@ pucks ; fijn dat je urine schoon was en je nu weer gerustgesteld bent! en leuk, kinderwagen! welke hebben jullie gekocht? Ik voel de kleine al een week of 4, en ze wordt steeds drukker en sterker. Mijn man voelt haar sinds 2 weken, echt zo gaaf om te zien hoe blij dat hem maakt! Ze ligt alleen steeds in stuit, met de voetjes naar beneden dus.. en dan gaat ze fijn op mijn blaas trappellen.. het liefst als ik net lekker in bed lig haha Wij hebben bijna alles al, hebben veel gekregen. We moeten nog een babyfoon, maar willen een simpele omdat we er voor kiezen deze niet standaard te gebruiken (dat is wat we nu denken, wie weet veranderd dat) En ik wil nog een (hand)kolf aanschaffen, zodat mn man ook een keer een flesje kan doen. Kinderwagen wordt in februari bezorgt, deze hebben we van mijn ouders. Oh en we willen een tripptrapp set, met newborn set erbij.. deze moeten we nog halen. Krijgen we van schoonmams. Zo fijn!
Fijn dat je je weer goed voelt, Pucks! Het is zo'n bijzondere tijd. Merk dat ik dit jaar nog meer zin heb in sneeuw, kerst, warmte en gezelligheid. Leuk, al die spulletjes! Krijg ook zin om te gaan kijken en kopen. We hebben nog helemaal niks gekocht. Nu zijn we nog druk met de zolder, die verbouwen we. Dus in huis is het een puinhoop.... En ik wil de 20-wekenecho afwachten voor we gaan kopen. In onze omgeving heftige dingen meegemaakt en na onze eigen miskraam voelt het nog te spannend om al dingen te kopen. Wij hebben alleen nog naar een wandelwagen gekeken en werden verliefd op de joolz day earth. Als we die over paar weken nog het fijnste vinden, gaan we die kopen. Gelukkig krijgen wij ook heel wat spulletjes van lieve familieleden . Mijn broers hebben al kindjes en de opa's en oma's willen ook iets bijdragen. Welke wagen hebben jullie kzh? En kolf lijkt me ook prettig ja, zeker voor na het verlof. Lees wel overal dat je 'm beter na de bevalling kan aanschaffen. Eerst afwachten of borstvoeding wel lukt en dan kun je ook beter zeggen welke je prettig vindt. En volgens mij kun je ze ook huren. Kun jij de baby al voelen, Pucks? Daar verheug ik me zo op!
wij hebben de mutsy evo zwart met zilveren frame. Vond deze fijn omdat ie veel opbergruimte heeft en omdat hij goed verstelbaar is in hoogte wat belangrijk is omdat mijn man en ik wat in lengte schelen. Joolz day is ook een mooie! Ja, ik wacht daar inderdaad ook mee tot na de bevalling. Ik denk dat ik voor een handkolf ga, dus hoef niks te huren. Zo'n ding kost bijna niks.
Hier ook weer een berichtje van mij. Blijf lichamelijk veel klachten houden dus lig vrijwel de hele dag plat. Wel hebben we inmiddels de babyuitzet besteld, werd ook wel een keer tijd, blijkt dat er behoorlijke levertijden op zitten. Bestellen nu ook veel kleine dingen via internet, je wilt liever gewoon leuk bij babywinkels kijken maar dat zit er niet in, dus dan is het best handig dat je kunt shoppen vanuit bed. De kleine is druk aan het trappelen, soms zie je mijn buik gewoon wat bewegen, erg grappig om te zien. Papa is spe vind het ook helemaal geweldig dat hij het nu zo vaak voelt en ziet bewegen. Word het toch ook wat echter voor hem. @ pucks, fijn dat urine schoon was. @kzh, dus al bijna klaar met de hele uitzet. Leuke babykamer, ga je vast vaak even spieken. Lijkt me helemaal leuk als dat klaar is. Helaas gaat dat hier nog wel een tijdje duren, waarschijnlijk komt de kamer pas rond de 33 weken, of later...... @ anemoon, bah nog steeds aan het overgeven, hoop dat het snel minder word. Kan me goed voorstellen dat je nog wil wachten met babyuitzet aanschaffen. Wij wouden ook tot 20 weken echo wachten. Maar tip wacht daarna niet meer te lang, als je pech hebt is net dat wat jij mooi vind niet op voorraad en levertijden kunnen oplopen tot 12 weken.
