Hahhahah....!! Nou ik ben ook niet zo van de harde knallen hoor maar voor 1 dagje in het jaar kan ik het wel handelen
Gelukkig nieuwjaar voor jullie meiden! Dat het maar een topjaar worden mag! @natasja, kan me voorstellen dat je onverwachte ongie toch weer een beetje hoop geeft. Lijkt me ook erg moeilijk. Ik hoop dat er op een dag toch een wonder gebeurt voor jullie! @hier, we hebben ook een fijne kerst gehad. Oud en nieuw was ook erg gezellig. Vorige week 20 weken echo gehad. Niks afwijkends gevonden en alles erop en eraan. De kleine is zo lenig dat hij zijn benen op zijn voorhoofd had liggen. Haha! Ik voel de baby nu iedere dag. Soms zie je mn buik helemaal bewegen. Heel apart, maar zoo bijzonder
hee kzh, met mij gaat het prima. veel minder misselijk, wel wat andere nieuwe kwaaltjes, maar goed te hebben. en met jou?
Met mij gaat het redelijk. De klachten van het ongeluk blijven helaas aanhouden. Na de bevalling kan ik eindelijk goede medicatie krijgen en mag de fysio ook meer. Met de kleine lijkt het gelukkig goed te gaan. Wel ben ik inmiddels volledig overgenomen door de gyn, omdat het toch allemaal te complex ging worden. De baby liep bbij de laatste echo met 28 weken ruim 4 weken voor op groei, daar waar het volgens de gemiddelden zo'n 900 gram moest wegen. Weegt de 'kleine' van ons al bijna 1800 gram. Ik ga nu dus iedere 2-3 weken een groeiecho krijgen om dat in de gaten te houden. Maar de 40 weken zwangerschap gaan we waarschijnlijk niet halen, maar dat vind ik helemaal niet zo erg. We, nou ja eigenlijk manlief, is dus druk bezig om de babykamer af te maken..... er moet nog wat geverfd worden en dan kunnen de meubels erin, gelukkig heeft de babywinkel erg ons best gedaan om de meubels toch eerder als half febr te leveren. Een compliment voor de babydump!!!
Roosje, wat ontzettend fijn om te lezen dat alles (na omstandigheden) goed met je gaat...!! En zo te lezen zal het dus niet al te lang meer duren voordat we ja mama Roosje mogen noemen. Spannend hoor. Super fijn ook dat jullie de babykamer nu eerder af kunnen krijgen. Altijd fijn om positieve verhalen te lezen. Ook van jou natuurlijk Anemoon...!!
@ pucks ; ik zie dat ik helemaal over jouw berichtje heen gelezen heb Wat fijn dat de 20 weken echo goed was! en heerlijk he, die bewegingen van de kleine.. @ anemoon ; fijn dat de misselijkheid minder is, al had ik voor je gehoopt dat ie helemaal zou afnemen.. @ roosje ; vervelend dat je nog zo'n last hebt van het ongeluk :< Oh en ik maar bang zijn dat onze kleine te groot was haha, ze weegt bij 28.2 1300 gram. Maar schijnbaar is dat redelijk gemiddeld, alleen de zwangerschaps apps en sites spreken van 900 gram :s Maargoed, nooit fijn als de kleine afwijkt van de standaard, maar hopelijk is alles gewoon goed! Fijn dat de babydump alles eerder leveren kan! @ hier ; Heb tot nu toe een hele makkelijke zwangerschap gehad, maar begin nu toch wel echt last te krijgen van dingen. Mijn bekken doen ontzettend veel pijn, ga morgen een afspraak maken bij de fysio. De pijn in mijn bekken en de restless legs die ik nog steeds heb snachts maken slapen echt een hel, dus lig vaak wakker en merk dat ik echt slaap te kort kom en me hierdoor vaak wat depri voel. Hopelijk gaat fysio helpen en kom ik wat van de pijn af. Speelt ook wel mee dat tijdens het ziek zijn (lyme) ik dezelfde soort pijn had, en er toch nog iets van een "trauma" zit rondom die tijd en ik zo bang ben om weer achteruit te gaan en dat het weer wordt zoals toen.. Als ik logisch nadenk weet ik dat dit gewoon aan zwangerschap en slechte lichamelijke conditie ligt, en dit wel weer over gaat. Ben immers lyme-vrij.. Zo, dat klinkt even klagerig ;$
@anemoon, fijn dat de misselijkheid minder wordt. Het is bij jou wel lang gebleven zeg. @Roosje, goed weer wat van je te horen. Lastig dat de klachten blijven. Fijn dat je nu extra goed in de gaten wordt gehouden. En om de 2 weken even mag spieken bij de kleine . Ik heb wel vaker gehoord dat een baby te groot was, maar dat er later toch een normale grote baby uit komt. Laten we het hopen. @kzh, vervelend dat je nu toch kwaaltjes krijgt. Het lijkt me erg pijnlijk en zwaar om van de pijn niet te kunnen slapen en je dagelijkse dingen te doen. Ik hoop dat fysio helpt, en dan je de laatste weken makkelijker doorkomt. @hier, ik werk in de kinderopvang, en dat vind ik wel zwaar worden. Kindjes tillen, bukken en veel slenteren maken dat ik last krijg van mn rug. Na een drukke dag krijg ik last van harde buiken. Ik ben een echte buikslaper, en dat mis ik zo...! Haha Maar nu weer even positief, ik geniet van de kleine in mn buik. Aan de buitenkant kan ik het vaak zien schoppen. Geweldig!
