Ik heb vanmorgen 2 beschuitjes met hagelslag gegeten, een kopje thee en een mok jus d'orange. Normaal gesproken eet ik altijd cruesli light, maar de melk was op vanmorgen. Verder tussendoor 0,75 ltr water, een kopje thee en een banaan. Net geluncht... een pistoletje met filet americain. Nog niet echt slecht toch?
beter dan wat ik had *grin* dat thuisblijven is echt neit goed voor je... vanochtend 2 krentenbollen (job had de witte bolletjes meegenomen.. dus tja) en net als lunch een kopje cup a soup kip helder met een baquette met het laatste beetje kruidenboter erop en ja.. dat was eigenlijk te veel kruidenboter *grin* maarja.. nu "mag" het he oh en een paar cashewnootjes tussendoor ik weet het.. het klinkt niet echt normaal maar werd zo krakkemikkig wakker dat ik eerst even paar van die heb gegeten.. voor ik ging douchen daarna komen dan de krentenbollen *grin* lekker tijdens de rijles in de auto opgesmikkeld
Valt op zich ook nog wel mee toch?! Het zijn niet de beste dingen om te eten, maar de hoeveelheid valt nog mee toch?!
Als je zwanger bent mag je toch best een keertje zondigen! Als je maar niet overdrijft. Ik vindt het wel meevallen hoor wat je gegeten hebt! Liefs,Claudia
Nou je lichaam gaat dan in een soort spaarstand. omdat je eigenlijk structureel weinig binnen krijgt stelt je lichaam zich daar op in. verbranding gaat omlaag etc dus je krijgt ook steeds minder honger.. en dan ga je nog minder eten.. soort cirkeltje echter op het moment dat je dan wel wat eet.. heeft je lichaam zich ingesteld op een lage verbranding en slaat het accuut datgene awt je eet op als reserve.. voor als het weer "honger" heeft zonder dat jij dat merkt want die trigger gaat niet af als ej verbranding half stil ligt per saldo sla je dan alles wat je binnen krijgt ineens op als vet gevolg: je wordt er hooguit dikker van (en echt gezond is het niet omdat je allerlei voedingsstoffen mist) then again ik schijn het jaren gedaan te hebben zonder het te merken wel mn gewicht natuurlijk.. maar verder voelde ik me zo gezond als een vis en dat is dus precies het punt.. je merkt het niet hooguit op de weegschaal denk dat ik afgelopen jaar zo'n 20kg ben afgevallen in totaal enkel door vanaf juni 15km fietsen en gewoon veel meer te eten. beweging sochtends vroeg stimuleert je verbranding dus ga je eten en omdat je eet.. stimuleert dat weer je verbranding.. waardoor je op gegeven moment honger hebt.. wederom een cirkeltje maar wel een mooiere ik ging van - enkel lopend naar station danwel bushalte - geen ontbijt - 2 broodjes kaas - normaal avondeten ineens naar - ontbijten met ovaltine (hi-malt energy drink met melk) (sinds ik zwanger ben is dat meestal een schaaltje brinta omdat ik anders tijdens het fietsen om val ) - fietsen naar werk (7,5km) - appeltje - lunch 2 bolletjes met vleeswaar (kaas is erg vet.. nooit bij stil gestaan) - zo'n gezond reepje dat stiekum vol suiker zit en dus veel energie levert ipv helpt afvallen (musli, liga fruitkick, time out.. etc) - terugfietsen naar huis (7,5km) - vaak nog een reepje Kinder bij de super ivm zwaar knorrende buik - avondeten - soms toetje en viel ineens 20kg af? als je het me anderhalf jaar geleden had verteld had ik je denk ik recht in je gezicht uitgelachen anderhalf jaar 3x per week sportschool: geen resultaat dat soort dingen schept geen hoop zegmaar maar ben nu wel heel blij met mezelf en voel me ook veel fitter en beter in mn vel en als ik nu bljif afvallen is het volgens de VK ook heel niet erg omdat ik genoeg eet.
