Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ pucks ; ben niet zo goed in mn rust pakken :p Maar heb vanacht weer redelijk geslapen, 2 x 3 uur!!! dus dat is lekker :D

Vervelend joh, dat hyperventileren.. Is de kleine al ingedaald? Want dan zou het wat ruimte kunnen geven..

Klinkt leuk, het kamertje! :D ben benieuwd naar de foto!

hmmmm.. ik hoop ook op zon!

2. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Pucks, geen pretecho's laten maken en we weten ook het geslacht niet. Jullie wel? We genieten zeker! Vandaag met een dubbel gevoel: precies een jaar geleden verloor ik onze eerste zwangerschap.

Klinkt leuk, het kamertje! Wij hebben ook een rustig kamertje tot nu toe en ik wil wat "bos" accessoires toevoegen: rood, groen en een mooie muursticker of prent.

Goed voor jezelf zorgen, he, want doodmoe zijn is ook niet de bedoeling. Ik ben van plan tot 36 weken door te werken, maar begin me af te vragen hoe verstandig dat is, want begin het toch wel te voelen.

kzh, fijn dat je iets beter slaapt. Je klinkt er wel redelijk positief onder, ondanks de kwaaltjes. Alsof je het redelijk accepteert? Klopt dat?

Zijn jullie eigenlijk verder al "klaar" voor als het kindje komt? Ik bedacht me vandaag wat wij nog allemaal moeten kopen en regelen en dan krijg ik het toch wel een beetje benauwd :)....toch maar eens een lijstje maken!

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Leuk dat je dat zegt anemoon! Ik baal af en toe van het slechte slapen en de pijn, maar ben zoveel erger gewend! En hier krijg ik iets moois voor terug, dus lukt me goed om positief te blijven! Geniet nog steeds van he zwanger zijn :D

Ik ben helemaal ready!
    Ik begon ook met 30 weken wat stress te voelen over alles wat nog gedaan moest worden. Lijstjes zijn dan fijn!! ;)

4. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Hoi dames,

Ik ben er ook nog hoor, lees wel mee maar heb niet zoveel toe te voegen...
    Dus bij deze zwaai ik ff naar jullie...!! *Zwaai zwaai* :D

5. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    *zwaait terug*

Hoe is het met je natasja?

6. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    * zwaait ook naar Natasja.

@anemoon, nee wij weten het geslacht ook niet. Wel pretecho's laten maken. Maar de beeb had daar helaas niet zoveel zin in.
    Kan me voorstellen dat het werk zwaar wordt. Ik heb het zo geregeld dat ik de eerste twee weken vakantie opneem en dan alsnog 4 weken van tevoren eruit ga. Ik trek het echt niet tot 36 weken te werken. Al vind ik het wel prettig om lekker bezig te zijn. Als ik niet zoveel hoefde te tillen, slenteren en bukken had ik het misschien wel gedaan.

@kzh, de baby is wel aan het indalen. Of dit al helemaal gebeurt is, weet ik niet. Zal inderdaad wel schelen.

Gaan jullie borstvoeding proberen?

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik vind borstvoeding heel belangrijk dus ga het zeker wel proberen!
    Jij?

8. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Ik ook! :) vorige week een informatieavond gehad over borstvoeding. Zeer intressant, wat zit een vrouwenlichaam mooi in elkaar! ;)
    2 uur werd er volgepraat over een borst, haha!

Ik wist al wel dat ik het wilde proberen, maar na die avond helemaal!

9. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Ik ook! Lijkt me heel bijzonder om te doen. In mijn omgeving gaat het bij sommige prille moeders heel soepel en bij andere kost het meer moeite. Ik stel me er dus wel op in dat het niet allemaal vanzelf gaat, maar wil daar zeker flink mijn best voor doen.

Die info-avond gaan wij ook nog bezoeken. Was het zinvol Pucks?

Vanavond gaan we naar de bevallingsvoorlichtingsavond. Ben benieuwd of we daar nog iets nieuws gaan opsteken....

