Ik heb inderdaad vaker gehoord dat de kv 2voor5 erg gevoelig zijn. zelf heb ik ze nog nooit gebruikt. Tot nu toe een aantal keer predictor gebruikt. Door mijn werktijden is het niet zo makkelijk om naar een drogist te gaan dus moet het maar bij de Etos op het station en dan heb je niet echt veel keus. Veel slechte verhalen gehoord over predictor en vals positieve uitslagen... @ kzh: Hahhaha. Je hebt er in ieder geval ff genoeg
@Natasja, wij lijken dus echt op elkaar, ja het heeft te maken met mijn hypermobiliteit, daar kwam een erg slechte wondgenezing bij dus toen kwamen de twijfels bij de artsen. Ik heb helaas net als jij veel last van mijn darmen, word nu ook prikkelbare darm genoemd, heb aantal jaren geleden alle onderzoeken gehad omdat ze dachten aan de ziekte van Crohn, dat zou ook de slechte wondgenezing kunnen verklaren, maar crohn konden ze niet bevestigen dus werd het PDS. @ anemoon, spannend donderdag testen, ik duim voor je!!! @kzh, morgen dus weer naar het ZH heel veel succes!
Hey meiden, Ik ben zojuist gebeld door mijn HA met de uitslag van de bloedtest. Mijn schildklier lijkt goed te werken maar mijn hormoon waarden kloppen niet helemaal, wat volgens hem wel bij zijn vermoeden van PCO zou kunnen passen. Ik heb nu een verwijzing voor de gynaecoloog gekregen en dan kan ik Vrijdag bellen voor een afspraak. Ik heb ook gevraagd welke hormoon waarden niet helemaal kloppen en hij vertelde mij dat mijn FSH te hoog is. Alleen heb ik dit net ff snel gegoogeld en zie ik dat dit hormoon juist te laag is bij mensen met PCO. En dat een verhoogde FSH vaak bij een overgang hoort... Nu ben ik dus niet echt bepaald gerustgesteld. Hopelijk kan ik snel bij de gyn terecht...!!
Oké, de meningen op het internet lopen nogal uiteen. Misschien moet ik maar eerst afwachten wat de gyn erover te vertellen heeft, voordat ik me zorgen begin te maken. Ben ik alleen niet zo goed in
Niet teveel googlen geeft alleen maar stress.. Fijn dat je doorverwezen bent, hopelijk kun je snel terecht. Vandaag meting gehad, linker eierstok was weer niet te zien.. Dit is medisch niet erg maar voor de echo's is het zeer vervelend omdat ze dus niet goed kunnen zien hoeveel activiteit er is. Heb bloed laten prikken zodat ze een beter beeld hebben van hoe het er voor staat. Vrijdag weer terug..
@natasja, in ieder geval een verwijzing voor de gyn, hopelijk kun je snel een afspraak krijgen zodat je dan weet wat je hebt en wat je eraan kunt doen. @kzh; wanneer krijg je de bloeduitslagen; hopelijk geven die duidelijkheid. Hier eigenlijk nog steeds geen veranderingen :x, ga denk ik morgen nog maar weer eens een test doen, ik denk wel eens straks ben ik zo iemand die pas heel laat ontdekt zwanger te zijn dus zo ongeveer iedere maand doe ik maar weer een test. Iets waarvan ik altijd dacht; oh leuk / spannend om te doen, maar nu denk ik even mijn gevoel bevestigen. Vind het kopen van de test daarintegen wel iets aparts, heb altijd het gevoel dat de verkoopsters denken; hihi die is zwanger. Verkoopster keek me vandaag ook echt aan en naar mijn buik, en ze knikte eigenlijk van nou succes!!!
Goedemorgen dames, hoe is het met jullie? Natasja, wat fijn dat je schildklier goed was, dat is al een supergoeie uitslag! Nu inderdaad spannend en afwachten wat de hormoonwaardes precies betekenen. Hopelijk snel afspraak! kzh, blijft afwachten dus? vervelend dat er zo weinig te zien was. Hoe voel je je? roosje, irritant he, dat testen.....heb je al gedaan vanochtend? Ik had vanochtend, 11DPO, een negatieve test. Morgen, voor vertrek werchter, test ik nog een keertje en als het dan nog negatief is, dan test ik dit weekend op een dixie .... Ben het even aardig zat allemaal, wil gewoon weer zwanger zijn. Vandaag nog hard werken en alles inpakken en dan hopelijk een ontspannen weekend met mooie muziekjes voor de boeg!
@ roosje ; vrijdag krijg ik de uitslagen en nieuwe meting. Balen dat je nega test hebt Ik bestel testen altjd online, veelste bang da ik iemand bekends tegenkom ofzo @ annemoon : ik baal wel een beetje.. Tis niet dat ik er minder snel zwanger door kan worden, maar t kan wel de echo's negatief beinvloeden en ik wil nu eindelijk wel eens weten wat er misgaat of niet misgaat in mn cyclus! Maarja, hopen dat ik vrijda mee duidelijkheid krijg. He, jammer zeg dat je nega test hebt.. Hopen is ie morgen wel lekker positief! En anders inderdaad een dixietest haha, succes
Heeeel veel plezier meis! En jammer van de nega test, maar volgens mij gaat dat de sfeer niet bederven?!
