Omdat er dan geen noodzaak meer is, 12/13 weken kunnen ze dmv de echo zien hoe ver je bent, 20 weken kunnen ze afwijkingen vaststellen en 30 weken? Groeiecho.. Je kunt natuurlijk altijd een pretecho doen! Ik weet niet waar in gelderland je woont, maar in ochten zit jan koning hij heeft super goede apparatuur en kort consult + 2 fotos is maar 25euro..
Aha, ach, dan hebben ze bij de verloskundige ook wel vertrouwen erin denk ik. Ik maak mezelf gewoon gek. Vriendlief is altijd heel positief. Hij kwam straks thuis en heeft even een peptalk gehouden. Dat helpt me wel haha! Ik zit inderdaad nog te denken aan een pretecho. Ik zal eens zoeken naar Jan Koning. Bedankt voor de tip!
Fijn, zo'n positieve vriend! Probeer inderdaad uit te gaan van een gezonde zwangerschap. Hopelijk voelen we over een tijdje de kleine. Dat lijkt me zo bijzonder!
He Anemoon, Ik zie dat je vandaag de mijlpaal van de 12 weken hebt bereikt...!! Gefeliciteerd. Ik hoop dat dat ook aanleiding is om er weer meer van te gaan genieten...!!
Ik heb trouwens zo on 11:20 mijn eerste therapie sessie. Loop nu een beetje doelloos rondjes te lopen omdat ik 50 minuten te vroeg was ivm het OV Ben benieuwd hoe het gaat verlopen (zenuwachtig )...
We genieten er zeker van! Ben er zo blij mee, ondanks de kwaaltjes. Heel veel sterkte, Natasja. Hoop dat je je gehoord voelt.
@ anemoon: Gefeliciteerd met je 12 wk mijlpaal @ pucks: Ik vond het ook jammer hoor dat er zo weinig echo's gemaakt werden. Natuurlijk is het ook prachtig om het hartje te horen maar met beeld is toch net iets fijner. Wij zijn voor de geslachtsbepaling bij Jan Koning geweest. Inderdaad, hele goede apparatuur en een erg groot beeldscherm waarop je het heel goed kunt zien allemaal @ natasja: Hoe was het gister gegaan?
Gisteren is was echt meer een kennismaking en om vast te stellen waarom ik daar ben en wat ik ermee wil bereiken. Volgende week Woensdag de volgende afspraak en dan gaan we meer inhoudelijk verder. Mijn eerste indruk was dat het wel een aardige vrouw is. Verder moet ik nog ff zien hoe het verder gaat verlopen. Vandaag weer in het ziekenhuis geweest. Schildklier, chromosomen en DNA zijn goed. De botdichtheid valt nog binnen de marge maar zit wel al heel dicht bij de ondergrens. Nu nogmaals bloed afgenomen om o.a. naar de calcium waarden e.d. te kijken. Ook moet ik 24 uur lang in een bokaal plassen en word er ook naar de waarden in de urine gekeken. Aan de hand daarvan wordt er bepaald of ik misschien alleen een soort van vitamine preparaat moet gaan slikken of toch een bepaald hormonen preparaat. Daarnaast zal de botdichtheidsmeting vanaf nu elk jaar moeten worden herhaald om dit zo in de gaten te houden.
@ natasja ; fijn dat de eerste indruk goed was, is toch wel belangrijk! Fijn dat de chromosomen/schildklier etc goed is! Hoe meten ze de botdichtheid eigenlijk? gewoon met ct of mri scan ofzo? ben benieuwd of je iets moet gaan slikken, liever vitaminen dan hormonen natuurlijk.. wanneer weet je meer?
Mijn zusje had al een afspraak staan voor de 26e. We hebben het nu zo kunnen regelen dat ik dezelfde dag (1,5 uur later) een afspraak heb. Dan kunnen we weer samen gaan.
Oh dat lijkt me verschrikkelijk, ongi zijn en dan inwendige echo :s Spannend allemaal! Hoe gaat het mentaal nu met je? Nog veel paniekaanvallen?
Ja dat vond zij dus ook. Daarom zat ze eerst te hopen dat ze dan nog niet ongesteld is. Maar toen ze het hem vroeg zei hij dat het dus goed uitkomt met bloed prikken en dat ze, als ze toch nog niet ongesteld is, een paar dagen later terug moet komen. Aangezien het voor haar zo'n anderhalf uur reizen is, hoopt ze nu toch maar wel dat ze dan ongesteld is Toen ik net met de AD begon heb ik me eerst een aantal dagen nog veel slechter gevoeld (vreselijke dagen) maar na ongeveer een week zijn de aanvallen gewoon helemaal gestopt Ik heb nog steeds wel me momenten dat ik weer onrustig word en een aanval op voel komen. Maar waar ik er eerder gewoon geen controlle over kon krijgen, lukt dat nu dus gewoon wel. En helemaal geen heftige aanvallen meer gehad...!! Heb natuurlijk me goede en slechte dagen. Zoals afgelopen zondag bijvoorbeeld, toen waren de kids echt super druk en vervelend en liep me vriend constant te schreeuwen en boos te doen. Ja dat zijn dan weer net wat te veel prikkels. Maar ja dat hou je toch wel.
Oh dan ist te hopen dat ze gewoon ongi is dan ja :x wat moet, dat moet! Fijn dat het begint te werken en het je lukt de aanvallen tegen te houden! Super! Ja, tis ook niet niks he meid.. Niet vreemd dat je gewoon minder kan hebben nu!
Ja echt super fijn. Heb gewoon weer ruimte in m'n hoofd om over de dagelijkse dingen na te denken. Kan eindelijk weer een beetje verder met m'n leven Na het weekend wil ik eindelijk weer aan mijn schoolwerk gaan beginnen en het voorbereiden van mijn afstudeerstage...!!
Super fijn! Is ook weer wat afleiding.. Vind het echt knap van je hoe je ermee dealt, respect voor jou meis!
Hallo dames Ik ben nieuw hier en kom ook uit gelderland.. Wij zijn sinds januari 2012 bezig om zwanger te worden maar helaas nog niet gelukt mijn NOD is 15 nov. dus weer een spannende wk nu..
Welkom tieta! We hebben al ondervonden dat de gelderse lucht iets doet met onze vruchtbaarheid Succes met wachten op je NOD! Ga je testen of afwachten?