graag mee. Ik zit nu op een goed gewicht door nog wat kilo's van de zwangerschap maar ik weet dat als het zo doorgaat ik binnen een paar weken weer onder de 50 kilo zit, bij een lengte van 170, en dus ondergewicht heb. Als er stress is of een drukke periode, merk ik direct dat ik minder eet. En ik zit nu behoorlijk in een drukke en stressvolle periode
Ik lees ook mee. Ben 1.60. Weeg nu 48 kilo. Maar kom gewoon niet aan. Woog 46 toen ik met de laatste zwangerschap begon. 13 kilo aangkomen en eigenlijk de eerste week ook alles zo goed als er af. Wil lieft 50 wegen. Kan ook allee eten en kon niet aan. Heb eigenlijk geen idee hoe het kan. (Nog wel klein buikje van zwangerschap, maar dat moet ik beetje trainen haha).
@ Enkay, Ik snap je probleem. Eten op zich gaat wel goed bij jou? De enige tip die ik heb is dus een bakje nootjes neerzetten, haha Verder hoop ik hier ook goede tips te lezen. Op dit moment zit ik vol. Ik heb vanmorgen een bakje cereals met melk op, en daarna 1 chocoladepaaseitje. Ik zit echt nog bomvol. Ik weet dat ik moet lunchen maar pff, dat kan ik niet. Als ik niet vergeet om te eten (want dat gebeurd regelmatig) dan probeer ik iets te bedenken wat ik wel kan eten of drinken. Ik ga dan een lijstje af: chocolademelk? nootjes? boterham? koekje? een wortel? een kiwi? Ja! een kiwi! Ik ben dus trots op mijzelf dat ik nu een kiwi eet. Maar echt calorierijk is het niet. Meh..
Succes dames!! Het is een hele strijd. Ik ben altijd al dun geweest..niks medisch, dat is mijn bouw en echt na jaren heb ik eigenlijk de strijd om aan te komen opgegeven. Zelfs na 2 zwangerschappen bleef er nog geen grammetje vet of een kilootje plakken terwijl ik echt veel was aangekomen. Nu nog een keer zwanger en ach..ik ben goed zoals ik ben.
Heb je veel ondergewicht? Want met dun zijn is niks mis. Ik vind het ook niet erg om dun te zijn. Ik heb nooit geklaagd over mijn strakke buikje in maatje 34/XS, haha. Maar het gaat nu een beetje tever, ik merk dat ik mij zwakker voel. Zolang jij je niet zwakker voelt denk ik dat je gewoon gezond bent
Ik heb mijn vriend ook nooit horen klagen, hij valt op petite/slanke vrouwen. Maar hij zei gisteren dat hij mij wel een beetje te dun vindt worden. Hij heeft gelijk, maar prettig om te horen is het niet natuurlijk. Wat vinden jullie partners van jullie gewicht en eetpatroon?
Bij mij werkt niks behalve de Shakes collosus 2500. Dat is wel duur maar het werkt. 2kg aangekomen in een maand tijd Verder werkt echt helemaal niks, ik kan eten tot ik ontplof, de ochtend erna staat weer 47kg op de weegschaal.
Nou...niet helemaal... Ik sport heel graag en wil niet afvallen...dus ik moet veel eten. Ik eet vooral veel groente extra om niet teveel af te vallen. En inderdaad noten. Super gezond. Of Avocado Ik ben trouwens 1.58 en 49,5 kilo...BMI van 19.8 Dus geen ondergewicht. Ik heb veel spieren en weinig vet. Wat ik wel vervelend vind is dat ik vaak niet echt goed volwassen kleding pas en kinderkleding wel. Ik heb laatst een broek maat 164 gekocht...zat perfect..maar toch wel wat raar om kinderkleding te kopen.
Weight gainers zijn geen dieetprogramma, maar is wellicht wat duurder dan gewone voeding: Clean Gains - Body & Fit | Body & Fitshop Jij woont alleen niet in Nederland toch maar in Frankrijk? Maar daar moet er ook wel iets te vinden zijn, decathlon heeft ook wel wat: Goedkope weight gainer kopen online
Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje eng dat soort producten. Als je een bepaalde levensstijl hebt, bijvoorbeeld topatleet of echt actieve sporter, dan kan ik mij voorstellen dat je dit soort shakes kan nemen om je vet vs spieren te onderhouden. Maar voor mij vind ik het toch wat riskant. Ik ben geen grote eter omdat ik snel en lang vol zit. Als ik zo'n shake zou nemen dan ben ik bang dat ik dit in plaats van een maaltijd doe.. wat mij niet de bedoeling lijkt? Daarnaast ... de prijzen
Ik had jarenlang een gewicht van 58 kilo bij 1.76m. Ik heb toen via de diëtist (vergoed) Nutridrink gekregen. Daarvan nam ik er 1 of 2 per dag. Langzaam maar zeker in de loop der jaren aangekomen en nu weeg ik 66 kilo. Bij stress gaat het er zo weer af, maar ik kan gelukkig wel veel eten, zit niet snel vol, dus met wat calorierijke dingen tussendoor kom ik dan wel weer aan. Maar ik heb dus echt wel twee jaar lang zo'n 600 calorieën (volgens mij is 1 flesje 300 calorieën) per dag extra tot me genomen. Daarna steeds iets minder genomen en het is blijven plakken. Maar zelfs na elk van de twee zwangerschappen geen enkele moeite om af te vallen.