Wie doet ook bijvoeden met borstvoeding..

Discussie in 'Voeding' gestart door sweetcandie, 6 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik zou haar niet zomaar plompverloren een fv gaan geven, en al helemaal niet als je weggaat naar een bruiloft. Dat zou ik doen als je thuis kan blijven om eventuele reactie (kramp oid) op te merken ;)

Hoe kan je je kolf nou kwijt zijn :) ...

Misschien is het een idee om te kolven en je gekolfde voeding te mengen met fv om te beginnen. Zo ging het bij mij super ;) Ik had altijd 2/3 bv en 1/3 fv ;)

2. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

ik had het heel lang willen voor houden, ik zei tegen me zelf dat als ik bevallen dat ik het een jaar wil vol houden. maar het werden er maar 2 maanden. Ik wilde niet stoppen maar tamer dronk gewoon niet goed aan de borst, en als hij dan erg veel honger heeft dan huilt hij zo hard omdat de melk niet gelijk op gang wilde komen. Ik vond het zo zielig. Zijn fles was zo leeg. Ik heb het na 2 mnd op gegeven en gewoon de fles gegeven.

Nu denk ik, had ik maar door gegaan. Maar de melk werd minder omdat tamer niet goed dronk. En op een gegeven moment kwam er alleen nog maar voldoende melk uit 1 borst en dat is niet genoeg.

Tamer is nu een sterke jongen van 9mnd en drinkt goed. maar ja. had ik het maar volgehouden.

Meid, laat ik je een advies geven, hou het lang voor want je krijgt er spijt van net als ik. Proberen en proberen en gewoon blijven doen.

3. robentes

robentes Actief lid

25 okt 2006
    109
    0
    16
    juist, gewoon proberen door te gaan! Stel je vraag ook op het borstvoedingsforum, zij weten er veel vanaf. En als je het idee hebt dat het echt niet meer gaat, bel dan een vrijwilliger van 1 van de borstvoedings verenigingen. Ik voed mijn zoontje nu bijna drie maanden en het wordt steeds leuker, fijner en mooier! De start is moeilijk, en ook wij hebben veel geclusterd s avonds. Soms is hij nog steeds de hele avond bij me. Ook overdag is hij vaak regelmatig, om de 3 á 4 uur maar soms ook niet, komt hij na 1,5 á 2 uur weer. Dat is het lekkere van borstvoeding, je kan nooit teveel geven! Het is een heerlijke manier van je kindje voeden en troosten wanneer dat nodig is....
    Geniet ervan en zet m op, Succes!

Groetjes Tessa

4. essepes

essepes Actief lid

18 aug 2006
    198
    0
    0
    Mijn zoontje is nu ruim drie maanden en komt 's avonds ook nog sneller achter elkaar dan overdag. Overdag zit er zo'n 3 uur tussen en 's avonds 1,5 á 2 uur. Maar tot een maand geleden kwam hij 's avonds nog wel vaker.

Als ik jou was zou ik niet bijvoeden. Het hoeft niet altijd zo te zijn, maar vaak loopt je borstvoeding dan wel terug. Het beste is om haar gewoon zo vaak aan te leggen als ze wil, dan stemt de melkproductie zich daar vanzelf op af. Het is wel even doorzetten, maar je krijgt er wat heel moois voor terug.

En misschien blijven de avonden nog wel een hele tijd zo, dan ligt ze gewoon lekker te clusteren omdat ze het zo gezellig vindt bij mama ;) Zulke avonden hebben wij hier ook nog regelmatig hoor, maar in plaats van dat ik dat vervelend vindt geniet ik er nu gewoon van. Ga er lekker voor zitten, filmpje erbij, drinken, chipjes dan kom je die avonden wel door.

Liefs esther

5. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik heb dat ook een hele tijd gehad dat safouane savonds onrustig was, en veel wou drinken naar mijn idee. dan dacht ik ook vaak dat ik mischien wel te weinig melk had, en zat mezelf daar onzeker mee te maken.
    tot een paar weken terug heeft die dat gehad.
    maar hij wou ook gewoon bij mij zijn, en denk ik zuigbehoefte. het is bekend dat melkkwaliteit savonds wat afneemt,maar babys zijn savonds ook gewoon wat onrustiger. ik geef nu bijna alweer 4 maanden bv, en ondanks dat ik dit ook heb gehad heb ik doorgezet, en ben ook van plan dit te blijven doen.

succes

6. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb al vanaf het begin te weinig voeding, ik geef preventief hypo allergene voeding van friso.

dit moet je dan wel als eerste geven en niet eerst normale fv geven anders heeft het hypo allergene geen zin.
    ik geef eerst de borst en vul haar af met of afgekolfde melk of h.a. fv.

7. Gina

Gina Fanatiek lid

20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik heb het ook een tijdje gehad dat mijn dochter 's avonds weinig dronk. Ik heb haar toen ook bijvoeding gegeven. Als je gedurende de dag goed blijft aanleggen is dit geen probleem. Mijn voeding is ook niet achteruit gegaan. Op een gegeven moment dronk ze weer beter en was bijvoeding niet meer nodig. Mijn kleine meid zit nog steeds op volledig borstvoeding. Ze is nu 6,5 maand. Succes.
    Gina

8. sweetcandie

sweetcandie Fanatiek lid

29 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Belgie
    Ik probeer haar nu gewoon zoveel mogelijk borstvoeding te geven en ze wil de fles toch niet. Dus ik ga gewoon door. Nu merk ik inderdaad dat het gewoon een zuigbehoefte is s,avonds en soms is gewoon te moe en wil ze slapen.

Ik vind borstvoeding ook heel belangrijk dus ik ga door. Ik vind het ook knap van jullie allemaal.

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Niles krijgt vanaf 1 week 1 flesje poedermelk bij de bv. Ik kolf alle voeding af omdat ik het borstvoeden niet vol kan houden ivm met mijn bekkenpijn. Maar ik kolf niet genoeg voor alle voedingen dus krijgt hij 1 fles hypo allegene voeding van Friso.

Dit gaat super. Niels heeft wel moeten wennen aan de fles. Pas sinds gisteren hebben we goede flessen. Bij mijn eerste had ik alles van Avent en dit mannetje drinkt goed uit een kromme difrax fles met een soft speen, die zijn nieuw en zijn speciaal voor flesvoeding in combinatie met borstvoeding.

Het hoef tniet altijd het begin van het einde te zijn dus, Niels is pas 2 weken oud maar het gaat erg goed zo. Niet te snel opgeven natuurlijk maar je moet jezelf er wel prettig bij voelen anders loopt je voeding zeker terug.

Deel Deze Pagina