Vooral het laatste is herkenbaar: ik doe het liefste alleen boodschappen (maar kan dat lang niet altijd ivm dat ik niet zwaar mag tillen), maar ben het duurste uit als mijn man meegaat.....Dus meestal is mijn schoonvader de pineut Die is een stuk zuiniger
Mijn man doet veel. Kookt op vrije dagen altijd, ruimt de vaatwasser in, doet op schooldagen de kinderen s ochtends (ontbijt en lunch klaarmaken), doet t vuilnis buiten en vaak de boodschappen. Voor het zware werk hebben we een schoonmaakster. De rest doe ik.
Ik vind 28 uur werken én een klein kind hebben wel reden dat je partner wat meer mag oppakken. Ik vind het nogal wat hoor. Kom je uberhaupt aan jezelf toe?
Tuurlijk! Ik kan altijd mijn ouders bellen, als ik iets moet doen en als ik tijd voor mijzelf nodig heb. Het is niet dat ik mijzelf niet iets leuks gun. Vrijdag past die op de kleine dan gaat mama uiteten en naar de film. Ik kan niet klussen dus dat doet hij. Ik doe alleen huishoudelijke taken. Boodschappen doen we altijd samen of bestellen we.
Ik vind inderdaad ook dat sommige mega gewichtig doen over 'het huishouden'. Het is geen dagtaak ... Toen wij nog beide fulltime werkten deden we 'het huishouden' op zaterdagochtend. Huis was helemaal spik en span, de was gedaan (hoef je niet met de hand te doen), en gingen dan weekboodschappen doen.
Al moet ik wel zeggen dat ik, wanneer ik in jouw schoenen had gestaan toch wel had gemeld dat hij wat meer taken over mocht nemen.
Dat ligt er maar net aan natuurlijk. het is geen dagtaak wanneer je 1 kind hebt misschien, maar hier in huis wonen we met vijf man, een grote hond en twee katten. En dus heb je er automatisch meer stofzuigwerk en stofwerk aan en meer was dan een alleenstaande moeder met 1 kind zonder huisdieren. Ik heb er best veel werk aan, niet van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, maar al met al, alle klusjes die erbij komen die ook gewoon gedaan moeten worden is het best heel veel. Huishouden is veel meer dan alleen stofzuigen, dweilen, een badkamer en wc poetsen natuurlijk.
28u is echt niet veel. Ik werk ook 28uur en heb 4 volle dagen vrij. Ben echt maar 2u max per dag met het huishouden bezig. Koken, huishouden was en afwas. En op donderdag doe ik niks, helemaal niks, noppes, nada. Buiten koken dan maar dat is dan iets gemakkelijks.
Mijn man werkt meer dan 50 uur per week. Ik drie dagen. Ik doe dus meer in het huishouden. Hij doet soms de vaatwasser, stofzuigen, het vuilnis, grasmaaien, een wasje, koken en de boodschappen. Maar vaak doe ik deze taken en de rest. Ik vind het prima. Onze schoonmaakster doet het meeste in het huishouden
Ik doe het meeste in het huishouden. Mijn man werkt veel (50+ uur). Is doordeweeks op zijn vroegst rond 19.00 uur thuis. (gaat om 7.00 uur de deur uit) 2 avonden sport en vaak op zaterdag (uitlaatklep). Ik werk 21 uur verdeeld over 3 dagen. Dus tja, logisch dat ik het meeste doe. Mijn man heeft wel een paar 'taakjes' in huis. Op zondag de kattenbak verschonen. Zelf zijn kleren opruimen als het gewassen moet worden. Veel verder kom ik niet hhha. Daarbij doet mijn man trouwens wel de administratie, de klusjes en de tuin. Oh, en soms "verrast" hij mij met het uitpakken van de afwasmachine 's morgens
Mijn vriend werkt 5 dagen en ik 3. Ik doe vrijwel alles in het huishouden en vind dat ook wel logisch. Ik ben meer thuis en heb dus ook meer de gelegenheid om het te doen. Daarnaast gun ik het hem ook om zijn vrije tijd met de kinderen door te brengen / leuke dingen te doen als hij thuis is. Ik snap niet dat je verwacht van je man dat hij huishoudelijke taken verricht als je fulltime thuis bent.
Ik vind dat wel veel, maar goed: jij hebt 1 kind, ik heb er 3, waarvan 1 veel zorg nodig heeft. Daar zit natuurlijk ook al een flink verschil in. Ik red het echt niet met 2 uur pd hoor, was het maar zo'n feest.
Ik zorg op 3 dagen dat gewoon wat spullen opgeruimd is en was wordt weggewerkt. Lukt het niet, dan niet. Volgende dag beter. Het hoeft niet echt spik en span. Ik heb ook dagen dat ik geen zin heb, dan doe ik niks. Besteed ik aandacht aan mijn zoontje. Knuffelen, samen iets lekkers eten en gek doen!
Ja daar zit wel verschil in. Ik doe ook alleen het huishouden als hij op school zit. Doe dan ook al voorbereiding op koken.
Zo staat het er iets vriendelijker. Jij kan dat dus aan , voor jou voelt het niet als veel . Dat betekend niet automatisch dat iemand anders dat ook zo ervaart.
Vroeger, toen ik met alleen de oudste alleen woonde, had ik aan een uur pd huishouden wel genoeg, en het was altijd spik en span. Maar nu? ben ik blij als ik 's avonds de boel op orde heb en een beetje fris. Spik en span lukt me maar heel zelden. vind het niet erg hoor, maar ik merk wel dat je gewoon meer werk hebt aan een groter gezin. En er is hier ook áltijd wat: is de hond niet aan het verharen, is de kat wel aan het spugen. gooit het ene kind haar drinken niet om (dochter momenteel soms wel 4x op een dag, om gék van te worden!!) heeft de ander wel een ongelukje en plast, nét voor het de broek uit kan krijgen voor het toilet in zijn broek,,, Uiteraard was het toilet dan net gepoetst en kan opnieuw. Man zet koffie voor zichzelf en zet de kan er niet goed onder: maakt dat wel zelf schoon, maar toen hij naar zijn werk was, keek ik goed en zag dat de koffie in het aanrechtkastje gedruppeld was..... En dit is dan zomaar een dag (vandaag) met extra dingetjes, komt het "gewone" huishouden nog bij. (al had ik vandaag maar weinig zin)
Ik heb ook 3 kinderen hoor (je quote mij) en ben echt niet 2h per dag (ELKE dag) bezig met het huishouden. Laat staan meer. En ik geloof echt dat dat komt omdat wij gewend zijn om het huishouden te doen naast ons werk. Je hebt dan simpelweg minder tijd en moet efficienter, praktischer, sneller werken. Ik word bijv helemaal kriebel als ik zie hoeveel tijd mijn moeder besteedt aan de was. Ik plan die altijd in de tijd dat kinderen pyjama aandoen en tandenpoetsen. Dan heb ik de was opgehangen, droger aan, volgende was aan. Die tweede was eruit als ik naar bed ga, ophangen kost 5min. Is geen een aparte taak of zo. En zo met bijna alles.