Wie doet met me mee met "lijnen" ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda76, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    @ sientje
    van september tot aan de kerst hebben we (man moest meedoen van me ;) ) het eerste boek gedaan.

Toen hebben we een paar weken "rust" ingelast en in januari met het 2e boek gestart. Eerlijk gezegd was ik er een beetje flauw van, niet omdat het weinig is wat je krijgt, maar op elke bladzijde bijna wel een foto van Sonja...

ondertussen ligt het 2e boek dus werkloos in de boekenkast :oops: Onder het mom: kunnen we zelluf wel...
    Tot nu toe is dat niet goed gelukt: muurvast op 75, dan weer een onsje erbij, dan weer eentje eraf, en dat nu al een paar weken. Wie weet maar weer opnieuw met het boek starten?

Groet van Kiki

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Dag dames,

Mag ik me bij jullie komen aanmelden...

Ik ben sinds gisteren begonnen met lijnen, door minder te eten en niet meer te snoepen.

IK ben in mei vorig jaar gestopt met roken en sinds juni zat ik thuis met een hernia, de kilo's zijn er dus ook aangevlogen. Maandag ging ik voor het eerst weer op de weegschaal staan... 78.6 :oops: Zo zwaar ben ik nooit geweest. Vorjaar 2006 woog ik nog 68... (Ben 1.78 lang)
    Dus er mag wel een kilootie of 6 af. Ik ben van plan om me elke maadag te gaan wegen.

Ik hoop hier wat tips vandaan te halen en natuurlijk een beetje steun!

Gelijk de eerste vraag: Is ontbijtkoek een goed tussendoortje (gewoon 1 plakje zonder boter ofzo?)

3. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Lijkt mij een prima tussendoortje, mag zelfs een dun laagje halvarine op.

4. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lijkt mij ook een goed tussendoortje idd :)

Heb trouwens gisteren gewogen..schiet niet echt op maar goed..iets eraf is iets eraf hè ;)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm ik ben 175 en zou een moord doen voor 78 kg *grin*

toch grappig dat verschil

kan me voorstellen dat je niet blij bent dat je 10kg bent aangekomen overigens...

maar het idee dat jij denkt "ik heb nog nooit zo zwaar gewogen" en ik tegelijkertijd over het zelfde gewicht "woog ik het maar!" is ergens wel grappig :)

85kg hier vandaag en gister.
    84,9kg op 1/1

en volgens vk ga ik de komende 8 weken nog geen buik kweken. ergo zou ik het ergens rond dit gewicht moeten kunnen houden :)
    in ieder geval nog een week of 8 :)

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben afgelopen maandag begonnen met sonja bakker en ik wil er 30 kg vanaf hebben dan weeg ik 70 kilo dat vind ik wel genoeg.
    Maar me lichaam vraagt om veel meer ik sta soms te draaien op me benen en vind het doodeng met Daan. Ik doe nu ipv het sonja ontbijt 4 creakers met gerookte beleg.
    Zou het komen omdat me lichaam nog aan het herstellen is en om meer vraagt? of is het gewoon niet zeuren en effe doorzetten?

7. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Hoi allemaal!

Ik kom hier ook maar eens kijken. Al een tijdje loop ik met het idee om te gaan afvallen en sinds afgelopen zondag is bij mij de kogel door de kerk! Ik ben begonnen! =D> =D>

Eind november heb ik iets vreselijks meegemaakt (zie onder mijn banner) Tijdens die zwangerschap was ik 6 kilo aangekomen en daarna heb ik er hard aan gewerkt om er 12 kilo teveel van te maken! :confused: :oops:

Afgelopen zondag was ik het eindelijk zat en vanaf die dag laat ik snoep en chips links liggen en concentreer mij op 3 normale maaltijden op een dag en 2 of 3 tussendoortjes (zoals een evergreen, fruit, opkikkertje of een cracker)

Als dit gaat lukken doe ik het zonder Sonja, maar zodra het de mist in gaat, ren ik naar mijn zus om daar boek nummer 1 uit de kast te rukken!

Tot nog toe gaat het wel goed (tja vanaf zondag :) ) Toen woog ik 80 kilo en vandaag zag ik net de 78 in beeld! (weeg dus nu 78.8 kilo)

Hebben jullie wel eens gehoord van een SAS- dag?

8. daam

daam Fanatiek lid

19 dec 2006
    4.268
    0
    0
    Cardiologie-vpk
    Zuid-Holland
    Je lichaam moet eerst herstellen van de zwangerschap en bevalling, dat heeft wel even tijd nodig, dus eigenlijk moet je op dit moment nog niet fanatiek gaan lijnen hoor! Je lijf geeft het zelf al aan. Wat je nu kunt doen is gewoon van snoep, chips ed (lees "slechte" tussendoortjes) afblijven en verder normaal eten. Als je borstvoeding geeft, heeft je lichaam nog iets meer energie nodig (ik weet niet of je dat doet) Als je dan fanatiek gaat afvallen, komen jouw afvalstoffen in de moedermelk en dat is weer niet goed voor je kleintje. Veel succes!

9. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Kwebbel dat boek heb ik ook gekocht!

Ik ben eerst gestopt met roken en toen een kilo of 10 aangekomen ( ondanks dat ik zo'n 4,5 per week sportte). Toen zwanger geraakt en daarbij ook zeker 30 kilo aangekomen.
    Ik zit nu nog 12 kilo boven het gewicht dat ik was toen ik zwanger raakte.

Ik heb me ook erg lang tegen SB verzet, maar dat komt vooral doordat wanneer ze haar mond open doet de haren op mijn rug rechtop gaan staan. Geen idee waarom maar denk dat ik allergisch ben voor haar stem. ( ben ook allergisch voor mannen met ruitblousjes trouwens brrrrr)

Mijn vriend wil graag met mij meedoen om zijn bierbuikje ( ik zie het niet hoor) weg te werken. het feit dat hij dan ook bier moeten laten staan leek hem wat minder :)

Ik zit nu nog een beetje te twijfelen wel of niet direct aan de pil te gaan. Is ook zoiets waar ik dik van word/blijf.

10. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    en ja hoor, weer een kilo eraf!
    Moet wel even bekennen dat ik stiekem een zak! Japanse Mix opgepeuzeld heb...al heb ik wel de nootjes eruit gehaald...heb daar af en toe z'on zin in..doen jullie mede Sonja's dat ook, of houden jullie je er echt strikt aan?

11. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Hihi, ben even vergeten waar ik het nu toch tegenkwam...

@sientje: een hele zak? dat mag niet van Sonja, dat heet Sonja Bunkeren!

Maarre, keurig hoor, weer een kilo door de pot, op naar de volgende!

Ik heb momenteel iets waar geen Sonja tegenop kan: buikloop sinds maandag :( zal helaas wel allemaal vocht zijn wat ik kwijt raak...

Groet van Kiki

12. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    @kiki, he bah vervelend hoor! hoop dat t snel weer over is!
    Ja, ik weet t, t mag niet, maar ik heb er zo af en toe echt behoefte aan, en ach zolang de kilo's er nog af gaan, alleen moet ik ervoor waken dat t geen gewoonte wordt..pfff..dat vind ik echt t moeilijkste, s'avonds niet snaaien!

13. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Remedie tegen het 's avonds snaaien: lekker vroeg naar bed ;) ook goed voor de extra beweging :D

14. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hihi Sientje ik moest wel lachen om je eerlijke bekentenis. :) :)

Maar een hele zak....nee..heb ik niet gedaan, maar echt een klein bakje. Maar wel goed dat er weer een kilo af is. Ik ga me maandag weer wegen.

@ Pinguin

Goed boek he! En erg gevarieerd en zeer goed vol te houden. Mijn man doet met de warme maaltijden mee en geen snoep meer en is in twee weken al 4 kilo afgevallen. (en hij is echt niet te dik). Zelfs mijn twee meiden doen 's-avonds mee.

Succes allemaal...en volhouden he.

Kwebbel

15. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Hmmm ik was aangekomen in gewicht. Maar toch afgevallen want pas ineens een broek die me vorige week nog niet paste! :D Vreemd of niet?

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Het gaat hier goehoed. In totaal nu 4,5 kilo kwijt in drie weken. Hoe gaat het bij jullie dames?

Kwebbel

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Super kwebbel! ga zo door!

Hier pas morgen weer wegen, vanavond eerst trainen want dan is het resultaat morgen beter ;)
    Ik vrees alleen dat ik "gewoon" nog muurvast op 75 zit :(

18. Niet meer actief

Vanmorgen tegenover vorige week 0,3 kilo eraf, dus het gaat de goede richting op!

19. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

4 dec 2006
    3.241
    0
    0
    Was van 78.6 naar 77.7 vandaag. Alleen zaterdag veel te veel bacardi-cola op.... zal het geen goed gedaan hebben denk ik! Maar ja het was weekend!
    Weer met goede moed verder.

@Kiki, al is er maar iets af he? Dan ben je ook weer meer gemotiveerd!

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.216
    113
    Brabant
    hai meiden,

hier iemand die ook wel wat af wil vallen... Nu is het wel zo dat we bezig zijn zwanger te worden, haha dat klinkt best leuk. Nu weet ik dat je tijdens de zwangerschap niet (te veel? ) mag afvallen/ lijnen, maar kan het kwaad als je afvalt als je zwanger wil worden. Voor de duidelijkheid, mijn bmi is prima, wil alleen van mn mollige figuur af. En van de blikken op mn bolle buikje, die wil ik pas als ik zwanger ben:)
    Dus, meiden, mag ik lijnen? en wat zouden julie doen?
    grtjs, Taliaa

Deel Deze Pagina