Wie doet met me mee met "lijnen" ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda76, 18 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Heb er 1 gewist!

Hier gaat t wel, niet zo denderend, kom niet aan maar val ook niet veel af op t moment, gelukkig weet ik wel waar t van komt..beetje baaldagen gehad, en tja gecombineerd met softijs, chocola en nootjes...mmm...maar dan het goede nieuws, ik ben ook niet aangekomen!
    Ben vanaf gisteren weer netjes begonnen, de moed er weer in, volgende week weer een kilo eraf op z'n minst!

Oja, het ziekenhuis dieet, heb ik ook gevolgd, het hielp wel maar ik kreeg de 3e dag echt onwijse koppijn..

2. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    nou gelukkig toch wat eraf van 98,8 naar 97,0!
    maar ja haha pasen komt eraan met wokken en brunch....nou ja wel proberen op te letten maar ook genieten, hihi gulden middenweg vinden dus... :(

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik heb zin in chocopaaseis.... *zucht*

gister ook al op terras hamburger gelunched

wel daarna avondeten overgeslagen.. maar toch

4. Kippie71

Kippie71 Actief lid

9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    Daar ga ik me pas druk om maken NA de zwangerschap :) ;)

5. Saskia78

kippie: ik wil ook echt niet afvallen op het moment.. maar ik let wel erg op wat ik eet.
    vorig jaar 20kg afgevallen en wil liever niet helemaal opnieuw moeten beginnen tegen oktober :)

tot nu toe +2kg slechts.. als ik dat vergelijk met de adnere septembermamma's gaat het nog wel goed
    vraag is enkel.. wanneer de buik-groei-spurt komt denk ik :)

maar gezonder eten dan voordat ik begon met afvallen is sowieso een must om een gezond kind te krijgen vrees ik.

ik at structureel te weinig.. en roofbouw op jezelf is 1 ding
    maar er zit nou nog een ukje dat ook al "roofbouw" pleegt
    en tja.. dan moet ik toch wel een beetje voor mezelf zorgen :)
    want ik ben bang da het anders echt niet goed gaat als ik nu niet goed oplet met wat ik doe en eet :)

6. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    Ik (patrick) ben gister begonnen, er stond in de krant een actie bij een sportschool in samenwerking met een bedrijf in munchen.
    Het is een soort test dat 4 weken duurt. Het koste 19 euro en ze zochten 100 mensen die hier ann mee wilden doen. Je krijgt dan een persoonlijke coach die je die maand helpt met alle oefeningen.

Ben dus gister begonnen en na alle onderzoekjes bleek dat ik 19 kilo te zwaar was.. ik weeg nu 107 kilo en de laatste 20 kilo zijn er in de laatste 1,5 jaar bijgekomen doordat ik helaas moest stoppen met basketbal van de dokter vanwege hele zwakke enkels.

Ik wil nu echt van die zwemband af want dat is het ergste bij mij.

Ik snoep heel weinig maar ik eet verkeerd, ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben?

Ik ontbijt nu helemaal niet en zou ook niet weten wat het beste is als ontbijt. Ik eet tussen de middag dus voor het eerst en dan meestal 10 sneetjes volkoren brood met vleeswaren (ham, file, slagersworst)

Dan eet ik savonds gewoon 1 bord met aardappels vlees en groente maar om 10 uur krijg ik weer honger en dan moet ik echt wat eten.. Gister heb ik 2 beschuitjes met kaas genomen.

Heeft iemand tips voor goed beleg en wat goede tussendoortjes zijn? en misschien een max wat ik wel en niet mag eten? ik ga nu 3x in de week 1,5 uur sporten.

Patrick

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Patrick misschien moet je een boek van Sonja Bakker kopen en daarmee aan de slag gaan.
    De menu's staan beschreven en het afwegen van voedsel ed maken dat ik veel bewuster met mijn eten omga.
    Ik doe het SB dieet nu 3 weken en ben ruim 4 kilo afgevallen. En ik doe het absoluut niet streng.

Succes!

8. Saskia78

hmm begin eens met wel ontbijten :)

en smiddags en sochtends een appeltje tussendoor

dat scheelt al
    en hoop vleeswaren zijn heel niet zo erg
    het is meer kaas en dergelijke
    1 plakje kaas = ongeveer 3 plakjes ham bijv. :)

maar nu even boodschappen doen.. :)
    /me denkt er nog even verder over na *grin*

9. bar

bar Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    heeft er ook iemand tips voor als je savonds echt honger krijgt?

Ik weet dat het slecht is want je lichaam verteerd het dan niet meer ofzo..

maar ik krijg bijna elke avond rond 9 uur echt honger..

Patrick

10. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ervoor zorgen dat je de rest van de dag voldoende gegeten hebt Patrick. Neem anders iets waar veel vezels inzitten en daarbij veel water drinken.
    Dat helpt bij mij ook wel.

