Even een vraagje: Ik maak sedert jaar en dag bolognese-saus met een flinke scheut rode wijn erin. Maar nu Yuri eigenlijk bijna alles met de pot mee eet, lijkt me dat niet meer zo'n strak plan.. ik weet wel dat alcohol in het gerecht verdampt, maar het idee.. Mijn vraag is wat jullie dan als alternatief voor de wijn in het gerecht nemen.. ik dacht druivensap, maar dat is meestal gezoet, dus dat lijkt me ook niet helemaal. Alvast bedankt!
misschien een idee om een beetje saus apart te houden voordat je de scheut wijn erdoor roert. ik ga er vanuit dat je de wijn als laatste erdoor doet.
je heb trouwens ook alcoholvrij wijn bij de slijter, maar ik weet niet of dat geschikt is om mee te koken.
Bedankt voor de reacties, ik zal eens kijken bij de slijter voor alcoholvrije wijn.. nooit geweten dat dat bestond! Ik laat nog wel ef weten hoe of wat en natuurlijk wat Yuri ervan vond!
Je hebt alcohol vrije 'wijn' , maar laten we het niet over de smaak hebben..... Als je de saus doorkookt verdampt de alcohol dus waarom zou je het weglaten?
Ik vind alcoholvrije wijn heel lekker, ik ga meteen halen vanmiddag! (en me helemaal het rambam zuipen, het is weekend!)
Ik zou ook idd de saus doorkoken zodat de alcohol verdampt. Wijn zonder alcohol vind ik niet te drinken