Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Succes vandaag!
    En ja, die vragenlijsten.. *zucht*
    Ik heb ook cognitieve gedragstherapie gehad, en heb er ontzettend veel aan gehad! Hopelijk gaat het jou ook wat rust geven..

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoe gaat het meiden?

3. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hier gaat het naar omstandigheden wel aardig.
    Druk met m'n surprise en gedicht en het bedenken van welke 2 taarten ik voor Zondag ga bakken ;)

En hoe gaat alles nu met jou kzh...??

4. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hier gaat het ook wel goed. Ben minder vaak misselijk en dat is echt een hele opluchting. Andere kwaaltjes blijven flink aanwezig, maar vind ik meestal goed te doen. Over twee weken weer controle en hartje luisteren. Is dan 6 weken geleden dat we de laatste controle en echo hadden, dus ik kijk er wel naar uit ;)

En hoe gaat het met jullie?

5. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @ Natasja, lekker taart!! Waar kies je tussen? ;)
    Hoe gaat het met je therapie nu? En hoe voel je je?
    @ anemoon, fijn dat je misselijkheid minder wordt. Welke andere kwaaltjes heb je? 6 weken is wel heel lang zeg! Groeit je buik al? :)
    @kzh, hoe gaat het met jou?
    @hier, alleen maar genieten! Het lijkt wel of mn buik iedere dag groeit. Vorige week flink inkopen gedaan, wist echt niet meer wat ik aan moest! :)

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Natasja, als je nog ideeen nodig hebt voor taart? Of als we kunnen helpen met kiezen? Ik hou me aanbevolen! Ben een taartenbakster en vooral ook eter :D.

Pucks, fijn dat het goed gaat! Ja, dat van die buik begin ik nu ook echt te merken. Leuk is dat. Minder leuk vind ik dat mijn borsten echt bizar nog veel groter zijn geworden en daarom heel veel kleding niet meer past. Heb zelfs moeite met m'n jassen :$. Dus ik ga binnenkort ook maar lekker shoppen!

Verder hier kleine kwaaltjes: vooral slecht slapen en vermoeidheid merk ik het meeste van. Verder het vele plassen, veel afscheiding, snel vol zitten en geen zin in eten hebben, jeuk, wat stijver enzo. Maar het zit me niet dwars, krijg de smile niet van m'n gezicht als ik over de kleine praat.

Trouwens, ik ben dus een echt hobbykok en heb zelden moeite te bedenken wat we vanavond zullen eten. Maar nu....ik eet weer wat makkelijker, maar bedenken wat en het klaarmaken....niet m'n hobby. Word ik misselijk van en zin om te eten is dan snel weg. En dat is zo anders dan het normaal was dat ik elke avond weer helemaal in shock ben! ;)

Hebben jullie grappige veranderingen?

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ natas ; goed om te horen dat het wat beter gaat met je!
    welke keuzes taart heb je? en wie is er jarig? ;)

@ anemoon ; fijn dat de misselijkheid minder is!
    kan me voorstellen dat je naar de controle uitziet! 6 weken is lang..
    Tussendoor geen pretecho doen?
    Hetzelfde hier anemoon ; had altijd sochtends al in mn hoofd wat ik savonds ging eten, en deed ook wel echt mn best voor t eten.
    Nu voor t eerst staat mijn man wel eens in de keuken, omdat ik gewoon echt geen zin heb om met koken bezig te zijn haha

@ pucks ; het isleuk om foto's of omvang van je buik bij te houden, dan zie je hoe snel het gaat :D
    Fijn dat alles goed met je gaat!

@ hier ; Beetje ziekjes, waardoor ons weekendje weg wel een beetje verpest werd. Heb zelfs 1 nacht thuis geslapen omdat ik mn astma medicatie nodig had (en die al heel lang niet meer nodig had, dus niet bij..)
    Naar de weekendarts geweest, en ik heb een infectie aan de bovenste en onderste luchtwegen, imclusief ooronsteking.
    Dus nu aan de antibiotica, wat veilig is met de kleine maar toch echt niet goed voelt en hopen dat het snel over gaat.

