@kzh, je hebt helemaal gelijk. Helemaal als je ziek wordt en je met zo'n grote onzekerheid leeft.. Het moeilijkst vind ik om het achter te houden voor mij moeder. De band tussen haar en mij is zo sterk, ze weet alles van me. Ik wil het nog wel even proberen voor me te houden. Hoe gaaf zou het zijn om haar te verassen als het wel zover mag komen!! Maar mocht het echt nog maanden duren en er onderzoeken komen, ga ik het zeker wel vertellen. Of vriendjelief nu wil of nie..
Hallo dames, Ik zou graag mee willen kletsen in dit topic als dat mag? Ik ben 25 en woon samen met mijn vriend van 29. Over 6 weken gaan wij in Nijmegen wonen en tegen die tijd gaan wij ook proberen zwanger te raken. Sinds april ben ik gestopt met de pil om alvast te ontpillen en kijken hoe mijn cyclus verloopt
@ Pucks: Bij ons weet ook niemand dat ik gestopt ben met de pil. (Met niemand bedoel ik dan iedereen behalve mijn beste vriendin dat scheelt wel een stuk, heb ik toch iemand om het mee over te hebben) Dat is soms wel moeilijk. Mensen vragen mij al jaren lang heel vaak wanneer wij nou aan kinderen gaan beginnen omdat ik al wel twee cadeau kindjes heb en dus al wel helemaal in "dat wereldje" zit. Ik weet eerlijk gezegd niet wat probiotica is... Wel slik ik Duspatal voor een betere maag-darm werking en Omeprazol tegen maagzuur. Moeilijk om dan je mond te moeten houden tegen je moeder. Maar des te leuker als je haar straks kan verrassen @ kzh: Bedankt...!! Fijn trouwens dat je er ook met je ouders over kan praten, vooral nu met al die onzekerheid. Het is zeker niet goed om het dan voor je te houden en alleen (met je man natuurlijk) te moeten "lijden". @ Hier: Nu al uren pijn links onder in m'n buik. Zolang heeft het nog niet aangehouden. Begin het gewoon een beetje eng te vinden... Maar ja, ik moet mezelf niet gek gaan maken nu natuurlijk
@ Ti87: Welkom...!! Dus over 6 weekjes gaan jullie voor het eggie, spannend...!! En heb je na het stoppen wél een mooie cyclus terug gekregen, in tegenstelling tot de meeste van ons hier...??
Dank je Natasja! Na mijn ontrekkingsbloeding werd ik 30 dagen erna ongesteld en daarna weer na 29 dagen dus tot nu toe gaat dat wel goed alleen voel ik geen eisprong, hebben meer van jullie dit?
Ik kan je daar helaas niets over vertellen. Ik wacht al meer dan een half jaar op mijn eerste eisprong/menstruatie... Maar volgens mij voelt niet iedere vrouw een eisprong hoor(als ik het goed heb begrepen).
Wat rot dat t al zo lang duurt soms kan t inderdaad een hele tijd duren voordat je normale cyclus weer begint. hoop dat je snel ongesteld wordt ( of juist niet zodat je zwanger bent...) nee klopt ook wel dat niet elke vrouw dit voelt maar was benieuwd of dit vaak voorkomt.
Even kort,want heb niet zoveel tijd! Natasja, heel goed dat je je frustraties even met ons deelt. Kan me voorstellen dat het je erg dwars zit....zeker als je er verder weinig over kan praten. Bij mijn eerste zwangerschap wist ook niemand van de plannen (en de zwangerschap), maar nu na de miskraam weten wel een hoop mensen van ons verlangen naar een kind Soms wel echt fijn om er over te praten, soms vind ik het ook wel vervelend dat er zo op me gelet wordt: drinkt ze alcohol? enz. Hoop echt voor dat die cyclus mooi op gang komt. Misschien heb ik dit al tig keer gevraagd, maar temperatuur je ook? Ti87, welkom! Leuk dat je ook in Nijmegen komt wonen, mooie stad hoor . En wat spannend om het over een tijdje voor het echt te gaan proberen. Ik voel m'n eisprong vaak wel, maar ik heb een onregelmatige cyclus en als ik erg gefocust ben op m'n onderbuik, dan voel ik daar elk steekje en denk dan meteen: oeh, m'n ei, terwijl het dan wel iets heel anders kan zijn..... En Pucks, stel je voor ja, dat je je moeder zomaar de blijde boodschap kan brengen!!! Daar kon ik ook van dagdromen, wat ik haar zou geven en wat ik zou zeggen enzo. Wij hebben ook een hechte band. Leuk is dat! Maar nu, na de miskraam, is de verrassing wat minder groot . kzh, blijven bijzondere testen bij jou , ben echt benieuwd wat dit te betekenen heeft! Hele fijne dag allemaal en tot later!
