Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Welkom Smnee!

Ah, ok, Natasja, je had al een test gedaan. Jammer dat ie negatief was :(. Dat stukje over pco wat je laat zien, dat lijkt inderdaad wel bij jou te kunnen passen dan. Hoop echt dat ze er een goede oplossing voor hebben!

Hier nog steeds lage temp...op deze manier wordt deze cyclus een recordlange in de afgelopen 3 jaar. Nou ja, als het raak is, hoor je mij niet klagen :D. Maar m'n vriend klaagde gister wel voor de grap dat het slopend is, zo'n langere cyclus :p.

Fijne dag met dit mooie weer!

2. melanie89

melanie89 Lid

1 jun 2012
    95
    0
    6
    Hier ook woonachtig in Gelderland en afgelopen zondag gestopt met de pil. Enorm spannend! Heb bijna 5 jaar de minipil(Cerazette) geslikt en daarvoor de 'normale' pil. Ik ben 23, vriendje is 27. Ben erg benieuwd hoe het de komende maanden zal gaan!

3. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoi Melanie, ook voor jou een welkom! Zeker spannend inderdaad. En nu hopen dat je cyclus mooi op gang komt...we hebben hier gemerkt dat gelderse lucht soms kan leiden tot onregelmatige cyclussen. Maar ook dat dat een zwangerschap niet altijd in de weg zit gelukkig. Hopelijk mogen jullie ook binnenkort zwanger worden.

Melanie of Smnee, gaan jullie hulpmiddelen als temperaturen of ovulatietesten gebruiken?

4. melanie89

melanie89 Lid

1 jun 2012
    95
    0
    6
    Ik wil het eigenlijk eerst 3 maanden zonder hulpmiddelen proberen. Vriendje heeft namelijk het gevoel dat het snel raak is, maar ik ben wat voorzichtiger. Lichaam heeft me al vaker in de steek gelaten. Maar op zijn verzoek dus eerst 3 maanden 'zonder stress dingen' (zijn woorden). Wel ben ik op zoek naar een winkeltje waar ze maanstenen verkopen. Die schijnen de cyclus te ondersteunen/regelmatiger te maken. Iemand een idee waar ik een winkeltje in Gelderland kan vinden?

Gisteren had ik een ienieminie beetje bloedverlies, dus stond al te juichen dat ik ongesteld was geworden. Maar te vroeg gejuigd, nu niets meer aan de hand? Wel zijn darmen heel erg aan het rommelen.

Zijn jullie preventief bij een huisarts geweest om te praten over zwanger worden? Las op het internet dat dit soms wordt geadviseerd.. Ik slik al 3 weken foliumzuur en heb ook de 'Zwanger worden' supplementen van de Etos in huis gehaald.

5. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ik weet geen winkeltje voor maansteen...

Zelf ben ik wel bij de huisarts geweest, omdat ik erg allergisch ben en voor zwangerschapswens met medicatie moest stoppen. Maar andere tips dan die je overal kan vinden, heeft de huisarts ook niet. Tenzij je persoonlijke situatie daarom vraagt.

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Sorry voor mijn ego bericht gisteren, zal nu ook weer op de rest reageren.

@Natasja, tja PCO, ik hoop het niet voor je, aan de andere kant dan weet je wel wat het is en wat men eraan kan doen. Misschien dat hormonen je dan kunnen helpen.

@Anemoon; balen dat je cyclus een recordlengte gaat krijgen. Maar geef de hoop niet op he, wie weet is het een goed teken.

@kzh; hoe voel je je? Al last van kwaaltjes?

@Smnee & Melanie89; welkom! Een spannende tijd gaat aanbreken.

Ik ben destijds wel naar de huisarts geweest maar ook dat had met mijn medische geschiedenis te maken.
    Snap het al je nog niet wil beginnen met 'hulpmiddelen' ik zag dat ook niet zitten en had me voor genomen hier pas na een half jaar mee te beginnen. Gelukkig was dit bij mij niet nodig. Ik slikte ook de zwanger worden pillen van de etos, en ben nu overgestapt op davitamon mama compleet me visolie.

NOD Lijstje

Anemoon13 - Ronde 4 na mk - NOD 9-8? - miskraam maart 2012 (8wk)

Pucks - Ronde 2 - NOD ? - Onregelmatige cyclus

Natasja84 - Ronde 1 - NOD ? - Vanaf begin Januari bezig met eerste cyclus na de pil

Zwanger :
    Kzh 22 maart 2013

Roosje83, 13 maart 2013 ?

7. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    @ Roosje: Niets ego aan je berichtje hoor. Je had het over een belangrijke mijlpaal en het is dan erg begrijpelijk dat je dan sowieso gedachten waarschijnlijk moeilijk op iets anders kan focussen ;)

@ Anemoon: Ik duim voor je dat je lange cyclus een goed teken is...!!

@ Smnee: Welkom...!! Ik woon zelf ook niet ver van Arnhem en studeer daar ook :D

@ Melanie: Welkom...!! Ik weet niet of je misschien ook in de buurt van Arnhem woont. Zo ja, zou je misschien eens bij Baba Jaga kunnen kijken. Dat is een klein heksen winkeltje in het centrum van Arnhem. Zij verkoopt ook verschillende stenen geloof ik. Als het goed is heeft ze ook een internet site. Daar staan vast ook wel contact gegevens op, dan zou je altijd even kunnen bellen ofzo. Succes...!!

8. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @anemoon ; op welke cyclusdag zit je nu?

@ melanie ; welkom! :)
    en inderdaad, er zit iets in de lucht hier.. :p

Ik ben wel preventief naar huisarts (en neuroloog) geweest, maar dat had ook meer te maken met mijn medische mankementjes :p

@ roosje ; ik heb veel hoofdpijn en ben moe! soms wat misselijk maar dat is goed te doen.
    ik ben ook wat prikkelbaar, maar dat komt ook door slaaptekort en de hoofdpijn :p
    en hoe is het bij jou?

Ik heb nu pillen van de tuinen, maar vind ze smerig! dus ga t weekend even andere halen.

gister van mijn moeder een kadootje gekregen, een setje kleertjes en een knuffeldoekje :D zo leuk!

9. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @ Melanie en Smnee, welkom bij ons gezellige clubje! Ik hoop dat het snel raak mag zijn bij jullie!
    @anemoon, lastig dat je cyclus zo lang op zich laat wachten. Wie weet toch wel een goed teken?!
    @Roosje, hoeveel weken ben je nu als ik vragen mag?

Hier nog geen veranderingen. Nog 1 dag en dan ga ik genieten van de vakantie. Ben de laatste dagen zo druk dat ik helemaal niet zo bezig ben met zwanger worden. Ook wel eens fijn :)

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    @Pucks; wat lekker dat je bijna vakantie hebt.
    Ik ben voor zover men nu met de echo kon zien ongeveer 7 weken zwanger.

@kzh; lastig hoofdpijn en vermoeidheid, maar kan inderdaad goed dat het prikkelbare daar vandaan komt. Wat leuk dat je een kadotje hebt gekregen.
    Ik kreeg van mijn ouders een boekenbon, zodat ik een boek over de zwangerschap kan kopen, nu kan ik zelf kiezen welke, maar durf eigenlijk nog niet zo goed te kopen, wacht eerst de volgende echo nog weer af. De mensen die het nu weten, heb ik ook verteld dat ik verder nog niets wil kopen / krijgen. Vind ik het nog te pril voor.

Ik blijf helaas erg misselijk, bijna iedere ochtend ook echt overgeven en de misselijkheid blijft de hele dag een beetje hangen, en hierdoor dus eigenlijk ook weinig eetlust. Ben ook wel vermoeid, maar denk dat dit ook wel door de misselijkheid en het weinige eten komt.

11. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,
    Hoe gaat het met jullie?

@kzh, wat leuk dat je kleertjes hebt gekregen van je moeder. Wat zal ze blij zijn! Is dit haar eerste kleinkind?
    @Roosje, wat naar dat je zo misselijk bent. Gelukkig is het een bekende zwangerschapskwaal. Ik hoop dat het over een paar weken beter zal gaan. Als mij iets erg lijkt, is dat het wel.

Ik dacht gisteren vruchtbaar slijm te zien. Weet het niet zeker, maar voor de zekerheid maar geklust.. :)
    Slapen jullie ook zo slecht van de warmte?

Fijne dag allemaal!

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja mijn ouders worden voor de eerste keer opa en oma :D
    dus die zijn helemaal enthousiast!
    ouders van mijn man zijn al 2 keer opa en oma, maar die zullen ook vast wel super blij zijn als we ze binnenkort het goede nieuwe kunnen vertellen!

beter het zekere voor het onzekere nemen en elke kans goed benutten! :D
    hopen dat het zn vrucht(en) afwerpt! ;)

13. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Goeie morgen,
    Hier slaap ik ook slecht door de warmte en vooral door de muggen...!! Daarnaast ben ik vanacht met de hik naar bed gegaan en met de hik wakker geworden (ik heb echt nooit de hik), zeer vervelend...

