Ik vind het wel fascinerend zo met het slijm haha maar ik zie gewoon geen verschil bij mijn slijm. Het lijkt wel of het altijd hetzelfde eruit ziet. Misschien moet ik het wat meer bekijken @anemoon: ja we zijn zo goed als klaar voor de verhuizing Hebben alle nieuwe meubels al gekocht behalve een bed en bijna alles is al ingepakt. We zijn er helemaal klaar voor! jij woont ook in Nijmegen geloof ik?
@Anemoon; het stinkt inderdaad heel erg als ik nog niet misselijk ben, word ik het er wel van. Maar ja ik denk er dan maar aan dat ik de hormonen gelukkig niet nodig heb gehad en dat dit de kans is om anderen te helpen om hun kinderwens in vervulling te laten gaan.
Hoi meiden, even kort berichtje.. Heb koppijn en ben zoooo moe. Altijd hard werken, een feest geven! Fertility friend suggereerd vanochtend dat ik 2 dagen later mn eisprong zou hebben gehad, mn temp daalde ook iets.. Dus de hoop gaat er een beetje vandoor.. @ pucks : ik had eigenlijk niks verwacht, wel gehoopt. Aan de hand van de ovutesten zou je denken dat er toch wel echt iets gebeurd (is).. Maa t kan natuurlijk ook gewoon niet hebben doorgezet. We wachten af!
Hey meiden...!! @ Roosje: Dank je wel voor de tip...!! Eigenlijk moet ik de Duspatal dus 2 maal daags (preventief) slikken. Maar dat zie ik zelf helemaal niet zitten (de rest van m'n leven dagelijks meds slikken) dus neem ik het alleen wanneer ik al meer dan een week goed veel last van m'n darmen heb en zodra het aanslaat bouw ik het meteen weer af. Maar na jouw tip laat ik het de aankomende tijd wel ff in de kast liggen. Ff een (misschien een beetje dom) vraagje, waarom moet je nu dan in een flesje plassen...?? @ Pucks: Ook bedankt voor jouw tip over de probiotica. Daar ga ik eens wat meer info over opzoeken...!! Wel typisch dat je spontaan ongesteld wordt, net wanneer je dit wil aankaarten bij de HA Nu maar hopen dat deze cyclus een stuk korter zal duren...!! En precies wat Roosje ook zei, duurt het nu weer langer dan 40 dagen, zal ik ook gewoon weer terug gaan...!! @ kzh: Wat een ontzettend leuke rammelaars...!! En een leuk idee ook nog es...!! Zelf verzonnen...?? Balen van de negatieve test, was echt een super cadeau geweest voor je man... Heb je nu dan geen kans meer als je ei echt twee dagen later is geweest...?? @ Anemoon: Heb je je eitje al gespot..?? Zal wel een gezellige boel zijn op dit moment in Nijmegen Heb je zelf weleens meegelopen...?? Bij mij staat dat wel in mijn toekomst plannen, minimaal 1x de vierdaagse meelopen.
@ Hier is de buikpijn nog steeds aanwezig. Zit nog steeds in mijn linker onderbuik/zij/lies/bovenbeen. Waar het begon met af en toe een paar flinke steken is het over gegaan in een vrij constante, beetje zeurende (lijkt wel spier)pijn. Vandaar dat ik al weer een stuk meer gerustgesteld ben. In het begin was ik toch een beetje bang voor een cyste o.i.d. maar wat ik begrepen heb zou de pijn dan juist alleen maar erger moeten worden. Dus toen begon ik me af te vragen of ik dan misschien toch eindelijk een eisprong zou krijgen, aangezien mijn klachten toch ook wat lijken op ovulatiepijn. Aangezien in gisteren toch naar de stad moest (woon zelf in een klein dorpje met 3 winkels ) voor het eerst ovu testen gehaald. Vraagje: Heeft iemand weleens de ovu testen van het kruidvat geprobeerd...?? Er staat namelijk in de handleiding dat deze pas positief zijn als de teststreep even donker of donkerder zijn als de controle streep. Ik had eigenlijk geen streep in het test venster verwacht maar hier stond dus wel een streep die maar net 1 a max 2 tintjes lichter was. Hoe moet ik dat dan interpreteren...?? Dat er toch een ei aankomt of net geweest is..?? Of kan je ten alle tijden in je cyclus zo een streep krijgen en zeggen alle uitslagen met lichtere strepen helemaal niets...?? Morgen sowieso nog een testje doen maar ja, de handleiding zegt ook dat je twee testen weer niet met elkaar kan vergelijken. Of heeft het in mijn geval eigenlijk helemaal geen nut om dit soort testen te doen, aangezien mijn andere hormoon waarden ook niet kloppen volgens de bloedtest bij de HA... En ovulatiepijn duurt toch meestal maar max 1 dag...?? Ik heb hier nu al meer dan een week last van. Eigenlijk direct begonnen nadat dat ongi-gevoel is weggetrokken... Sorry ik heb hier dus écht helemaal geen verstand van hahahaha...!!
