Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Gefeliciteerd Pucks...!!

2. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Proficiat Pucks!! Wat een prachtige naam voor een mooie dochter. Geniet van jullie kraamtijd en we horen wel hoe het gaat met jullie, als je daar aan toe bent.

3. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor alle felicitaties.

De kleine doet het erg goed! We zijn heel trots!

De nacht van vrijdag op zaterdag kon ik, zoals gewoonlijk, niet slapen. Ik was op de bank gaan liggen. Om 5uur had ik ineens last van mijn rug en benen. Ik had er helemaal niet bij nagedacht dat het een wee kon zijn. Heel de morgen kwam die rare pijn steeds terug. Ik ben nog gewoon op visite geweest. Nog wat andere dingetjes gedaan. Stond ik net voor de deur van de supermarkt toen het toch wel erg pijn ging doen. Nog steeds niet denkend aan bevallen, ik had immers geen buikpijn.. Vriendlief heeft me naar huis gebracht en ging zelf boodschappen doen. Ik ben naar bed gegaan, maar dat maakte het alleen erger. Om 13u werd het nog heftiger. Ik wist niet hoe ik zitten, staan of liggen moest! Om 16u onder de douche gaan timen. Ze kwamen nu toch wel om de anderhalve minuut, een minuut lang! Wij verloskundige bellen en de situatie uitgelegd. Ik vroeg nog,'kan je met rugweeen bevallen?' 'Ja'was het antwoord. 'Oh, dan ben ik aan het bevallen!'

Vanaf toen ging het vliegensvlug! Om 18.15u kwam de verloskundige en toen had ik 5cm ontsluiting. Om 20.15u had ik 10 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken. Na drie kwartier persen was ze daar! Ik heb haar zelf mogen pakken toen ze er tot aan haar middel uit was. Zooo bijzonder! Wel wat hechtingen, maar ik kijk er positief op terug.:)

Wel had ze wat opstart problemen. Waarschijnlijk is ze verkeerd gewogen bij haar geboorte omdat ze op dag 2 meer dan 10% afgevallen bleek te zijn, maar ze plaste, poepte goed. Er waren geen zichtbare redenen. De twijfel was er zowiezo, omdat het goed te zien was dat dit kindje niet bijna 7 pond kon wegen.
    Vanaf begin hadden we problemen met borstvoeden. Ze wilde echt niet! Dus bijvoeding gaan geven. Ik heb er alles aan gedaan om het toch te laten slagen, maar werd er zelf ook helemaal gestresst van. Ik werd al zenuwachtig wakker. Sinds 2 dagen lukte het met tepelhoedje. Maar Féline dronk een uur lang, en na een kwartier was ze weer aan het zoeken. Zo frustrerend!
    Vanmorgen heb ik besloten te stoppen met de borstvoeding. Ik kolf nog gewoon tot het op is! Want melk heb ik zat!
    Nu ga ik genieten en niet meer stressen om die borstvoeding. Féline heeft niks aan een gestresste mama! Wel was de beslissing erg moeilijk.

Hoe gaat het met jullie wondertjes?

@anemoon, nog even volhouden, ik ben heel benieuwd!
    @ Natasja, hoe gaat het met jou?

Fijne avond!

4. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    @pucks nu lekker gaan genieten van je kleine meid !! Mooie naam trouwens !!

5. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Tnx tieta! Doen we zeker!
    Hoe voel je je?

6. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Gelderland
    @pucks buiten de kwaaltjes om op en top zwanger heeeerlijk geniet ervan nalang wachten !!!

7. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @ goed om te horen Tieta! Lekker genieten en uitkijken naar de volgende echo.. Wij hadden die met 10 weken en 5 dagen. Die was zo bijzonder! Al een echt mensje!! X

8. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Mooi bevallingsverhaal Pucks! Wat fantastisch dat je haar zelf hebt kunnen aanpakken.
    Stoppen met borstvoeding lijkt me inderdaad een moeilijke keuze, maar wat is het fijn als je ontspannen voor je kindje kan zorgen. Merk je dat het verbetering brengt?

Hier voorweeen al sinds twee weken. Laatste 36 uur flinke toename, dus ben benieuwd wanneer meneer of mevrouw zich aankondigt....
    straks controle bij de verloskundige. Hopelijk is alles nog gewoon prima en kunnen we verder met wachten tot het zover is ;)

9. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Oooooh, spannend Anemoon!! Dat duurt vast niet lang meer!