Welkom TI87! Veel succes met zwanger worden. @Natasha, ik slik probiotica van Phital voor een goede balans tussen gunstige en ongunstige bacteriën in de darmen. Ik heb er veel baat bij en wil niet meer zonder. Kan het je dus zeker aanraden. Heb je nog zoveel last van je buik? Anders zeker naar de huisarts gaan hoor! @anemoon, ja jammer dat het zo gelopen is voor jou. Nu is het alleen maar fijn dat je moeder ervan weet om je volop te steunen. Komt vast wel goed, en ze zou net zo verrast zijn! Fijne dag!!
@ Ti87 ;welkom hier! en heel veel succes met zwanger worden heel veel vrouwen voelen geen eisprong.. Je kan wel naar tekenen als temperatuur en slijm kijken, en zelfs nog naar de baarmoedermondstructuur en stand.. @ anemoon ; ik ben ook zooo benieuwd ;o had vandaag weer een dik posi ovutest.. kan niet wachten totdat het woensdag is! (al denk ik dat ik dan toch te vroeg test) @ pucks ; hopen dat het niet zover hoeft te komen en je binnenkort iedereen kan verassen met mooi nieuws
Oehh Spannend kzh, nog even volhouden tot woensdag. Haha, zal best lastig zijn.. maandag moet ik naar de dokter voor wat anders. Ik denk dat ik mijn cyclus probleem gelijk voor leg. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen..
Bedankt voor jullie welkom! Jullie ook allemaal succes met zwanger worden zijn jullie allemaal meteen begonnen met ovutesten enzo? Ik denk dat we t eerst gewoon zo proberen anders ben ik bang dat er zo'n druk ligt op t zwanger worden
ON-GE-LO-VE-LIJK!! vertel ik dat ik morgen naar de dokter ga, en de volgende dag wordt ik ongesteld op dag 102!!! Natuurlijk ben ik blij, maar misschien had de dokter mij wel verder geholpen.. Zou ik nu weer moeten wachten tot dag 100? Het grappige is wel, dat ik vandaag precies een half jaar geleden gestopt ben met de pil. Ze zeggen dat toch dat het na een half jaar weer goed moet zijn? Hmm.. Ik ga me even verdiepen in het temperaturen. Daarmee wilde ik beginnen als ik begon aan een nieuwe cyclus..
Mooi Pucks! Een nieuwe cyclus, nieuw begin!! En nu hopen dat er over een aantal weken een eitje springt en je cyclus beetje op gang blijft. Persoonlijk zou ik het in ieder geval wel tegen huisarts zeggen, en ook zeggen dat het je behoorlijk dwars zit. Als je nog vragen hebt over temperaturen, stel ze dan gerust, misschien weten wij het antwoord . fijne dag allemaal!
@ pucks ; wat een timing! fijn dat je eindelijk ongesteld ben geworden! En inderdaad, wat anemoon zegt.. vragen over tempen kan je altijd stellen! Hoe is het met de andere meiden? Leuk weekend gehad?
