Wie doet ermee in Gelderland met 1e zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Leeuwtje1981, 13 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Kan me voorstellen dat het je opbreekt. Kom je snachts wel een beetje aan je rust?
    Arme Lotte.. :(

De adviezen van de lactatiekundige hebben me erg geholpen. Zowel Féline als ik hebben nu steeds meer door hoe het werkt. Ik kolf nog twee voedingen per dag, de rest drinkt ze bij mij. Ben er super blij mee! Heb er hard voor gewerkt, nu wordt het eindelijk beloond. :)

@ anemoon, hoe gaat het met jullie? Doet Thomas het goed? Herstel je goed? Xxx

2. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ja meestal slaapt ze wel 6 uurtjes, alleen ik slaap heel ligt dus heb niet het idee dat ik echt bijkom.
    Ach, even volhouden nog!! zal vast snel beter gaan.

Gister naar het CB geweest, Lotte weegt nu 5,3 kilo.
    In lengte is ze amper gegroeid, waarschijnlijk omdat de energie naar het huilen gaat.
    Maar in principe is dat geen probleem, aangezien ze wel aankomt.
    Ook haar eerste prikjes gehad, ze is er wat duf door.. dus niet huileriger dan normaal (kan ook bijna niet :p:p)

Wat super dat de BV nu goed gaat!!! :D:D

3. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    Gisteren 2e echo gehad.. mijn uitgerekende datum is nu 24dec zooo mooi om te zien dat ons kindje zo goed groeit.. superr blij..Gisteren ook aan de rest van de wereld verteld via fb zooo leuk al die lieve reactiess..

Bijgevoegde bestanden:

4. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Wauw, gaaf Tieta! Ja, geweldig al die reacties he! Alweer bijna 12 weken!! :D Lekker genieten!!

5. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Tieta, wat fijn zo'n mooie echo.

Kzh, wat zielig van Lotte, reflux kun je veel last van hebben, verwen haar maar extra. hoe gaat het nu met haar.

Pucks, fijn dat de voeding nu goed gaat.

We hebben hier de laatste tijd weer veel mee gemaakt. Zoals jullie weten stond de kleine onder extra controle bij de kinderarts, mede doordat ze te groot was bij de geboorte voor de duur van de zwangerschap, ook hebben ze een vergrote lever gevonden. Met echo's en Later een MRI bleek ze een aardbeienvlek op de lever te hebben, deze moeten ze goed in de gaten houden, of hij gaat groeien en of ze er last van gaat krijgen, dan moet het behandeld worden, nu gelukkig nog niet. Wel mag ze nog altijd niet veel tijd tussen de voedingen hebben. Dit om haar suikerspiegel op pijl te houden, we zitten inmiddels op iedere 4 uur, oom s nachts, doorslapen zit er bij ons dus nog niet in. maar daarmee doet ze het heel goed, we zijn trots op onze dappere meid, ze heeft al veel moeten doorstaan met de echo's en meerdere keren bloedprikken, maar het is een bikkeltje. Volgende week alweer een echo en week later de uitslagen en onderzoek bij de kinderarts, ook loopt er nog een onderzoek bij de klinisch geneticus in groningen of ze toch geen aangeboren afwijking heeft, wat dit alles veroorzaakt, maar die uitslag laat maanden op zich wachten.

Ook ben ik ondertussen opnieuw geopereerd aan de wond van de keizersnede, ik ben bekend met een slechte wondgenezing, heb eerder een wond gehad die er maanden over deed voordat het dicht zat. Dat was ook mijn grootste angst na de bevalling, zeker toen het uiteindelijk een keizersnede moest worden. Nu ruim 3 maand na de keizersnede was er nog zo'n 4-5 cm van de wond open, verschillende zalfjes ed moeten gebruiken maar niets hielp, dus heeft de gyn me doorgestuurd naar de chirurg, deze heeft de wondranden weggesneden en de wond opnieuw gehecht, nu onderhuids oplosbaar en bovenste laag niet oplosbare hechtingen, die moeten 2,5 week blijven zitten, hopelijk zit de wond dat eindelijk dicht, heb er nu veel pijn aan en mag de eerste week niets tillen, dus ook de kleine meid, nou ja klein ondertussen al 6,5 kg, mag ik niet tillen, manlief heeft dus maar een week vakantie opgenomen. Als de wond dichtzit ga ik starten met een actief revalidatietraject voor mijn rug nek, ik blijk bij het ongeluk toch een whiplash te hebben opgelopen, en bij een revalidatiecentrum zal ik hier therapie voor gaan krijgen, maar dat kan pas starten als de wond dicht zit.
    Hopelijk komen we binnenkort eindelijk eens in een rustigere periode terecht waarin we niet meer zo vaak naar het ziekenhuis moeten en de zorgen minder worden, zodat we dan voor de volle 100% kunnen gaan genieten. Het is zo'n mooie meid, helemaal als ze je zo lief aankijkt en zo lekker begint te lachen. Dan denken we weer, wat is het toch bijzonder, ons mooie wondertje...

