Hoi allemaal, Kweet eigenlijk niet hoe ik hier het best begin. Ik ben een gezonde jonge vrouw van 27 en heb al meer dan 7 jaar een vaste relatie met een koeke van een man. Wij willen graag kinderen, maar we wilde alles op zen eigen gang laten gaan. Maar achter drie jaar geen resultaat en telkens weinig of geen maandstonden, gingen we bij een gynaecoloog te rade. Hij zei dat ik mee geen zorgen moest maken en dus werden ik en men vriend op alles getest. Bloed werd afgenomen, HSG onderzoek gehad. Heb zelf een kuur provea en clomid gehad en daarna direct pregnyl. Wegens de vele pijnen en geen uitleg van de gynaecoloog heb ik het allemaal stil gelegd. Ik had er heel veel last van en ik zat met duizenden vragen waarop ik geen antwoord kreeg. Achter een halfjaar door het aandringen van vrienden ben ik opnieuw naar een gynaecoloog geweest, deze keer een andere. Hij constateerde direct dat ik PCO heb. En dat ik weer een kuur provea en clomid moet ondergaan. Ik heb nu nog altijd die grote twijfels over die kuur. Ik voel mij niet zeker of ik dat allemaal wel aankan of mijn relatie. Ik wil wel kinderen, maar hoe en wanneer weet je dat je er klaar voor bent om te beginnen met alles. Als je gewoon zwanger wordt dan ben je verrast en zielsgelukkig. Maar nu met die kuur moet ik er 100% achter staan en moet ik rekening houden met eventuele teleurstellingen, financieel, enz... Ik dacht dat zwanger worden geluk zou moeten brengen, nu brengt het alleen heel veel vragen en twijfels. Goh ik weet het allemaal niet meer Sorry als ik hier een beetje doordraaf, maar heb echt iemand nodig die mij verstaat wat ik nu momenteel doormaak. Groetjes Nancy
Beste Nancy, Ik dacht ik reageer op je berichtje, aangezien er nog niemand heeft gereageerd. Ik begrijp dat het heel moeilijk en pijnvol moet zijn geweest om de diagnose pcos te moeten krijgen. Ik en vele vrouwen met jou hebben helaas pcos. Maar besef wel dat pcos gelukkig niet het einde van de wereld is! , er zijn genoeg andere vrouwen die een veel ergere vruchtbaarheidsprobleem hebben! , Ik begrijp uit je verhaal dat jullie al 3 jaar bezig waren op de natuurlijke manier om zwanger te mogen worden.. Je zegt dat je nu twijfelt of je toch wel echt zwanger wilt worden op dit moment ?, zwanger worden is voor iedereen spannend en eng ! en het blijft uiteindelijk alsnog een verassing wanneer je daadwerkelijk zwanger zult worden.. hier veranderd weinig aan. Het belangrijkste lijkt mij of je er zelf geestelijk klaar voor bent om medicatie te moeten gebruiken.. ook omdat je hierdoor eventueel bijwerkingen kunt krijgen.. en op ziekenhuis bezoekjes kunt rekenen. Je hebt een relatie van 7 jaar dit is niet niks.. dus jullie relatie lijkt mij toch sterk genoeg om hier samen in te stappen ? Je zegt ook dat je niet weet of je dit aan kunt? .. maar in feite is dit nog maar het begin, en als je nu al deze gedachtens al hebt.. kom je er niet. Het is belangrijk om met een positieve blik hier voor te gaan.. samen met je partner. En als er alleen bij jou pcos is geconstateerd en bij jou partner alles goed is.. mogen jullie het waarschijnlijk eerst op de natuurlijke manier proberen ! Hierdoor is het ook veel minder zwaar en alsnog vrij natuurlijk. Ik wens je iniedergeval veel sterkte en succes !!!!
Hey Nancy, Als ik t zo lees ben je volgens mij vooral bang voor de medische molen en wat dat je allemaal gaat brengen. Kun je niet met je gyn hier over praten? Hij//zij kan je dan vertellen wat je allemaal te wachten staat. En ook hoe zo'n traject er uit komt te zien. Ik heb vorig jaar te horen gekregen dat ik PCO heb en mijn wereld stond toen ook echt even stil. Je gaat het avontuur aan om zwanger te worden en ineens krijg je te horen dat t niet zomaar lukt bij je. Na mijn eerste succesvolle Follikel meeting kreeg ik t vertrouwen terug en ook de positiviteit. Als je 100% zeker weet dat je graag zwanger wil worden probeer dan voor jezelf te bedenken dat het fijn is dat er nog zo veel mogelijkheden voor je zijn. Hormoonbehandeling lijkt misschien t einde van de wereld, maar het valt voor mij tot nu toe reuze mee! Hoeveel mg clomid heb je gekregen? En heb je al een meeting gehad? Misschien moet je ook de forums met t onderwerp clomid even lezen, hier zitten allemaal meiden in dezelfde situatie. Heel veel sterkte!!!