Je reageert heel vreemd. Je gaat volledig in tegen bepaalde personen die zeggen dat een man die voltijds werkt en zijn vrouw niet wel wat minder kan doen in het huishouden, maar zeker niet niéts. Terwijl je eigenlijk helemaal hetzelfde zegt. Iedereen is hetzelfde aan het zeggen, @Debaky
Of ik begrijp het verkeerd maar er word toch gezegd dat dingen zoals '' stofzuigen, bedden verschonen, wc pot verschonen '' etc onder mijn hoede horen te vallen en dat mijn man dat eigenlijk niet hoort te doen omdat hij werkt? Ik vind dat bullshit.
Wij werken beide 4 dagen. Ik doe eigenlijk altijd de was en de badkamer, mijn vrouw doet meestal de boodschappen en koken (in elk geval doordeweeks) en de rest doen we samen. Als 1 van ons veel minder zou werken zou ik het niet meer dan logisch vinden dat diegene meer in het huishouden doet. Zou wat zijn zeg, ben je eindelijk klaar met werken en dan wordt er ook nog van je verwacht dat je even de keuken gaat poetsen, terwijl je partner al die tijd leuke dingen kan doen...
Wij werken beide 4 dagen. Ik doe eigenlijk altijd de was en de badkamer, mijn vrouw doet meestal de boodschappen en koken (in elk geval doordeweeks) en de rest doen we samen. Als 1 van ons veel minder zou werken zou ik het niet meer dan logisch vinden dat diegene meer in het huishouden doet. Zou wat zijn zeg, ben je eindelijk klaar met werken en dan wordt er ook nog van je verwacht dat je even de keuken gaat poetsen, terwijl je partner al die tijd leuke dingen kan doen...
Meerdere mensen zijn het er duidelijk erg mee oneens dat wij de taken verdelen. Bijvoorbeeld Mamabri vond 50-50 'niet reeel' etc etc. Hoezo niet? Hij kookt graag (ik niet), hij doet graag boodschappen (ik niet, maar ik haal wel de specialiteiten). Hij stofzuigt, ik dweil er achteraan. En iemand wilde zelfs weten wat ik dan wel allemaal doe overdag (doei). Ik doe overigens meestal wel de tijdrovende dingen (zoals de was en strijken), en bijvoorbeeld de resterende afwas van de avond ervoor, zodat we 's avonds meteen een filmpje kunnen kijken. En de tuin en de moestuin (is geen huishouden, maar vinden we allemaal wel fijn).
Als jullie het beide prima vinden, lekker doen natuurlijk Die 50/50 lijkt me overigens op tijd, niet op aantal taken. Dus als jij de tijdrovende dingen doet dan doe jij meer.
50/50 gaat natuurlijk over tijdsbesteding, niet over aantal taken. En het gaat ook niet over zaken die hij graag doet.
Niet omdat hij werkt, maar omdat jij helemaal niet werkt. En er hoort niks onder jouw hoede te vallen. Het is je eigen keus. Ik vind het alleen heel oneerlijk verdeeld wanneer een man die fulltime werkt naast zijn baan (bijna) evenveel in het huishouden moet doen als zijn vrouw die fulltime thuis is en dus geen baan heeft. En ja ik vraag me dan inderdaad af wat iemand die niet werkt heel de dag doet wanneer de kinderen naar school zijn en er dus blijkbaar geen huishouden wordt gedaan. Maar dan nog, jouw keuze. (En er staat “iemand” niet jouw naam)
Ik vraag me oprecht af hoe schoon jullie huis dan wel niet is. Ookal ben ik een week vrij ik sta echt niet elke dag te poetsen hoor. Heb soms hele plannen in de ochtend maar uiteindelijk voer ik dan gewoon echt helemaal niks uit, dan denk ik morgen is er weer een dag. Ga dan liever wat doen met mijn zoontje.
Misschien vreemd, in ieder geval ideaal. Hier ziet hij dus echt niet dat de vaatwasser leeg moet... Nouja, heel zelden...
een zelf schoonmakende keuken? zelf inruimende vaatwasser? Zelf poetsende tafels?? Dat moet hier sowieso elke dag en soms doe ik de vaatwasser op mijn knieeen omdat ik niet kan bukken.. dus dat valt voor mij wel degelijk onder een huishoudelijke klus. @klaver85 : hier ook niet hoor. zelf al is er een pak bloem ontploft zou hij er doorheen wandelen, net als die wasmand voor de trap die naar boven moet waar hij overheen stapt, de tafel die overal plakt van omgevallen limonade gaat ie rustig aan zitten.
Er zijn ook mensen die ziek zijn en t nie elke dag kunnen..Ja mij n man werk 40 tot 70uur maar ene dag gaat t goed en de andere dag kan ik bijna niks dan is het toch fijn als man lief helpt
Oh, maar wij lopen hier niet een timer rond hoor. Dat zou wel erg gek zijn, toch? Mijn partner doet sowieso veel dingen langzamer dan ik. En wij verdelen het huishouden ook aan de hand van voorkeuren. We vinden het wel, qua tijdsbesteding, wel belangrijk dat dl ziet dat beide ouders evenveel betrokken zijn bij alles.
Wij zitten beide nog op school dus ongeveer even veel tijd. Hij doet het beddengoed, stofzuigen, dwijlen en stoffen. Ik doe boodschappen, koken, het sanitair en de was. En afwassen doen wij samen. Best netjes verdeeld.