@Natasja, mijn internist wou destijds ook dat ik het 2 keer daags zou gaan slikken, maar ik had hetzelfde als jou, zag dat niet zo zitten, ben nog zo jong en dacht als ik dat nog 60 jaar moet, nee dankje. Als het nodig was slikte ik het een of meerdere dagen en dan stopte ik er weer mee. Hier kon mijn internist ook wel achterstaan. Maar toen ik begin dit jaar bij mijn huisarts was en er naar vroeg, gaf hij aan dat het verstandig was het tijdens de zwangerschap niet te slikken, en dan met name niet de eerste 12 weken, omdat dan de organen enz worden gevormd. Hij zei er is nog te weinig over de risico's bekend, dus dan liever niet. Heb wel een aantal keren gedacht, ik wil het nu slikken, maar dacht dan maar aan het goede doel waarvoor ik het niet mocht gebruiken. Geen domme vraag hoor, maar ja ik moet nu in flessen plassen, je krijgt er een kannetje bij, daarin plassen en dan in de flessen doen, oh die flessen stinken, bah. De flessen komen ze wekelijks ophalen. Maar aangezien ik ze niet voor de deur wou hebben staan, bang dat mensen de flessen herkennen en dan weten dat ik zwanger ben, moet ik ze wekelijks naar een depot brengen. Ik breng ze zelfs naar een andere plaats, vond bij ons in het dorp het risico om betrapt te worden nog te groot Wat balen dat je nog steeds buikpijn hebt, ik weet echt niet of ovulatiepijn zo lang kan duren. Nu je ovu test toch echt een streep gaf zou ik denken, gewoon gaan klussen deze dagen, ik geloof dat dan je ei toch hoort te springen binnen 24-36 uur. Het kan natuurlijk altijd komen door de afwijkende hormoonwaarden, maar ja niet geschoten is altijd mis, toch?
Hoi Roosje, Ehhh... sorry, maar nu is het me nog steeds niet helemaal duidelijk wáárom je in flesjes moet plassen...
@ natasja ; thanks! wel zelf verzonnen om het hiervoor te gebruiken.. maar patroontje gevonden in een boekje Als het echt zo zou zijn, dan is er geen kans. Maar ik twijfel heel hard of het zo is.. als ik kijk naar slijm. libido, pijntjes dan klopt het met de eerdere berekening. Ik heb nooit die van de kruidvat geprobeerd, bestel ze meestal online (goedkoper!) de test moet inderdaad even donker of donkerder zijn. Als ie ligt is zegt dat niet of je de eisprong nog moet krijgen ofdat ie al geweest is.. volgens mij. Ik had bij mijn lange cyclus ook vaak pijntjes dat ik dacht dat het eindelijk ging komen, heel frustrerend! geen idee waaraan het precies ligt maar t lijkt me dat je lichaam gewoon hard aan het proberen is alles op gang te brengen maar het een beetje opstart problemen heeft.. Moeders voor moeders.. zwangere vrouwen leveren urine in met het zwangerschapshormoon, dat word eruit gehaald en gebruikt bij vruchtbaarheids behandelingen. Maaaar,, het wordt ook gebruikt voor commerciele doeleinden.. de allerduurste cremepjes bevatten dit hormoon namelijk ook dus daarom moet roos in een flesje piesen! @hier ; mn temp was vanmorgen weer mooi hoog, maar heb eigenlijk zo'n gevoel dat het niet gaat gebeuren deze cyclus. Geen idee waarom. Heb nog geen tekenen van ongi, maartoch.. we zullen zien! krijg vandaag mn cb-digitals binnen.. zondag maar eens testje wagen.
