Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Hallo Dames..
    Even een update wij zijn vorige wk na de dokter geweest.. we zijn nu een jaar verder en wil toch wel graag dat we verder gaan kijken.. we hebben 27feb. een afspraak bij de GYN. Spannend !!
    Even een tijdje weer niks gestuurd ik lees jullie berichten wel maar moet soms wat afstand nemen.. Ben afgelopen weekend jarig geweest.. duss weer veel druktes gehad !!!

2. Marleen1984

28 jan 2013
    45
    0
    0
    Ik ben 29 en woon ook in Gelderland.
    Wij zijn sinds 6 januari dit jaar gestopt met de pil
    Erg kort nog maar het begin is er zeg maar :-D

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Tieta, fijn dat jullie een doorverwijzing naar de gyn hebben! Hopen dat een positieve test nu snel mag volgen!
    Nog gefeliciteerd!

@marleen ; welkom! En hee veel succes met zwanger worden! :D hopelijk is je cyclus snel op gang :)

4. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier ben ik weer even, inmiddels 33 weken zwanger, helaas lichamelijk weinig verandering, ja dat het allemaal nog zwaarder begint te worden met een flinke buik. Kindje loopt nog steeds erg voor op groei, ruim 5 weken. We krijgen nu steeds allemaal uitleg over wat een te groot kindje allemaal voor problemen kan hebben, het blijkt dus zo te zijn, te groot is niet erg maar veel te groot wel en is er een grote kans dat de organen achter blijven in ontwikkelen. Waar we dus dachten, ach het is al bijna volgroeid dus mag wat ons betreft wel eerder komen, blijkt het tegendeel waar te zijn en moeten we hopen dat het nog een tijd lekker blijft zitten, zodat ook de organen zich nog even verder kunnen ontwikkelen. Wat betreft de bevalling, er word steeds vaker gesproken over een keizersnede, maar blijft nog even afwachten hoe het de komende tijd allemaal gaat verlopen...

5. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Welkom Marleen. Succes met zwanger worden!

@tieta, goed dat jullie naar de dokter zijn geweest. Ook heel spannend lijkt me. Veel succes! Ik hoop dat het snel gaat lukken voor jullie.

@Roosje, poeh, je gaat van de ene onzekerheid naar de andere. Maar kan dit de oorzaak zijn van het ongeluk dan? Ik hoop dat je deze tijd, over een paar weekjes goed kunt afsluiten met een prachtig gezond wonder in je armen.

@kzh, hoe gaat het met je bekken? Nog steeds veel pijn?

@hier, deze overbezorgde mama to be zat vanmorgen weer in de stress bij de verloskundige. Ik voelde de baby al een paar dagen minimaal. Lag ik eerst wakker van de drukte, lag ik nu wakker omdat ik niks voelde. De verloskundige gebeld voor overleg, ze zei dat ik beter gelijk kon komen. Blijkt dat de kleine gedraaid is in een stuit. De voetjes liggen vast in mn bekken. Vandaar dat hij niet zulke harde bewegingen kan maken. Wat een opluchting. Nu maar hopen dat het terug draaid. En dan mag hij me weer fijn wakker houden, haha!
    Hartje was gelukkig goed en ook de groei is precies goed. Pfff...

6. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ roosje ; vervelend dat het nog steeds niet helemaal lekker gaat lichamelijk!

pfff dat is een hoop, 5 weken! Weet je al wat meer over de risico's en hoe de bevalling er uit gaat zien?? Heb je zelf een voorkeur (bevalling of keizersnede?)

Vervelend die onzekerheid zeg :<

@ pucks ; dat is even schrikken inderdaad! Gelukkig dat alles goed is..
    Maaruhm, in stuit kan ze je ook flink wakker houden hoor! (ik spreek uit ervaring :p)

Hier is ze volgens mij eindelijk uit stuit, en ligt ze overdwars nog vrij hoog.
    Dus ze begint de goede kant op te gaan! :p
    Had eigenlijk vorige week woensdag echo, maar ben flink ziek geweest en kan pas donderdag weer terecht.. kan niet wachten!!

7. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Hoe gaat het met jullie? Voor Roosje en kzh schiet het al aardig op! Succes met de laatste lootjes!!
    Hebben jullie al verlof?

@tieta, nog even volhouden voor het gesprek met de arts. Spannend hoor!

Hier gaat het super! Gistern 3d echo gehad en alles is nog een keer gecheckt. Ons kleintje doet het erg goed. Het liet zich alleen niet zo goed zien, dus mag ik nog een keer! Het ligt nog steeds in een stuit met de benen op het voorhoofd. Hij/zij leek erg ontspannen zo, haha!

8. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoi dames, even kort berichtje van mij. Fijn om te horen hoe het met jullie gaat!

Tieta, ben benieuwd naar uitkomst van gesprek met arts. Hoe voel je je erbij?

