Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ja, dat is ook wel weer zo, dat het dan minder stress. Ik ga er nog eventjes over nadenken en dan morgen beslissen of ik vk bel.

Normaal loop ik hard en zwem ik één keer in de week. Ivm (volkomen irreele) angst voor een miskraam loop ik nu al paar weken niet hard. En jij? Zwemmen wil ik blijven doen en zodra het kan wil ik gaan beginnen met zwangerschapsyoga. Ik ben nogal een stijve hark, dus de oefeningen zouden me goed doen. En ik mediteer graag, dus dat komt ook goed uit!

2. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hey Anemoon, hoe gaat het met je? Heb je al een keuze gemaakt wat je gaat doen?

Lekker sportief dus? Ik snap dat je even gestopt ben met hardlopen, moet er ook even niet aan denken, haha! Ik danste 2a3 keer in de week. Maar het voelde niet meer lekker, alsof er iets trekt in mn buik. Als de echo volgende week helemaal goed is, ga ik daar af en dan lekker zwemmen. Na een dag gewerkt te hebben, ben ik ook helemaal gesloopt en heb ik geen puf meer om dan nog naar de sportschool te gaan.. Wat ik weer zonde vindt van het geld. ^.^

fijne dag! En als je gaat vandaag, veel succes!

3. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Denk dat we toch nog even geduld hebben en tot vrijdag wachten. Ook geen bloed meer gezien, dus dat is mooi.

Kan me voorstellen dat je 's avonds geen puf meer hebt! Werk je fulltime? Ik was vorige week erg blij dat ik ziek gemeld was en mijn tijd zelf kon indelen. Vanochtend geef ik een scholing en moet ik dus al vroeg vertrekken, maar dat valt niet mee...plastic zakje gaat in ieder geval mee in de auto ;).

Zwemmen is lekker ja, en lijkt me ook echt heerlijk met een dikke buik. Er bestaat ook zwangerschapszwemmen. Mocht je het leuk vinden om speciale oefeningen te doen en met anderen te kletsen?

Fijne dag vandaag allemaal!

4. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Goed dat je dat geduld hebt, en fijn dat het beter gaat!

Ja vroeg opstaan is zuur nu he. Maar heb wel het idee dat het beter gaat met wat afleiding.
    Ik ken het.. Half zes vanmorgen er gauw uit, overgeven, en om 6.15 ging zowiezo mn wekker. Dus maar wakker gebleven, anders wordt je nog vermoeider wakker. Haha.

Ik had wel wat opgezocht over zwangerschapszwemmen ja. Even kijken wat ik ga doen. Ik werk 4 dagen van gemiddeld 9 uur. Vind het opzich wel jammer, zat er zo lekker in met dansen! Mjaa, dit gaat voor. :)

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben ook van plan om zwangerschaps zwemmen te doen.. vergeet alleen elke keer te informeren naar de wachtlijst (A)
    dus vanmorgen meteen gedaan :p

fijn dat het bloeden gestopt is anemoon!

6. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Woehoe, 15 weken kzh! Snel gaat het he! :)
    Leuk dat je ook gaat zwemmen! Was de wachtlijst groot?

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ja gaat snel joh :eek:

geen idee, heb gemailed :p (lekker makkelijk hihi)
    nog niks terug..
    maar hoop het niet want hoopte rond week 20 te beginnen (a)

8. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    @Anemoon, bah kan me goed voorstellen dat je erg ongerust bent door het bloedverlies, wel knap dat je zo positief blijft en afwacht. Hopelijk heb je vrijdag een goede echo.

Wat betreft zwangerschapszwemmen / gym. Ik twijfel heel erg, zwemmen is niet mijn ding en ik ben bang dat gym zo'n klaaguurtje word van alle zwangere dames bij elkaar. Aan de andere kant verloskundige raad het wel aan, ze zegt gewoon voor een marathon train je ook en een bevalling moet je zien als een zware inspanning... Heb nog 4 weken en dan moet ik het weten, aanmelden voor de 21 weken.