Ik volg niet echt een dieet maar snoep in ieder geval niets. Mijn schema per dag is dit (ongeveer he?) Ontbijt: 2 bruine boterhammen met vlees of kaas Melk of Koffie Stukje ontbijtkoek Lunch 4 bruine boterhammen met vlees of kaas Melk Avondeten Normale warme maaltijd Tussendoortjes: Fruit, rijstwafel, opkikker... Tot nu toe houd ik het aardig vol. Ik was namelijk een enorme snoepkont! Vandaag de grote boodschappen gedaan. Valt niet mee als je bij de kassa staat en er ligt een heel schap vol chocolade in de aanbieding.... Maar niets gekocht! Gr Otje
He otje goed van je! Ik moet eerlijk toegeven dat ik vandaag wel gezwicht ben kwamen paar van die padvindertjes aan de deur met appelflappen(van die driehoeken)en tja het was voor het goede doel dus kon het niet laten en het was ook zulk slecht weer........Ach ja het is weekend en dan mag je wel een beetje zondigen toch!?
@moesje.. sorry voor het lange verhaal hoor *grin* @otje: gaat lekker daar Note to self: gevulde paaseitjes is moeilijker laten liggen dan gewone melkchocolade eitjes
@Sann : Half kilootje valt idd hartstikke mee @Saskia : Bedankt voor de site ga hem zeker even raadplegen, had er niet bij nagedacht dat smiddags warm eten beter is voor de lijn maar ze zien me aankomen op het werk haha, en wie is er niet groot geworden met pindakaas? En als je zwanger bent mag je zondigen hoor ! @Linda1980 : Ik ga het zeker even bijhouden op die site @Otje : Ik snap precies wat je bedoeld. slim bedacht van ze dat snoep bij de kassa maar gewoon proberen erlangs te lopen haha, ik loop nu al drie weken snel langs de paaseitjes want die zijn ook zo lekker. Maar ziet er netjes uit hoor wat je eet op een dag. @Happygirl81 Welkom bij het clubje en idd werkt een stuk gemotiveerder. Ik heb gister wel een beetje gezondigd maar had een goede reden hoor had een verjaardag dus ja dan komt er weer een bord met dit en een bord met dat voorbij, nou ja maak het vandaag wel weer goed. Liefs Kaatje
@Kaatje 85,hiet gister hetzelfde probleem ook verjaardag gehad en dan was er ook nog indische gekookt zeg daar dan maar eens nee tegen Vandaag en de rest vd week er maar weer flink tegenaan! Liefs,Claudia
Ach ja verjaardag is altijd een goed excuus om te zondigen. en als ik dan een keer zeg dat ik niet hoef omdat ik een paar ( lees boel) kilo's kwijt wil dan krijg je weer "dat is niet nodig" en smeren ze me toch weer wat te eten aan. Gelukkig is het maar twee dagen weekend wat dat zijn de moeilijkste dagen om je ook echt aan je "dieet" te houden. xxx
zo mensen hier ben ik weer.... met een bmi van ver boven de 30 vond mijn hubbie het nodig om mijn personal chaoch te worden... met als gevolg net een uur lang door de regen gewandeld! moet volgens die meter van het nederlands voedingscentrum 30 kilo! afvallen ... en ik heb mij zelf hier een jaar de tijd voor gegeven.... start vandaag! dus 26/2/2006 bmi 37 gewicht 95.4 kg! ik realiseer me ook echt wel dat mocht ik een kindje krijgen mijn beentjes dan waarschijnlijk mij niet meer kunnen dragen ofzo nou gaan we dr voor met zn allen !
Hoi allemaal! Ik heb besloten ook mee te doen. Noem mn gewicht etc liever niet, maar dat hoefde ook niet per se las ik eerder al ergens. (toch) Ik moet ook ongeveer 25 kg afvallen...en ben begonnen met Sonja Bakker met iets extra, haha. Was in de eerste week 1,7 kg kwijt, en hoop deze week ook op minimaal een halve kilo tot kilo...alleen heb ik wel een paar dingen gehad die eigenlijk niet hadden gemogen, haha. Nou ja, we zullen wel zien, morgen weer enthousiast de weegschaal op en maar ff kijken. Begin volgende week dus ook weer met fitness dus dan gaat het wel lukken denk ik. Succes voor jullie allen!