Roosje, hoe gaat het nu? Nog steeds een groot kindje? Wordt er al gesproken over inleiden of keizersnede of laten jullie de natuur nog op z'n beloop?

Kzh, gaat hard nu he? Groeiecho nog gehad donderdag? Was het goed? Hoe ligt ze?

Pucks, fijn dat het goed met je gaat! Wanneer mag je weer terug? Had je groeiecho of pretecho?

Hier gaat alles prima. Ondanks voorliggende placenta toch een heel actief kind en dat ervaar ik als heel bijzonder. Sinds een weekje weer opnieuw misselijk, gelukkig alleen de ochtend. Rest van de dag eet ik graag en genoeg ;) en toch pas 4 kilo aangekomen. Bloedverlies blijf ik ook steeds een beetje houden, meestal voel ik me daar heel rustig over. Verder geen vervelende dingen, de gewone lichamelijke veranderingen. Woensdag weer controle en dan over een tijdje nog de groeiecho.

Succes en sterkte allemaal!

9. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ pucks ; Thanks! Ik heb 1 project afgesloten vorige week, die andere ga ik mee door totdat het niet meer gaat..

Zo lag die van ons ook steeds, gelukkig want ik wilde geen 3D maar 2 keer zette de echoscopist hem toch aan :p
    Fijn dat alles goed is met het kleintje..

@ anemoon ; Ja gaat heel hard! :D De echo was goed, ze woog 2200 gram en lag mooi met het koppie naar beneden!

Vervelend dat je weer misselijk bent! gelukkig dat het alleen de ochtend is..
    Netjes, 4 kilo!
    Succes bij de controle woensdag!

10. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Gelderland
    Hallo dames, :)
    alweer een tijd niet meer geweest.. Zit nu weer in de nachtdienst dus dan kan ik rustig alles weer lezen hahahaa..
    Ik heb nu een hele rare cyclus.. Januari vorig jaar zijn wij gestopt met de pil.. ik zat toen tot aan aug. op 28dgn. daarna werd hij steeds langer ong. 35 dgn. afgelopen januari zakte hij na 30dgn en deze maand 26dgn. Heel vreemd allemaal. Ook heb ik deze maand voor het eerst dat als de ongesteldheid bijna afgelopen is ik met oud bruin bloed eindig en ook nog die ongesteldheid pijn voel. Normaal heb ik hier geen last van.. Het is nu ook erg moeilijk om uit te tellen wanneer ik ong. mij eitje kan verwachten dus ben maar gestopt met de ovulatietesten. Ik zal blij zijn als we volgende wk dinsdag na de Gyn. gaan misschien dat zij mij iets meer kan vertellen hoe dit kan ??

Verder gaat het goed met mij.. We hebben van de week een vakantie na spanje geboekt voor de zomer waar ik ergggg veeel zin in heb !!! Nou een heel verhaal maar dan zijn jullie weer up to date hahaha.. Liefs Mij

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik vind 28 tot 35 dagen nog best een nette cyclus eigenlijk :p
    ik had 27 tot 79 dagen ofzo :p

Maar, je ei vinden is wel lastig als je onregelmatig bent..
    Je kunt overwegen om te temperaturen, maar zie dat je nachtdiensten werkt dus dan is dat een stuk lastiger..

Succes bij de gyn dinsdag!

Lekker hoor, vakantie! :D

12. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Gelderland
    haha jaa is ook wel netjes maar nu begint het weer zo te schommelen.. en idd ik werk veel nachtdiensten en onregelmatig.. ik ben ziekenverzorgende duss dan word tempraturen moeilijk en eerlijk gezegd wil ik er ook niet aan beginnen dan word ik volgens mij helemaal gek hahaha..

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja dan is het lastig!
    Ik vond het juist wel fijn, vond het zo frustrerend dat ik niet wist waar mn lichaam mee bezig was en zo had ik het idee nog een beetje inzicht te krijgen :p

Hoe gaat het met iedereen?

14. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hoe gaat het met jullie? X

15. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    hier gaat ie wel oke! Beetje last van slaapgebrek maar heb slaapmedicatie meegekregen van de gyn vandaag (haalde maar 3 uur per nacht en dat is gevaarlijk met mijn epilepsie)
    Kleine is goed op weg naar beneden, groeit goed en ik wordt over iets meer dan 2 weken ingeleid! zo spannend!! volgende week vrijdag krijgen we de datum..

Hoe is het met jou pucks?

16. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Fijn, dat het goed gaat kzh! Oei, zo weinig slaap? Hoe komt dat? Houd de kleine je wakker?
    Waarom wordt je ingeleid als ik vragen mag? Spannend hoor!

