we hebben toen we een huis kochten eerst wel een mannetje laten komen voor 50 euro. (twee keer gedaan) daarna konden we het zelf. Het is even gepuzzel vind ik zelf maar we komen er tot nu toe elk jaar gelukkig weer uit (tenminste we hebben nog nooit het geld terug hoeven te betalen) moet ook zeggen dat we minder terug krijgen als eerder en dan is het geld voor zo'n mannetje steeds meer zonde. je kan ook altijd even bellen he! naar de belastingdienst als je er niet uitkomt o ja moet ook zeggen er veranderd hier ook niet veel, dus elk jaar is het ongeveer hetzelfde. dus als we opeens op een bedrag uitkomen wat veel hoger is dan moeten we het nog een keer nalopen
Is prima te doen, want het programma laat alleen datgene zien wat voor jou van toepassing kan zijn. Controleer wel altijd goed of je niet alleen de betaalde belasting erin zet, maar ook je inkomen en of je bij je koopwoning ook alles compleet invult... en je kunt natuurlijk altijd vergelijken met wat er vorig jaar uitkwam. Als dat in de buurt zit, heb je ook altijd wel een indicatie of het klopt.
wij doen het zelf, als ik ergen sniet uitkom dan ga ik op de site kijken wat ik precies moet invullen en dan komt het alsnog goed. doe het al enkele jaren en tot nu toe zonder problemen een tip, als je samen aangifte doet dan moet je op het eind het geld verdelen. door een beetje te puzzelen kan dit je veel geld schele. op zich als je het een keer hebt gedaan dan veranderd er niet zoveel. eventueel wat veranderingen in inkomens en bij het einde invullen wat je al hebt gehad en de computer doet de rest. volgens mijn als je je digit invult kun je er voor kiezen dat een grot deel al door de belasting wordt ingevult
inkomsten doe ik al jaren zelf.. ! ik heb het nooit met hulp gedaan en heb nooit terug hoeven te betalen.. alleen toen ik een hoophuis kreeg heb ik het laten doen
Wij doen het altijd zelf. Hebben een koophuis en sinds dit jaar natuurlijk ook kinderopvangtoeslag gehad. Maar met goed lezen kom je een eind en anders kan je altijd nog bellen om wat te vragen.
als je een eigen zaak heb zou ik het niet zelf doen maar als je geen koophuis hebt je hoeft alleen je inkomens en je toeslagen door te geven kun je dat makkelijk zelf hier ook geen koophuis of een zaak. ik vul het zelf in
Het is niet zo moeilijk, ik doe het ook zelf.. Maar! Na een foutje over de aangifte van 2007 waarbij we 5300 moesten terugbetalen + 700 rente, wacht ik tot na 1 maart. Dan worden de "bekende" gegevens vast ingevuld (de salaris gegevens)... daar ging het bij mij fout (ik had mijn brutoloon opgegeven bij de heffing dom dom dom). Dus uiteindelijk had ik voor 70 euro 700 minder rente betaald!!!! Aanvulling: we kregen dat pas 2 jaar later te horen dat we terug moesten betalen. En hadden we kunnen weten dat het bedrag wat we terugkregen beetje te hoog was? het was een idioot jaar, ik moest wat terugbetalen aan de UWV, maar dat was weer teveel (ivm ziektewet en werk in overleg met UWV waarbij UWV te laat verrekende)ik zat in ziektewet, ik heb dus onregelmatig gewerkt (nooit doen, ziektewet + werken om te integreren) en ik heb ook nog een maar maanden in loondienst gewerkt. O ja, ook nog veel zorgkosten. Ik had totaal geen idee wat we hadden moeten terugkrijgen.
Ik heb het altijd zelf gedaan, ook toen ik een koophuis had. Alleen vorig jaar laten doen, omdat het financieel wat ingewikkelder werd met de verkoop van 2 huizen, de koop en verbouw van 1 huis trouwen en dus een fiscale partner, en een kindje erbij. Maar als je een situatie hebt zoals je hierboven beschrijft zou ik het lekker zelf doen. Vroeg mee beginnen, en bij vragen gewoon even de belastingsdienst bellen. Spaart je snel EUR 70!
