Oh bah, ik een halve kilo aangekomen. Hoe kan dat nou? Ik denk ook dat afvallen meer geaccepteerd is dan aankomen. Ik denk dat het wel heel moeilijk is om verantwoord aan te komen. Je kunt natuurlijk wel als een gek koolhydraten gaan eten, maarja, of dat gezonde vetten zijn? Ik zou het anders aan een diëtiste vragen? Trouwens Linda; wel lekker hoor, anderhalve kilo eraf!
hallo ik wil ook me doen. ik moet serieus afvallen. ik wil in mei stoppen met de pil en hoop voor die tijd zeker 10 kg af te vallen. ik ben 1 jan begonnen met sonja het nieuwe boek.
Mja collega hier was ook zichtbaar afgevallen met Sonja... Helaas gaat ie nu gewoon braaf 3x per week lunchen bij de Mac.. dus dat zal wel niet al te lang duren vrees ik. Maar het werkt dus wel op zich hier over het weekend +0,3 Maarja.. gister bij de griek gegeten.. dus dat speelt vast mee Merk altijd meteen in mn gewicht of ik zwaar getafeld heb de avond ervoor of niet Linda: jij bent de enige held dit weekend way to go
Hoezo wil je niet flauw zijn? Ik snap best dat ik regelmatig moet eten en dat doe ik ook gewoon. Daarom kan ik er niet met mijn verstand bij dat het niet zo wil lukken. Idd, het gaat altijd maar over lijnen, maar nergens (op algemene forums) vind je mensen die moeten aankomen... Vandaar ook dat ik ff reageerde voor tips..
Dat heeft mijn schoonmoeder dus al voor mij gedaan bij haar diëtiste. Ik zou Slim Fast moeten eten/drinken als EXTRA bij de maaltijd (dus niet als maaltijdvervanger)... maar dat vind ik zo duur.
Oh sorry, ik wist niet dat dat advies van de diëtiste kwam *schaam*. Ja, dat is idd een dure "oplossing". Ik zou willen dat ik het wist.... maar ik weet het écht niet.... sorry meid!
vind het ook een beetje vreemde oplossing zo eentje in de trant van "ik eet niet meer want dan val ik af" werkt natuurlijk wel.. maar vraag me dan af of het blijvend is. bij mij helpt vaker eten overigens... (zo'n 5x per dag ofzo.. plus nog een chocoreepje als ik voor etenstijd honger heb) althans. om af te vallen dus maar in feite is dat hetzelfde proces natuurlijk heb je niet gewoon een overactieve schildklier of iets dergelijks? dan kan je bljven eten tot je er bij neer valt zonder ooit wat aan te komen.
Ik ben daar niet op onderzocht, maar dat zou heel goed kunnen... ik houd het daar dan meestal wel op. Tis alleen zo frustrerend...
Ja, ik geloof wel dat het frustrerend is, zeker als je zo graag wilt aankomen en het lukt gewoon niet!
hay, Nou ik ben vandaag ook begonnen. Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer eens ontbeten.. Dat ging me nog redelijk af, ik dacht dat ik dat met lange tanden zou gaan doen, maar dat viel gelukkig mee. Ben ook net terug van de sportschool. Ik sport sinds augustus maar ik deed het steeds heel rustig aan samen met een vriendin, omdat ze zwanger was en dus niet te fanatiek wou gaan beginnen. En nu is ze met "verlof" zeg maar, dus moet ik alleen sporten.. Het is niet zo gezellig maar alles voor een goed doel.
Hoi meiden Ik lees alvast met jullie mee.Ik ben van plan om 15 januari serieus te gaan lijnen,dan is mijn zwangerschapsverlof afgelopen en ga ik weer werken.Ik lees hier veel positieve verhalen dus hoop dat dat voor mij ook gaat gelden.Ik stoei eigenlijk al heel wat jaartjes met mijn gewicht.Ben 6 jaar geleden bij een dietiste geweest en toen 12 lkilo in 6mnd kwijt geraakt.Mijn probleem zit hem in het volhouden als je op een bepaald gewicht bent en het gewicht behouden natuurlijk.Wie heeft daar nog meer moeite mee?Iedereen heel veel succes natuurlijk! Liefs Claudia
@Yentl: daar heb ik idd ook erg veel moeite mee! Ben een aantal jaren geleden ook al wat kilootjes afgevallen, maar het komt er steeds weer aan... Maar ik denk dat er heel veel zijn die moeite hebben met het volhouden en het op gewicht houden als we zover zijn...