Dus voor jullie is het ook nog een verrassing, pucks? Heb je zelf een gevoel wat het wordt? Heb je alles helemaal unisex gekocht of ga je na de bevalling meteen bepaalde spulletjes roze of blauw kopen? :D

kzh, hoe gaat het met je? Komt dichterbij he? Zie je er tegen op of vind je het heel spannend?

Hier gaat het prima, besloten om weekje eerder met verlof te gaan, dus met 35 weken ipv 36 weken en dat voelt goed. Getrappel van de kleine blijft een feest en de aanstaande papa speelt en kletst veel met hem/haar.

Verder druk bezig met to-do-lijstjes en geboorteplan....komt goed dus! Soms voelt het alsof er nog heeeeel veel moet en andere moment denk ik: rustig aan, komt wel goed.

Herkenbaar?

10. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar anemoon! De ene keer loopt mn hoofd over, en de andere keer heb ik weer alle rust.

Fijn dat je een week eerder met verlof kan. Brengt ook weer wat rust met zich mee ofniet? Nu het verlof dichterbij komt, vind ik het ook wel gek om er zo lang uit te gaan. Maar als ik straks het werk wat los kan laten, zal het wel beter gaan.

Wij hebben heel veel gehad aan zowel de bevallingsinformatie avond als de borstvoedingsinformatie avond. Heel nuttig en leerzaam.

Ja, hier is het ook een verrassing wat het wordt. Kan het goed volhouden en vind het extra leuk! :) We hebben alles unisex inderdaad. Ik hou niet zo van drukke kamers dus denk dat ik het zo laat. Jij dan?
    Unisex kleding kopen is lastig, vind je niet?

Hebben jullie ook dat er af en toe een bult door je buik steekt van een rug of billen? Of een voetje heen en weer ziet gaan? Zooo bijzonder. :)

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat lukken, borstvoeding.
    Je hoort er zoveel verschillende dingen over!
    Maar we gaan t gewoon proberen!

@ anemoon ;
    Het gaat opzich wel goed, begin nu wel echt last te krijgen van mn harde buiken en krampjes enzo, maarja hoort erbij! :p
    moet nu verplicht rustig aan doen!
    Afgelopen dinsdag is schoonmaakster van mn moeder geweest en heeft even heel het huis gepoetst, dus kan me rust nu beter nemen.
    Kom erg dichtbij! En heb er zo ontzettend veel zin in!
    Maak me eigenlijk helemaal niet druk om de bevalling, ben gewoon zo nieuwschierig naar ons kleintje :D

Goed dat je naar je lichaam luisterd en eerder verlof neemt!
    haha het hele huis was hier ook bezaaid met to-do-lijstjes :p

@ pucks ; ja mooi is dat he! hier steekt ze haar billen en knietjes ook regelmatig "naar buiten"!

12. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Hoe bevalt het om verlof te hebben, Pucks? Geeft het rust of ben je nog erg druk met van alles? Moet je nog veel regelen of valt het mee?

Ik zie inderdaad ook kidnje bewegen en kan steeds beter voelen waar wat zit: supermooi! Gelukkig ligt hij al een tijdje met hoofdje naar beneden. Braaf zo blijven liggen :p

kzh, hoe gaat het met jou? Als je ingeleid wordt, kan ik me voorstellen dat het nu toch ergens te gebeuren staat?!

Hier meer ontspanning en meer rust: geniet volop. Kleertjes van familie uitgezocht, kast ingericht en langzaam steeds meer op de kamer aan het doen en dingetjes aan het regelen.

Bloeddruk stijgt licht, hopelijk blijft dat binnen de perken. En ik heb pijn aan schaambot en bekken: blijkbaar waagt de kleine een poging om in te dalen en mijn bekken te verbreden. Soms niet zo fijn, maar wel weer een teken dat het een stapje verder gaat!

Fijne dag vandaag, hopelijk snel mooi lenteweer, zodat we naar buiten kunnen!

13. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Fijn dat je zo geniet Anemoon! Heerlijk om bezig te zijn met het kamertje he! Kleertjes uitzoeken, en de inrichting. Lekker wegdromen hoe de kleine eruit zal zien!
    Wel vervelend dat je pijn hebt, ik merk eigenlijk niks van het indalen.