Hier gaat het op dit moment niet echt lekker, heb woensdag een flinke aanrijding gehad en ben met loeiende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis. Kreeg meteen last van pijn in de buik en had wat bloedverlies dus was erg bang dat er iets mis was met de kleine. In het ziekenhuis keken ze eerst mij na, ook al wou ik anders, dat was voor hun geen prioriteit, achteraf wel te begrijpen maar op dat moment....:x Er zijn vele rontgenfoto's gemaakt wat natuurlijk niet wenselijk is tijdens een zwangerschap, gelukkig werden er geen breuken gevonden, en mocht ik een paar uur later naar de gyn voor controle en echo. De kleine deed het goed, wel zagen ze een afwijking in de baarmoeder, mogelijk door de klap van gordel/airbag. En daarom moest ik een dag in het ziekenhuis blijven. Iedere 2 uur werd er naar de hartslag geluisterd van het kindje, bah wat kan het soms lang duren voordat ze het hartje hebben gevonden..... Ik moet nu volledige bedrust nemen, zodat de buik rust krijgt. Maar dat doe je natuurlijk graag voor de kleine.
    We hopen maar dat alles goed blijft gaan..... maar het is wel erg spannend.

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    He meid, dat is even heftig zeg! :eek:
    Fijn dat jij en de baby er goed vanaf gekomen zijn zeg!
    En je zou denken dat als er iets mis zou gaan, het meteen mis gegaan was toch? Maar snap dat jet evenspannend blijft..
    dikke knuffel voor jou!

10. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Dat zou je inderdaad denken, maar ze weten niet hoe de afwijking in de baarmoeder, ws een bloedprop zich verder ontwikkeld.... en wat voor consequenties dit alles op langer termijn kan hebben.

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oke, sta je nu wel extra onder controle dan?

12. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    ja heb meerdere extra controles staan en kan altijd bellen en dan worden ik en de kleine meteen weer nagekeken.

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Oke, dat is fijn..
    Wat was er precies gebeurd?

14. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Jee, Roos, wat heftig. Lijkt me echt een verschrikkelijke ervaring om in het ziekenhuis terecht te komen en niet te weten hoe de kleine eraan toe is. Hoe gaat het nu? Sterkte met de onzekerheid en zorg goed voor jezelf en de baby!

15. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Roosje, wat zul je geschokken zijn! Wat vreselijk om mee te maken.. Ik hoop dat alles snel weer goed komt. En je zorgeloos verder kunt genieten van de baby. Sterkte en beterschap gewenst.

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    We hebben vandaag commode en een "schommel"stoel gekocht, nu is de kinderkamer compleet! (Qua meubels)

Hoe is het nu met je roosje?

En met de andere meiden?

17. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Leuk kzh!! Gebruiken jullie ook een wieg? Ik zit ook al stiekem te kijken naar kinderwagens e.d. :)

Het gaat op het moment heel goed hier. Ben wel super zenuwachtig voor de echo. Hoop zo dat alles goed zit daar binnen. Volgende week dinsdag ben ik aan de beurt. Maar voel zo weinig in mn buik..

18. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nee, gewoon een ledikantje.. Vind het zonde om voor die paar maanden een wieg te kopen terwijl een ledikant ook prima is..

Leuk he, orienteren! ;)

Oh we hebben zelfde dag echo :)
    Spannend!

19. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ojaa? Zeker spannend!! Heb jij nu vaker een echo? Hoeveel weken zitten ertussen? Bij mij nu 3. Voelt echt lang..

Wij hebben een familiewieg. Generatie na generatie ligt daarin. Echt superleuk! Deze zetten we de eerste weken bij ons op de kamer. De babykamer krijgt ook gewoon een ledikantje.

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja, pretecho is dat dan.. Wilden graag wat langer dan de 2 minuten bij de gyn kijken :p
    En geslachtsbepaling!
    Krijg bij de gyn om de 4 weken.. Dus over 2 weekjes daar weer.

Oh dat is wel leuk, een familiewieg! :)

Deel Deze Pagina