Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    En zo hoort het ook! :)

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    @natasja; ik baal ook best van de reactie van mijn huisarts, ik heb gewoon sterk het gevoel dat het niet komt door het ontpillen, aangezien ik voor de pil ook erg onregelmatig menstrueerde, en zelfs met de pil kon het nog een paar dagen verschillen. Helaas kan ik niet zeggen dat ik al langer ben gestopt met de pil. Wegens een andere probleem moest ik voordat ik stopte met de pil eerst met de ha overleggen of het verantwoord was om aan kinderen te beginnen, en dit heeft hij als het goed is toen ook met de gyn besproken. Dus dat staat vast wel in mijn dossier.

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Lijkt me wel heel frustrerend als de huisarts je niet echt serieus neemt!
    Mag ik vragen waarom je twijfelde of je wel aan kinderen zou beginnen?
    Ik heb zelf namelijk ook wat medische mankementjes, dus ben benieuwd naar jou ervaring..

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij is twijfel over een bindweefselafwijking, wat ook voor problemen kan zorgen tijdens een zwangerschap. Hierdoor is altijd gezegd, overleg eerst goed met arts en gyn over wel of niet proberen zwanger te worden. Nu zegt mijn huisarts, er is geen officiele diagnose dus ga er maar gewoon voor, hij zegt dit ook overlegd te hebben met de gyn. Jaren hebben we gedacht misschien mag het wel niet, en nu zeggen ze ach we zien wel hoe het gaat. Wij willen zelf erg graag kinderen, dus we gaan ervoor en hopen dat alles goed zal gaan.
    Wat zijn jou problemen?

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Er is altijd een risico als je zwanger word/ bent.. En als je je bewust bent dat je zowieso al ee risico hebt zorg je waarschijnlijk voor de goede maatregelen..

Ik heb epilepsie en heb flinke lyme infectie doorgemaakt.
    Over epilepsie medicatie en zwangerschap he ik altijd twijfels gehad, maar uiteindelijk hebben we overleg gehad met neuroloog en die heeft me ongestelt op minst risicovolle medicatie + hoge dosis foliumzuur 50mg ipv 0,5 mg..

En lyme is ook veel onduidelijk over qua zwangerschap, maar heb nu flnke behandeling gehad en volgens mijn internist kan ik nu prima zwanger worden! Gelukkig..

6. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    inderdaad risico's zijn er altijd, dus dan maar wat eerder aan de bel trekken bij problemen.
    Mijn mijn ziektebeeld wisselen de meningen, de ene arts zei jaren geleden, kinderen moet je niet aan willen beginnen de ander zegt met een goede controle moet het goed gaan en nu dus weer er is geen officiele diagnose, alleen een verdenking van dus je weet het gewoon niet.
    Gelukkig dat de neuroloog je andere medicatie heeft kunnen voorschrijven, zal vast spannend zijn als je eenmaal goed ingesteld bent op anti-spileptica om dan over te stappen.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja dat was het zeker! Vooral omdat ik jaren geleden niet goed reageerde op die medicijnen.
    Werd er echt een heks van haha, je word er wat feller door.. Maar daar kan ik tegenwoordig goed mee omgaan :p
    Qua aanvallen was ik niet bang, had/heb volle vertrouwen in mn neuroloog.

Bij mij is het precies hetzelfde, verdenking van lyme.. Bloedtest blijft twijfelachtig.. En zelfde verhaal qua meningen arts.. Ene zegt dat het echt niet kan en mijn internistzegt van wel.
    En aangezien mijn internist een van de beste op t gebied van lymeis volg ik haar advies op!

Wat voor een bindweefsel probleemproblematiek heb jij precies?
    En kan dit Ook zorgen voor extra ongemak tijdens de zwangerschap?

8. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Heyhey!
    Ik woon op het randje tussen utrecht en gelderland!
    Ik wil ook wel meekletsen!
    Ben 23, 3e ronde!:)

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Hoi wolfje, gezellig!
    Zo word het hier iets voller :)

Ik zie dat je over 11 daagjes kan testen, dat is nog even in spanning afwachten dus! ;)
    Succes!

10. wolfje89

Ja ik hoop t zo!:)
    Maar me cyclus kan ook iets langer uitvallen ik heb er niet echt veel inzicht in! Heb nu wel kleine steekjes in me baarmoeder dus geen idee:p

11. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Welkom wolfje, leuk dat er weer iemand bij is. Heel veel succes met zwanger worden!!!

12. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Welkom Wolfje!

