Ik moet mijn man vaak ook wel vragen om Ayla even te verschonen ofzo, maar goed, zo is hij met alles eigenlijk, dus daar kan ik wel mee leven. Ik probeer het idd wel opgeruimd te houden, vooral in de woonkamer, dus post die binnenkomt gelijk opruimen/afhandelen, maar stoffen ofzo, hahaha, nou echt met een stofdoek heb ik dat volgens mij nog nooit gedaan. Gewoon lekker makkelijk met zo'n harig zuigmondje met de stofzuiger. Werkt prima en gaat een stuk sneller .
Wij leggen tennisbanen aan, onderhouden deze en richten sportvelden in. Kijk zoals nu werkt ie maar 40 uur en dat is ook heerlijk maar in de drukke maanden (maart/april tot september/oktober) werkt ie zoveel Daarom gaan we ook regelmatig lekker weg op vakantie om op te laden natuurlijk, en mijn man is opgegroeid als "sleutelkind" (werkende moeder) en hij wil perse dat zijn kinderen een moeder thuis hebben (dat vind hij heel belangrijk) dus ben ik hele dagen thuis (dat moet ook wel om de nodige rust en structuur te kunnen bieden als hij zoveel werkt) Het is een familiebedrijf, wij weten ook niet anders, mijn vader doet het, zijn vader deed het ook dus het is bij ons normaal dat ze vrouwen thuis de "baas" zijn en heel erg zelfstandig functioneren. Ik merk wel dat ik naarmate we langer bij elkaar zijn (ik ouder word) dat ik het fijner vind als hij meer thuis is) dus misschien zoeken we over een paar jaar een andere oplossing, als de kids wat ouder zijn en ik weer ga werken bijvoorbeeld) Kijk als mijn man om 4 uur weg gaat en hij komt smiddags om 5 uur thuis dan heeft ie al 13 uur gewerkt (65 uur als je 5 dagen werkt) en dan heeft ie net zoveel tijd savonds als elke andere vader met zijn kids) dus het lijkt heel veel maar ligt er maar net aan hoe vroeg je begint..
Qua kids en verschonen heb ik trouwens geen klagen, dat doet ie allemaal, hij moet soms even wennen aan hoelaat e.d. omdat ie niet echt thuis is in ons ritme maar op dat na geen problemen, wij deden ook altijd zo ik gaf hij savonds altijd de fles om 8 uur (als ie al thuis was) en 23 uur en dan als ie om 4 uur weggaat gaf hij vooraf nog even de fles ofzo) hij heeft wat avonden / nachten met onze kids op de bank gezeten, die tijden hebben ze erg intiem doorgebracht, het is ook heel duidelijk ZIJN tijd dan, en dat vind ie heerlijk..
Sorry ts wel erg offtopic... Knap hoor van jullie om dat zo te doen!Petje af... Fulltime moeder lijkt me wel erg leuk maar kan bij ons niet helaas voor de inkomsten... Misschien later als er 2 kids zijn..
Hoe doen jullie het eigenlijk in het weekend dan? Ik heb zoiets van..dan heb je ook vrij dus kun je best even helpen met dingen. Soms heb ik het idee dat hij dan denkt dat ie moet bijkomen van de week..en dus nog niet veel doen. Soms merk ik ook zelf wel dat ik dingen niet zo snel uit handen geef...dat ik het al sneller zelf doe dan hem erom te vragen, dus ligt het misschien ook wel een beetje aan mezelf? En als ik dadelijk 25u p week werk, vraag ik me af of ik dan nog alles moet doen..want hij heeft het nu al over 'och...halve dagen maar' grmbl, daar krijg ik al de kriebels van..maar goed. gewoon even duidelijk taken verdelen lijkt me?
Ik doe alles! Ikwerk maar 20 uur in de week en vriendlief misschien wel 80. vind het dan beetje lullig om te zeggen als hij uit zn werk komt dat hij nog even de was moet doen..
Ik werk 28 uur en mn man 40. Hij doet altijd de grote boodschappen (is hij mee begonnen toen ik vanaf week 25 van de zwangerschap meer rust moest nemen en niet meer mocht tillen), hij stofzuigt meestal en doet de strijk. De rest doe ik, ik mag dus niet klagen.
Ik werk 30 uur, mijn vriend 40 uur. De grote boodschappen doen we samen verder doe ik alles. Nu doet hij soms 's avonds even stofzuigen oid als ik om 8 uur al in slaap gevallen ben En als ik om hulp vraag doet hij het ook altijd!
Ik ga in Januari pas werken heb nog vrij dus doe nu zowieso alles... dan ga ik 25 uur werken 18 uur doordeweeks en 7 uur in t cafe 1 avond per week,dan is mijn man thuis en ruimt de keuken op van die dag.die werkt eigenlijk door deweeks elke avond tot ongeveer 21:30...dus ik doe eigenlijk dan ook alles. In t weekend willen we nog weleens samen aan de gang gaan en stofzuigd ie..dweilen doet ie wel altijd. Maar vind het niet erg om dingen te doen.. En de was durf ik niet aan m over te laten haha
Haha, leuk topic.. Ik werk 34 uur en manlief 40 uur + dan klust hij nog wat bij in de avonduren en zaterdagen.. Ik doe eigenlijk alles in huis, alleen koken doen we om en om. Als mijn man een keer tijd over heeft op zaterdag en ik moet werken, dan is het wel schoon als ik thuis kom.. Het komt best vaak voor dat hij gaat stofzuigen, de afwasmachine leeg haalt, de vloer gaat dweilen en zelfs strijken doet hij.. (doe ik zelf namelijk niet) Ik vind het niet zo erg om alles zelf te doen, maar als ik dan een keer vraag om te helpen dan vind ik dat hij dat ook moet doen en dat doet hij gelukkig ook.. Als ik ziek ben neemt hij mij trouwens wel helemaal over wat huishouden betreft.. (misschien maar eens vaker een dagje ziek zijn.. )