Gezond aankomen Voor te magere mensen is het vaak moeilijker om een paar kilo aan te komen dan het voor te dikke mensen is om een paar kilo af te vallen. Op gewicht komen is een kwestie van geduld hebben. Eén kilo erbij in drie tot vier weken is al een goed resultaat. Ook voor magere mensen is een voeding met veel vet ongezond. Een zgn. slagroomkuur is dus af te raden. Bij ondergewicht is het van belang heel regelmatig te eten, ook tussen de maaltijden door. Drie hoofdmaaltijden, een paar eetmomenten tussendoor en bijvoorbeeld nog een extraatje voor het slapen gaan, is prima. Suggesties voor tussendoortjes Bij mensen met ondergewicht kan snoepen tussen de maaltijden door geen kwaad. Wat suggesties voor tussendoortjes die naast calorieën ook vitamines en mineralen leveren: een beschuit, cracker, toost of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, brie of (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk. een tosti met kaas, ham en plakjes ananas of appel een mueslibol met kaas een plak ontbijtkoek, tussendoorbiscuit een glas melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake een schaaltje vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje een kop soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met een stukje stokbrood Tips om de eetlust te bevorderen: Maak het eten en de tussendoortjes niet te zwaar en te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is elke paar uur iets te eten. Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon of eventueel een glaasje alcohol een half uur voor de warme maaltijd, kunnen de trek op gang brengen. Zorg voor variatie in smaak (zoet-hartig), in temperatuur (warm-koud), kleur en keuze van ingrediënten en bereidingsmethoden. Zorg voor voldoende rust, ontspanning en lichaamsbeweging. Zorg voor een goede basisvoorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor. hier zijn wat tips dat op het sonja bakker forum worden gegeven. groetjes
@titus, bedankt, ik zal eens kijken wat ik hiermee kan. Eetlust heb ik trouwens zat hoor En wat wilde je dan prive sturen? Die hele lap tekst? Maakt niet uit toch?
Het lijkt me in ieder gevall allebei even frusterend enige is dat jem akkelijker minder gaat eten en meer gaat sporten.. dan dat je adnersom wat gewicht erbij kweekt zelf doe ik ook enkel meer regelmaat & meer sport daar kwam vanzelf meer eten bij.. omdat ik van het fietsen gewoon echt honger krijg (7,5km van en naar werk.. dus qua tijd ook prima om de eetlust wat op gang te helpen)
hoi hoi, Ik ben in maart 2004 begonnen met lijnen, ik ben 1.72 lang en woog toen 74 kilo.... niet superdik maar ik vond het zelf te zwaar... ik had al meerdere pogingen gedaan maar dat liep allemaal op niets uit... Ben toen lid geworden van een sportschool en begonnen met sporten.... heb toen ook een ontslakkingskuur gedaan waardoor ik in de eerste twee weken meteen 6 kilo kwijt was... al met al ging het heel erg goed ... totdat ik op een gegeven moment enorm doorsloeg, ik zat vijf avonden per week in de sportschool, at niet meer dat een droge cracker en een appel, en 'savonds wat rijst met groenten... ging heel hard natuurlijk, was binnen no time bijna 18 kilo afgevallen! ik werd door iedereen gewaarschuwd dat ik wel erg maker werd, ik paste met gemak in maatje 34 terwijl ik eerder krap in 40 kon.... vooral omdat ik in een tijd van 5 maanden zoveel was afgevallen viel het enorm op. Op mijn sportschool kreeg ik al op