Hoi allemaal, Bedankt voor jullie reacties. Ik ben in augustus gestopt en vanaf mijn 16e aan de pil geweest. Voordat ik de pil slikte was ik erg onregelmatig en heftig ongesteld. Maar ik hoopte dat dat niet terug zou komen. Maar helaas....ik dacht dat ik gek werd: hele erge buikpijn, veel bloedverlies,heeeeeeeeeel saggie, bijna flauwvallen, misselijk, pffff... Maar wel blij dat ik gewoon weer vanzelf ongesteld geworden ben. Maar jullie snappen dat ik graag zwanger wil worden. Sinds kinds af aan wil ik graag kinderen, ik werk dan ook in de kinderopvang. Ik smelt bij iedere baby en wil het zoooooo graag! Maar mijn gevoel heeft me altijd gezegd dat het nog weleens lang kan duren. Bij mijn moeder vroeger duurde het ook langer. En ik ben ook wat stevig, dus dat zal ook wel mee kunnen spelen.
Je kan er beter vanuit gaan dat het even duurt, dan valt het alleen maar mee.. Ik was zo groen om te denken dat het binnen 3 maanden wel zou leukken, was een hele teleurstelling dat noeder natuur het anders bedacht had Hoop voor je dat het toch snel mag lukken! En mijn moeder was bij mij en mn broertje en een * binnen no-time zwanger, dus dat hoeft niks te zeggen.. Wie weet gaat het bij jou wat sneller
Hoi! Even ego-goed-nieuws......echo was perfect! Hoofdje, lijfje, armpjes, beentjes en kloppend hartje. Ben nu 11 weken, dus 2 dagen vooruit gezet en uitgerekende datum is op 22 mei vastgesteld. Wat een opluchting! Miskraamgevaar is dus geweken en nu kunnen we die roze (of blauwe wolk) op. Nu wereldkundig maken!!!!
Super anemoon! geniet ervan, die roze (of blauwe ) wolk! Hier vanochtend naar de neuroloog geweest, ze heeft overleg gehad en ik mag gewoon borstvoeding gaan geven Door mijn medicatiegebruik was dat even onzeker maar ben wel heel blij dat dit gewoon kan. Ook gehad over epilepsie en bevalling.. Ik wist al dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar ik moet dus ook zowieso een dag langer blijven zodat ik en de baby goed in de gaten gehouden kunnen worden. Medicatie spiegel was aan de lage kant, maar gaan toch op deze dosis blijven.. Hoe minder medicatie, hoe beter!
Wauw, kzh, dat is goed nieuws! Medicatie is dus niet schadelijk of wordt niet doorgegeven via voeding? Vind je het jammer dat je in ziekenhuis moet bevallen of had je dat anders ook gewild? In ieder geval fijn dat je je er op kan voorbereiden. Lelie, vervelend die onregelmatige en heftige ongesteldheid. Ik had dat als puber ook. Toen ik 4 jaar geleden met de pil stopte in het begin ook en later werd het iets regelmatiger (5 tot 7 weken) en elke keer ongeveer even heftig. Maar, zoals je zegt, ongesteld zijn is in ieder geval een goed teken. Nu hopen dat er een eitje bevrucht wordt
In principe is het niet goed voor de baby, maar "afkicken" van de medicatie ook niet. De baby zal er wat suf door kunnen zijn, vandaar dat ze het goed in de gaten gaan houden. En in t ziekenhuis vind ik erg fijn! Ben veel aan t nadenken over wat als ik een aanval krijgn voor, tijdens of na de bevalling.. Wordt ik wel angstig van. Dus fijn dat alle hulp daalijk binnen handbereik is!
@Anemoon; Wauw, wat een goed nieuws! Alles erop en eraan, en 2 dagen vooruit gezet!! Ben blij voor je! @Lelie, vervelend van die heftige ongesteldheid. Hier ook hele onregelmatige cyclussen gehad van 77 of 102 dagen. En toch in ronde 3 op dag 49 positief getest!! Het kan dus echt! Hopelijk is het snel raak voor je. @kzh, ik wist niet dat je epileptie had. Dat lijkt me echt vreselijk. Kan me goed voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Helpen je medicijnen je goed? Gelukkig wordt je in het ziekenhuis goed in de gaten gehouden. Denk er maar niet teveel over na, je hebt het toch niet in de hand! Komt goed meis! @Roosje, hoe gaat het met jou?
