Op vakantie zonder kinderen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wij hebben 2 kindjes. Een meisje van 2.5 en een jongen van 9 maanden. Het is allemaal best vermoeiend en daarom lijkt het me wel fijn om er heel even tussenuit te gaan. Gewoon een dag of 5 maximaal. Misschien met mijn moeder even naar de zon.

Alleen.... voel ik me dan zo schuldig. Ik heb het gevoel dat mijn kindjes me nodig hebben. Ze zijn zo aan mij gehecht. De jongste krijgt nog borstvoeding en ik ben bang dat ze helemaal overstuur zijn als ik zo lang weg ben.

Wat zouden jullie doen?

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ik zou geen week zonder mijn dochter kunnen, wij gaan eidn januari 3 dagen weg, 2 overnachtingen, 1ste keer dat ze 2 nachten blijft logeren

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    nee ik dus ook niet zo lang. maar aan de andere kant lijkt het me zo lekker om heel even niets te moeten. een keer iets langen slapen en gewoon even voor mezelf...

wij zijn hooguit 1 nacht weg geweest.

4. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Tja, het is heel persoonlijk. Voor mij is vakantie pas vakantie met mijn kind erbij. Ik zou het niet leuk vinden zonder haar. Maar, als jij sterk de behoefte hebt om er even alleen tussenuit te gaan dan moet je dat gevoel ook niet negeren. Maar 5 dagen is misschien meteen erg lang, ik zou een weekendje weg (2 nachten) eerst proberen.

Maar misschien kunnen de kindjes eerst een nachtje bij iemand logeren? Dan kun je ook lekker even bijtanken.

5. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Ik vind dat je echt wel soms rust verdiend. Zou me daar niet schuldig over voelen. Zou het persoonlijk wel moeilijk vinden om 5 dagen zonder mijn meis te zijn.
    Van de zomer wil ik ook een midweek weg, naar Oekraine. Maar ben der ook een beetje huiverig voor.
    Je kan dan ook niet zomaar snel naar huis mocht er thuis iets mis zijn, dat vind ik geen fijn gevoel..

6. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Zal het eens overleggen hier.
    Heb ze het liefst natuurlijk ook lekker bij me.

7. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Een weekendje weg om te wennen zou moeten kunnen toch? Kun je zien hoe erg jij de kids mist en hoe erg de kids jou missen... je hoeft je er natuurlijk echt niet schuldig over te voelen. Jij hebt je rust toch ook nodig?

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.110
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    En een weekendje naar bijvoorbeeld de Zwaluwhoeve? Is dat niks, lekker ontspannen en toch niet super ver van je kindjes vandaan?

9. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Snap ik, maartoch, ik heb ook wel es echt de behoefte om de boel de boel te laten en er ff tussenuit te gaan, zonder kind.
    Ik voel me daar ook weleens schuldig over als ik me zo voel.
    Maar ik denk dat iedere ouder dat moment zo nu en dan heeft.
    Soms moet je gewoon ff wat anders om je heen, ff bijtanken.
    Dusseh; echt niet schuldig voelen.
    Als jij dat ff nodig hebt, moet je gewoon een goed plannetje opstellen meis!

10. Feddar34

Feddar34 Fanatiek lid

23 apr 2009
    1.106
    3
    38
    Kunstenaar en piercer
    Nijmegen
    Vind ik ook!

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik ga dit jaar ook een dag of 4/5 met mijn moeder naar Italie. Als mijn zoontje bij mijn man is heb ik er alle vertrouwen in.

Om met mijn man zo lang weg te gaan en mijn zoon dan bij iemand anders te laten, zou ik weer niet kunnen. Maar dat komt omdat ik hem heel moeilijk uit handen geef.

12. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hier doen we het elk jaar.. gaan elk jaar samen weg en mijn kids zijn dan bij mijn vriendin.
    dit jaar zit zij in ons huis, zodat ze de oudste naar school kan brengen en halen.
    we gaan dan samen een weekendje weg..
    ben laatst ook een nachtje weg geweest.. ff zonder man en kinderen.. heb ik gewoon nodig om een gezellige moeder te blijven... ff geen vieze handjes, huiluurtjes en zwaan kleef aan... ff een nachtje lekker doorslapen en uitslapen...
    hoeft niet te vaak, maar wel minimaal 1x per jaar..

