Follikel eerst gestopt moet groeien, na het weekend ineens verdwenen

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kiki1985, Feb 23, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiki1985

Kiki1985 Lid

May 28, 2012
    10
    0
    0
    Hallo,

Ik hoop dat ik hier wat meiden kan vinden die ervaringen willen delen of af en toe gewoon even mijn verhaal willen aanhoren.

Ruim twee jaar geleden zijn wij ouders geworden van een geweldige dochter na drie jaar proberen. Na eerst clomid te hebben geslikt, de derde poging IUI zwanger geworden maar helaas een missed abortion. De poging erna wel gelijk zwanger. Ik heb Gonal F moeten spuiten omdat ik geen goede/onregelmatige eisprong had.
    Ruim een half jaar geleden weer serieus aan de slag gegaan voor een tweede. Na mijn zwangerschap was mijn cyclus iets regelmatiger dan daarvoor maar er zitten nog steeds uitschieters tussen. Uiteindelijk toch weer naar de gyn en die vertelde me dat ik PCOS heb. Vier weken begonnen met opnieuw Gonal F. We beginnen nog niet met IUI maar krijgen vrijadvies rond de eisprong. De eerste follikelmeting op dag 10 (donderdags) was positief. Een follikel van 12 mm dus de maandag erna terug en dan was de kans groot dat hij dat groot genoeg was. Maar helaas, hij was slechts 14,5 mm. Mijn baarmoederslijm was wel keurig. Dag erna terug en weer 14,5 mm. Dan maar vrijdag terug met ophoging dosering. Vrijdags was hij nog steeds niet gegroeid, 14,5 mm. Vandaag weer terug om hem een laatste poging te geven te zijn gegroeid. De gyn zag mijn baarmoederslijm en zei gelijk dat dat er goed uitziet en nog voor mijn eisprong is. Maar vervolgens was mijn follikel nergens te vinden. Nu was hij alle keren lastig te vinden maar na 10 minuten rondkijken binnenin mij was hij echt "gevlogen". Dus kwam de gyn toch tot de conclusie dat het dan best kan zijn dat hij net, maar dan ook echt net (vannacht of gisteravond) gesprongen is. Nu over een week bloedprikken voor progesteron en dan afwachten. Als hij toch niet geweest is moet ik zeker drie weken wachten voor ik provera (opwekken menstruatie) mag gaan slikken.

Hebben jullie ervaring met follikels die gestopt zijn met groeien en toch later doorgroeien? Of met gemiste eisprongen?
    Hebben jullie ervaring met ovulatie inductie maar dan zonder inseminatie? Is de kans op zwangerschap dan wel groter?

Ik hoop dat er lotgenoten danwel ervaringsdeskundigen zijn.

Liefs Kiki

Share This Page