Iedereen bedankt! Zo te lezen doen veel van jullie het "alleen". Toeslagen ( in ons geval alleen kinderopvang) deed ik altijd al alleen. De belastingaangiften alleen niet. Het is nu ook pas het tweede jaar dat we het doen ( vorig jaar voor 5 jaar gedaan) dus ben ook nog niet zo bedreven erin. Mijn angst zit met name in het maken van fouten ( net als bij Daphne, het had net zo goed mijn verhaal kunnen zijn ) Zeker van die "slordige" fouten waarvan je weet, hoe stom kan ik zijn. Een nul teveel noteren ofzo.. Maar ik ga het zeker alleen doen en betrek eventueel ook mijn toeslagpartner erbij!
Begrijpelijk die angst voor het maken van fouten. Zodra je alles hebt ingevuld alles nog één keer of wellicht zelfs twee keer heel goed nog eens na lezen voor je op de verzendknop drukt. Hier wordt ook alles zelf ingevuld maar dat is ook niet meer dan logisch met twee ex-belastingambtenaren!
Wij doen het altijd zelf, hebben geen eigen huis en het enige wat je hoeft te doen is je jaaropgaven erbij pakken, het is echt niet moeilijk. Even goed de bedragen nalezen en klaar.
De bedragen die er op het eind uitrollen is niet simpelweg alleen lezen hoor. Door een voor jullie juiste verdeling kan je dat veelal veel geld schelen.
Ik doe het al sinds ik een een aangifte doe zelf. Ik vul het in, kijk het na en laat het dan ee ndag of 3 zo staan. Dan is mijn hoofd weer een beetje leeg van alle cijfers en dan kijk ik hem nog een keer grondig na en verzend ik hem. Ik verzend hem nooit meteen nadat ik hem hem ingevuld. Ik wacht altijd een paar dagen.
nou doe ik het ook altijd zelf al sinds ik 16 ben en op mezelf woon .. ik heb zelfs mijn schoonouders moeten uitleggen hoe je belasting in moet vullen .. * hadden ze nooit gedaan * ??????????????????????
Over het controleren, dat deed ik die bewuste keer ook.. Maar ik zag gewoon niet wat ik had gedaan, want de bedragen stonden gewoon op mijn jaaropgaven... Maar dan nog, dit jaar doe ik het gewoon weer zelf hihihi (en ben nu bezig met het vak Belastingwetgeving van MBA dus wie weet valt nu een ander kwartje)
Toen we nog een huurhuis hadden, deden we het zelf. Met dat programma is het heel makkelijk, vond ik. Nu met een koopwoning gebruiken we de software van Elsevier. Die werkt iets minder makkelijk, maar je kunt er wel veel meer mee. Waardoor je posten op kunt voeren die bij het programma van de bd zelf niet mogelijk zijn en je dus meer geld terug kunt krijgen! Het eerste jaar dat we ons huis hadden, heeft mijn man het samen met een kennis gedaan, die als "hobby" belastingaangiftes invult. (Daar kan ik me dus niks bij voorstellen ) Inmiddels zou hij het prima zelf kunnen hoor, maar ze doen het nog steeds samen omdat die man het dus leuk vindt om te doen. Hij zit er ook wel echt "in", waardoor hij soms wel aan dingen denkt die wij misschien niet zouden bedenken. Vervolgens vult mijn man de belastingaangifte van de buurvrouw weer in, haha. Deze kennis doet het gratis, het 'kost' alleen een lunch Dus blijven we het wel samen met hem doen. Maar ik zou er geloof ik geen geld aan uitgeven. Dus als die meneer er ooit mee stopt, doet manlief het gewoon weer zelf.
Hier ook geen koophuis en ik doe het altijd zelf, ook voor mn buren aan de ene kant en voor de buren aan de andere kant, én voor mijn schoonvader haha. Ben elk jaar weer de pineut Nee hoor, ik vind het ook wel leuk om te doen