Ik wil heel graag thuis bevallen. Maar onze slaapkamer heeft geen CV en is slecht geïsoleerd. Om een voorbeeld te geven: als ik in januari moet bevallen, staan de bloemen op de ruiten (aan de binnenkant, welteverstaan ) Nu heb ik wel eens gehoord dat je dan een alternatief moet bedenken, zoals bed beneden in andere kamer. We hebben daar in principe ruimte genoeg voor, dus dat is het probleem niet. Ik wil wel graag van jullie weten wat jullie ervaringen hiermee zijn. Mijn kraamzorgintake is telefonisch, en een maand van te voren, dus dat vind ik te kort dag. Vragen ze Überhaupt zulke dingen? O ja, onze trap is ook behoorlijk steil, met korte treden...dussss, dames help
hoi ik heb stage gelopen in de kraamzorg en ik weet wel dat t in de kraamkamer altijd erg warm is.. dit doen ze omdat de kraamvrouw t enorm koud heeft, vaak dan. al je bloed word naar je baarmoeder gestuurd natuurlijk en daardoor word je ijskoud over je lichaam. vandaar dat ze altijd de temperatuur vrij hoog zetten.. ook voor de kleine natuurlijk als die eruit is... anders daalt de temp van t humpie te snel! hopelijk heb je hier wat aan.. liefs marieke
ik werk dan niet in de kraamzorg of wat dan ook, maarre "vroeger" had men ook geen cv enne daarbij is nog steeds niet iedere woning voorzien van die luxe cv verwarming en er zijn er genoed die gewoon thuis bevallen hoor, winter of geen winter... denk niet dat het veel problemen zal geven meid, je zal voor jezelf voor een lekkere warme "pyjama" moeten zorgen en je zorgt er zowieso altijd al voor dat de kleine het "niet koud" heeft dmv kleertjes dus maak je niet te veel zorgen en mocht het mogelijk zijn gewoon lekker thuis bevallen... je kan natuurlijk altijd zelf even contact opnemen met de kraamzorg en hun je "probleem" voorleggen, dan hoor je vanzelf van hun wel hoe en wat er voor dingen zijn waar je eventueel rekening mee moet houden.... dus niet wachten tot ze je bellen voor dat intake (raar eigenlijk, tis voor ons de 3e en we krijgen evengoed een intakgesprek de 30e) maar gewoon zelf even bellen meid... succes
Hier hebben ze vorige week bij mijn thuisbevalling de cv geloof ik op een graad of 25 gezet Puur voor de baby want ze hebben echt niet gevraagd of ik het koud had... (bloedheet voor het persen maar ijskoud tijdens het persen ) Ze hebben ook bijvoorbeeld de kleertjes van de baby over de verwarming gehangen.... Dus tja als je het mij vraagt.... je zou eventueel zo een mobiel verwarmingkje kunnen nemen.. stekker erin en klaar! Succes
hier heeft de kraamzorg aangegeven dat de kamer wel goed te verwarmen moet zijn. ijsbloemen op de ramen lijtk me voor niemand lekker tijdens een bevalling. op een slaapkamer waar je slaapt prima, trek en extra deken over, maar bevallen is toch iets anders denk ik. je ligt letterlijk met de billen bloot en de kleine koelt wel heel snel af denk ik. een olieradiatortje dat je op het lichtnet kunt aansluiten kan dan een utikomst zijn, had ik ook in mijn oude huisje.
Ik zou ook een radiotor kopen/huren/lenen voor tijdens de bevalling. Bij ons in de slaapkamer is het ook altijd koud (en we hebben ook nooit de verwarming daar aan), maar dan lig ik lekker onder de dekens. Ik zie mezelf niet in mijn blote kont in de kou liggen en persen met dekens over je heen vind de verloskundige vast niet handig
Ik zou ook een radiotor kopen/huren/lenen voor tijdens de bevalling. Bij ons in de slaapkamer is het ook altijd koud (en we hebben ook nooit de verwarming daar aan), maar dan lig ik lekker onder de dekens. Ik zie mezelf niet in mijn blote kont in de kou liggen en persen met dekens over je heen vind de verloskundige vast niet handig
Ik heb ook geen verwarming op de kamer. Gelukkig grenst de badkamer aan de slaapkamer en daar hangt een verwarming. Ook hebben we een elektrische radiator en zo'n ding wat warme lucht blaast. Komt helemaal goed denk ik.
Ik zou idd kijken of je iets kan kopen/huren/lenen. Ik had het echt super koud tijdens m'n bevalling! Voor de beeb is het ook wel lekker als die in een wat warmere ruimte te wereld komt. De schok is toch al zo groot voor ze.