Je moet een knop omzetten en oude gewoontes afleren.

Het is net als stoppen met roken. In het begin denk je oh dat ene sigaretje na het eten daar kan ik echt niet zonder.

In het begin is het moeilijk, maar op den duur denk je er niet meer aan en heb je er profijt van.

11. Kippie71

Kippie71 Actief lid

9 nov 2006
    265
    0
    0
    De Lier
    O, maar dat doe ik ook zeker wel hoor ;)
    Ik eet zeker gezond en regelmatig.
    Ik ben al ruim 10 kg zwaarder dan voorheen, maar het zit dan ook alleen maar in me buik :)
    Dus....tuurlijk let ik wel op, maar lijnen ( echt lijnen ) doe ik nu zeker niet ;)
    Dat vind ik van latere zorg !
    Eerst maar een gezond kindje op de wereld zetten, en goed voor mezelf zorgen :p

12. Saskia78

echt lijnen heb ik overigens nooit gedaan

want mijn "dieet" bestond vooral uit MEER

meer ontbijt (aanvankelijk vloeibaar.. inmiddels bammetjes)
    meer tussendoor (appeltje sochtends, sultana smiddags)
    meer lunch (ipv 2 bolletjes kaas nu gevarieerd brood beleg op normale bammetjes)
    enkel avondeten is normaal gebleven :)

oh en niet geheel onbelangrijk: 5x per week op de fiets naar werk: 7,5km enkele reis.

tis een mooi circeltje.. zonder eten val je halverwege van de fiets :)
    en van het fietsen krijg je rond een uur of 10 vanzelf weer trek.

het heeft mijn spijsvertering in ieder geval weer fatsoenlijk in het zadel geholpen ondanks dat ik nu ergens anders werk en nog maar 2x 4,75km fiets :)

dus denk dat het absoluut een "dieet" is wat vol te houden is maar toch echt niet valt onder "lijnen" *grin*
    voor mijn gevoel is lijnen toch altijd met minder.

nu +2kg en tja.. voornamelijk in een klein spekrandje precies boven mn broekrand
    vermoed dat dat in de loop der tijd vanzelf bijtrekt naar een "babybuik"
    benen, billen zijn nog zelfde maat enzo
    dus ik ben prima tevreden *grin*
    en er komt vast nog genoeg bij de komende maanden
    prima.. als het er daarna ook maar weer af kan toch? :)

13. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hoi ik gaat ook lekker meedoen met jullie! startdatum is 08-08-07 mijn lengte 1.67 mijn gewicht 79 (normaal 67). ik ben 2 weken terug bevallen dus echt lijnen ga ik nog niet doen, maar ik zal wel vast op mijn eten letten en lekker gaan wandelen. ik ben nu 11 kilo kwijt en heb nog 12 te gaan ik was namelijk 23 kilo aangekomen tijdens mijn zwangerschap! het liefst wil ik op 62/64 kilo uitkomen. veel sterkte iedereen met afvallen!
    groetjes esther

14. Saskia78

gefeliciteerd met noa!

en succes met afvallen of course :)

15. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    dank je wel!

16. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Hoi,

Ik begin van de week ook weer met een nieuw lijnpoging. Heb het boek van Sonja Bakker gisteren besteld en die zal halverwege de week wel bezorgd worden. Ook hebben we meteen een nieuwe hometrainer aangeschaft, dus ook ik ga er weer tegenaan. Wil er zeker 20 tot 25 kilo vanaf hebben voordat we weer gaan beginnen met ivf behandelingen.

Mijn moeder is 27 kilo afgevallen met Sonja Bakker, ben zo trots op haar. Nu ik nog.

Groetjes,
    Elvira

17. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    @Patrick: Je ontbijt is het belangrijkst, dus ik zou beginnen met dat wel te gaan doen hoor! Je aantal sneetjes brood s middags (10?) kan volgens mij een heeeeeeeeeel eind naar beneden! Veel water drinken tussendoor en tussen de maaltijden door een tussendoortje zoals bijv. Evergreen of fruit. Als je 's avonds trek hebt neem dan een appel ofzo, das beter dan 'snacken'. ;) Ipv intensief sportenkun je mss iedere avond een uurtje na het eten gaan wandelen of fietsen? Zwemmen is ook heel goed en minder belastend voor je..

Succes!

18. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    hey hey
    ik doe ook nog steeds fanatiek mee hoor!
    zit nu in week 6 en vanmorgen mijn weegmoment hihhi
    en wat dacht je -5.6 kg ! nu precies 90 kg JOEPIEEEE :) :)
    volgende week krijg ik hopelijk eindelijk weer een 8 vooraan!
    succes van de week allemaal
    liefs wiesje

19. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hey wiesje wat goed ga zo door!

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    hey top!
    Ga zo door....ik val nu ff minder af in gewicht omdat ik 3x per week sport....

Deel Deze Pagina