Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hai meiden, ik lees wel mee maar reageer iets minder..
    Zit even niet zo lekker in mn vel!

* dikke knuff voor natas*
    en je mag best je hart luchten hier he!

2. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Thanx...!! <3

*Geeft een dikke knuffel terug...!!*

3. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Heftig zeg Natasja. Heel veel sterkte gewenst!

En kzh, jij mag hier ook je hart luchten he? ;)

4. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    I know!
    Mijn moeder had een rontgenfoto katen makenm en daarop was een vlekje op haar bot te zien.. Dus ze moest met spoed een ct scan, het kon niks zijn maar het kon ook kanker zijn.
    Maar voelde niet heel erg de behoefte om er over te praten omdat ik eerst de uitslag af wilde wachten.. Anders maak je jezelf zo gek!
    Gisteravond heeft ze de uitslag gekregen en het was maar een haakje op dr bot.. Gelukkig!

5. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Pff.. Gelukkig dat de uitslag goed is. Kan me voorstellen dat je daar erg mee zit. Vreselijk om af te wachten of de uitslag positief of negatief is. Fijn dat het mee valt! X

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Heftig hoor, Natasja, kan me voorstellen dat het je hele wereld op z'n kop zet. Inderdaad, lucht je hart hier als je dat wil. Laat je niet tegenhouden door onze blije verhalen, ook jouw verhaal is heel erg welkom hier. Voel je niet bezwaard om alles te vertellen.

Merk dat ik het best lastig vind om blijdschap over zwangerschap te uiten als je weet dat er andere mensen zo worstelen met zwangerschap en kinderen. Ik vond het zelf ook confronterend om dikke buiken te zien toen ik een miskraam had en realiseer me goed hoe dat voelt. Je bent blij voor de ander, maar je wil zelf ook....lastig.

Jee, kzh, wat een spanning en wat een opluchting dan als de uitslag positief is. Kun je merken dat je zwangerschap en alle hormonen je beïnvloeden?

Pucks, gelukkig kun je de misselijkheid nog wegzuchten ;). Als ik ergens een hekel aan heb, dan is het wel misselijk zijn en vooral overgeven....

Zelf heb ik allerlei kwaaltjes, maar goed te doen nog. Misselijk voor en na eten, heel erg moe (maar kan ook van de emoties zijn ;)), obstipatie of diarree en rugpijn. Soms kan ik er even lekker over zeuren bij mijn vriend, maar in het algemeen voel ik me er goed onder.

En ook aangemeld bij moeders voor moeders. De mevrouw herkende me nog van vorige keer, zo confronterend telkens.

Gister het nieuws toch aan mijn ouders verteld. Wilde eigenlijk wachten tot echo, maar mijn vriend zei terecht dat het voor hen wel erg leuk is om te delen. Mijn vader is erg ziek en ze kunnen positief nieuws en een leuk toekomstbeeld goed gebruiken.

Hoe gaan jullie mannen er mee om? Die van mij was de eerste dag nog heel onzeker: is dat wel echt positief? en wat als het dit keer weer mis gaat? Maar nu geeft ie alweer kusjes op mijn buik en keek gister naar een kinderwagen op internet....

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik moet zeggen dat ik best nuchter tegen de situatie met mn moeder aankeek, terwijl ik wel over de rooie ga als mijn man iets "doms" zegt haha..

Mijn man werd pas echt enthousiast toen hij het hartje hoorde kloppen, dat was echt een bevestiging die hij nodig had

8. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hoi dames, hoe gaat het met jullie?
    @ kzh, je zit bijna op de 12 weken! Het ergste gevaar is voorbij! Wat heerlijk moet dat zijn!
    @ anemoon, al een beetje aan het genieten? Fleurde je vader op van het goede nieuws? Sneu dat hij zo ziek is. Lief dat je vriend nu weer wat betrokkener wordt bij de zwangerschap. Die van mij heeft ook al ongeveer de hele babykamer ingericht in zijn hoofd.

@hier, vannacht voor het eerste boven de wcpot gehangen. Bah wat voelde ik me beroerd. Het gekke is dat toen ik wat at, het beter ging. Lig je daar om 5 uur 'snachts op een cracker te kauwen. Haha!
    Verder steeds wat vlagen misselijkheid.
    De ene dag heb ik hele zere borsten, en de andere weer totaal niet. Dat maakt me soms weer onzeker.

