Wie doet mee? Tijd om luierloos te gaan.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door autumn86, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier wil ik er binnenkort toch ook wel serieus mee aan de slag gaan. Zoontje wil niet op het potje, maar alleen op de wc met wc-verkleiner en eigenlijk ben ik daar wel blij mee, het werkt alleen wat omslachtiger, omdat je het potje natuurlijk overal in de woonkamer kan zetten, is met de wc wat lastig. ;)
    Maar ik lees soms van zoveel kindjes die alles op het potje doen en dan niet op de wc durven dat ik eigenlijk gewoon gelijk met de wc wil beginnen.
    Heb hier een verkleiner voor op de bril en daar zitten handvaten aan, vind ik veel beter werken dan z'n verkleiner voor onder de wc bril. Merk dat ons zoontje het wel fijn vind om houvast te hebben.

Voor degene die gingen voor de methode, gewoon luier af en er vol mee aan de slag. Hoe lang duurde het voor je kindje zindelijk was? Heb namelijk ook geen zin om een week lang elk half uur te moeten gaan omkleden. :)

2. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Wat leuk fristi dat jij aan BZC doet.

Iris het lijkt mij wel pittig met een tweeling. Grappig dat ze nog niet allebei zover zijn.

Gisteren nog 1x een luier om gehad. Mevrouw moest poepen, maar op potje lukte het niet. Veel pasjes net gemist, vanavond maar oefenbroekjes wassen.
    Vandaag nog maar 1 broekje gebruikt. Dl geeft beter aan dat ze moet plassen. Net zelf op potje gaan zitten. Wc is ook leuk, daar liggen boekjes.

We hebben in de kamer een potje, in de badkamer waar wij verschonen en de wc heeft een brilverkleiner met opstapje.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dochter was vanaf dag 1 zindelijk. Ze was toen 23 maand. We waren toen al wel meer dan zes maand bezig met het wennen aan het potje.

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Vanmorgen heeft mijn zoon voor het eerst zonder luier op het potje gezeten. 1 tel, welgeteld haha :) Maar goed, we gaan door, ik heb ook op de opvang gevraagd of ze het willen aanbieden, voor en na het slaapje. Morgen ga ik de stad in, luierbroekjes halen. Ik denk dat dat ook een stuk frustratie van zoon zijn kant zal schelen.

5. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja met twee is het pittig. Lotte kan blijkbaar haar plas erg lang (4uur) ophouden. Ene kant heel knap ze is de hele ochtend droog gebleven. Na de lunch op de pot toen kwam de grote plas.

Het is denk ik zoeken naar hun plasritme en subtiele signalen. Ik leer ze door ze met blote billen te laten lopen en vreselijk goed op te letten. Sanne probeer ik nu te leren dat haar onderbroek eerst uit moet hahaha. Vanmiddag Lotte weer even zonder luier laten.
    Ze vinden boekjes lezen super leuk op de pot. Sterker nog ze willen er niet af :D
    Kost mij ook veel eentje merk ik. Al dat opletten, potje aanbieden op tijd, spelletjes verzinnen en boekjes lezen zodat ze lang genoeg rustig zitten.
    Maar ik kijk er naar uit dat ze eind van m'n verlof ( eind aug) geen luier meer nodig hebben en overal kunnen plassen

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hele dag binnen gaat het goed. Ben ik in de tuin met ze en Sanne plast in haar broek :( terwijl ze net binnen had geplast
    Hoe doen jullie dit??

7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Potje mee naar de tuin? En hopen dat het mooi weer wordt zodat ze buiten ook zonder broek kan rondlopen.

8. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Inderdaad staat het potje in d tuin op haar plas plek, en toch gaat het steeds mis... Ik lijkt het buiten net te laat te zien. Hopelijk word het snel warmer zodat ze geen broekje aan hoeft.
    Hopelijk beseft ze snel dat ze ook elders op de pot kan plassen

9. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar serieus? Een kind van 4 maanden op een potje zetten :$?
    Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om mijn derde voor zijn 2 1/2 zindelijk te maken. Man wat een hoop ongelukjes moet je dan opruimen voor ze het uberhaupt snappen. En die ongelukjes doen ze voornamelijk op de bank, op de trap of op je kleed ;)

Maar als het lukt, ik vind het knap :D.

10. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Een hele grote tip: ga er geen strijd van maken. Wij dachten onze jongste ook zo zindelijk te maken, werd een groot drama. Ik vroeg me op een gegeven moment zelfs af of er iets met haar lichamelijk mis was. Op het potje lukte het heel soms maar op de wc kwam er nooit wat uit.

Ze was 3 en toen zei ze op een dag dat ze geen baby meer was en geen luier meer om hoefde. Ze was met een dag zowel overdag als 's nachts droog, misschien twee ongelukjes gehad.. Het is fijn dat ze er rond twee lichamelijk klaar voor zijn, maar ze moeten er ook psychisch klaar voor zijn en dat is vaak moeilijker in te schatten.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Met 1,5 beginnen kan best...het is een uitdaging denk ik maar vast niet onmogelijk. Ik was daar toen niet mee bezig. Dochter was wel met net 2 jaar zindelijk...maar dat was makkelijk: ze trok haar luier uit en zei dat ze die niet meer nodig had;) Dat was het.