@kzh, ben ook erg benieuwd!! :D

Vandaag eerste verlofdag. Het voelt als een gewone vrije dag, haha. Mijn hoofd zit nog een beetje vol, als ik daar wat rustiger wordt, kan het genieten beginnen denk ik..
    Gisteren totaal verrast voor familie om het verlof in de luiden! :)

Kom net terug van controle. Er zijn veel verloskundigen aan het leren voor echoscopie. Dit is de tweede keer dat ze even wilde oefenen. Natuurlijk werk ik daar met alle plezier aan mee. De kleine loopt een weekje achter, maar dat gaf volgens haar niet. Verder doet hij/zij het uitstekend! Altijd weer een goed gevoel om dat te horen! :)

14. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Fijn dat het allemaal goed was, Pucks! Week achter op de groei lijkt me inderdaad ook niet zo erg. Bij de 20 weken echo was onze kleine groot (net niet te groot), dus ben erg benieuwd hoe dat bij de 30 weken echo is. DIe hebben we volgende week. Toch spannend telkens he?

Wat zijn je plannen voor je verlof?

Blijft spannend stil bij kzh.....

Hoe gaat het met de andere dames?

15. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Eigenlijk geen plannen voor het verlof. Ik ben aan het haken, een babykleed en een soort dromenvanger voor in de wieg. Lekker bezig dus. En wachten op mooi weer, om fijn van mijn tuintje te genieten.
    Heb jij al plannen voor jouw verlof?

Spannend de 30 weken echo dan! Is dat een groeiecho? Zal vast wel goed zijn. Maar inderdaad, het blijft spannend.
    Ik ben van mezelf erg tenger gebouwd, misschien dat dat ook meespeeld waarom de baby een beetje klein is.

Het is erg stil, zowel bij kzh als roosje. Spannend!!

Aan de ene kant ben ik benieuwd naar de baby, en kan ik niet wachten om het vast te houden. En aan de andere kant geniet ik nog zo van de baby in mn buik. Het is nu nog zo lekker van mij, en straks moet ik het delen. Herken je dit gevoel?

Fijne dag verder!

16. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Hallo Dames..

Sorry een tijdje niet geweest ben soms zo druk dat ik het helemaal vergeet hihi.. Ik ben afgelopen dinsdag weer na de Gyn. geweest we kregen de uitslagen van mij en mijn man. Ze hebben een aantal onderzoeken gedaan bij ons om te kijken na de vruchtbaarheid enz. Nou dit zag er zeer goed uit !!! De gyn. zij "het is een wonder dat jullie nog niet zwanger zijn" Dus we moeten het gwn blijven proberen !! Ben hier wel echt heeeeeeeel erg blij mee ik was toch wel erg bang dat 1 van ons onvruchtbaar zou zijn. We moeten nu weer tot september proberen en als we dan nog niet zwanger zijn weer terug komen bij de Gyn.

Groetjesssss

17. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws tieta!! Zal inderdaad wel even spannend geweest zijn voor jullie. Nu weer flink aan de slag dus! ;) Succes!!

18. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hier eindelijk weer een bericht van mijn kant. En dan ook nog eens een erg leuk bericht.

Ik ben inmiddels bevallen van een dochter. Ze is 3 weken te vroeg uiteindelijk met een spoedkeizersnede geboren, en was 8,5 pond bij de geboorte. Hollands welvaart dus.
    De tijd vliegt, want ondertussen zijn we al bijna 5 weken van haar aan het genieten.

Het is echt waar; het moment dat je haar voor het eerst ziet, ben je verliefd en is het je kostbaarste bezit. En inmiddels kunnen we ons niet meer voorstellen hoe het was zonder haar.

19. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Wauw Roosje, wat leuk om te horen dat alles goed gaat met jullie...!! Ik heb nog vaak aan je moeten denken de afgelopen tijd :)
    Heel erg gefeliciteerd en lekker genieten nu met z'n drieen...!! :D

20. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wat een goed nieuws!! :):) Hartelijk gefeliciteerd met jullie wonder!
    Veel geluk met je gezin en geniet ervan! X

Deel Deze Pagina