Hier gaat het ook goed. Nog 10 dagen werken, dan heb ik verlof. Ik ben echt aan het aftellen.. :)
    Slapen gaat hier ook niet al te best. Ik wordt iedere nacht wakker van een zere rug (bovenin) ik heb het idee dat het te maken heeft met ademhalen. Kan me draai niet vinden. Maandag heb ik weer controle en dan vraag ik advies.
    Maar de kleine groeit goed en is flink aan het bewegen. Het ligt inmiddels met het hoofdje naar beneden.
    Afgelopen week hadden we pretecho deel 2. Bij de eerste foto dachten we, dit gaat lukken! Bij de tweede deed het twee handen voor het gezicht en haalde deze niet meer weg! Haha boefje!
    Vandaag hebben we de kamer helemaal afgemaakt. Ben erg trots!

Fijn weekend verder!

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik slaap voornamelijk zo slecht door de pijnklachten in mijn benen.
    Oververmoeidheid en stress zijn triggers bij epilepsie, en de gyn wil geen extra risicos nemen door mij over tijd te laten gaan. Vandaar dat ze me inleiden..

Lekker, verlof! Heb je al plannen wat je gaat doen? :D

Vervelend dat je zo'n last van je rug hebt met slapen, lig je wel op je zij?
    Hoop dat ze je maandag wat advies kan geven!

Fijn dat ze goed ligt, en lekker bewegelijk is! Soms lastig, maar zo lekker om die kleine te voelen en te weten dat ze oke is..
    Hahaha lekker eigenwijs nu al dus :p

Dan willen we natuurlijk wel een fotootje zien he.. ;)

18. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoi dames, leuk om van jullie te horen!

Tieta, ik vond temperaturen altijd wel heel fijn om eitje op te sporen. Volgens mij kan het ook prima met wisselende diensten, maar daar weten ze in het temperatuurtopic vast meer over. Succes!

Kzh, fijn dat je het zo goed kan regelen met ziekenhuis. Ben benieuwd naar de datum, lijkt me bijzonder als je zo naar de geboorte kan toe leven. Hoe gaat het nu met slapen?

Pucks, schiet al op he? Hoe is de kamer geworden? Wij zijn nog niet zo ver, alleen de meubeltjes staan er, maar aankleding mag nog. Lekker hoor, verlof, heb je veel plannen?

Ik werk nog 6 weken voor verlof begint, heb er nu al zin in! Het gaat goed met me, wel meer last van hooikoorts en ik merk ook wel dat het zwaarder wordt. Maar ik geniet volop van alle lieve aandacht, bewegingen van de kleine en de voorpret die ik met mijn vriend kan delen.

19. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ anemoon : slapen is nog steeds bagger, maar gebruik nu floradix sinds een paar dagen en heb minder pijn en slaap dus iets beter! Dat ene uurtje extra doet veel goeds!
    Tis wel heel vreemd om te weten wanneer de kleine komt, maar ook wel heel fijn! Ik maakte me ook druk om mijn epilepsie en de bevalling, en nu weet ik dat ik op tijd in t ziekenhuis ben en ik daar n goede handen ben.

Kan me voorstellen dat je uitziet naar je verlof, tis lekker om straks niks meer te moeten.. En hooikoort, vervelend! Heb je iets wat je ertegen kan nemen?

20. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Goedenavond,

@anemoon, goed te horen dat het goed met je gaat. Behalve je hooikoorts dan..
    Heerlijk aan het genieten zo te lezen. Heb je ook pretecho's laten maken? Weet je wat het word?

@kzh, mooi dat de floradix wat helpt. Verder overdag maar veel rusten?
    Inderdaad gek om een datum te hebben wanneer je kindje ter wereld komt. Fijn dat je goed wordt begeleid en je je zo misschien iets minder druk hoeft te maken.

@tieta, ben je bij de arts geweest?

@roosje, hoe gaat het met jou en de kleine?

@hier, doodmoe! Ik heb een mega drukke week. Vanavond weer een infoavond voor de bevalling. Wel intressant, maar vermoeiend die lange dagen.
    Maandag controle gehad en mijn slaapprobleemje besproken. Het blijkt dat de baarmoeder drukt op mijn middenrif en longen en ik daardoor hyperventilatie krijg. Een half uur na het opstaan trekt het weer weg, dus ligt het waarschijnlijk niet aan iets medisch. Toch moet ik het in de gaten houden. Ik heb nu mijn hoofdeinde een stuk omhoog. Vanacht ging het redelijk.

De kamer is eigenlijk heel neutraal. We hebben de complete 'bopita merel' kamer gekocht. Een want grijs/bruinig en verder wit. Op de wand een muurschildering van een boom met bloesem en een uiltje.
    Wanneer ik tijd heb zal ik even voor een foto kijken. Dat lukt niet op mijn ipad.

Ik heb nog weinig plannen voor in mijn verlof. Ik hoop lekker van het zonnetje te kunnen genieten in mijn tuintje! :)
    Nog 7 daagjes! :p

Deel Deze Pagina