@ Roosje: Ik ken dat gevoel precies. Zelf heb ik ook al heel vaak gedacht, wat als ik nou gewoon al zwanger ben maar gewoon negatief blijf testen. Vooral omdat mijn buik zoveel dikker is geworden. Maar ja uiteindelijk zit ik mezelf dan gewoon weer gek te maken en ben ik super teleurgesteld als ik dan weer een negatieve test in m'n handen heb. Toch is het elke keer weer spannend, inderdaad vanaf het moment dat je naar een test vraagt bij zo'n kassa miepje bij de drogist @ kzh: Balen zeg, dat ze dan op de echo je eierstok niet kunnen zien. Dan weet je nog niets. Voor hetzelfde geld gebeurd er eindelijk iets en dan mis je het Hopelijk krijg je vandaag goed nieuws n.a.v. de bloedtest en kunnen ze vandaag wel wat zien op de echo...!! @ Anemoon: Een beetje te laat, je bent allang vertrokken, maar alsnog veel plezier in Werchter \m/ Balen van de negatieve tests maar misschien zit je op dit moment wel op een dixie met een positieve test @ Hier: De huisarts had mij gezegd dat ik vandaag naar het ziekenhuis kon bellen om een afspraak te maken. Maar gisteren heb ik al een brief van ze ontvangen. Ik was onder de veronderstelling dat ik daar een echo zou krijgen o.i.d. om te kijken of alles wel goed zit daar binnen. Mijn huisarts weet ook dat wij op het moment ook nog niet actief bezig zijn met zwanger worden. Maar kennelijk heeft de afdeling gynaecologie mij meteen doorverwezen naar de afdeling voortplantingsgeneeskunde. Volgens mij kom je daar normaal pas terecht als je al meer dan een jaar actief bezig bent met zwanger worden, zonder resultaat. Ik heb dan 21 augustus (dat duurt best nog wel lang ) een afspraak. Er staat ook duidelijk bij dat mijn vriend hier dus ook bij aanwezig moet zijn. Ik heb dus geen idee wat er dan precies gaat gebeuren maar we zullen zien
De bloedtest wees uit dat er nog geen activiteit is.. Mijn eigen gyn kon links wel vinden, beetje vreemd. Maandag terug, en dan tot dag 22 door met metingen en anders afbreken en higere dosis ( of gewoon kijken of ik een eisprong van mezelf ga krijgen al is het later in de cyclus?) Wil gewoon aan de klus voor een kleintje, nu ligt alles zo stil @ natas : wat een rare naam, voortplantingsgeneskunde Maargoed, fijn toch dat ze het serieus nemen! wel jammer dat je niet snel terecht kan, maar van de andere kant kan je dan nog even lekker genieten van vakanties ed.
@Natasja; afspraak duurt dus nog even, dat lijkt natuurlijk nog erg ver weg. @kzh; nog steeds geen activiteit, dat zal frustrerend zijn, je wil toch zo snel mogelijk aan het 'klussen'
Ja, gister met mijn man gehad over wat als er op dag 20 nog geen activiteit is.. We willen dan de cyclus afwachten en hopen dat ik mn eisprongnkan vinden en dat we in ieder geval weer een kansje hebben
@ kzh: Wat vreemd dat je eigen gyn wel je eierstok kon zien. Wat een prutsers ook allemaal in de medische sector :x Maar kan je dan straks zelf beslissen of je een hogere dosis krijg of nog even afwacht? En waar gaat je voorkeur dan naar uit? Wat een gedoe ook allemaal. Op deze manier gaat alle spanning en plezier er wel een beetje uit... Hoe gaat je partner hier eigenlijk mee om...?? Klinkt inderdaad wel grappig, voorplantingsgeneeskunde. Maar eigenlijk wordt ik er wel een beetje onzeker van. Misschien was ik toch liever eerst gewoon naar een gyn gegaan. Op de site staat ook duidelijk dat je daar alleen terecht komt wanneer je al een jaartje actief bezig bent... Ik ben een beetje bang dat ze me daar wegsturen wanneer ze mijn verhaal horen... Ik ben sowieso iemand die zich altijd snel laat afwimpelen in een ziekenhuis. Gelukkig zal mijn vriend erbij zijn en ben ik hier natuurlijk door de HA naartoe gestuurd.... Aan de ene kant heb je gelijk dat ik nu eerst van de vakantie kan gaan genieten. Aan de andere kant had ik een jaar geleden nog in mijn hoofd dat we tijdens/na deze zomer rustig aan zouden beginnen met klussen. Loopt dat ff anders als gepland. Ben wel blij dat ik in ieder geval niet ook pas deze zomer met de pil ben gestopt en dat al deze onzekerheid dan pas zou beginnen...
Ze zullen je niet wegsturen, hoogstens naar een andere afdeling.. Maar je ha heeft je doorgestuurd, dus zal wel goed zitten. Mijn man wilt ook graag die kans nemen, hij is er okk zo ontzettend aan toe om vader te worden! Echt leuk om te zien.. Hij is degene die me babywinkel mee insleurde afgelopen vakantie haha
Ahw, wat lief Hier heb ik ook het idee dat hij het misschien nog wel meer wilt dan mij. Al doet hij er heel luchtig over en zegt hij weleens dat het voor hem niet zo belangrijk is als voor mij aangezien hij al twee zoons heeft. Maar ondertussen zegt zijn gedrag iets heel anders. Op de momenten dat ik ff begon te twijfelen of het misschien al raak was, begon hij er echt elke minuut over en bij alles wat ik deed zei hij steeds met van die pretoogjes; volgens mij ben je zwanger. En hij was steeds ook best wel teleurgesteld wanneer ik dan een negatieve test in m'n handen had. Hij is overigens ook degene die het vertikt om rubbertjes aan te schaffen