@ kzh: Wat leuk dat je cadeautjes hebt gekregen van je moeder. Voor hun gaat het ook spannend worden, hun eerste klein kind. Wel fijn dat je dit nu al met hun kunt delen. En ik heb bij mijn schoonouders gezien, dat ze bij elk kleinkind opnieuw helemaal gelukkig en verliefd worden. Wanneer willen jullie het aan hen vertellen...??

@ Roosje: Wat vervelend dat je je zo misselijk voelt... Wel 'grappig' dat je al een boekenbon klaar heb liggen. Zelf ben ik namelijk helemaal verslaafd aan boeken en vooral het snuffelen in boeken winkels. Ik had waarschijnlijk ondertussen al een hele stapel boeken thuis liggen. Heb er al een aantal in mijn handen gehad ;)
    Het is heel begrijpelijk dat je nog zo voorzichtig bent maar vergeet vooral niet om er ook van te genieten he...!! Hebben jullie het alleen aan de aanstaande grootouders verteld...??

@ Pucks: Ik duim voor je dat er een (bevrucht) eitje aankomt...!! :D

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    we hebben 8 augustus de eerste afspraak bij de gyn, als dan alles goed is gaan we diezelfde dag mijn schoonvader, schoonmoeder en schoonzussen af om het leuke nieuws te vertellen :)

15. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Heb je ondertussen al blaren op je handen van het haken...?? Hihi :D

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Haha ik had goed getrained van te voren :p
    Heb er nu 12, wil er 20 maken.
    Dus nog even doorhaken!

17. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoi dames! Ik ben er weer, na een druk weekend nu even tijd om berichtje te typen (op m'n werk....).

Oh, dat lijkt me ook zo leuk, aan iedereen het goede nieuws vertellen!! Totaal geen verrassing meer na de miskraam, maar lijkt me zo gaaf om te doen.
    Hoe voel je je kzh? Pas op dat je geen haak-RSI krijgt he?

Natasja en Roosje, hebben jullie al ideeen voor boeken? Bij vorige zwangerschap had ik What to expect when you're expecting gekocht. Vind ik fijn boek, stelt je gerust en legt een aantal zaken goed uit. En een paar boeken bij de bieb geleend, maar die vond ik allemaal zo betuttelend. Als je daarnaar zou luisteren, zou je 9 maanden in een soort bubbel moeten leven...:p

Melanie en Smnee, hoe gaat het met jullie?

Ti, ben je nu al naar Nijmegen verhuisd? Hoe bevalt het?

Ik heb vrijdag eisprong gehad, gelukkig. Nu afwachten dus. Heb wel al vanaf toen krampjes in baarmoeder. Hebben jullie enig idee wat dat kan zijn, zo vroeg al?

Fijne dag!

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ anemoon ; Ben zo benieuwd hoe iedereen reageerd, er zijn er een hoop die weten hoe het ervoor stond, maar heb gezegt dat ik toch ongi ben geworden :p
    Heb mijn "wij-zijn-zwanger" kadootjes af.. :D

Ik voel me redelijk goed, wel erg onzeker over of het nu wel allemaal goed zit daar binnen maar dat lijkt me normaal.

Spannend voor jou! :D dat is wel erg snel ja.. geen idee wat dat kan zijn.
    succes met wachten! :p

19. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    @ Anemoon: Ik weet eerlijk gezegd niet meer welke boeken ik allemaal in mijn hand heb gehad. Ik realiseerde me dat ik wel erg op de zaken vooruit liep en heb ze toen maar terug gelegd ;)
    Ik weet ook niet waar je krampjes vandaan komen, hopelijk is het een goed teken...!!

@ kzh: Ze zijn echt super gaaf geworden...!! :D Wel sneaky dat je de mensen heb verteld dat je ongi ben geworden. Nu wordt het echt een verassing :cool:

@ hier: Realiseerde ik me gister dat ik al 2 a 3 dagen geen buikpijn meer heb. Ik heb nog 1 ovu test liggen en die ga ik vandaag of morgen nog ff doen, om te kijken of die wel nog steeds positief is. De twee voorgaande maanden had ik rond de 1e dat ongi gevoel dus ik wacht nog ff af of dit nu weer het geval gaat zijn. Ik heb al wel een paar dagen gevoelige (bijna constant harde) tepels. Ik hoop dat dat een teken is dat ik eindelijk ongi ga worden...!!

20. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ anemoon: nee over 4 wk krijgen wij de sleutel ;) Maar we konden toch niet wachten met aan een kindje beginnen want hebben t deze maand maar 2 x met condoom gedaan dus hebben besloten er toch al mar voor te gaan :D

@kzh: wat een geweldig leuke rammelaartjes!

Deel Deze Pagina