van mij mogen ze alles hebben als ik dood ben, maar als ik zou kunnen kiezen zouden rokers/alcoholisten mijn organen ook niet mogen hebben. en mijn vriend en ik worden als ons gezin compleet is zaad en eiceldonor.
Ik ben ook donor als ik dood ben. Enige voorwaarde is dat ik er normaal bij moet kunnen liggen als ik begraven word in een open kist. Is hij gesloten, dan mogen ze zelf het huid van mn gezicht en handen nemen. Wil wel eiceldonateur worden, maar pas als mn gezinnetje compleet is. Bloed wil ik ook wel, kon alleen ergens vinden waar ik het hier in de buurt kon doen !. Heb zelfs mn vriend overtuigd dat donor worden slim is, en ook hij heeft zich uiteindelijk laten registreren !
Ik benjarenlang bloeddonor geweest, maar op het laatst kregen ze die zak te langzaam vol en na drie keer hebben ze toen gezegd dat ik niet meer mocht geven, omdat ik anders zelf risico loop op tromboses. Verder heb ik ook een donorcodicil; ze mogen alles van me hebben! Ik heb dat ding al vanaf mijn 9e; toen heb ik een verhaal gelezen over een man die met zijn organen 5 kinderen gered heeft!
Als ik 5 kinderen kon redden zou ik ook meteen donor worden! Misschien moet ik er toch maar over nadenken want als ik het niet ben word alles toch maar begraven/gecremeerd en heeft niemand er iets aan,zelfs een zware roker niet
ben donor maar alleen inderdaad als ik dood ben, geen naalden voor bloed of wat dan ook hierzo of het moet voor familie zijn. ben voor alles donor behalve netvlies ( ik ben aan een oog blind door netvlies ontsteking ) en geen bloed vaten of hart omdat ik de ziekte van renauyd heb, dat tast je hart en bloedvaten aan als je niet goed voor je zelf en ziekte zorgt , tot nu toe nog nergens last van maar donor zijn daarvoor is dan uitgesloten voor de rest mogen ze alles hebben. xx
Ik ben orgaandonor en bloeddonor. Vind het erg belangrijk om dit te doen, vind eerlijk gezegd dat ze dit verplicht moeten maken.
Ik heb ook de ziekte van Raynaud, maar dit wist ik helemaal niet! Heeft de arts me nooit iets over verteld!
Hier staat juist hetzelfde. Als je hersendood bent zorgen ze dat je organen zuurstof blijven krijgen. Maar hier merk jij niets meer van, want jij bent dood.
van mij mogen ze echt alles gebruiken wat ze maar gebruiken kunnen! en of het nu naar een zware roker gaat of niet maakt me niet uit. mijn vader rookt al vanaf zijn 14de en mocht hij ooit een ander paar longen nodig hebben dan zou ik de donor ook heel erg dankbaar zijn... ook mogen ze van mij de wet veranderen: nu moet je perse een kaartje in je portomonee hebben zitten met het bewijs dat je donor wil zijn... maar heel veel mensen willen gerust donor zijn maar hebben geen zin in die rompslomp, vergeten het aan te vragen, stellen het uit,... nieuwe wet: een papier aanvragen als je het NIET wil! wie geen bewijs bij zich heeft dat hij het NIET wil staat zijn organen automatisch af als hij of zij sterft.... ow en ik wou een van mijn nieren afstaan aan mijn moeder, die heeft polycistische nieren en had dringend een paar nieuwe nieren nodig maar ze wou ze niet van mij aan nemen omdat ze wist dat ik in het kort nog kinderen wou ed.... uiteindelijk heeft ze nu een nier gekregen van een oudere man en tot nu toe gaat alles goed!
Ik vraag mij nu a,f omdat ik hier enkele reacties lees van mensen die het niet zijn omdat ze geen invloed hebben op waar het heen gaat. Wat zou je doen als jij, je kind, man, moeder, wie dan ook in je naaste familieband een orgaan nodig hebben? Zeggen jullie dan nee en laten die persoon vervolgens maar dood gaan? Want als iedereen zo denkt als jullie dan zijn er geen organen.
ow en nog wat: ik vind ik ook dat de mensen die weigeren om organanen af te staan na hun dood. ook niet op een donorlijst terecht moeten komen. stel ze roepen al heen hun leven ik wil geen donor worden en laten het op papier zetten ed zodat hun zeker geen donor worden... dan moeten ze ook niet verwachten een donororgaan te krijgen als ze een nieuwe long, hart of nier ofzo nodig hebben... het is geven en nemen in het leven... maar je hebt van die mensen die met alle plezier nemen maar weigeren te geven...
Dan zou ik hem gelijk afstaan. Ik ben niet tegen het donorschap, wel tegen de manier waarop het nu gaat. Ik zou met alle plezier iets afstaan als ik zou weten waar het heen zou gaan. En dan hoef ik echt niet percies te weten wie of wat. Maar meer leeftiijd etc. En als je het hebt over kinderen, man, moeder etc is dat nou net de catogerie mensen waaraan ik graag wat afsta voor en na mijn dood.
Dat als je je opgeeft als orgaan donor ook kunt aangeven wie in aanmerking komt voor jou organen of wie niet. En dat men zich daar verplicht aan moet houden.
Vind het trouwens erg dichtbij 'voor God spelen' komen als je gaat beslissen waar je organen wel en waar ze niet heen zouden gaan. Gelukkig beslist een transplantatiecommissie erover wie boven aan de wachtlijsten staan... Het systeem in NL raakt kant noch wal. Meneer Klink wil helaas niet naar het systeem wat ze in Belgie hanteren, waardoor onnodig heeeeel veel mensen overlijden... In Belgie is iedereen in beginsel donor, tenzij je bezwaar maakt. En als je je ook nog zelf als donor registreert, dan kan de familie ook een donatie van je organen niet tegenhouden na je overlijden. In NL kan dit namelijk wel.
hey wat dat je dat niet weg kan geven ???? weet wel als het aangetast is dat het niet kan, misschien als het in orde is je vaten en je hart kan het wel, je zou het even bij je arts moeten na gaan. bij welke arts zit jij ? ik schardijn in Rotterdam, is echt een top arts in dat gebied