Wie doet met me mee: Weight Watchers?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door onzewonders, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    Ja oke maar ik maak het kant en klaar ik kan het niet apart opscheppen zeg maar want er zit geen saus bij het is eigenlijk gewoon macaroni met ui, kerrie kruiden en geraspte kaas..en ik eet er dan komkommer bij en tomaatjes...dus vind het moeilijk bereken

2. Triskele

Triskele Niet meer actief

wat ik dan vaak doe is het totaal van heel de pan berekenen en dan mijn portie kijken hoeveel dat er van is zeg maar, bv je pan is 1000 gram met alles erin, telt alle punten bij elkaar (bv 20 punten) en je hebt 200 gram ervan op en dat is dan dus 1/5e van die 20 punten.

Maar ik denk dat het ook verstandiger is als je meer groente erin doet, dan vult het beter en eet je automatisch minder pasta.

Ik eet vaak augurken bij macaroni (erg lekker!!)

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja bv bij ovenschotels tel ik heel de schaal en daarvan weeg ik dan af

4. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    dus ik ga nu bv 500 macaroni koken (1 pak)
    en 550 gram rundergehakt bakken
    dan gaat er 1 grote ui bij en kerriepoeder weet niet hoeveel dat gaat op smaak denk 3 eetlepels ofzo
    ohja en dan 2 grote scheuten kethap manis.

en ik bak het gehakt in blueband ligt vloeibaar..
    kan een ervaren iemand van hier dan berekenen hoeveel dit in totaal is?

5. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    oh ja augurk kan ik er ook bij eten idd lekker

6. Triskele

zonder boter kom ik op 52 punten ;) (pasta, gehakt en ketjap manis)

ui en kerriepoeder hebben geen punten.

7. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    oke en punten is het dan als ik 150 of 200 gram eet? hihihi ik zie het ff niet meer maar heel erg bedankt

8. Triskele

de pasta was ongekookt he? ik weet niet wat het gekookt gewicht dan is met alles erop en eraan, dat kan ik van hier ook niet goed berekenen. Dan zul je de pan met alles erop en eraan even inhoudelijk moeten wegen.

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Je hebt inderdaad gelijk dat we al in week 34 zitten. In mijn hoofd leef ik nog in juni geloof ik haha. Normaal gesproken zou ik een kilo per week af moeten kunnen vallen maar daar moet ik inderdaad niet op inzetten om ook nog wat lekkers af en toe te kunnen nemen. 10 kilo voor eind het jaar is realistischer.

10. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Oh ja, pasta's en ovenschotels vind ik ook altijd heel moeilijk berekenen. Ik neem het dan altijd maar ruim, dan denk ik dat ik altijd wel goed zit. Niet helemaal de juiste manier, maar wel een makkelijke.

11. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    oke ik heb de macaroni gekookt...alleen de macaroni weegt 1100 gram...dat is dus zonder gehakt enzo...alleen macaroni

12. Triskele

dat is 36 punten voor alleen de macaroni dan.

13. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    550 gehakt is 33 dus totaal 69 en als ik dan bv 200 gram dadelijk afweeg hoeveel is dat dan kwa punten?

14. Triskele

ja hebt toch nog ui, vocht, kerrie e.d. dan weet ik nog steeds niet wat het totaal weegt ja ergens rond de 1650-1800 gram zal het ergens worden, als ik van 1800 gram uitga (met de ui, poeder en wat vocht e.d. erbij) dan zou je met een portie van 200 gram op 7/8 punten, ik zou dan een portie van 300 gram nemen dan zit je rond de 11/12 punten zitten en zit je wel aardig vol denk ik.

15. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    ohh ja nu snap ik hem een beetje hihi

ik ga gewoon maar ff uit van 13 punten dan zit ik zeker goed

16. Triskele

kijk ik heb zo gedaan 1800 gram = 69 punten
    als je 200 gram neemt is dat 1/9e van 1800 gram (1800:200=9)

dus dan doe ik 69 delen door 9 en kom ik op 7,6666 zeg maar 8 punten.

Kijk als je nou veel groente erin had gedaan had je wel een portie van 350/400 gram kunnen pakken (omdat er in totaal minder punten in de hele pan zitten) dus verse tomatensaus, groenten e.d. betekend in verhouding minder pasta en vlees (wat meer punten is) dus je hebt dan een grotere portie voor evenveel of zelfs minder punten.

17. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    oke ik ga het onthouden...

heb je miss. ook een lekker recept voor een verse saus met groente voor de volgende keer?

18. Triskele

ik ben vrij simpel ik pak gewoon een macaronipakket en of ik maak saus met een pakje of pak een pot tomatensaus (of zak van bertolli) ik ben geen mega keukenprinses hihi

19. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Doen jullie de actieve punten die je op een dag verdiend hebt (huishouden, fietsen, sporten enz) ook die dag gebruiken of sparen jullie ze op voor de hele week. Ik heb het nu zo gedaan dat ik ze voor de week heb staan.

Vandaag ging het verdelen van de punten weer zowaar goed. Ik ben nu wel veel bewuster aan het kijken wat ik ga eten op een dag. In deze 2 dagen heb ik nog niet echt behoefte gehad aan meer eten, dus veel tussendoortjes. Op de momenten dat ik trek krijg neem ik nu gewoon een stuk fruit en dat vult voor mij al genoeg en is ook gewoon lekker.

20. Triskele

Nee het us wel verstandig om ze op die dag te gebruiken omdat je dan ook die dag wat extra nodig hebt zeg maar...

Deel Deze Pagina