wat een vervelende klachten allemaal natasja! kan me voorstellen dat je daar gefrustreerd van wordt. hoe vonden jullie het om het niet meer veilig te doen? wij deden het de laatste jaren ook niet altijd veilig, maar meestal wel rondom eisprong. toen we echt gingen proberen om zwanger te raken, vond ik dat wel extra speciaal. was erg liefdevol knuffelen, zeg maar, en bijzonder omdat je dan voor een kindje gaat . (laatste rondes werd dat trouwens wel minder, als je gedurende twee weken om de dag wil vrijen om de kansen te vergroten )
De eerste paar keer was het wel spannend ja Vooral omdat je dan nog denkt dat de kans groot is dat je meteen raak schiet. De eerste paar keer vroeg m'n vriend ook echt een seconde erna al : Ben je al zwanger? Ja ondanks het feit dat het voor mij de eerste keer is, denk ik dat het voor mijn vriend op de een of andere manier nog veel spannender is. Misschien omdat hij precies weet wat er gaat komen. Maar op het moment oefenen (ik zie het nog niet helemaal als klussen) we helaas veel te weinig. Door al dat gerommel in m'n lichaam voel ik me constant slecht. Vandaar dat ik ook de HA heb gebeld want ik ben er wel een beetje klaar mee... Raar ding, zo'n vrouwenlichaam
Ik begrijp denk ik helemaal wat je bedoeld Natasja, ik ben in februari met de pil gestopt, wij hadden eerst ook het idee, we doen het nog wel 2 maanden ofzo veilig, dan weten we hoe mij cyclus eruit zou zien, en dan gaan we ervoor. Ik had nog zo'n hoop dat ik niet weer met een onregelmatige cyclus kwam te zitten, maar helaas dat blijkt niet zo te zijn. In april dus ook maar besloten van wie zien wel. Ik ben helaas ook best wel aangekomen sinds ik gestopt ben, sta niet zo vaak op de weegschaal maar geloof zo'n 6-8 kilo:x, wist altijd wel dat je aan kon komen als je begint met de pil maar na het stoppen is was nieuw voor mij. Ik had laatst de huisarts aan de telefoon voor iets anders en toen ook even aangegeven dat ik al maanden niet ongesteld was geworden en hoe dit kon en wat ik eraan kon doen. Helaas lijkt mijn huisarts het de normaalste zaak van de wereld te vinden en zei hij doodleuk, dat kan wel een half jaar duren, als je na 6 maanden nog steeds niet ingesteld bent geweest, kom dan maar eens langs..... Ook wij vinden het allemaal erg spannend, zal het wel lukken? Hoelang zal het nog duren? Hebben jullie het ook dat je weleens dat je stiekem denkt; hoe gaan we het vertellen? Word het een jongen of meisje? 1 of een tweeling? (manlief is helft van tweeling) hoe gaat de babykamer eruit zien en ach en zo kan ik nog wel even verder dromen.
Oooh ik fantaseer elke avond eventjes over da soort dingen.. Dat helpt me, dan Is het niet zo ver weg.. Mja mijn huisarts was in eerste stantie ook wat afwachtend, omdat ontpillen zo lang kan duren.. Helaas
Bij nader inzien is het waarschijnlijk voor ons niet zo spannend als voor jullie. Bij ons was het de planning om ongeveer over een half jaar zwanger te zijn. Ik studeer namelijk in Januari af. Maar omdat het er op lijkt dat het waarschijnlijk allemaal niet zo makkelijk gaat als het in eerste instantie leek, hebben we nu zoiets van we zien wel waar het schip stand. Komt het eerder zijn we net zo gelukkig. We weten al jaren dat wij samen een kindje willen maar zoals net vermeld wilde ik graag eerst mijn bachelor halen. Maar natuurlijk is het wel wat spannender als voor heen. Je hebt het toch allebei een beetje in het achterhoofd. Dat fantaseren hebben we denk ik allemaal. Loop soms de halve dag te dagdromen Vooral hoe we het tegen de kids gaan vertellen. Die gaan dat echt helemaal geweldig vinden ookal wordt het leeftijdsverschil al vrij groot. Toen ze nog jonger waren zaten ze voor het slapen gaan vaak alvast namen te verzinnen voor wanneer papa en Natasja nog een kindje zouden krijgen, super lief Heb ik trouwens vorige week een beetje op me donder gehad van m'n vriend toen ik zei dat ik me voor het eerst bij een forum had aangemeld om met lotgenoten te praten over het niet ongesteld worden e.d. Ik ben namelijk iemand die niet meteen naar de HA gaat maar eerst zelf op internet informatie opzoekt en dan aan zelf analyse doe (heel slecht ik weet het). En dan maak ik me soms onterecht zorgen. Net zoals ik nu bang ben dat ik misschien wel PCO zou kunnen hebben. Kom ik gisteren thuis is m'n vriend helemaal onder de indruk van iets wat hij op tv had gezien. Was één of andere dokter en die had volgens hem precies mij en al mijn klachten beschreven. Alleen ging het wel over kanker in de eierstokken.... Tja hij bedoelt het goed en maakt zich ook gewoon een beetje zorgen over mij maar daar ben ik nou niet echt minder ongerust van geworden. Ik had daar nog niet eens aan gedacht zelfs... Pff gelukkig heb ik al een afspraak bij de huisarts staan. Hopelijk heb ik snel wat meer zekerheid...!!