@ Natasja, balen dat je er zo doorheen zit. Ik weet dat het op zich niets met mij te maken heeft maar snap het ook wel als je zou denken, waarom bij haar wel en bij mij niet. Even een cyber knuffel voor je!!! Ik lees trouwens dat je duspatal slikt voor je maag/darm, ik slikte dit ook maar toen ik een kinderwens had moest ik hier van de huisarts mee stoppen, het word afgeraden om te slikken tijdens de zwangerschap, zeker de eerste 12 weken en hij zei de eerste weken weet je net dat je zwanger bent, dus bij voorbaat al stoppen. @pucks; eindelijk een menstruatie, ik zou nu gewoon zo'n 40 dagen wachten en anders bij de huisarts aankloppen, want inderdaad het eerste half jaar geven ze het op ontpillen.... @ Ti87; welkom!!! @ kzh; wat vreemd dat je ovulatietesten positief blijven, misschien rare vraag maar heb je al een een zwangerschapstest gedaan, ik heb al eens gelezen dat ovu testen ook reageren als je zwanger bent. @ Anemoon; veel plezier met de vierdaagse! @ kzh en Anemoon; lijkt me aan de ene kant fijn dat je er met anderen over kunt praten, maar ook wel weer lastig, krijgen jullie er niet steeds veel vragen over? @hier; nou ik blijf erg onzeker, sinds het moment dat ik de verloskundige heb gesproken en afspraken heb gemaakt voor een echo volgende week woensdag dacht ik, en nu verstand omzetten en proberen te genieten van het idee dat ik zwanger ben, maar nu verlies ik bijna iedere dag wat bruine afscheiding / iets bloed, dit heb ik vooral op momenten dat ik erg druk ben, moest dit weekend ook werken, thuis nergens last van maar dan ben ik weer aan het werk en komt het. Ook heb ik veel last van buikpijn, soort menstruatiegevoel, wat vrijwel de hele dag aanhoudt. Nou dat maakt me nog weel extra onzeker, vandaar ook paar dagen niet op ZP. Aan de andere kant; ik ben momenteel wel erg misselijk en moe, dus dat geeft me weer het gevoel dat er toch echt wel iets gaande is. Ik hoop dat de komende 1 1/2 weken snel voorbij gaan, zodat ik snel mijn eerste echo krijg en ik weet waar ik aan toe ben.....
Nee heb nog geen test gedaan, maar zit pas op 6dpo. Wacht tot woensdag! Tis niet dat mensen de hele tijd vragen of ik al zwanger ben, maar meer vragen hoe de onderzoeken gaan. Vind het vooral fijn.. Maar nu is het wel even lastig, stel dat het raak is.. Moet ik een paar weken liegen Lijkt me ook een moeilijke periode! Je weet nog niks! Aar inderdaad, de kwaaltjes geven wel aan dat er iets gebeurd
Oh Roosje, wat een vervelend iets, die onzekerheid. Bloedverlies, en zeker bruinverlies, kunnen bij een supernormale en gezonde zwangerschap horen. Maar ik begrijp dat het je onzeker maakt. Ik wil je niet nog meer onzeker maken, maar de aan- of afwezigheid van kwaaltjes zegt helaas helemaal niks. Mocht je er erg mee zitten, dan gewoon de vk bellen, zeggen dat je bloed verliest en graag eerder een echo wil. Daar ondersteunen ze meestal graag in! En onthoud dat veruit het grootste deel van de zwangerschappen gewoon helemaal goed verloopt. Ik krijg er niet zoveel vragen over, maar vind het juist fijn om erover te praten, zeker met naaste familie/vrienden. Het verdriet over de miskraam is er voor ons beiden nog steeds heel sterk en ook de spanning over een volgende zwangerschap. Mijn temp is goed gedaald en slijm is al aan het veranderen. Denk in één van de komende dagen wel eitje .
@roosje, wat vervelend die onzekerheid. Denk je eindelijk te kunnen genieten, krijg je dit. Toch lees je vaak dat het ook met die klachten goed kan gaan. Ik hoop het voor je. @anemoon, hopelijk komt je eitje er gauw aan! Ik ben net terug van de huisarts. Hij zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Als je ongesteld wordt, zoals ik nu ben, heb je wel een eisprong gehad. Ik moet wachten tot mn cyclus weer normaal wordt. Dit kan dus nog wel een half jaar duren.. Eigenlijk het bekende verhaal. Dus niets wijzer..