@ kzh, leuk dat jullie de kleine al zo kunnen voelen. En prettig dat jullie alles al hebben. Lief dat jullie zoveel geschonken wordt! Wij wachten ook nog even tot de 20 weken echo. Al hebben we al mooie dingen gezien. Vriendlief heeft wat meer geduld dan ik.. Haha! We hebben een zwarte bugaboo. @anemoon, Joolz day is ook erg mooi! We hebben alle wagens geprobeerd in de babywinkel. Echt lachen zo samen! Bugaboo kwam er voor ons toch het beste uit. Zo lekker licht, grote bak waar de baby in kan liggen. We zijn er heel blij mee. Zo met de verbouwing van jullie zolder heb je vast veel afleiding ofniet? Daarna lekker door met de babykamer. Ook je rust nemen he! Ik denk de baby sinds een paar dagen te voelen ja. Ik wist niet zo goed wat ik voelen moest, maar het gevoel zit precies op de plek waar de bm is. Als ik mn hand erop hou lijkt het wel of de baby tegen mn hand duwt. Ook af en toe een plopje. Heel bijzonder. Mijn vriend kan het nog niet voelen. Je krijgt toch wat meer gevoel contact te hebben met het minimensje in je lijf. Het duurt bij jou vast ook niet lang meer. @roosje, vind het echt sneu voor je dat je zwangerschap zo moet lopen. Je kijkt toch uit naar het in en uitlopen van babywinkels, spulletjes uitzoeken en genieten. Webshoppen is zo wel een uitkomst! En fijn dat de kleine in je buik zo bewegelijk is. Dat zal je vast goed doen. Veel sterkte!
@ roosje ; vervelend dat het lichamelijk nog niet beter gaat joh! Toch wel fijn dat je online zoveel kan shoppen, al snap ik goed dat het leuker is om in het echie te shoppen! :< Ja is een fijn gevoel dat het klaar is, maar verveel me nu wel haha. @ pucks ; ja dat is echt zo fijn, scheelt ons een hoop zorgen om financieen! Nog eventjes geduld voor jullie dus!
Roosje, dat is inderdaad heftig om zo lichamelijk beperkt te zijn. En jammer om niet in winkels te kunnen gaan shoppen en op die manier te genieten van deze tijd. Heb je wel genoeg rustige dingen die je thuis kunt doen? Hou je van knutselen of handwerk? Puzzel maken? Foto's inplakken? Haalt het niet bij "gewoon" je dingen kunnen doen, maar kan misschien wat afleiding geven? Haha, kzh, fijn dat je klaar bent, maar je vervelen is ook irritant. Wat ga je nu doen? Misschien heb je het al duizend keer verteld, sorry in dat geval , maar volg je een opleiding of werk je? Pucks, leuk de bugaboo! Ik vind die ook erg mooi om te zien, maar vond de hoogte niet zo handig: erg laag. En ook een leuke middenweg tussen stoer, maar niet lomp. Laten jullie ook 20 weken echo doen? Wanneer is die gepland? Ik heb morgen gelukkig weer controle. Vanochtend weer flink roze afscheiding en wil toch even heel graag de bevestiging dat het goed gaat daarbinnen. Kijk nu steeds meer uit naar de 20-weken echo. Eerst lang getwijfeld of we die wel zouden willen doen. Nu we de keuze gemaakt hebben om het wel te doen, kan ik bijna niet wachten....
Tja, geen idee haha.. Mijn huis heb ik van de week van boven tot onder gepoetst en opgeruimd dus ga me echt vervelen nu.. Ik doe vrijwilligerswerk, ongeveer 4 uurtjes in de week en nog wat voorbereidend werk thuis. Ook pas ik 1 middag in de week op mijn nichtje. Wil na de zwangerschap een cursus gaan doen, durfde er tijdens de zwangerschap niet aan te beginnen omdat ik niet wist of het dan haalbaar was (vergeetachtigheid, dipjes etc) Fijn dat je morgen controle hebt! Hopelijk kan je dan gerustgesteld worden.. is niet fijn die stress en onzekerheid! Succes meid!
Haha, lekker ja, dat zou ik dan ook doen! Leuk, op je nichtje passen. Hoe oud is ze? Ik zou ook best op mijn neefje en nichtje willen passen als ik met onze kleine wat meer thuis ben straks. Of als ik minder zou gaan werken ofzo. Wat voor vrijwilligerswerk doe je? En wat voor cursus zou je willen doen? Zwangerschap is inderdaad geen ideaal moment om met zoiets te beginnen. Het vraagt veel van je he? Zowel lichamelijk als geestelijk. Volgens mij is het al een hele kunst als je het hoognodige kunt blijven doen tot het einde. Leuk vooruitzicht voor straks als de kleine er is, om dan met iets nieuws te beginnen.