Ik zat net even mijn eigen berichtjes terug te lezen en ik zie dat het een beetje onsamenhangend is geworden, mijn excuses hiervoor. (Ik stuur deze berichtjes "stiekem" onder werktijd dus heb niet zoveel tijd om er over na te denken ) dan heb ik het over na de zomer zwanger worden en daarna heb ik het over januari en dan zeg ik dat ik nog met mijn studie bezig ben. Het klopt allemaal, maar toch even een korte verduidelijking: Wij weten dus al een aantal jaar dat we samen ook nog graag een kindje willen. Ik loop hier dus ook al jaren over te fantaseren en te plannen Maar ik wou na het MBO toch ook nog eerst een voltijd HBO opleiding doen. (mijn opleiding is één van de pittigste binnen het HBO dus vrijwel niet te combineren met een fulltime ouderschap). Omdat we al zo lang hebben moeten wachten wil ik natuurlijk het liefst meteen zwanger zijn zodra ik klaar ben. Bij anderen heb ik al gezien dat zij er vaak toch een jaar tot anderhalf mee bezig zijn voordat ze zwanger raken. Ik heb dus geen zin om straks als we eindelijk voor het eggie gaan nog eens zo lang te moeten wachten. Vandaar dat ik in Januari alvast ben gestopt met de pil. Het plan was dan dus om na de zomer te beginnen met klussen en dan hopelijk rond Januari zwanger te zijn. Mocht het dan eerder komen is dit geen probleem. Ik ben namelijk nog wel met mijn studie bezig maar heb geen theorie en tentamens e.d. meer. Ik ben nu mijn stage aan het afronden en na de zomervakantie begint mijn afstudeerstage. Mocht ik dan zwanger raken zal ik dit niet heel anders ervaren als een andere werkende vrouw. Daarnaast zit ik gelukkig in een branche waar ze juist een heel groot tekort aan mensen hebben. Dus evt. zwanger een baan zoeken zal ook geen probleem worden. Zo weer een flinke lap tekst Maar ik denk dat mijn situatie zo net even iets duidelijker is
*breekt in* Hier ook een Gelderse. Ik wilde jullie allemaal even heel veel succes wensen. Kan er niet over mee praten dat je cyclus niet op orde is. Nadat ik gestopt ben met de pil (juni 2011) meteen goede cyclussen en in januari na 8 weken een mk, in maart een vmk en in arpil zwanger.... Dus hopelijk voor jullie allemaal ook snel een fijne cyclus en zwangerschap. Succes! *breekt uit*
Natasja, heel veel succes bij de ha morgen! Ik reageer later even op de rest van je lap tekst Heb nogal last van de clomid, zit niet z lekkerin mn vel dus krijg het even niet gelezen
@Whoppie: Dank je wel...!! Jij gefeliciteerd met je zwangerschap...!! @kzh: Dank je wel...!! Ben best een beetje zenuwachtig... En ik had met mezelf afgesproken dat ik hier niet te veel persoonlijke dingen zou vermelden, dus plaats ik maar een hele lap tekst met mijn hele levensverhaal Niet mijn sterkste punt dus Hopelijk voel je je snel weer wat beter...!!