Mn ouders komen thuis vandaag. Ze komen hier eten en dan gaan we het ze vertellen. Vind het spannend! :)

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Leuk! Zo'n mooi moment om het met je ouders te delen! Geniet ervan :)

Ja morgen 12 weken! Kijk meer uit naar de echo et 13.2 dan de 12 weken grens :p

10. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Nou, die waren helemaal gelukkig. Wat een emotie! :)

11. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Bijzonder hoor Pucks! Is het hun eerste kleinkind?

Vanochtend voelde ik me in één keer eigenlijk best wel goed....na ochtenden erg misselijk, moe te zijn geweest. Nou weet ik wel dat het heel normaal is dat symptomen komen en gaan, maar ik maak me er toch meteen zorgen over. Stom he? :)
    Oh, wat gaat de tijd soms langzaam!

Gelukkig weten naaste familie, vrienden en collega's het, waardoor ik wel lekker kan klagen, zeuren of juist de leuke dingen kan delen.

12. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Anemoon gefeliciteerd!!! Super!!

Sorry dames maar ben laatste tijd niet meer online geweest. Ik had het te druk met misselijk zijn en vermoeid ;) Ik heb inmiddels mijn opleiding afgerond en we zitten al in ons nieuwe huis. Heb nu vakantie dus heerlijk om bij te komen.

Inmiddels ook al 2 echo's gehad en alles is goed. Op de laatste echo was hij/zij al flink aan t spartelen :D

13. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @ Anemoon, dat is helemaal niet stom. Snap heel goed dat je bang bent als je even geen symptomen hebt. Fijn dat er al een boel mensen om je heen het weten. Zo kan je er al lekker over kletsen.
    @ Ti87, wat fijn dat het zo goed gaat met jou en de kleine in je buik. Leuk dat het al zo bewoog! Gefeliciteerd met het behalen van je opleiding. Leuk hoor!
    @ hier, vreselijk beroerd, heel misselijk en doodmoe. Pff, alles voor de beeb!! ;)
    Het is het eerste kleinkind voor mijn ouders inderdaad. Ze zijn zoo blij!

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @Ti87 ; Gefeliciteerd! :D en fijne vakantie!
    ga je nog iets leuks doen in je vakantie?

15. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    @ pucks: dank je wel! Hopelijk voel je je gauw beter.

@ kzh: ik ga niet veel doen. Lekker uitrusten en voor de rest hebben we nog heel veel verhuisdozen uit te pakken dus daar ben ik ook wel even zoet mee hsha

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    oja, dat is een flinke klus.. alles uitpakken :p succes!

17. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Meiden, misschien een gekke vraag.
    Iedere dag precies om 5 uur smorgens moet ik braken omdat waarschijnlijk mijn maag leeg is. Voor ik naar bed ga neem ik nog even wat. Beschuitje ofzo..
    Hebben jullie tips?

Ik heb enorme voorkeur naar hartig, terwijl ik voor mijn zwangerschap ook best een zoutekauw was. Nu kan ik het nog niet ruiken.. :-S

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    vervelend pucks!
    zodra je wakker word een beschuit of cracker eten, nog voordat je opstaat..

19. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Daar ben ik inderdaad ook mee begonnen. Heb een pakje minicrackers op me nachtkastje liggen. Helaas kwam dat er vanmorgen ook weer uit. Heb jij er nog last van kzh?

20. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Sorry dames, de laatste tijd niet zo veel op zp te vinden. Zie dat er veel is gebeurt, leuke maar ook minder leuke dingen.
    Hier gaat het goed, nu bijna 15 zwanger en mijn buik begint te groeien, dat wordt dus op zoek naar postiekleding, met name de broeken zitten niet lekker meer, en dat terwijl ik door al het overgeven ruim 7 kilo ben afgevallen. De misselijkheid lijkt eindelijk minder te worden, vandaag voor de verandering een keer nog niet gebraakt. Zal het dan eindelijk ophouden????
    Ik heb ook allerlei trucjes geprobeerd, bij mij begon het ook vaak ;s nachts al, ik werd dan wakker en moest meteen braken, had dan echt geen tijd om eerst te eten om te kijken of het helpt. De tips die ik kreeg en ook geprobeerd heb, waren voor het opstaan een beschuit/cracker/biscuitje eten, glas cola op de nuchtere maag, vanille vla op bed. Helaas heb ik het wondermiddeltje nooit gevonden.

Deel Deze Pagina