mijn kop dat ik niet goed bezig was.. ook mijn relatie kwam het niet ten goede, mijn vriend was vreselijk bezorgt en wist niet wat hij moest doen, op zo'n moment kan niemand wat doen... ik ben heel lang bang geweest om te eten omdat ik dacht dat ik dan meteen weer aan zou komen.... maarja, al met al op een gegeven moment viel ik flauw op mijn werk en wist ik dat er iets moest gebeuren... ook liep ik toen al met het idee dat ik graag zwanger wilde worden en wist dat ik dan normaal moest gaan eten... Ben toen uiteindelijk weer gaan eten en kwam natuurlijk wel aan... in het begin maar 2 kilo dus dat viel nog mee.. ben weggegaan bij de sportschool en heb nu wat fitnessspullen thuis op zolder staan waar ik af en toe op ga... het werd teveel een dwang om te gaan sporten ipv dat ik het voor mijn plezier deed.. Inmiddels gaat het erg goed met me en ben ik weer helemaal op gewicht..... er mag zelfs wel een paar kilootjes vanaf...hahahaha... maar ben bang dat ik mezelf niet in de hand kan houden... heb dus met mijn vriend afgesproken dat ik gewoon gezond ga eten, 'ochtends bruin brood met slankie, 'smiddags 2 broodjes, om vier uur een lekkere salade en 's avonds met de pot mee eten... maar we halen geen patat, spare-ribs, pizza-s enzo meer. Hoop dat ik dan wat overtollige randjes kwijt raak maar wel gezond blijf.. Ik weeg nu inmiddels weer 62 kilo hoor, dus niks te weinig! Sorry voor dit lange verhaal........ wil er eigenlijk mee zeggen PAS OP! liefs Hopes
Hopes: bedankt voo de waarschuwing Ik kreeg zelf van het weekend voor het eerst de opmerking dat ik moest oppassen dat ik niet te mager werd stiekum voelde het wel alas een compliment. echter.. ik ben nog altijd 10kg te zwaar en dat is geen fantasie maar helaas gewoon de werkelijkheid (175cm/85kg) en het afvallen is nu sinds augustus 10kg dus ook geen absurde hoeveelheid volgens mij. maar eigenlijk het voornaamst ewat me geruststeld is de manier waarop. sochtends ontbijt (al dan niet vloeibaar.. ) vervolgens 7,5km fietsen dan om 10 uur "stevige trek" en dus tijd voor een stukje fruit om 12 uur begint het buikje weer te knorren... dus tijd voor de lunch meestal 2 bolletjes met kaas of 1 bolletje en een bakje kwark. dan rond 3/4 uur... rammelt het weer daarbinnen dus dan mag er een cupasoup of een muslireep in. vervolgens 7,5km naar huis fietsen dan boodschapjes doen en eten maken.. dus wat dat betreft geloof ik niet dat ik wat verkeerd doe. alleen kan ik me heel erg voorstellen dat als het goed gaat.. je makkelijk doorslaat want hoe meer complimentjes ik krijg.. hoe fijner het voelt he. en verrassend genoeg was de opmerking "pas je op.." ook gevoelsmatig een compliment. en natuurlijk loop je nog het risico dat mensen tegen de tijd je wel op een goed/te mager gewicht komt.. niets meer zeggen omdat je voorheen ook niet luisterde. vanaf 1 maart hoef ik nog maar 5km per ritje te fietsen ipv 7,5 dat scheelt per dag toch alweer 5km ben zeer benieuwd wat er dan gaat gebeuren denk dat ik dan toch maar eens een keer iets van een sportschool moet gaan doen. 1x per week.. anders hou ik geen tijd meer over maar stiekum.. voel ik me wel een beetje "risicogroep" en als ik jouw verhaal zo lees.. nog net even meer ga in ieder geval proberen goed op mezelf te passen.. en het officiele streefgewicht is dan ook het officiele einde. daarentegen ben ik vooral meer gaan eten ipv minder.. dus ik neem aan dat het uiteindelijk vanzelf gaat stoppen ook.