@ pucks ; kan me voorstellen dat het zwaar wordt! Goed aangeven wat je wel en niet kan he, dat recht heb je Hahaha ja, ik mis het buikslapen ook Geweldig he, al die bewegingen in je buik, zo onwerkelijk!
Hoi dames, Ff een kleine update van mijn kant: Ik ben gisteren dus gewoon weer ongesteld geworden na een cyclus van 22 dagen Heel erg verwarrend allemaal. Aangezien er tegen mij gezegd is dat ik waarschijnlijk nooit meer zou menstrueren en anders dat het sporadisch eens kon gebeuren. Nu dus 2 keer achter elkaar... Raar lichaam. Maar ja, ik kan in ieder geval wel lekker op mijn buik slapen
Oh, dat is vreemd! En inderdaad enorm verwarrend! Ben benieuwd hoe aankomende cyclus er dan uit gaat zien.. Hmmm heeeeerlijk, lekker op je buik slapen! Elk nadeel heb zn voordeel zegt mn paps altijd En the other way around natuurlijk..
Jeejtje Natasja, wat een verwarring voor jou. Kunnen ze niet zien of er nog meer eitjes op springen staan? Om zo misschien nog een kans te hebben? Of werkt dat niet zo? @kzh, ben je al bij de fysio geweest? Werk je nu ook minder? Doe je ook aan een zwangerschapscursus als gym of yoga? Haha, ik lig zelfs met een kussen op tegen me buik omdat ik bang ben dat ik in me slaap toch op me buik draai. Dat doe ik mn ukkie liever niet aan. Ik vind het moeilijk om aan te geven, wil niet zo'n zeur zijn. Gelukkig heb ik collega's die erg behulpzaam zijn en me goed helpen.
@ pucks ; heb vanavond afspraak bij een speciale therapeut, zij doet alles rondom zwangerschap. Ben benieuwd dus! Ik doe zwangerschapsyoga, alleen ben ik nu 2 keer niet geweest omdat ik eerst zelf een beetje wil "leren" hoe ik het beste kan bewegen. Dus hopelijk volgende week weer! En ik "werk" nog maar een paar uurtjes, ik doe vrijwilligerswerk. Maar dat wordt zwaar door het tekort aan vrijwilligers, draai nu een project voor 10-30 kinderen alleen.. Hopelijk kan ik het nog wel even een maandje of zo volhouden. haha volgens mij zal dat wel meevallen, dat je op je buik rolt Maar, kussentjes kunnen zowieso lekker liggen. Heb er tussen mn knieen 1 liggen, en voor mn borst zodat ik meer op het kussen steun dan op mn buik. Als ik een kussen tegen mn buik aanleg dan gaat de kleine alleen maar karate trappen uitdelen dus dat is niet bevoordelijk voor de slaap Fijn dat je collega's behulpzaam zijn.. en je moet je geen zeur vinden hoor! Als ze dan zelf nog niet weten hoe het is om zwanger te zijn, dan komen ze er nog wel achter
@kzh, hoe is je afspraak geweest bij de therapeut? Hoe bevalt Yoga verder? Ik doe gym, maar tot nu toe vind ik er nog niet veel aan. Maar ik maak het wel af hoor. Lijkt me inderdaad ook zwaar om zo'n grote groep alleen te draaien. Jij ook aan jezelf denken he?! Hoelang zit er bij jou nu tussen je controles? En heb je ook nog echo's gepland? Ik ga toch nog een pretecho laten maken rond de 30 weken. Na de volgende controle zitten er bij mij 3 weken tussen ipv 4. Groetjes!
Mijn spieren in benen, buik en bekkenbodem zijn te gespannen en gebruik ik verkeerd, daardoor krijg ik pijnklachten. Moet nu allerlei oefenngen doen, en bewust van mijn spierspanning worden. Morgenmiddag weer een afspraak, en morgenavond weer yoga.. Ben al even niet meer geweest door ziekzijn/pijn/vakantie, dus ben benieuwd of het nu wat beter gaat met de tips die ik heb gekregen van de fysio. Ik vind yoga ook niet echt leuk hoor maar vind het wel belangrijk om mn lichaam toch een beetje voor te bereiden oo de bevalling. Ik heb besloten na de carnavalsvakantie te stoppen bij het maandag project, omdat ik het niet meer verantwoord vind om het in mn eentje te doen. Nu 3 weken, 30ste weer een echo, en dan 2 weken tussen controle.. Ga je een 3d of 4d doen? Ikzelf vind 3d niet mooi, maar 4d ziet er een stuk beter uit.
Nou fijn dat je nu geholpen wordt met je klachten. Lijkt me erg vervelend. Ik hoop dat je oefeningen helpen. Goed dat je stopt op de maandag. Je moet nu echt even voor jezelf kiezen. Hoe zit dat eigenlijk met vrijwilligerswerk? Stop je ook 6 of 4 weken van tevoren, of gewoon wanneer het niet meer gaat? Ik weet nog niet of ik 3d of 4d ga doen. Denk zelf aan 3d.
Ik zit nergens aan vast dus kan stoppen wanneer ik wil, dus dat is wel fijn. Je hebt nog even om erover na te denken.. Waar ga je hem laten doen? Weet niet waar je precies woont, maar jan koning in ochten heeft hele goede apparatuur, zeker voor 4d
Ook daar zijn we nog niet uit. Had inderdaad al even op de site gekeken van Jan Koning. Ja, heb nog even. Als ik het vol hou haha!