Bianca, ik zie aan je banner dat je vriend/man en jij een drukke tijd hebben (gehad) ...mag je alweer bijna op het wachtbankje plaatsnemen? Spannend hoor. Hoe gaat het met de andere dames? Ik heb net moeders voor moeders op bezoek gehad, leuk, een superknaltest. Mag vrijdag beginnen met urine verzamelen. Kijken of ik dit keer weer zo misselijk word van die geur in die flessen . kzh, succes morgen!
Erg voor je Natasja! Nogmaals heel veel sterkte gewenst! @ Anemoon, Fijn dat je een knaltest had bij het gesprek. Geef toch nog extra bevestiging he? Ik vond het ook een prettig gesprek. Die geur is inderdaad verschrikkelijk. Neus dicht en gauw de dop er weer op!
Echo was goed! mooi hartje weer horen kloppen wel heel gaaf om het verschil te zien met vorige echo!!
Even een vraagje. Kan me herinneren dat aantal andere meiden hier ook last heeft van prikkelbare darmen? Ik heb sinds een paar weken een compleet onregelmatige stoelgang. Bijna altijd diarree, gelukkig maar af en toe waterdun. Maar mijn eten komt er vrij onverteerd weer uit (sorry voor de details....). Zal wel door de hormonen komen, maar ben toch beetje bang dat ik onvoldoende voedingsstoffen binnen krijg. Hebben jullie tips om dit te verbeteren?
Bij mij zit het juist verstopt en is er niks meer te herkennen van voedingsstoffen die eruit komen hihi.. Kan geen tips geven dus.
@ kzh: Super zo'n mooie echo...!! Willen jullie straks eigenlijk het geslacht weten...?? @ Anemoon: Ik heb natuurlijk geen ervaring met PDS tijdens zwangerschap. Maar ik heb er vaak last van dat mijn eten er onverteerd uitkomt. Bij mij maakt het heel veel uit wat ik precies eet. Bij hutspot bijvoorbeeld kunnen mijn darmen waarschijnlijk niet tegen de hoeveelheid uien. Maar ik heb het vooral als ik peulvruchten, heel donker brood of veel zuivelproducten binnen krijg. Ook merk ik een verschil wanneer ik niet genoeg (lees niet vaak genoeg) eet op een dag. Ik probeer dus mijn darmen altijd een beetje in werking te houden. Maar ja, ik weet dus niet of dit ook van toepassing is tijdens een zwangerschap, succes...!!
Thanks natas! ja willen we weten! Heb vandaag gemailed voor een pretecho/geslachtsbepaling bij 16 weken..
Wauw, super kzh! Echt al een kindje nu he! @anemoon, de eerste week heb ik last gehad van diaree. Verder niet meer. Ik ben al een paar maanden aan de probiotica en dat heeft veel geholpen bij mijn klachten bij PDS. Ik merk wel dat ik er iets meer last van heb nu ik zwanger ben, maar prima te doen. Ik merk wel dat ik rond de 3 dagen past moet. Dat is wel gek.. @hier, sinds maandag ben ik ineens niet meer misselijk. Nog wel zere bosten en moe.. Ik maak me hier een beetje zorgen om.. Tis ook nooit goed he!
He, gelukkig ....gek he, dat die symptomen komen en gaan. Ik heb sinds maandag dat ik elke ochtend misselijk ben en gister voor het eerst de hele dag. Behoorlijk intensief, ben eerder op m'n werk weggegaan en om 21 uur in bed gekropen. Bedankt voor de tips over eten en darmen. Grappig, Natasja, wat jij beschrijft herken ik heel goed. Ik at en dronk bijv. ook altijd alleen maar karnemelk en yoghurt. Zure zuivel kon ik beter hebben. Maar nu heb ik zo zin in melk steeds , maf is dat. Heb een beetje zitten zoeken en diarree lijkt inderdaad ook voor te komen in het begin van een zwangerschap. Dus ja, ik probeer maar zo goed mogelijk te eten en dan stopt het hopelijk binnenkort. kzh, bijzonder de pretecho en geslachtsbepaling! kun je daarna ook echt een paar jongens- of meisjesspulletjes kopen als je dat wil. fijne dag allemaal!
Zwangerschap en melk schijnt wel echt een ding te zijn haha *schenkt nog een glaasje optimel in* maar volgens mij is melk ook goed voor je maag, neutraliseerd.. en dat is weer handig als je maagzuur krijgt.. (paar weekjes meiden! ) en inderdaad, darmen die niet goed werken.. dat zijn de hormonen! @ pucks ; ligt eraan hoe zeker we er dan van zijn dat geslachts bepaling klopt.. misschien dat we daarmee wachten tot 20 weken want dan weten ze het toch net wat zekerder.. Maar, onze babykamer word zowieso unisex!
Dat zegt mijn vriend ook altijd. Toch heb ik de laatste tijd veel "slechte" dingen gelezen over melk. Zo zou een mensen lichaam alleen in het begin stadium melk nodig hebben en er niet op gebouwd zijn daarna deze voedingsstof te verwerken. Vandaar dat zuivel producten zoveel vat kunnen hebben op mensen met PDS. Omdat je darmen al zwakker zijn, kunnen ze dit niet helemaal niet goed verwerken en zullen daardoor constant lichtelijk ontstoken zijn... Als ik een glas chocomel, nesquik of fristi o.i.d drink (ik lust geen melk ) krijg ik juist enorme oprispingen.
Ik heb ook een tijd geen melk gedronken omdat dat het zou zijn voor mn darmen inderdaad.. Maar na die periode kon ik er weer tegen, gelukkig want kan nu echt niet zonder!
hoi meiden, hoe gaat het met jullie? aan het genieten van het mooie weer? ik heb een iets betere ochtend na 4 ochtenden overgeven. ben wel misselijk, maar minder en hou tot nu toe nog het beschuitje binnen. gistermiddag met homeopathisch nux vomica begonnen, misschien helpt dat? of het is toeval... fijne dag!
@ anemoon : fijn dat je een betere ochtend heb, hopelijk blijft dat! Zou goed van dat homeopatische middel kunnen komen toch! Hier helemaal aan t genieten van de zwangerschap, heb vergeleken met de eerste 3 maanden echt veeel minder kwaaltjes. Heeerlijk!!!