@ pucks : ik ben nu bijna 3 jaar aanvalsvrij, dus ben goed ingesteld op medicatie! Maar doordat je zovel extra bloed en hormonen aanmaakt is de kans op een aanval wel iets vergroot.. Tot nu toe niet echt iets aan de hand gelukkig
@ Anemoon: Wat super fijn zo'n goede echo...!! Nu eindelijk gaan genieten jij @ kzh: Ook goed nieuws dat je gewoon b.v. kan gaan geven. En je niet te veel zorgen gaan maken over een eventuele aanval bij de bevalling. In het ziekenhuis ben je in goede handen. Ennuh, ik denk dat je dan wel andere dingen aan je hoofd heb
Mooi Anemoon! Bij mij ziet het er eigenlijk hetzelfde uit, haha! Alleen ligt het andersom. @kzh, gelukkig dat je medicatie goed is ingesteld op jou. Dat schijnt nogal moeilijk te zijn toch? Ik heb regelmatig iemand meegemaakt die een aanval kreeg. Vind het zo naar! Hopelijk overkomt het je niet meer..
Hallo meiden, Hoe gaat het met jullie? Fijn weekend gehad? Ik wil even jullie mening, ik ben woendag 14 weken zwanger maar ben ineens weer zo onzeker! Ik voel me niet zwanger, soms denk ik dat mn buik is gegroeid, maar dan twijfel ik weer of dat werkelijk zo is.. Ik voel niks, af en toe wat steken in mn baarmoeder.. Ik zit toch te denken om een angelsound te kopen. Als ik het hartje vindt zou dat me gerust stellen, maar vindt ik hem niet maak ik mezelf misschien nog gekker.. Volgende week pas controle. 4 weken ertussen vindt ik toch wel veel..
Ik had hetzelfde, had van 8 weken zwanger naar 13 weken geen controle, 5 weekjes dus.. Af en toe maakte ik me wel zorgen, heb ook overwogen een angelsound te kopen. Maar inderdaad, wat als je het niet hoort.. Uiteindelijk heb ik geprobeerd mezelf gerust te stellen, te kijken naar de klachtjes die ik nog wel had (meer afscheiding, veranderde eetlust, vervelende darmen) en heb ik de tijd uitgezeten zonder me al te druk te maken..
Pucks, dat is zeker herkenbaar! Ik had vorige week dus controle en pas 6 weken daarna weer. Volgens mij hoort het ook wel bij zwanger zijn dat je leert om te gaan met die onzekerheid. Proberen vertrouwen te hebben en van het goede uit te gaan. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat realiseer ik me goed, ben er zelf ook soms niet goed in. Mij helpt het wel om een soort ontspanningsoefeningenn te doen of tegen de kleine te praten. Van een collega kreeg ik de tip om je op te geven als "proefpersoon" bij opleiding verloskunde. Zij oefenen dan met echo's, waardoor je een extra kijkje krijgt. Twijfel nog of ik dat wil, omdat ik echo's zo spannend vind na de miskraam. Angelsound: sommige vrouwen zijn daar erg blij mee. Mij zou het juist onzeker maken en ik zou steeds die bevestiging willen. Maar misschien kun je het bestellen en proberen?
Als ik zo google hebben veel mensen deze onzekerheid als de symptomen minder worden. Dat steld me opzich wel gerust. Maar een teken van leven zou wel heel fijn zijn. Proefpersoon voor verloskundige opleiding zou opzich wel heel leuk zijn. Wie wil er nou niet regelmatig even naar binnen loeren. Al brengt dat indd ook wel weer spanning met zich mee. Het is zo dubbel.. aan de ene kant wil je symptomen voelen zodat je het zwanger gevoel hebt, aan de andere kant is het ook fijn dat het zo rustig en pijnloos verloopt. (tot nu toe) Straks moet ik zowiezo even naar de stad. Ik weet nog niet of ik het niet kan laten even langs de kijkshop te gaan..
Oh ik lees slechte ervaringen met de angelsound van kijkshop. Als ik er 1 bestel duurt het vaak ook even voor ik hem binnen heb. Dan kan ik misschien net zo goed wachten.. Hmm..
Lastig hoor al die onzekerheden...!! Hopelijk kan je een manier vinden om er weer meer van te gaan genieten. Dikke knuffel voor jullie allemaal...!!
Als de controle volgende week goed is, zal ik wel weer meer kunnen genieten. Het is ook zo jammer dat ik tot de 20 weken geen echo meer heb, ze luisteren alleen naar het hartje. Waarom zou dat zijn? Ik wacht gewoon rustig af..