Hier zo grappig.. Omdat ik veel ontspannender werd doordat ik niet meer zo hoefde te stressen voor die voeding, kolf ik hele flessen vol!
    Dus ik heb maar een kolf gekocht en kolf nu de melk. Maakt me niet uit hoe ze het binnen krijgt, als ze het maar binnen krijgt. Ik probeer door te gaan tot het op is. :) Ik ben veel ontspannender en geniet volop. Ik merk ook aan Féline dat ze rustiger is door de ontspannen sfeer in huis!

10. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Pucks, zo gevoelig is die borstvoeding dus! Fijn dat het je zoveel rust geeft en knap dat je haar op deze manier toch bv kan geven. Had je verwacht dat het een meisje zou worden? En past haar naam bij haar? Ik vind het een mooie naam, heb een fijne associatie met bambi en mijn eigen naam is Aline en die heb ik altijd als fijn ervaren.

Hoe maken de andere baby's het?

En tieta, fijn dat je zo kunt genieten van het zwanger zijn! Ik ervaar het ook echt als een groot wonder.

Ja, ik denk ook dat het niet lang meer duurt, maar ik ben ook beetje bang om dat echt te durven hopen. Wat als ik volgende week nog niet bevallen ben of de week erna? Ik kijk er steeds meer naar uit en realiseer me dat het erg lang gaat voelen als het kindje nog lekker blijft zitten. Zucht....wie heeft er een potje geduld voor me? Ik ben het zwanger zijn nog niet beu, maar heb wel wat moeite met de onzekerheid: wanneer gebeurt het nou? ;)

11. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ Pucks ; wat bijzonder dat je haar zelf hebt kunnen aanpakken joh! heel mooi! wordt er een beetje jaloers van haha (A) :p

Vervelend dat het borstvoeden niet lukt, maar t is niet anders..
    Maar snap dat die beslissing moeilijk is hoor! Vond het zelf ook erg moeilijk, omdat nederland toch zo'n enorm PROborstvoeding land is..

....en toen last ik dat kolven wel goed gaat.. super!! :D

Met mijn wondertje gaat het wat beter.. Geen last meer van reflux maar wel weer wat meer van krampjes..
    Doordat de voeding wat dikker is raakt ze wat sneller verstopt, maarja.. balans zoeken!
    Ze heeft nu een puffer omdat ze zoveel slijm heeft en vaak benauwd is en daardoor steeds wakker werd.
    Nu al twee goede nachten gehad dus hopen dat het doorzet! :D

@ anemoon ; spannend hoor! Lastig die spanning! nog even volhouden :D

12. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    Dinsdagochtend om 5 uur werd ik wakker van de vliezen die braken...meteen heel heftige weeen, lang en ook snel achter elkaar. Ik dacht: tja dit zullen dan wel de milde "beginfaseweeen" zijn, hoe moeten de weeen in de laatste fase dan wel niet voelen?? Na een dik uur kreeg ik het gevoel te moeten persen op het hoogtepunt van de wee. Vriend heeft meteen de verloskundige gebeld en deze kwam gelukkig ook snel. Bleek ik al volledige ontsluiting te hebben, kindje lag al heel diep en het klopte dus inderdaad dat ik persweeen had! Na anderhalf uur persen, met aan het einde een knip, is onze zoon Thomas geboren! In ons eigen bed, fantastisch begeleid door papa en verloskundige. Ik kijk er heel positief op terug, zo mooi had ik het niet kunnen dromen. Wel apart dat het zo snel ging, om 8.58 uur is hij geboren.

Maar helaas, meneer was blauwig en had moeite met ademen. Laatste golf vruchtwater bevatte waarschijnlijk ontlasting, die hij heeft ingeademd. Hij heeft eerst nog een tijdje op mijn borst liggen bijkomen, maar na half uur is de ambulance gebeld en is hij samen met papa naar het ziekenhuis gegaan. Door hechten en paar keer flauwvallen ben ik pas paar uur later in het ziekenhuis gearriveerd.