6. Anemoon13

Anemoon13 Bekend lid

12 mei 2012
    970
    66
    28
    ha dames!

eindelijk weer eens een berichtje van mij. met thomas gaat het gelukkig goed! na 5 dagen couveuse mochten we naar huis gelukkig.

thomas bleek een tevreden mannetje. hij viel nog wel wat af, dus ben ik alle voeding gaan kolven en met de fles gaan geven, zodat we zagen hoeveel hij binnen kreeg. daarna is hij lekker gaan groeien en nu krijgt hij weer uit de borst (gelukkig want fulltime kolven is saai ;)). helaas nog wel met tepelhoedje, maar daar probeer ik vanaf te komen, maar meneer begrijpt gewoon happen nog niet zo goed.

voor mij begon na die week in het ziekenhuis pas echt een fysiek zware tijd. bevalling was heel fijn en periode in het ziekenhuis heb ik mijn lichaam echt misbruikt door te weinig rust te nemen. geestelijk was dat ook een heftige week. helaas is het uitwendige deel van mijn knip opengegaan, opnieuw gehecht en weer opnieuw opengegaan. hierdoor heb ik dus een flinke open wond....het geneest wel, maar langzaam en bemoeilijkt onze wandelingetjes en met name ook het nachtelijk voeden (in en uit bed is erg pijnlijk).

we hebben dus de eerste week thuis enorm genoten van thomas, maar het zelf erg zwaar gehad. daarna ging het langzaam in de lift, gelukkig! en nu is het vooral genieten en wennen/zoeken. wat een verandering in ons leven!

laatste dagen valt thomas moeilijk in slaap en dat is me toch zoeken: wat is er aan de hand en hoe kunnen we het mannetje helpen? en het scheelt ook dat je er zelf zo moe van wordt :D

bijzonder om te doen, en ik ben ook erg onder de indruk van hoe fijn het voelt om dit samen met mijn vriend te doen. voel me zo verbonden! hebben jullie dat ook?

roosje, wat heftig dat jullie kleintje zoveel onderzoeken en ziekenhuisbezoekjes heeft. zeker een taaie tante als ze zich daar zo goed doorheen slaat! maar dat ben jij ook, als ik lees wat je te verduren hebt, en ook al zo lang. ik gun jullie echt van harte dat er meer rust komt.

tieta, fijn dat alles goed is en dat je het nu kunt delen met de hele wereld! leuk he, al die lieve reacties? hoe voel je je verder?

pucks, wat super dat je deels weer bv uit de borst geeft.wonderlijk hoe zoiets veranderen kan: ene moment zie je het niet meer zitten en paar dagen later blijkt er toch iets mogelijk. hoe doe jij het met nachtvoedingen? krijgt ze die uit de fles? en geeft je vriend die dan of doe je dat zelf?

kzh, hoe gaat het nu met jullie? voelt lotte zich beter? verschrikkelijk lijkt me om te zien dat ze zich niet goed voelt.

7. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ roosje ; geen idee wat een aarbeienvlek op de lever inhoud.. is dat hetzelfde als wat je op je huid kan hebben? een soort bloeduitstorting?
    Gelukkig dat je wel om de 4 uur mag voeden, maar snachts is wel heel vervelend he :< die gebroken nachten zijn vermoeiend.

Wel heel spannend allemaal hoor, dat je nog steeds niet duidelijk hebt of dat je meisje gezond is :<
    duim heeeeel hard..

en dan heb jij ook nog allemaal gedoe met je lichaam! dat maakt het er niet makkelijker op zeg..
    Heb je wel hulp? van familie en vrienden?
    Hoop dat jullie binnenkort wat rust krijgen inderdaad..

@ anemoon ; vervelend dat je wond zo;n pijn doet!
    Ik heb er ook lang last van gehad, echt heeeel vervelend!
    hoop dat het snel geneest.