Maar de plasjes van een baby van 4 maanden opvangen whahaha sorry hoor.

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Vier maand is misschien wat vroeg, maar je kan echt wel voor 2,5 jaar beginnen hoor. Tegen die tijd zijn de meeste kinderen in België al zindelijk, want dan gaan ze naar school.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik was een tijdje terug ook begonnen aan de hand van het boek Zindelijk maken is kinderspel. Dat heeft die mevrouw leuk bedacht maar hier werkt het dus niet. Op het potje laten zitten is geen probleem, ze laat het alleen niet gaan.
    Met mooi weer laat ik haar buiten zonder luier lopen.
    Op cb zeiden ze dat je het potje gewoon kan blijven aanbieden. Zelf hoop ik op paar keer een plas zodat ik haar kan prijzen, denk dat ze het dan vrij snel gaat snappen. Maar ja, dat gebeurt dus elke keer niet.

14. evsi

evsi Actief lid

3 mrt 2015
    105
    46
    28
    NULL
    NULL
    Hier plast ze al op het potje vanaf dat ze zo'n 15 maanden is. Ze is nu bijna 2. 9 van de 10 komt er echt een plas. Haar luier is echter ook meestal nat, dus tussendoor plast ze ook.

Gaan we weg, dan blijft de luier soms wel 1,5 uur droog. Waarschijnlijk door de afleiding. Ze kan het dus wel ophouden.

Gisterenmiddag en vandaag de luier uit. Helaas de nodige ongelukjes. zo'n 45 minuten na de vorige plas. Kan ze het dan nog niet lang genoeg ophouden? Of moet ik elke 45 minuten met haar naar de wc gaan. Lastig hoor. Ik wil het niet forceren, maar denk dat ze het wel zou moeten kunnen. Omdat ze soms dus wel lang droog blijft.

15. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ooo naar aanleiding van dit topic zit ik er toch ook wel hard aan te denken.... Ga in ieder geval maar vast en potje aanschaffen....

Mevrouw is zeer geïnteresseerd in toiletgang en wordt boos als haar luier vol zit, dus wie weet?

16. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Heb een paar wasbare luiers aangeschaft. Zo zou ze moeten voelen dat ze nat wordt. Stap 1...
    Moet de luiers eerst een paar keer wassen en volgende week op vakantie. Daarna ga ik ze gebruiken.
    En ik ga weer beginnen met haar op vaste tijden op het potje te zetten (en als ik denk dat ze moet).

17. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Heb je gelijk in hoor. Ik zet haar nu steeds na het slapen op de pot en als ze roept "poep, poep" ze rent dan zelf dolenthousiast naar de wc.. dan zit het er natuurlijk al in haha.

als ze op de pot zit zegt ze "pssss" dus ze weet wel wat ze er moet doen.

18. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Inmiddels een paar keer per dag op het potje terwijl 1 van ons ook gaat. Het is vaker wel raak dan niet. En hij word nu ook af en toe boos als hij niet direct vanuit bed op het potje gezet word, dus ik denk dat hij het inhoud voor dat moment. Dit betekend dat hij heel goed weet wat er gaat komen.

We hadden 1 potje en gaan opzoek naar een tweede, zodat we er 1 bij elke toilet hebben. Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Maar zodra het warme weer komt zijn we goed voorbereid :)

19. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    En dames hoe gaat het hier?
    Sanne gaat helaas niet meer vanzelf op het potje. Jammer maar goed. Dus ik zet haar er op als ik denk dat ze moet. Niet altijd een plas omdat ze te druk is met spel.
    Lotte gaat goed. Weekend buiten oom geen luier aan. Had badje staan en potje er naast. Soms riepen ze plas en was ik dus te laat of ze plasten niet verder.
    Ik vind het prima. Lekker zonder luier. Ze bewegen veel vrijer. Alleen rond de tijd dat ik ga komen doe ik ze een luier aan als de plas niet geweest is. En dan na de afwas weer uit.

20. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Wat goed Iris dat Lotte het zo goed oppakt, ook Sanne komt vanzelf. Ik het van de week potje ook nog bij de mieren buiten gezet, dl moest plassen, maar moest ook miertjes kijken :D

Bij ons gaat het heel goed, vorige week was het soms nog lastig om op tijd aan te geven dat er geplast moest worden. Dit weekend zijn we veel weg geweest, daarom maar wel een luier om gedaan.
    Maandag gelijk het luierloos weer opgepakt. Vanaf het uit bed komen tot in de avond in haar blote kont laten lopen. Op een paar kleine ongelukjes na netjes op het potje gegaan, ook begon ze op tijd aan te geven dat ze moest plassen.
    Dinsdag op 1 plas in de luier, nadat wij weg waren droog.
    Woensdag ziek 2 ongelukjes, daarna luier aan. Zodra de ergste koorts over was, moest de luier weer uit en werd het een tripje wc.
    Gisteren hele dag droog, met oefenbroekje en legging buiten gespeeld. Nog naar de winkel geweest en langs de tattoo shop in de avond, ondanks dat we een paar uur weg waren was ze droog. Ook de nachtluiers zijn al een paar dagen droog.

Deel Deze Pagina