Hij doet het nu hartstikke knap, voelt zich wel beroerd door die vuile longetjes, maar knapt goed op. Ik lig bij hem op de couveuse-afdeling en we besteden al onze tijd aan voeden, knuffelen en slapen. Waarschijnlijk wordt morgen bepaald wanneer hij naar huis mag, ligt eraan wanneer hij zonder extra zuurstof kan en hoe hij verder opknapt.

Al met al dus een heftige dag dinsdag met een fantastisch mooi resultaat; een prachtige zoon!

Groetjes en tot later, ik ga weer voeden!

13. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Wat een snelle bevalling!
    maar wat naar dat ie vuile longetjes had zeg :<
    Hopelijk knapt ie snel op zodat jullie lekker naar huis kunnen!
    Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

14. Natasja84

Natasja84 Fanatiek lid

8 jun 2012
    2.951
    0
    36
    Veluwe
    Gefeliciteerd Anemoon. Hopelijk voelt je zoontje zich snel beter...!!

Grappig trouwens, ik heb een broertje en een zusje. Mijn zusje heet C.h.arlotte ook wel vaak Lotje genoemd en mijn broertje heet T.h.omas ;)

15. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wauw, gefeliciteerd Anemoon! Wat is het snel gegaan!!! Heel veel geluk gewenst met je mannetje! Geniet er lekker van!

16. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Nog even wat antwoorden op vragen.

@anemoon, we wisten niet wat het geslacht zou zijn. Iedereen zei dat ik een jongen zou krijgen. Daar ben ik zelf eigenlijk ook in gaan geloven. 10 min nadat Féline geboren was vroegen we pas, 'wat is het eigenlijk?' Dat het antwoord een meisje was, moest ik even aan wennen. Maar echt geweldig!!!
    Ik vind haar naam goed bij haar passen. Dat het van Bambi was, wist ik eigenlijk niet. Wel schattig opzich!
    Aline is ook een mooie naam! :)

@kzh, gaat het beter met Lotte? Heb je een beetje een balans kunnen vinden kwa voeding? Krijgt ze johannes brood pitmeel?
    Wat zielig dat ze het zo benauwd heeft. :(

Ik ben ook zeker trots dat ik haar zelf mocht pakken. Mooi moment.
    Donderdag nog 1x geprobeerd haar aan te leggen. Met de gedachte dat als het niet zou lukken, ik zou gaan afbouwen. Je moet namelijk ook als je kolft om de 4uur. Dus zat ik ook midden in de nacht om de 4uur een uur te kolven, en tussendoor Féline flesje. Ik was helemaal gesloopt.

Maar het lukte!! :D Ze pakte meteen.
    We zijn er nog niet, wat ze valt in slaap en krijgt dan toch niet voldoende binnen. Vandaag kwam er een lactatiekundige meekijken. Ik heb goeie tips gekregen en veel geleerd. Met haar adviezen ga ik verder. En als het dan nog niet lukt, is het echt klaar.

Fijne avond allemaal!

17. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ pucks ; hopelijk gaat de bv beter met de tips die je hebt gekregen.
    Maar inderdaad, als het niet werkt, dan werkt het niet.

Met Lotte ging het steeds slechter.. ze krijste het uit van de pijn, uren lang.
    vorige week woensdag had ze ineens bloed in dr mondje dus toen zijn we via de huisarts op de spoedeisende hulp terecht gekomen en heeft de kinderarts haar nagekeken en is er een behandeling voor reflux gestart.
    Ze krijgt nu maagzuurremmers, en geen johannesbroodpitmeel meer.
    Vandaag is de medicatie opgehoogt omdat het niet voldoende deed..
    hopelijk doet deze dosis meer

18. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Gelderland
    @ Anemoon Nog gefelicieerd !! Beetje laat tijdje niet meer gelezen !!

19. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @kzh, arme Lotte. Vreselijk om je kindje zo te moeten zien.. Gaat het beter met de medicijnen nu?
    Hoe gaat het met jou kzh?

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Nog niet echt, maar we moesten het 4 dagen de tijd geven.
    Het is wel minder, maar nog steeds veel last van.
    Als we haar neerleggen begint ze te smakken en slikken en huilen, erg zielig!

Ik ben best uitgeput, meer mentaal dan lichamelijk.. Maar ik ga er van uit dat het binnekort beter zal gaan, daardoor trek ik het nog wel.

Heb je de tips van de lactatie deskunidge toe kunne passen?

Deel Deze Pagina