Hai meiden, is voor jullie ook het weekend in zicht? Het belooft mooi weer te worden! @ Natasha, vervelend dat je zoveel buikpijn hebt. Als het zolang aan houdt, zou ik het toch even na laten kijken.. Heb jij ook altijd na de lunch last van je buik? Ik had er jaren last van. Ik dacht dat het een voedselallergie was en ging zelf een beetje proberen waar ik op reageerde. Ander brood, geen vleeswaren, geen melkproducten, magere dingen, geen salades, maar niks hielp. Iedere dag liep ik weer krom van de pijn in mn buik. Het gekke is, dat ik eraan begon te wennen, het werd 'normaal', maar dat is het natuurlijk niet. Na een jaar of twee heb ik pas aan de bel getrokken bij de huisarts. Hij zei dat ik een dagboekje bij moest houden met alles wat ik eet, drink en wanneer ik ontlasting heb gehad. Echt wijzer werd ik er niet van. Toen adviseerde een vriendin probiotica. Mij helpt het echt goed, maar alsnog kan ik niet alles eten. Als ik bv vla eet, kan ik rechtstreeks naar de wc. @ Kzh, wat een onzekerheid voor jou. Zo voel je vanalles, en de andere dag denk je dat het toch niet gaat gebeuren. Kon je maar even naar binnen kijken af en toe he.. Mijn huisarts zei dat ik niet hoefde te testen. Dat ik het vanzelf wel aan me lichaam kon voelen, mocht het raak zijn. Hier gaat het ook een beetje raar. De ongesteldheid zet niet echt door. Het blijft een beetje drapperig bruinige afscheiding (sorry). Weet nu ook niet zo goed of nou aan een nieuwe cyclus ben begonnen of niet? Pff.. Toen ik aan de pil was kon ik zelf een beetje berekenen of ik ongesteld zou zijn in de vakantie. Dat kan nu dus niet.. Beetje jammer..
Ik heb vakantie, 6 weken dus voor mij ist altijd weekend @ pucks ; t ene moment ben ik er zo van overtuigd, en t andere moment denk ik dat ik mezelf voor de gek houd. we zullen het zien.. en dat vind ik wel raar van je huisarts, want heel veel menstruatie achtige symptomen horen ook bij een mogenlijke zwangerschap. Plus dat als je graag zwanger wilt worden, je lichaam je flink voor de gek kan laten houden zodat je echt denkt dat je zwanger bent maar het eigenlijk niet bent Lastig is dat, ik zou het denk ik gewoon als nieuwe cyclus tellen (mits je zeker weet dat je niet zwanger bent (bruinverlies bij innesteling?))
Inderdaad moeders voor moeders haalt het HCG hormoon uit de urine, hiervan word medicatie gemaakt voor vrouwen die niet ovuleren. Het klopt wat kzh zegt, helaas zijn er ook mensen die de hormonen willen gebruiken voor andere doeleinden, uiterlijk / afvallen. Dit heeft de mevrouw van de week allemaal netjes uitgelegd. Dit komt echter bij een andere fabriek vandaan, of ze krijgen een arts zo ver om het voor te schrijven maar als die betrapt word staan er hoge boetes op. Ik ga er dus gewoon vanuit dat ik andere vrouwen met een kinderwens help. Hoe lullig zou het zijn, dan zwangeren anderen kunnen helpen op deze manier maar niemand wil dat doen. Dan hebben alle vrouwen met een kinderwens die niet ovuleren een groot probleem.
...... Ik heb nu net dus gewoon een positieve ovu test in m'n handen gehad...!! Gisteren was ie dus net niet posi en nu dus gewoon wel...!! Kan wel janken van blijdschap (om een stomme ovu test ) Er gebeurd dus kennelijk echt wel wat daar binnen. Nu maar hopen dat ik me niet elke keer zo hoef te voelen rond m'n ei. Aangezien ik nu al steeds vlagen van misselijkheid en gevoelige (.)(.) heb, hou ik me vast voor als ik straks zwanger wordt hahahha @ kzh: Ik ben voor je aan het duimen dat je je ei heb gehad op het moment dat je zelf verwachtte...!! Je eigen lichaam zal het ook wel beter weten als FF denk ik. Worden dus nog ff twee spannende dagen...!! @ Pucks: Bij mij heeft het niet een vast tijdstip dat ik er last van krijg. Meestal bouwt het zich op in de loop van de dag. Het is inderdaad ook erg afhankelijk van wat ik eet. Heb ooit een paar zeer goede tips gehad (die loodrecht op het advies van de HA staan) over wat je beter kan laten staan. Zo min mogelijk zuivelproducten, peulvruchten, vetten en harde vezels. En inderdaad, als ik bijv. 's ochtends chocomel drink, kaas op brood heb en dan onder werktijd cappuccino's drink, krijg ik er echt mega veel last van. Het is dus altijd een beetje letten op wat je binnen krijgt. Wel vervelend dat de ongi nou niet doorzet... Nou weet je nog niet wat er aan de hand is. Precies wat kzh zegt, hoe weet je nu dan zeker of het wel je ongi is.... Als het alleen bij bruinverlies blijft kan het natuurlijk ook iets anders zijn... @ Roosje: Aha, nu snap ik het Wat goed van je dat je dit doet. Dat geeft toch een extra dimensie aan het delen van je geluk...!! Grappig dat je er echt helemaal mee naar een andere plaats gaat om ze in te leveren, hahaha. Maar ja, zou inderdaad een beetje vervelend zijn als andere ze herkennen
Heerlijk 6 weken vrij kzh! Ga je ook nog op vakantie? Ik vind het ook raar van mijn huisarts. Ook omdat je best wel vaak leest dat vrouwen zwanger zijn zonder dat ze dat gemerkt hebben. Ga je morgen nog testen? Ik zou echt niet weten wat het bruinverlies te betekenen heeft. Het duurt wel net zo lang als een gewone mentruatie.. Denk niet dat het een innesteling is hoor, maar we zullen zien. Wat ik lastig vind is dat ik nu al let op eten, mocht ik wel stiekem zwanger zijn. Dit doe ik al vanaf dat ik gestopt ben met de pil. Geen biefstuk, rauw ei enz. Letten jullie daar ook al op? Of ben ik weer te voorzichtig? Gezond eten doe ik eigenlijk altijd.