Fijn kzh en roosje dat jullie ondanks lichamelijke problemen toch mogen proberen zwanger te worden. En dapper ook, dat jullie het risico nemen! Ben met jullie eens dat je altijd risico loopt en dat het belangrijk is om zo goed mogelijk voor jezelf en de kleine te zorgen, maar dat je er verder ook geen zeggenschap over hebt. Maar dan nog lijkt het me een hele stap om te zetten.

Hopelijk heeft het snel een mooi resultaat ;)

13. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Willen de nieuwe dames zichzelf er even bij zetten? Kan gewoon met kopieren/plakken of een quote. Bedankt!

*Naam: Leeuwtje
    *Leeftijd: 30
    *NOD: 29 Juni
    *Kindje: 1e
    *Ronde: 4e
    *Opmerking: MK bij 7 weken

*Naam: Anemoon
    *Leeftijd: 28
    *NOD: 1 juli

*Ronde: 3e na miskraam
    *Opmerking: mk bij 8 weken

*Naam: Roosje83
    *Leeftijd: 28
    *NOD: :(
    *Ronde: 1e al 101 dagen :x
    *Opmerking: febr 2012 gestopt met de pil. Sindsdien geen menstruatie meer gehad.

*Naam: Liefwondertje
    *Leeftijd: 24
    *NOD: Afwachtend na primolut
    *Ronde: 1e (vanaf juli 2011) :x
    *Opmerking: In juli 2011 gestopt, daarna geen menstruatie gehad, daarna primolut gehad, nu wachten op volgende menstruatie.

*Naam: Naomi86
    *Leeftijd: 25
    *NOD: Afwachting op eisprong
    *Ronde: 4
    *Opmerking: 15 november 2011 gestopt met de pil en onregelmatige en lange cyclussen

*Naam: kzh
    *Leeftijd: 26
    *NOD: geen idee!
    *Ronde: 6
    *Opmerking: onregelmatig/lange cyclussen. Onderzoeken bij gyn, deze ronde clomid en samenlevingstest

*Naam: Evelien
    *Leeftijd: 27
    *NOD: 25 juni
    *Ronde: 1e
    *Opmerking: Vind het erg spannend allemaal :)

14. wolfje89

Zoooo!:)

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @annemoon : heb lang getwijfeld, maar er zijn ook zoveel mensen die zich niet bewust zijn van een lichamelijke conditie die risicos geeft en die kunnen ook een gezond kindje op de wereld zetten..
    En de risicos zijn bij mij nu zo ontzettend klein door alle maatregelen die ik heb getroffen :)

@ all : een leuke weekend gehad meiden? Wat een bagger weer vandaag he!

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hoi hoi,

Ik ben ook bezig voor een 1ste kindje, helaas wel met medische hulp.
    Woon ook in gelderland :)!

Groetjes

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Welkom linssiejj!
    Helaas dat het bij jullie ook niet puur natuur gaat :(
    Hopelijk hebben jullie snel geluk en een posi test in handen!

18. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Dat hoopik ook.
    Het is in ieder geval erg positief dat de clomid heeft gewerkt en ik twee eitjes had. Waarschijnlijk is/gaat hij dit weekend springen.
    Vindt het zo spannend!!

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja fijn is dat!
    Ik weet dinsdag wss of clomid werkt..
    Gaan jullie gewoon klussen of iui oid?

20. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    @Roosje: Wat balen zeg. Wel frustrerend dat de dingen die bij ons overeenkomen (onregelmatige cyclus tijdens pil gebruik, al maanden bezig met eerste cyclus en de gewichtstoename) nou net die punten zijn waardoor mijn HA toch wel even wou kijken of alles wel goed zit. Helpt het ook niet als je gewoon heel eerlijk zegt dat je hier gewoon best wel mee zit en dat je graag wat meer zekerheid wilt...?? Vooral als je erbij zegt dat jullie al een tijd in onzekerheid hebben gezeten i.v.m. die bindweefselafwijking.

@kzh: Wat fijn dat je nu wel groen licht heb gekregen van je internist en neuroloog. Wat onzettend k#t dat je dan nu alsnog zolang moet wachten :x Hoe is het trouwens in het ziekenhuis gegaan vorige week...??

Ik heb zelf ook wel wat mankementjes die wat lastig kunnen zijn tijdens een zwangerschap (PDS en veel last van mijn spieren en gewrichten door hypermobiliteit) maar niet in zo'n mate als jullie. Het moet vast een ontzettend fijn gevoel zijn dat jullie er alsnog voor kunnen gaan...!!

@ Wolfje: Welkom...!! Hopelijk kan je over een aantal dagen een positieve test in je handen houden, spannend...!!

@ Linssiejj: Welkom...!! Wat vervelend dat het bij jou ook niet allemaal vanzelf gaat. Gelukkig slaat de Clomid aan, flink klussen dus dit weekend ;)

Deel Deze Pagina