Ja wij doneren. De salarissen van de directeuren zijn inderdaad van de zotte. Maar kijk eens naar deze link van kwf: Inkomsten & uitgaven Er komt meer dan 100 miljoen binnen. Dan valt dat van de directeur wel weer een beetje weg. En als niemand meer zou doneren of nalaten dan zou inderdaad de directeur niet meer zoveel verdienen maar zou er ook niet zoveel onderzoek gedaan kunnen worden. Daarom steunen wij ook de hartstichting. Zonder hun onderzoeken zou mijn man overleden zijn in 2011.
Cygnet, ik heb je post gelezen, ik ga niet meer reageren op je. Kennelijk moet jij gewoon gelijk hebben. Of het laatste woord, ik weet niet precies wat het is met jou, maar ik ben er klaar mee. Denk maar wat je ervan denken wilt, het zal mij eerlijk gezegd een worst wezen. Kennelijk kun jij door de computer heen kijken hoe een ander in elkaar zit, wat die persoon denkt, waarom die persoon dat denkt, welke mening die heeft heeft en dat die mening niet met de jouwe strookt en dat dat op een of andere manier niet kan. Da´s knap trouwens, dat is wel zo´n hoog salaris in de zorg waard! Nog zoiets trouwens de salarissen in de zorg... maar daar zullen we het nu maar niet over hebben hè.... gevoelig snaartje enzo.
Volgens mij ging deze post over wel of niet doneren aan het KWF.... Niet over wie wat voor functie heeft en hoeveel geld daar dan weer mee verdiend wordt. Sommige mensen krijgen het altijd voor elkaar om een negatieve stempel op een topic te drukken. Hou lekker op met dit welles nietes spelletje zeg...
wij hebben wel maandelijks gedoneerd, maar financieel kon het niet meer uit. dus hebben alle goede doelen opgezegd.maandelijks gaven we rond de 50 euro aan goede doelen, maar dat ginf gewoon niet meer. nu gaat het financieel beter, maar zolang we hier nog geen zekerheid over hebben doen we het nog even niet. wel geef ik aan de collecte. over een paar maanden kijken we wel weer.
Ik weet niet bij wie maar ik vind de salarissen in de zorg vaak erg hoog (onder andere die van mij) maar jij schijnt heel goed te weten wat ik denk dus dit is overbodige informatie. Ik snap heel goed dat er mensen zijn die moeite hebben met het doneren aan goeie doelen wanneer zij niet weten wat er met hun donaties gedaan wordt (ik ben zelf ook om die reden met een 1 of 2 doelen gestopt) maar salarishoogten worden bepaald door zoveel factoren en als je deze vergelijkt met het bedrijfsleven (zelfde werk) dan valt het echt heel erg mee. Natuurlijk is het een boel geld... maar zo werkt de wereld. Artsen, piloten, bestuurders die krijgen nou eenmaal erg goed betaald. Er is maar een relatief kleine mensen die dat soort taken kunnen en dat is dus vraag en aanbod. En ja, er zitten absurde dingen bij maar toevallig valt dat bij de directeur van het KWF wel mee. En 2 x oja.. ben er een groot voorstander van dat 'men' bonussen moet terug betalen bij niet uitgekomen resultaten. Nu nog een manier bedenken hoe dat objectief gemaakt kan worden.
Kwf is een goed doel, maar daar zijn er zoveel van.. Dus nee, geen Kwf hier. Wel een aantal andere goede doelen (vind ik dan).
?? .... zucht.... ik moet wel even kwijt dat ondanks het feit dat jij een bestuursfunctie uitoefent in de zorg, je bijzonder kinderachtig overkomt. zullen we er nu maar over ophouden? Dit is niet echt leuk voor de overige leden. En je hoeft mij echt niet te overtuigen. Ik heb mijn beslissing al genomen. Jaren geleden al.
Zo hoog is het salaris niet? Wat moet die vent in hemelsnaam met dat geld doen? 3 villa's kopen en 5 audi's voor de deur hebben staan? Hij heeft dat geld toch helemaal niet nodig!! Als je gewoon normaal leeft krijg je dat geld nooit op. Geef het dan ook gewoon aan die onderzoeken! Ik steun 1 goed doel, Dierenlot. Meer ga ik er absoluut niet steunen. We kunnen het geld zelf niet missen.
Wij steunen maandelijks: - kwf - parkinson fonds - no kidding - war child - oxfam novib En aan (bijna) alle collectanten aan de deur en sponsoracties van buurtkinderen. Ik ben blij dat wij dit geld kunnen missen en er andere mensen mee kunnen helpen. Het zal ook een van de laatste dingen zijn waar ik op zal bezuinigen.
Ik verwacht van managers dat ze vooral niet opscheppen over hun salaris en waarom zij daar recht op denken te hebben. Ik steun wel het kwf door maandelijkse donaties en door aan collectes te geven. Anderen doen dat niet, is ook hun goed recht. En ik snap werkelijk waar niet waarom een directeur van een goed doel zoveel salaris moet ontvangen. Dit is ruim meer dan Jan modaal en dus belachelijk. Toch steun ik omdat er anders helemaal geen geld is voor onderzoek want de rijken geven net genoeg om er belastingvoordeel aan te hebben.
@Marsipulami.. ik heb het systeem niet bedacht hoor. Misschien moeten we toch maar naar een communistisch systeem.. dat zou een boel mensen hier heel gelukkig maken geloof ik. (maar waar 'idioten', 'tut' en 'gek' nou voor nodig waren.. geen idee) Gelukkig dat je wel steunt, KWF doet heel veel goeie dingen.
Momenteel geef ik aan geen enkel doel, maar wil dit jaar daar verandering in aanbrengen. Alleen gaat het dan niet naar KWF maar naar de voedselbank.
nee nee en nog eens nee ! ik steun nix! laten ze maar wat inhouden van diehoge salarissen !!!!!!!!!!!!! ( bovendien heb ik het geld niet eens om te steunen )