@ natasja : haha ik herken dat! Is zo fijn als je eindelijk wat duidelijkheid over je lichaam krijgt! Ik dacht vanmorgen een vaaaag tuurstreepje te zien op test, dus morgenochtend hopen op een duidelijker tuurstreepje @ pucks : ik ben al op vakantie geweest helaas! Zou wel weer willen Gaan wel nog paar daagjes weg.. Als het zo lang aanhoud dan zal het wel geen innesteling zij nee Ik let er wel op sinds sinds mn eisprong, daarvoor heb ik nog even lekker gerookte zalm en biefstuk op. Maar sinds mn eisprong veilig gegeten. Wil geen onnodig risico nemen!
@kzh, wat spannend, een klein streepje is ook een streep!!! Hopelijk is de streep morgen duidelijker!!!
Dat kleine streepje is nu een iets duidelijker klein streepje. Nog niet echt zo van, wauw nu weet ik het zeker. Ik heb cb dig. Besteld, die komen morgen binnen dus dan nog een testje doen
Even kort hier, erg druk weekend: kzh, wat spannend! Is het echt een tuurstreepje of toch wel een duidelijk streepje en durf je niet zo goed te geloven dat het echt waar is? Heb je foto's zodat we mee kunnen turen? Vaag streepje zou nog wel heel goed passen bij de korte duur, toch? Ik lees morgen alles bij en reageer dan uitgebreid!!
Geen idee of het op foto een beetje te zien is. In het echt zie je wel meteen een lijn zonder Moeite te moeten doen
kzh, ik zie inderdaad wel iets, maar niet echt goed. Maar als je de lijn zelf goed ziet, dan kan het eigenlijk maar één ding betekenen toch? Natasja, ik begrijp hoe blij je kan zijn met een duidelijke ovutest!!! Het werkt daarbinnen dus. En nu hopen dat deze cyclus succesvol is. Ook ik heb een prikkelbare darm trouwens, en mijn vriend heeft collitis ulcerosa. Kan erg vervelend zijn, maar inmiddels hebben we een redelijk goed dieet uitgevonden en accepteren we beiden de klachten ook wat meer. Maar dan nog kan ik er goed van balen, zeker omdat ik er vaak juist last van heb als ik van huis weg ben bijvoorbeeld. Lekker handig . Roosje, zeker goed dat je mvm steunt en die stank dan maar voor lief neemt.Hoe gaat het verder met je? Pucks, volgens mij kan je menstruatie best anders zijn dan je gewend bent (ook weer door dat stomme ontpillen :x), zowiezo is het anders dan met pil. Twijfel je eraan of je zwanger kan zijn? Ben benieuwd hoe je het vindt om te tempen, maar eerst lekker vakantie dus!! Ik hou trouwens na eisprong wel rekening met alcohol drinken, maar verder nauwelijks. Al zal ik dan misschien geen kilo rauwe sushi eten . Ti87, ja ik woon ook in Nijmegen. Leuk wonen hoor! Waar ga je ongeveer wonen? Ik woon in het waterkwartier, gesellig . Vierdaagse was erg gezellig, lekker gefeest en genoten van de logees. Morgen helaas weer gewoon werken . Eitje nog niet gespot, hoewel temp vanochtend goed laag is, hoop van harte dat ie morgen hoog is.
@ anemoon : fijn dat je leuke week hebt gehad! Lijkt me ook erg gezellig! Hopen dat je eitje snel springen gaat!