Verder maandagavond een pretecho met opa en oma's gedaan, vonden ze erg leuk! en wij ook natuurlijk!
    Was zo blij om te zien dat onze kleine meid gewoon lekker doorfeest in mijn buik ook al ben ik ziek :p

oh, en over groeiende buiken gesproken.. heb weer een nieuwe buikfoto in mn album zitten :)

8. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi dames,

Wat fijn te horen dat het zo goed gaat met iedereen...!!

kzh, ik heb even gespiekt in je fotoalbum ;)
    Wat een ontzettend mooie baby kamer zeg, wauwie. Helemaal mijn stijl zeg maar. Ben niet zo van de felle kleuren enzo.
    En wat groeid je buik al mooi zeg :D
    Hopelijk voel je je snel weer wat beter...!!

De taarten zijn voor Zondag als we Sinterklaas vieren. Tot nu altijd alleen maar makkelijke dingen gemaakt zoals appeltaart, chocolade taart, muffins en cupcakes e.d. en wil dit jaar wat anders doen. Omdat we met 8 volwassenen en 5 kinderen zijn worden het twee taarten. De eerste wordt een mandarijn yoghurt taart en de tweede wordt een taart met slagroom en gehakte pepernoten vulling en marsepein omhulsel en decoratie :D
    Allebei nog nooit gemaakt, dus ik ben benieuwd. Vanmiddag alvast inkopen doen en kijken wat er allemaal beschikbaar is voor de tweede taart. Misschien dat ik het recept nog wat moet bijstellen. Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken ;)

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ natasja ; thanks! :D We zijn zelf ook helemaal tevreden!

hmmm klinkt lekker! :eek: succes!!

10. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wauw kzh, wat een mooie kamer. Die boom was ook ons idee. Erg leuk! Je buik groeit indd mooi!
    Jammer dat je zo ziek bent. Gelukkig heeft de baby er geen last van.
    Veel beterschap.

@natasja, klinkt heeel goed die taarten, mmm.. Leuk dat jullie sinterklaas zo uitgebreid vieren, gezellig!

@anemoon, jammer van al die kwaaltjes. Maar fijn dat het wat beter gaat. Lijkt me lastig als je geen eetlust hebt en misselijk wordt ervan.
    Leuk dat je buik ook gaat groeien, gaat dan snel ineens he! Ik heb veel positieshirtjes bij de prenatal gekocht. Misschien hebben ze er nu nog wel sale?! En met een mooie (termo)legging kunnen we nog wel even vooruit. :)

Las laatst een stuk van dat je sommige geuren nu vindt stinken. Ik dacht toen, 'daar heb ik helemaal geen last van!' Toen kwam ik in de supermarkt waar ze aan het koken waren om mensen te laten proeven. Ik dacht, wat stinkt het hier toch! Waren ze een pasta gerecht aan het maken met pesto. Iets wat ik altijd zo lekker vond. Het gekke is dat ik de geur wel herkende, maar niet kon plaatsen waar dat nou van was.. Heb er dus toch wel last van, haha.

Ik maak indd iedere week een foto van mn buik. Super leuk voor later.

11. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Pff.. Vandaag wel een beetje stress hoor.. Gisteren bijna flauwgevallen, voelde het aankomen. Kon gelukkig zitten, wel onhandig in een drukke winkel. Na een dextro ging het wel weer..
    En vandaag bruinverlies. Ik heb net de spoedlijn gebeld van vk. Zolang ik geen buikpijn of helderbloed verlies heb, hoef ik me geen zorgen te maken. Maar toch doe ik dat.. :(

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Snap dat je je zorgen maakt, maar de kans dat er iets fout gaat nu is zoooo klein! Dat je bijna flauwvalt is ook niet fijn! Weet je waardoor het komt?

13. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk omdat mijn bloeddruk wat schommelt en dat moment laag was. Dat denk ik zelf. De vk heeft me wel wat gerustgesteld maar het blijft spannend zeg.. Gelukkig is het niet heel veel, maar toch..

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    fijn dat je toch iets gerustgesteld bent.. hopen dat je vandaag geen bruinverlies meer hebt zodat je weer lekker kunt genieten :)

15. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hee pucks, spannend he? Ik heb ook soms wat roze verlies en raak daar ook gestresst van. Vanochtend ook weer beetje....
    Probeer te vertrouwen op je lijf en als je echt te zenuwachtig wordt, even langs de vk.

succes!

ps. Dat van die lage bloeddruk is ook herkenbaar. Ik ging laatst bijna tijdens een overleg onderuit...gelukkig zat ik tussen een arts en een verpleegkundige in. Dat is dan weer het voordeel van werken in de gezondheidszorg :D

16. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @anemoon, lastig dat roze verlies. Helemaal als je het vaker hebt. Dat is zeker geluk dat je naast de juiste mensen onderuit ging. Maar heel vervelend dat je het niet in de hand hebt.. Hoe gaat het verder met je? Blijven de kwalen minder worden?

Ik heb echt een rot dag gehad. Vandaag last van mn onderbuik en rug. In combinatie met het flauwvallen en het oud bloed verlies was ik heel bezorgd. Ik had er hartkloppingen van. Vanacht alleen maar piekeren en wakker. En iedereen om me heen zei, dat klinkt niet goed!!
    Ik was helemaal in paniek. Gelukkig kon ik terecht bij de vk. Een topmens! Ze nam me zeer serieus en heeft alles nagekeken. Het zag er prima uit. Het hartje was duidelijk en helder, makkelijk te vinden. Wat een opluchtig! Morgen even urine laten checken. En nu uitrusten! :)
    Nog een weekje dan mag ik weer!

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ pucks ; vervelend dat het niet goed gaat/ging. Maar wel fijn dat je meteen terecht kon bij de VK!
    Hopelijk is alles gewoon goed.
    Lekker uitrusten meis!

18. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Superfijn, Pucks, dat alles goed was. Piekeren is echt vervelend en goed dat je actie hebt ondernomen. Voel je je nu gerust? Urine schoon?

Ik voel me op zich goed, stuk beter in m'n vel dan tijdens de heftige misselijkheid. Geef nog af en toe over, maar kan er meer mee lachen. En die andere kwaaltjes, och die kan ik goed accepteren. Geniet van m'n uitdijende buikje en hoop volgende week op een kloppend hartje bij de controle.

Hoe gaat het met jou kzh? Al verder met babykamer?

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    hier gaat ie best aardig! begin wel te merken dat er nu weer kwaaltjes bijkomen.. maagzuur, rugpijn, bandenpijn etc
    Maar ach, tis voor het goede doel he! ^.^
    kamertje is al helemaal af hoor! ;) en nu begin ik me een beetje te vervelen dus heb bedacht donderdag te beginnen met alle kasten uit mesten en uitsorteren etc :p

fijn dat het met jou ook wat beter gaat! :D

20. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden, gaat weer helemaal goed hoor, heb er weer vertrouwen in. Urine was schoon. Ik denk dat ik buikpijn had door mijn darmen en een boel stress.

@anemoon, wat naar dat je nog moet overgeven. Daar ben ik al een hele tijd vanaf. Hopelijk stopt dat voor jou ook een keer. Geweldig he, zo'n uitdijende buik. Ik moest er eerst een beetje aan wennen. Een buikje had ik nog nooit gehad. Maar nu mag iedereen mijn buik zien, haha!
    @kzh, kan je de baby voelen? Fijn dat de kamer helemaal af is. Heb je de hele baby uitzet al?
    Wij hebben gisteren een kinderwagen gekocht. Onze eerste grote uitgave voor de baby. Ben er helemaal blij mee. :)

Fijne avond!

Deel Deze Pagina