Hm tja gek genoeg eigenlijk vooral geen dieet Ik eet juist meer (lees: vaker) en ik sport wt meer Ik at namelijk altijd heel weinig... Kreeg nog weleens commentaar dat ik zo weinig at.. en mijn reactie was dan meestal "goh ik zie er toch niet uit alsof ik verhonger dacht ik" Op gegeven moment naar werk gaan fietsen (8km enkele reis) En dus ook maar weer gaan ontbijten. Want tja.. als je moet fietsen.. moet je iets hebben om te verbranden Per saldo heb ik meesal om 10 uur alweer "honger" dus dan gaat er een appeltje in. braaf elke dag op dezelfde tijd ontbijt en lunch (regelmatig werkt!) Rond 10/11 uur een appeltje Avondeten schommelt wat.. maar is ook meestal rond dezelfde tijd. En smiddags vaak nog zo'n gezond koekje (time out/sultana zoiets) Maarja.. nu even break dus Aan andere kant heb ik me ook beetje misdragen laatste tijd qua uiteten en dergelijke dingen Let wel op dat ik niet al te dramatisch uit de band spring... maar je neemt toch al snel een toetje of iets anders lekkers En gister een half slagroompuntje op werk.. tja Blijkt maar weer.. dat je toch makkelijk terugrolt in o ude gewoontes Voor zover je een slagroompuntje gewoonte kunt noemen
meestal als je altijd sochtend boterhammen eet en je stapt dan over op cornflaks of van cornflaks na weetabix blijkt dat het weer vooruit gaat, verandering wil dan nog weleens helpen. groetjes las
Hmm tja.. ik heb nu van dat vloeibare ontbijt... Misschien dat ik toch eens at vaker een sneetje brood moet nemen dan ofzo Of de tijd nemen om iets van cornflakes te gaan eten
ik eet special k en dan gewoon als chips met een beker half volle melk. snel en makkelijk. groetjes las
ik volg sonja bakker en zie in mijn menu's heel veel afwisseling in het ontbijt. ene keer een volkoren boterham dan weer crackers, dan weer beschuiten maar ook zuivel(vla of yoghurt) soms met wat special k, of inderdaad fruitontbijt uit de fles. Dat bevalt erg goed en je hebt de vrijheid om hier zelf wat in te wisselen. geen trek in brood dan neem ik de crackers. ook ik ben naar mijn idee meer gaan eten 6 x per dag wat eten was ik niet gewend hoor, maar de kilo's gaan eraf en ben er echt blij mee! voor iedereen die weer wat kwijt is: proficiat! liefs bianca
Ik drink meestal ovaltine Geloof dat weinig mensen dat kennen.. maar het is volgens de verpakking een hi-malt drink Dus een energiedrankje in feite Maar je maakt het aan met wat magere melk (ik heb zelden anders in huis.. omdat ik het buiten ontbijt enkel in de koffie gooi en dan proef je het toch niet ) en smaakt een beetje naar chocola Per beker met 3 theelepels ovaltine en halfvolle melk: 187 kcal (best aardig wat dus) maar 29.5 koolh en 3,8 vet Dus dat valt wel weer mee en daarna is het fietsen geblazen. overigens verrekt koud dat fietsen op dit moment Maarja.. ik ga eens wat onbijtvarieren maar ofzo..wie weet helpt het Probeer het ook al af en toe met lunch te doen.. maar voornaamste variatie daar is toch het broodbeleg.. niet de hele maaltijd
toch kan je in je lunch ook aardig varieren hoor zelfde als bij ontbijt kan, maar ook bijv fruit en zuivel of lekker brood, beleg en cup a soup of als je thuis bent of in het weekend pistoletje met gekookt eitje, krentenbol, italiaanse bol gezond, cracottes met pindakaas......hihi die 25% minder vet......... oh ik geloof dat ik doorsla in mijn SB praat hihi waar het hart van vol is... maarrrrrrr wie weet heeft iemand er wat aan... liefs bianca
vanmorgen weer gewogen.... was bang dat er niets vanaf zou zijn want had een week vol uitstapjes..... maar joepie! toch nog 0,9 kg eraf! nu dus 88,8 kg...... ik kruip langzaam naar die 85 kilo! iedereen veel succes deze week!
Ik heb vanmiddag met mn buuf afgesproken dat we beginnen met 1 keer in de week te gaan wandelen, effe flink doorstappen en een uur lang ofzo. Moet toch ergens beginnen!
Begin dit jaar ben ik met frisse moed aan de slag gegaan ... samen met mijn schoonzusje. Bijhouden wat we aten op een dag en sporten. Zo'n 2 a 3 keer per week. Ik ben toen binnen 3 maanden van 75 naar 65 kg gegaan. Dus 10 kilo kwijt. Ik was echt helemaal blij. In maart is mijn schoonmoeder overleden. Eerst viel ik nog meer af van het verdriet en de stress en daarna ben ik een af en toe gaan sporten en heb weer van alles gegeten en gedronken [-X . Nu zit ik weer op 71 kilo en baal als een stekker van mezelf :x . Ik pak het vanaf nu weer op ... Ik ga weer bij houden wat ik eet op www.overgewicht.nl en ik ga weer met regelmaat de sportschool in .... het zal me lukken ... zeker met jullie hulp \/ . Succes allemaal
Thanxx Bianca ... het moet lukken ... want ik weet dat ik dan nog lekkerder in mijn vel zit ... maar in deze donkere dagen zal het nog wel eens tegenvallen ... zeker om naar de sportschool te gaan ....
bedenk je vooral hoe mooi je eruit zal zien met de feestdagen als je er nu aan gaat beginnen! en eenmaal op die sportschool is het heerlijk!
Ja das waar ... helemaal als je dan weer moe maar voldaan onder de douche staat hihihihi ... thanx ... nou zo kom ik er wel hoor !
Hmm ik vond valtaf.nl prettiger dan overgewicht.nl overigens Maarja.. eh.. gaat hier ook niet helemaal 100% geloof ik stomme pepernoten 90,7 nu weer (en dan heb ik niets raars gedaan het weekend.. scheelt toch wel een halve kg weer even in 2 dagen) Maarja.. woensdag weegdag.. dan bekijken we de schade pas echt.
Goedemorgen, Wat een goed idee om zo via het forum samen te lijnen. Ik doe mee. Ik heb nu best last van overgewicht en het zwanger worden wil niet echt lukken dus misschien als er wat kilo's af zijn. Ik wens hierbij iedereen die meedoet veel succes Diana
Dat zwangerworden lukt hier ook niet al te best.. maar merk dat het lijnen wel goed de aandacht af leid Scheelt hoop stressen rodn einde van de maand ook