13. Meilan

Meilan Bekend lid

18 okt 2008
    639
    0
    0
    Liner Manager
    Antwerpen
    Zeker doen als je daar behoefte aan hebt!
    Toen mijn dochter 6 maanden was ben ik een week naar New York geweest met mijn zus. Ja, ik heb haar enorm gemist, ja ik voelde me af en toe schuldig, maar het was een fantastische beslissing geweest.
    Niet vergeten dat je niet alleen mama bent, maar ook dochter, vrouw/partner, eventueel zus, beste vriendin, ... Ook die noden moet je volgen.
    Die week in NY was ik alleen zus. Plezier maken, shoppen, praten, eten,... Allemaal dingen die al maanden niet meer gebeurden.

Dit jaar (gelukkig nieuwjaar!) gaan mijn man en ik een lang weekend weg zonder mijn dochter. Meisje gaat naar mijn moeder en we weten dat ze een fantastische tijd zal hebben. En wij kunnen dat weekend alleen maar een getrouwd koppel zijn.

Wij gaan wel meerdere keren per jaar op vakantie. Dus het is niet dat dochter nooit mee op vakantie kan. 1 keer per jaar blijft ze thuis en de rest (ongeveer 3 andere vakanties) gaat ze gewoon mee. Als we maar 1 keer per jaar weg zouden kunnen, zou ik haar niet achter laten.

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Gewoon gaan hoor! Je verdient het toch om eens in de zoveel tijd even bij te tanken?

Ik denk alleen wel dat sommigen hier gelijk hebben dat 5 dagen te lang kan zijn. Ik was van de zomer 4 dagen weg voor een cursus, en dat ging maar net. Waarom ga je niet een lang weekend ofzo? 3/4 nachten?

De zwaluwhoeve klinkt trouwens als een heel goed idee... Heerlijk!

15. silvia009

silvia009 VIP lid

13 feb 2009
    6.514
    0
    36
    Partime werkende moeder en echtgenote
    twente
    Ik ben vorig jaar 8 dagen naar turkije geweest met mn man zus en zwager neefje en mijn zoontje verbleven die dagen bijmijn moeder...
    hoewel de vakantie prachtig was doe ik het never nooit meer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wat heb ik mn kind gemist zeg

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Gewoon gaan als je daar behoefte aan hebt!
    Denk dat ik zoiets sneller zou doen als ik weet dat mijn man thuis is bij mijn dochter.
    Zou toch iets minder snel met mijn man alleen weg gaan, tenminste niet een week ofzo.

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik zou nog even wachten eigenlijk.

9 maanden is nu juist een leeftijd waar ze wat aan mama gaan hangen en eenkennig worden.

Maar goed, als je echt even op bent ( snap ik hoor) dan misschien eerst 2 dagen?

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

wij zijn toen sam 4 maandjes was 2 nachten weg geweest, lekker winkelen, stappen en uit eten... HEERLIJK.. relatie voelde ook echt weer als herboren...

In Juni zijn we een nacht weg geweest en 2 weken geleden zijn we weer samen een nacht weg geweest samen.. Ik wou liever 2 , maar moeder van mn vriend paste nu voor het eerst op 2 kids tegelijk... dus eerst maar even wennen..

Maar wij gaan dit zeker vaker doen. het is ook voor je relatie echt onwijs goed om even de volle 100% aandacht voor elkaar te hebben en niet de hele tijd aan de kinderen te moeten denken.

En voor kinderen is het ook goed vind ik dat ze ergens anders leren slapen. niks om je schuldig over te voelen.... :)

19. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Toen de jongste net 1 jaar was geworden, zijn wij met z'n tweeen 5 dagen gaan skien. Hij de helft bij de ene opa en oma en de andere helft bij de andere.
    Nu gaan we 29 januari weer skien, zonder kinderen, een hele week!
    Kleinste is dan 5 maanden en we doen het weer half/half. Opa's en oma's vinden het leuk, Tygo vond het toen ook leuk (keek nog maar amper op bij wijze van spreken toen we terugkwamen)

Je zou ook inderdaad eens kunnen beginnen met een dagje weg (iets leuks doen, uiteten, film enz enz) zodat je zelf een beetje voelt hoe het is. En dan misschien een keer met een nachtje erbij.

20. Tese

Tese Niet meer actief

Wij gaan een paar keer per jaar een nachtje weg met z'n tweetjes. Heerlijk hoor. Het langste was 3 nachten toen zijn we naar disney geweest. Als er een 2e bijkomt zal het wat moeilijker gaan maar we proberen het wel vol te blijven houden. Het is te lekker soms om gewoon even alleen maar te focussen op ons tweetjes.

Deel Deze Pagina