Natasja, lang verhaal maar ik begrijp het hoor ! Hoop dat je vandaag een goed gesprek met de ha heeft en dat deze jullie kan verder helpen. En dan is het inderdaad afwachten hoe snel je zwanger raakt. kzh, vervelend dat je je niet lekker voelt van de clomid. Hopelijk voor een goed doel . Morgen naar ziekenhuis toch? Ik mag afwachten...over een week ga ik testen, omdat ik dan naar Werchter vertrek en evt. al wil weten of ik wel/niet zwanger ben. Maar er gaan ook paar testjes mee, lekker handig, op een dixi . Fijne dag allemaal
@ natasja ; heb even je post gelezen Voor iedereen is het spannend, maar mischien net op een andere manier Toen wij net in de eerste rondes zaten had ik een hele andere spanning als nu.. Maak je nog niet te druk! Het kan ook iets simpels zijn wat zo te verhelpen is. En kanker in de eierstokken is wel meteen een flink doemscenario Hoe is het gegaan bij de HA? Welke branche studeer/werk je? haha, ik probeer ook niet teveel persoonlijks neer te gooien maar faal daar ook behoorlijk in af en toe @ anemoon ; spannend! haha ja, testen op een dixi lijkt me niet ideaal hopelijk heb je al eerder de (positieve!) uitslag zodat je je daar geen zorgen om hoeft te maken @hier ; voel me beter dan de afgelopen dagen, laatste dagje clomid. Morgen ochtend eerste meting, verwacht er niet veel van eigenlijk.
Hey meiden, Vanochtend bij de HA geweest. Niet begonnen over alle informatie die ik ondertussen zelf opgezocht had maar gewoon mijn verhaal verteld. Hij zei direct dat het vaker 6 tot 9 maanden kan duren voordat je weer ongesteld wordt en dat men in het ziekenhuis je pas gaat helpen wanneer je al een jaar probeerd zwanger te worden. Hij zei dat ik in September eventueel nog eens terug moet komen. Gelukkig draaide hij dit zelf meteen terug. Omdat ik eigenlijk ook al een beetje onregelmatig ongesteld werd voor het stoppen met de pil, ontzettend veel aangekomen ben en aangaf graag binnen een half jaar tot een jaar zwanger wil worden, wil hij toch nu alvast kijken of er iets aan de hand is. Hij begon hierbij zelf over PCO. Dus ze hebben net meteen wat bloed afgenomen en gaan nu naar mijn hormoon waardes kijken en ook naar de werking van mijn schildklier. Uitslag krijg ik volgende week. @Anemoon: Spannend weekje voor de boeg dus Ik zal voor je duimen...!! Ga je trouwens toevallig naar dat rockfestival...?? Ik was zelf namelijk 3 weken geleden op een rockfestival in Duitsland en toen heb ik daar toevallig een flyer van in mijn hand gehad. @kzh: Gelukkig voel je je weer wat beter...!! Ik zit in de elektrotechniek, de electronica/mechatronica kant (als er nu toevallig bekenden van mij langs dit forum komen weten ze helemaal zeker wie ik ben ) Heel veel succes morgen in het ziekenhuis...!! En als je er niet te veel van verwacht kan je hopelijk ook niet teleurgesteld worden...!!
kzh, fijn dat je je weer wat beter voelt, ben benieuwd morgen! spannend allemaal... natasja, wat goed dat je ha je serieus neemt. en nu maar hopen dat het iets relatiefs kleins is, en dat je er wat aan kunt gaan doen. vind je het erg spannend? of denk je dat de uitslag wel zal meevallen? ik heb er ook lang over gedaan voordat cyclus op gang was na pil en ben nog steeds vrij onregelmatig. maar met het bijhouden van temperatuur krijg ik toch iets meer inzicht. ja ik ga inderdaad naar dat festival!! op welk festival was jij? genoten? wat heb je allemaal gezien? nog tips? ik verheug me er erg op! hadden net besloten om toch maar een cyclus over te slaan, zodat ik onbezorgd naar werchter kon....kreeg ik toen net eisprong, waardoor ik nu mogelijk toch in onzekerheid zit (of ongesteld word). maar ja, ik hoop natuurlijk dat ik positief test en dan laat ik met alle liefde al die biertjes staan.