Hopelijk vinden jullie een manier waarop thomas wel goed in slaap valt..
    Er zijn zoveel verschillende dingen die kunnen helpen, maar neem aan dat jullie al heel veel geprobeerd hebben!

Met Lotte gaat het wel iets beter, ze heeft niet meer constant pijn.
    Het komt nu meer in vlagen..
    Dus we moeten nog wel verder kijken wat nog meer kan helpen, want ze moet gewoon helemaal pijn-vrij worden!

8. tieta

tieta Actief lid

10 nov 2012
    198
    0
    0
    Woonbegeleider Ouderenzorg
    Gelderland
    @ Annemoon met ons gaat alles goed.. klachten nemen af en begin lekker te groeien hihi.. 12wk gepaseerd heeeeerlijk mijlpaaal !!:D

Hier een foto van mijn buik 12 wk.

Bijgevoegde bestanden:

9. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Poeh dames, wat een heftige dingen allemaal!

@Roosje, wanneer komt de tijd dat jullie eindelijk eens mogen genieten! Jullie hebben al zoveel spanning moeten meemaken. Ik hoop dat er gauw een tijd komt dat jullie rust krijgen. Wat gaat de tijd snel he, jullie meisje alweer ruim 3 maanden! Ik duim mee dat alles goed komt!

@anemoon, vervelend van die wond! Ik vond mn hechtingen al pijnlijk daar beneden, dus kan me voorstellen dat dit zeker geen pretje is! :( Doe maar rustig aan ermee!
    Fijn dat Thomas zo tevreden is en goed drinkt en groeit. Kolven is inderdaad heel saai! Zonder tepelhoedje gaat het vast ook lukken!
    Soms is het inderdaad lastig te achterhalen waar ze last van hebben.
    Zelf heb ik een draagdoek, als ze erg huilerig is leg ik haar daarin. Heerlijk vind ze dat.

@kzh, goed te horen dat het beter gaat met Lotte.

@hier, het gaat hier super! Féline heeft helemaal door hoe het werkt aan de borst en drinkt in no time haar buikje vol. Ik kolf bijna niet meer. Af en toe zodat vriendlief een keer een flesje kan geven. :)
    Ik hoop het zo een tijd vol te kunnen houden. Zo geweldig om te zien hoe hard ze erop groeit en tevreden is.
    Hier gaan de nachten ook super. Na haar voeding valt ze zo weer in slaap. Ze heeft het van de week een nacht 6,5 uur volgehouden. Heerlijk!! We zijn dus helemaal aan het genieten van ons poppetje!

Hoe lossen jullie het eigenlijk op als jullie weer aan het werk zijn? Féline gaat 1,5 dag naar de opvang en 1,5 naar opa en oma. En die kunnen niet wachten, haha! Gelukkig heb ik nog 2,5 maand! :)

10. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Ik hoef niet aan het werk voorlopig pucks ;) scheelt een hoop gedoe!

11. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Heerlijk kzh! Ben jaloers! ;)

12. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    ja, vind het ook wel erg lekker dat ik thuis kan blijven!
    Zeker omdat het nog steeds niet lekker gaat met Lotte, lijkt me echt hel om haar nu achter te moeten laten bij kdv

13. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Bij ons zou de kleine meid naar de oma's gaan als ik moet werken. Nu werk ik onregelmatig, dus gaat dat vaak maar om een paar uurtjes, en in de weekenden en avonden is manlief er natuurlijk. Maar ja doordat ik nog in de ziektewet zit, en helaas nog even zal blijven, ben ik nu nog thuis bij ons meisje.
    Ik wil heel graag snel weer werken, maar ben ook wel 'blij' dat ik haar nu nog niet achter hoef te laten, vooral omdat het op dit moment ook niet echt lekker loopt met schoonmoeder;)

14. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ roosje ; kan me voorstellen dat het nu ook even lekker is nog thuis te zijn.. Maar snap dat je ook weer gewoon aan het werk wilt.. hoelang denk je dat je nog nodig hebt om te herstellen?

en vervelend dat het niet lekker loopt met schoonmams :<

@hier ; over op de nutramigen, koemelkvrije voeding, en ik heb ineens een heeeeel andere kindje. Echt aan het genieten nu :D

15. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @kzh, goed om te horen dat het zoveel beter gaat met Lotte. Heerlijk dat je nu zo kunt genieten van haar.
    Groeit ze goed?
    @Roosje, wat naar dat het nog niet lekker loopt met schoonmoeder. Sterkte met alles!
    @Anemoon, lekker aan het genieten?