Ze is 10, dus lekker aan het puberen. Tis meer dat ze niet alleen thuis hoeft te zitten, dus komt ze hier lekker knutselen en kletsen Mijn andere nichtje is 5 maanden, daar pas ik ook af en toe op.. dat is weer ff heel wat anders haha.. Weet je al hoe jullie het gaan doen daalijk? Hoeveel werken jij en je partner? Ik werk op de maandag als vrijwilliger op een spelinloop, dat is in een wijcentra in een achterstandswijk, en kinderen kunnen daar na school binnen lopen om spelletjes te doen, te knutselen, pinpongen, computeren etc. Op donderdag werk ik al vrijwilliger bij een naschoolse taal-activiteit. Wij hebben dan 2 groepen van 10 kleuters die we spelender-wijs vooruit helpen met nederlands. Dit coördineer ik ook, dus gaat best wel wat tijd in zitten maar dat vind ik echt super om te doen.. Ben nu wel mijn taken aan het overdragen omdat ik als de kleine er is zal stoppen met vrijwilligerswerk. Opvang is veelste duur als je maar 1 salaris hebt, erg jammer! Ik ben van plan iets met boekhouden te gaan doen, vind het niet echt leuk maar wel erg nuttig. Mijn man neemt waarschijnlijk het bedrijf waar hij werkt over in de toekomst en wil dan ook mijn steentje bij gaan dragen.
Klinkt leuk allemaal! Lijkt me heel fijn dat je door dit soort werkzaamheden en activiteiten structuur en voldoening hebt. Jammer, he, dat opvang zo duur is? Zou eigenlijk niet moeten, vind ik. Part-time werken zou juist gestimuleerd worden. En zorgen voor je ouders (ik werk in de ouderenzorg) of andere familieleden zou ook makkelijker mogelijk moeten zijn als je een gezin hebt. Ik werk 32 uur en mijn vriend 28 uur. In principe blijven we dat ook zo doen na de geboorte. Waarschijnlijk twee dagen opvang, ook omdat ik dat leuk vind voor de kleine. En als het erg tegenvalt of als mijn vriend een andere baan krijgt met meer uren, dan kunnen we het altijd nog aanpassen. Want twee dagen opvang is wel vrij prijzig en ik ben ook benieuwd hoe het me bevalt om 4 dagen te blijven werken. Denk dat er zoveel verandert als er een babytje is !
Is ook erg leuk! Ja, ik vond het echt zwaar om mijn baan op te moeten geven toen ik ziek werd, maar dit zorgde ervoor dat ik toch nog in de maatschappij sta en me nuttig voel! Snap niet dat niet meer mensen dat doen.. Ja, erg jammer! en nu schijnt de peuterspeelzaal ook duurder te worden.. terwijl het zo belangrijk is dat kinderen daar heen gaan! (vind ik tenminste). Is je vriend op zoek naar een andere baan? ja, die prijzen zijn echt hoog inderdaad,.. enig idee wat jullie gaan betalen voor 2 dagen? 4 dagen werken lijkt me opzich wel lekker, dan heb je toch nog een hoop tijd met de kleine Ja, nu kun je allemaal dingen voornemen en bedenken en misschien is het daalijk zo veel anders!
Even kort berichtje: controle was helemaal goed! Baarmoeder goed gegroeid, kloppend hartje, verloskundige helemaal tevreden. Knoop doorgehakt om 20-wekenecho te laten doen en daar kunnen we nu een afspraak voor maken. Helemaal blij dus!
Fijn dat de echo goed was anemoon. Altijd weer een opluchting he! Het blijft spannend.. 28 dec heb ik de 20weken echo. Ben nu al in de zenuwen.. @kzh, wat doe je mooi en dankbaar werk! Petje af!!
Hoi meiden, Hoe gaat het met jullie? Lekker aan het genieten van jullie weekend? We zijn gisteren weer lekker wezen shoppen. Prenatal had veel in de sale, altijd leuk!! Hebben jullie ook dat je af en toe je hart kunt voelen en horen in heel je lichaam? En kan er af en toe gewoon niet van slapen. Niet dat ik me druk maak hoor, bloeddruk was goed en je hart moet hard werken, maar irritant is het wel.. Ik ben op zoek naar een leuk cadeau voor aanstaande papa onder de boom. Zit te denken om een pakket te maken. Hebben jullie ideeen? Fijne zondag!
Ik had het in het begin heel erg, nu weinig last van.. Zie wel erg snel sterretjes maar ben ook meestal te gehaast met omhoogkomen Ik ben ideeloos, sorry! misschien dat er later wat te binnen schiet
Hoi meiden, Ik ben er nog hoor Lees wel een beetje mee maar heb alleen niet zoveel toe te voegen aan jullie gespreksonderwerpen. Dus bij deze zwaai ik even naar jullie...!! *Zwaai* *Zwaai*