Wie doet ermee, minder/ geen suiker eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door Haak muts, 18 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik drink graag water met een klein beetje citroensap, of water met een schijfje komkommer. Sinds eergister heb ik Spa touch of ontdekt. Die zijn ook erg lekker maar ik verdun ze wel met de helft kraanwater anders zit er teveel prik in naar mijn smaak. :)

bosi333 vindt dit leuk.
  2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Vandaag had ik zoooooo'n trek in pannenkoeken :eek::eek:

Dus gewoon gemaakt, maar ipv met pure suiker erop, heb ik dadelstroop gesmeerd. Zal vast ook suiker in zitten, maar het is allicht beter dan 1,5 tl pure kristalsuiker per pannenkoek.

Wie heeft er tips voor gezonder pannenkoekenbeleg?

Mammamuis vindt dit leuk.
  3. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik heb net een ijsje gegeten met m’n dochters... oepsie :D
    Nu weer vol er tegenaan! 1 ijsje is geen ramp, maar het moet niet dagelijks worden.

4. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
  5. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Pannenkoeken met kaas en ui en champignons?

Net ook een ijsje gaan eten. Een suikervrij ijsjes proefde het verschil eigenlijk niet

Mammamuis en Sue87 vinden dit leuk.
  6. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Sue87 Ik doe wel eens gepureerde mango of pure appelmoes op mijn pannekoek. Of verse aardbeien erop is ook erg lekker.

@Fuddey Ik haal als het warm is buiten vaak een doosje vol fruit uit de vriezer van de supermarkt. Met een paar lepels water even in de hakmolen of blender en je hebt heerlijk natuurlijk sorbetijs.

Fuddey vindt dit leuk.
  7. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    De 2e dag zit erop . Opzich valt het mee, maar ben benieuwd wanneer het moeilijker word.
    Moet meer stilstaan bij wat ik eet.
    Nou gaan we morgen bbqen.
    Iemand tips?

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    [QUOTE="Sue87, post: 21434286, member: 100867]

Wie heeft er tips voor gezonder pannenkoekenbeleg?[/QUOTE]
    Fruit inderdaad. Of appelstroop of jam (met alleen natuurlijke suikers dan natuurlijk). Of als je van hartig houdt hartig beleg.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik kan slecht tegen (toegevoegde) suikers en sucralose. Ik heb jaren suikervrij gegeten, maar zo langzamerhand is het er weer in geslopen. Sucralose vermijd ik wel heel consequent, want heb het idee dat ik daar nog heftiger op reageer dan op suiker. Als ik volledig (toegevoegd) suikervrij eet, reageer ik ook heftiger op suiker dan wanneer ik het wel af en toe binnen krijg. Maar nu eet ik sinds een tijdje ivm poging tot afvallen weer grotendeels suikervrij.

10. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Laat het stokbrood liggen. Doe rustig met de sausjes, denk aan groente (spiesjes, salade)

11. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Maak zelf sausjes met yoghurt zoals tzatziki.

12. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    @Haak muts Stokbrood en sausjes laten staan idd, en misschien eens voor vis gaan? En papillotte of anders in zo'n visklem. Vis is snel gaar en zet niet zo snel aan.

13. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Vlees kan toch ook gewoon. Zitten geen koolhydraten in.
    Ga eens een groente spies proberen.
    Verder idd minderen in stokbrood. Ik eet overdag ook gewoon brood. Vind dat toch een belangrijk onderdeel.
    Zit ondertussen al op dag 3 en geen snoepjes, koekjes enz. op.

14. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    #74 Mammamuis, 20 apr 2018
    Laatst bewerkt: 20 apr 2018
    Vlees kan idd prima op zich, maar als je probeert af te vallen zijn hamburgers en dergelijke natuurlijk wat minder handig. Net als speklappen met zoete marinades.

Ikzelf hanteer trouwens met feestjes en zo de regel "alles mag maar niet elke dag". Een mens moet tenslotte ook leven nietwaar.

15. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Speklappen lijkt me idd niet een goed idee.
    Ik vind ook dat je ook moet kunnen genieyeg. Daarom schrap ik ook niet alle suikers. Maar wel van de koek en snoep. Moet zeggen dat ik het op dit moment ook niet mis.

Mammamuis en Oceanna vinden dit leuk.
  16. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    @Haak muts er bestaat ook brood zonder suiker. Verder kun je afwisselen met havermout pap, yoghurt met vruchten, crackers zonder suiker en (fruit) salade als ontbijt en lunch.

17. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    . Dadels worden op dit moment zeer veel gebruikt in producten om te zoeten. Dit wordt gedaan of met fijn vermalen gedroogde dadels, of met een dadelstroop. In de stroop blijft er totaal niets meer over van de zeer karig aanwezige vezels en mineralen in dadels. En komt het gewoon neer op keiharde suiker. Gepureerde dadels geven nog wat aan vezels en mineralen, maar dan moet er, net als kokosbloesemsuiker, ontzettend veel worden gebruikt. Bovendien geeft deze plakkerige massa ook meer kans op tand en gebitsproblemen. Het grappige ( of nu ja, of het zo grappig is valt te betwisten…) is dat dadels worden gezien als de gezondste vervanging voor suiker, laat je niet belazeren, en trap niet in het dadel-sprookje. Het is en blijft gewoon suiker. Een dadel bevat maar liefst gemiddeld 6 gram suiker!

Zo te lezen toch niet zo goed.

18. Haak muts

Haak muts Actief lid

25 mrt 2016
    389
    67
    28
    Dank je voor de tip. Maar wil alleen het suiker uit de koekjes, chips enz. Halen. Wil niet al het suiker eruit halen omdat ik ook vind dat je een kleine hoeveelheid nodig jebt. Zoals in brood enz

19. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dank voor de uitleg!! Ik heb al wat tips gelezen voor fruit beleg e.d.
    Dag dag dadelstroop :o:

mutsie79 vindt dit leuk.
  20. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Haha ik doe het juist andersom. In de basis geen suiker meer en een keer een ijsje als extra :) voor mij persoonlijk makelijker.

Deel Deze Pagina