Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Oké, je was dus al een tijdje van de pil af voor je begon.. Ik had nooit verwacht dat ontpillen zo lang zou duren en dat zwanger worden lastig zou zijn. Ja heb wel de neiging om vanalles te proberen. Heb wel etos zwanger worden capsulles. Zit te twijfelen om te beginnen met temperaturen. Lijkt me zon gedoe.. Haha

2. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wat erg dat je een miskraam hebt gehad Anemoon. Lijkt me verschrikkelijk!

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Welkom puck!
    Ik ben ook aa het tempen, vind het opzich wel meevalle met het gedoe.. Maar ik word zowies elke morgen de zelfde tijd wakker, of ik nu weekend heb of niet :p

@ roos : dan zal het wel goed zitten toch! Heel veel succes morgen alvast bij de huisarts! :D

Ik wil trouwens met accupentuur beginnen, ik heb via mijn schoonzusje een mevrouw die accupentuur geeft voor vrouwen die moeilijk zwanger worden..
    Wie weet helpt het!

4. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Tnx kzh!
    Ja, denk dat ik het wel ga doen. Maar moet ik niet beginnen op de eerste dag van mn cyclus? Ik dacht dat ik dat ergens gelezen had..
    Ik zie dat jij ook een onregelmatige cyclus hebt, vervelend he.
    Nooit geweten dat accupentuur kan helpen bij zwanger worden. Zeker het proberen waard toch!

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik begin altijd na mijn ongi want ik temp vaginaal en dat vind ik anders zo'n smeerboel worden :p

Ja, zo'n onregelmatige cyclus is enorm vervelend!
    Word echt onderschat hoeveel stress en frustratie dat geeft!

Ik ook niet! Maar mn schoonzusje kwam daar voor zwangerschaps misselijkheid en toen vertelde ze dat.
    Ik ga het uitproberen en als het werkt zal ik jullie t adres geven :p

6. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Haha, dat vindt ik goed! Ben benieuwd! ;)

Ik ga ook beginnen met tempen, mocht ik ooit weer eens ongesteld worden.. *zucht

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    :( hopelijk gaat dat snel gebeuren!

8. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Puck, ja die miskraam was echt een verschrikkelijke ervaring. Heb het er nog steeds erg moeilijk mee (zou nu 25 weken zijn geweest). Hoop dat niet meer mee te maken, maar een volgende zwangerschap zal wel extra spannend zijn.

kzh, ben benieuwd naar je ervaringen met acupunctuur! Als kind heb ik het wel eens gehad en was daar toen tevreden over.

Bizar, he, hoeveel tijd je lichaam nodig heeft om die cyclus weer goed op gang te brengen na pilgebruik. Ook echt jammer dat je daar niet zoveel over hoort als je begint met de pil...tenminste ik wist niks van dit fenomeen tot het me overkwam.
    Ik ben gestopt met de pil omdat ik geen hormonen meer wilde nemen, niet om zwanger te worden, dus toendertijd maakte het me niet zoveel uit, maar ik zou er echt super van gebaald hebben als dat wel zo het geval was.
    Zou eigenlijk veel beter bekend moeten zijn, zodat je evt,. al eerder kan stoppen met de pil en andere voorbehoedsmiddelen kan gebruiken, nog voor je zwanger wil raken.
    Hoewel trouwens mijn beide schoonzusjes twee weken na stoppen met de pil zwanger waren :$ dat kan dus blijkbaar ook....

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ Anemoon ; Ik laat het weten! maar moet nog een afspraak maken hihi.. schuif dat altijd zo voor me uit :p
    Maar zodra ik het weet, ga ik mn ervaringen delen ;)

Ik ken een hoop mensen die "door de pil heen" zwanger werden.. (of te wel niet goed geslikt)
    dus bij sommige heeft de pil duidelijk minder invloed dan anderen.
    Ikzelf heb microgenon gehad, maar dan dubbele pil.. dus 60mg.
    Misschien dat het daardoor zo lang duurde bij mij dat mn cyclus op gang is (of nog aan het komen is?)

Maar inderdaad, ze mogen daar best wel eens betere info over geven.
    Bij mijn neuroloog en huisarts was het al een half jaar eerder bekend dat ik een kinderwens had, maar geen van beiden heeft me verteld dat je dan net zo goed meteen met de pil kan stoppen.
    beetje jammer :p

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Inderdaad erg jammer dat er weinig word verteld over het ontpillen e hoelang dit duurt. Eigenlijk zou zoiets in de bijsluiter van de pil moeten staan, zodat iedereen daar meer rekening mee kan houden.

@kzh; hoop dat de acupunctuur je kan helpen..

@hier; zojuist bij de huisarts geweest, hij zegt als je nu al meerdere testen hebt gedaan en allemaal positief ben je toch echt zwanger. Ik moet vanmiddag de verloskundige bellen, tijdens haar telefonisch spreekuur. Volgens de huisarts zal ik spoedig een echo krijgen om te bepalen hoever ik ben.

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Roosj : Dat moet toch wel een geruststelling zijn he! :D
    Spannend meis!!!!

Ik word gek van mezelf, voel vanalles en moet echt mn best doen om er niet mee bezig te zijn..
    Volgende week woensdag eerste test doen...

12. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Leuk, Roosje, ben benieuwd wanneer je eerste echo is! Ik vond zelf de vk fijner en meer info hebben dan de ha. Voel je je nu wat meer gerustgesteld?

kzh, kan me helemaal voorstellen, die spanning en onzekerheid...wat voel je? Irritant he, dat alle kwaaltjes ook bij naderende ongesteldheid of opbouw progesteron kunnen passen, maar ook bij innesteling of zwangerschap.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben flink misselijk, heb echt super veel behoefte aan water en ben moe en wat grieperig.
    Dus of ik word ziek, of ik ben zwanger :p
    Nja we wachten af!

14. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik ben het ermee eens dat het in de bijsluiter moet van de pil. Ik weet eigenlijk ook nog niet zeker of ik er ooit nog een keer aan wil beginnen..

Fijn Roosje, hopelijk ben je gerust gesteld en kan je gaan genieten. Eerlijk gezegt heb ik door jouw verhaal weer een beetje hoop gekregen. ;)

@kzh, hoe voel je je nu?

@Anemoon, ik snap dat je er nog mee bezig bent. Ik denk dat zoiets voor altijd wel in je gedachten blijft. Hopelijk ben je snel weer zwanger en gaat alles goed!

Hier nog steeds niks.. Hebben jullie ook dat je een periode er weinig aan denkt en dan weer een periode nergens anders aan kan denken? Die periode heb ik nu.. Pff..

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ pucks : Inderdaad, zi er ook tegenop om weer met de pil te beginnen ooit.
    Voel me ook lekkerder sinds ik gestopt met de pil!
    Vandaag een dipdag, voel me niet lekker.. Beetje griepachtig.
    en probeer niet de hele tijd aan het wel of niet zwanger zijn te denken,. Maar dat is echt lastig :p

Hihi daar zit ik dus duidelijk ook in!
    En wat kan je ermee he., zo moeilijk om dat aan de kant te zetten!
    Hopen dat we het snel allebei weer een beetje los kunnen laten..

16. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    @kzh; lastig is dat al die vage klachten waarvan je denkt; zal het? Ik hoop natuurlijk heel erg dat het echt raak is.

@pucks; mijn ervaring mag ook echt een opsteker zijn voor anderen met een onregelmatige cyclus. Laat dit een teken zijn dat je hoop moet houden.

@hier; tja of ik gerustgesteld ben, nog niet helemaal, denk wel echt dat ik zwanger ben maar vind het ook heel eng, heb veel twijfels; gaat het wel goed, kan ik het wel..... vreselijk die hormonen, begin ook steeds vaker zomaar ineens te brullen, terwijl ik normaal niet zo'n emotioneel type ben.
    Ik belde vanmiddag de verloskundige; helaas had ze geen tijd om alles nu door te nemen, want ze moest naar een bevalling. Morgen weer contact opnemen. Ze vertelde wel even dat ik mogelijk over 2 weken een echo krijg, vind ik nog best lang duren. Nou ja, ik hoor het morgen wel.

Slaap lekker voor straks!!!

17. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    roosje, aan de ene kant lang, die 2 weken, want je wil meteen meer weten. maar aan de andere kant ook wel fijn, want dan is er waarschijnlijk een kloppend hartje te zien. als je te vroeg een echo maakt, zie je eigenlijk nog niks (behalve dan dat je echt zwanger bent en dat het geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap is). mijn vk wilde daarom het liefste pas tussen de 6 en 7 weken een echo maken en liever nog rond de 8 weken. dus wachten heeft ook een voordeel.....(hoewel ik er verschrikkelijk slecht in was, heb mezelf elke week dat ik moest wachten een beloning gegeven, lekkere douchegel enzo :D). spannend hoor, ben benieuwd wat ze vandaag zegt!

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoi meiden,
    ik ben net terug van kraambezoek, mijn schoonzusje is vanmorgen bevallen van een super mooie meid! :D
    Ben helemaal trots op mijn kleine nichtje ^.^
    Had verwacht dat ik er moeite mee zou hebben, maar dat valt reuze mee.. :)

19. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Wat leuk, proficiat!! Hoe heet ze? Is het hun eerste kindje? Hoe was het om je broer te zien met een kleintje (of is het de zus van je vriend?)?

En hoe voel je je verder? Nog griepachtig? Of nieuwe kenmerken van zwangerschap?
    Je moet nog een week wachten tot testen he? Wat duurt dat lang dan :(

roosje, al met vk gebeld?

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ze heet Sarah :D
    Het is de zus van mijn man ja ^.^
    Ze weet sinds een aantal weken dat wij ook graag zwanger zouden zijn, en dat is wel heel fijn nu.
    Heb haar zelf ook even vast mogen houden, zo bijzonder!
    Ik heb haar ook verteld dat we deze ronde weer een kansje hebben gehad, vond ze super natuurlijk :D

Opzich voel ik me wel ok, ben wat moe en nog steeds keelpijn.
    Probeer niet te veel meer te letten op lichamelijke kwaaltjes
    maar tis zo spannend :eek:
    volgende week woensdag ga ik de eerste test wagen ja

Deel Deze Pagina