@hier, alleen maar aan het genieten. Ze groeit en groeit. :)
    Het lachen heeft ze nu helemaal ontdekt en we hebben goede gesprekken samen. Heerlijk! :D

16. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    Klinkt super pucks! :D

Lotte groeit qua gewicht goed, lengte en hoofdomtrek moeten nog iets bijtrekken, maar dat komt goed, haar energie kan nu lekker naar groeien en ontwikkellen gaan :)

17. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    Fijn kzh, lekker genieten!

18. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Met de kleine meid gaat het op zich goed, nu al ruim 7 kg en 67 cm. Ze eet nu de eerste hapjes, en vind het geweldig, hele potjes olvarit gaan erin, we zijn begonnen met minder maar werd boos als ze dan niet meer groente kreeg maar weer melk, dus nu krijgt ze iedere dag heel potje groente en heel potje fruit en wat minder melk in de flessen. van de week maar eens een blender kopen zodat we vers kunnen gaan bereiden. ze hoeft s nachts nog maar 1 keer wakker te worden gemaakt voor de fles en ook dat gaat goed. Wel moet ze iedere 6 weken een echo van haar buik laten maken. En eens per 3 maand bloedonderzoek, ook wachten we nog op de uitslagen van de genetische onderzoeken.
    Maar het is een erg vrolijk en tevreden meisje waar we super trots op zijn.

Weet zo even niet meer wie het vroeg, maar over hoe lang mijn herstel nog zal duren is van meerdere dingen afhankelijk, ik heb nog steeds de wond van de keizersnede die niet dicht zit, van de week weer naar de chirurg, als die genezen is kan ik actieve therapie krijgen, de fysio geeft aan dat het dan nog maanden tot een jaar kan duren voordat ik hersteld ben en of ik helemaal herstel van de whiplash is nog maar de vraag.

En wat betreft mijn schoonmoeder, we komen er nu gewoon achter hoe mensen in elkaar zitten. En aan welke mensen je in je omgeving je wat hebt en aan wie niet. Net als achte vrienden zeg maar...

19. Pucks

Pucks Actief lid

4 feb 2012
    326
    99
    28
    NULL
    NULL
    @roosje, fijn dat de kleine zo goed groeit. En wat heerlijk dat ze zo goed eet. Hopelijk blijft dat zo, haha
    Mij werd geadviseerd pas met hapjes te beginnen vanaf 6mnd. Is dat overal anders? Of is dat met borstvoeding zo? Op de potjes staat natuurlijk wel vanaf 4 mnd.

Ah, tis de relatie met schoonmoeder.. Wat naar..

Je moet, zo te lezen, nog een boel ondergaan voor je herstel.
    Had je ooit verwacht dat dat zo lang zou duren? En dat je tegen zoveel dingen aan zou lopen? Heftig hoor!

@hier, Féline had 3 dagen achter elkaar ontzettende buikkrampen. Ze lag te kronkelen en te kreunen in bed. Vreselijk zielig. Omdat ze zo weinig geslapen had in die dagen was ze oververmoeid en zaterdag erg overstuur. Ik had dit nog nooit meegemaakt. Niks was meer goed. In de draagzak kwam ze tot rust, lekker tegen mama aan. Weer begonnen met infacol, wat eerder niet meer hielp. Het lijkt nu goed te gaan. Gisteren weer een goeie dag en nu slaapt ze ook lekker. Gelukkig maar!
    Pfff... Niet goed voor een moederhart. ;)

20. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    @ roosje ; lijkt me zo leuk, hapjes!
    vervelend dat je nog steeds geen volle duidelijkheid hebt overhaar gezondheid zeg :<

Pff vervelend zeg, zo'n lang en onduidelijk herstel! hoop dat het een beetje op gaat schieten!

Ja, bij elke belangrijke gebeurtenis in je leven vallen er weer mensen af :<
    Maar de mensen die overblijven, daar kan je ook echt van op aan.
    Jammer dat schoonmoeder ook teleurstelt :<

@ pucks ; Vervelend he als je niks kunt doen! :<
    Je zou cinababy kunnen proberen, hier werkte de infacol averrechts..

@ hier ; ik geniet :D

Deel Deze Pagina