Gelukkig heb ik een hele aardige HA. Misschien scheelt het ook dat ik in een klein dorpje woon. Ik ben voor hem dus echt gewoon Natasja en niet een nummertje. Ik vind het inderdaad wel ff spannend. Meestal heb ik niet zoveel geluk op medisch gebied, dus het is even afwachten... Ik was op Rock am Ring (Nürburgring) Was denk ik wel een beetje anders dan waar jij heen gaat. Ik kwam er vooral voor Tenacious D want die treden eigenlijk nooit op. Maar ook voor bands als Lamb of god, Marilyn Manson, Metallica, Guano Apes enz. Was super. Was wel alleen net in die periode dat ik steeds het gevoel had ongesteld te worden maar het niet werd. Heb voor de zekerheid het hele festival met maandverband in rondgelopen Om het zekere voor het onzekere te nemen heb ik die ochtend dat we daarheen gingen ook nog een test gedaan van cb. Maar die was mislukt. Ik wist eigenlijk wel vrij zeker dat ik niet zwanger zou zijn maar heb mezelf uiteindelijk ook heel erg ingehouden met de biertjes (het scheelt dat ze daar niet te zuipen waren en leek meer op ranja met bier smaak ) Tip: Voor het geval je ook op een camping terecht komt waar ze alleen een grote gezamenlijke douche met koud water hebben en je een aantal dagen niet kan douchen. Wij hadden vochtige toiletdoekjes mee om je intieme deel een beetje schoon te kunnen houden, fles water en washandjes om je evt. in je tent een beetje te wassen en een vriendin had ook droogshampoo meegenomen. Ik heb nogal een hygiëne tik en dat heeft me erg geholpen. Ow en als je wil slapen zijn oordopjes ook wel handig
Het wordt m´n 8e keer, dus die tips ken ik al ! Ben op den duur goed geworden in douchen met koud water, slapen met oordopjes enz. En na 5 dagen is zo´n bad thuis ook weer zo genieten . Werchter is inderdaad wat gevarieerder wat betreft muziek, maar ik vind de bands die je noemt wel erg goed. Heb je het leuk gevonden? Hoop inderdaad dat je gelukt hebt op medisch gebied. Hoe staat je vriend in het geheel?
Ik wil ook festivallen! haha had stiekem al paar keer gekeken naar lowlands kaartjes, maar hebben al te veel vakantie gehad/geplanned.. Mijn muziek smaak is alleen ietsjes anders dan die van jullie, guano apes en marilyn manson is absoluut niet mijn ding me Nja, moet het maar met appelpop doen dan he
@Natasja, wat fijn dat je huisarts je bij nader inzien toch wel serieus neemt en in ieder geval al wat stappen onderneemt. Word er aan de hand van de bloeduitslagen bepaald of je een verwijzing krijgt naar de gynaecoloog?
Hahhaha, ja voor mij was het dus mijn eerste festival Vroeger wel heel veel naar houseparty's geweest en de laatste tijd weleens naar losse concerten. Tja als het alleen een koude douche was had ik me er nog wel overheen kunnen zetten. Maar het was een gezamenlijke douche, wat mij al een stuk minder aanspreekt en je kon dan vanaf de vrouwen bij de mannen naar binnen kijken en andersom... Daar haakte ik dus af Volgens mij de eerste keer dat ik ooit zo lang niet had gedoucht. Was echt puur genieten na die 5 dagen. Stond er meteen een uur onder. Ik kon het eigenlijk ook niet betalen maar had het kaartje van mijn vriend gekregen voor mijn verjaardag <3 Mijn vriend doet er trouwens vrij luchtig over. Maar hij was wel degene die er steeds op aandrong dat ik naar de HA moest en hing gisteren ook meteen om 8:10 aan de telefoon om te vragen wat de HA had gezegd @Roosje: Het is even afwachten wat de uitslag van de bloedtest is. Pas dan kijken we naar een eventuele volgende stap. Wel vervelend trouwens dat jouw HA je niet wou helpen :x Misschien moet je maar gewoon nog eens bellen en gewoon zeggen dat je al 6 maanden bent gestopt, hun weten toch niet beter
Dat is wel een leuk kado! En leuk dat je vriend zo betrokken is! Je hoort ook wel eens anders.. Mijn man is ook erg betrokken, gaat vaak mee naar afspraken en ik kan goed met hem praten over al het zwanger worden gedoe..