wie donor? wat voor donor?

Discussie in 'De lounge' gestart door augurkjes, 30 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    van mij mogen ze ook alles hebben als ik er niet meer ben.
    alleen heb ik wel een vraag, weten jullie hoe het zit met vrouwelijke ei donor? is natuurlijk niet na overlijden, maar je kan toch je eitjes afstaan? ik ken namelijk iemand die heel graag een eitje wil, omdat ze zelf geen goede eitjes heeft.

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik ben alleen Donor voor na overlijden. Heb op mijn kaart staan dat mijn familie beslist hoe en wat, en heb tegen mijn familie verteld dat ze alles aan de binnenkant mogen gebruiken. dus geen oogweefsel of huid.

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Layla, je kan idd ook eitjes doneren. Je hebt geloof ik ook speciale forums waar oproepen staan van mensen die eitjes zoeken en eitjes willen doneren

4. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Als je even terug leest kun je zien dat ik ook antwoord heb gegeven.
    Maar goed noem me gerust hypocriet. Op dit moment voelt het niet oke om mij op te geven als orgaandonor. Verder kan ik nu niet concreet antwoord geven op vragen die nu helemaal niet van toepassing zijn. Antwoorden op vragen zoals wat als......Ik kan nu wel van alles vinden en willen maar dat hoeft over 10 jaar niet zo te zijn. Verder om duidelijkheid te scheppen ik heb wel degelijk aangegven wat ik wil met mijn organen en dat is dat mijn familie daar over mogen beslissen als ik er niet meer ben. Zij moeten er uiteindelijk vrede mee hebben. Dus wie weet help ik uiteindelijk wel een oude rook verslaafde. Op dit moment kan ik wel zeggen dat mijn familie beslist om het niet af te staan.

5. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    ah oke, dat wist ik niet, dacht dat het moeilijk was om eitjes te vinden, want die vrouw zit er heel erg mee,
    ze is al 2 jaar bezig, en ook al ergens achter in de 30, dus echt lang moet het dan ook niet meer duren, haar vriend heeft super goed zaad, dus daar lag het niet aan.
    ik zag wel even zeggen dat ze dat kunnen proberen, al vraag ik me af waarom ze in het ziekenhuis dat dan niet voor ze regelen.

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ja ik ben donor sinds mijn 18e, vind dat niet meer dan normaal. Als ik zelf een orgaan nodig heb wil ik hier ook graag mee gered worden. Natuurlijk 'geef' ik mijn organen het liefste aan een kindje en niet aan zware rokers met slechte longen of alcohollisten met een slechte lever. Aan de andere kant, wie ben ik om te beslissen wie mag blijven leven of niet? Heb er verder dus geen geweldige moeite mee.

7. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    #87 MvS, 31 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2010
    Natuurlijk ben ik donor!! Als ik ziek ben wil ik toch ook een orgaan kunnen krijgen? Dan zou het raar zijn als ik zelf geen donor was. :)

Mijn lief heeft, tot mijn grote ergernis, opgegeven het aan zijn nabestaanden over te laten ;) Heb hem al gezegd dat als de beslissing aan mij is ik zeg dat het mag; dat vind ie wel goed. Waarom kan hij dan niet zelf die beslissing nemen?? Vind ik zo ontzettend raar. Het mag dus wel, maar alleen als het niet zijn eigen beslissing is ofzo? Maar doordat hij nu weet dat ik 'ja' zou zeggen neemt hij toch ook al de beslissing zelf..?
    Nou ja, das een discussie waar hier in huis nog steeds geen bevredigende conclusie in bereikt is :D

-----

Over bloed doneren: dat wil ik wel heel graag, maar ik heb nogal snel een laag Hb, dus moet eerst even uitzoeken of het dan wel kan/mag. Als het kan, dan wil ik ermee gaan beginnen.

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Daar kan ik vrede mee hebben. Het is hun keuze. Ik heb al gezegt dat ik voor iedereen respect heb, wel of geen donor. En het het is zeker niet aan mij om te oordelen over mijn naasten die een orgaan krijgt of afstaat aan of van een vreemde. Dat is geheel aan hun zelf.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.853
    3.367
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0

vindt ik ook en mijn dochter is mijn alles zij zou maar wat nodig hebben

12. pacific

pacific Actief lid

22 mei 2007
    374
    0
    0
    Almere
    Ik ben zelf ook al een hele tijd orgaan donor. Ik zou zelf ook een orgaan van een ander willen als het nodig is. Het maakt mij niet uit wie het krijgt, misschien dat een zware roker het krijgt maar dat betekend dat de volgende op de lijst ook eerder een kans krijgt en zoals je hier leest krijgen vaak meerdere mensen van 1 persoon een orgaan.
    Je moet trouwens wel in het ziekenhuis overlijden en aan apparatuur liggen willen ze je organen kunnen gebruiken.

13. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

14. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Suzie dat bedacht ik me dus ook vanmorgen. heb me gisteren aangemeld voor bloed en orgaan donor en dacht eerst wil niet me huid.

Toen na een slechte nacht slapen bedacht ik me waarom ook niet? Iemand die verbrand volledig wil ik ondaks de ellende ook nog een leven kunnen geven. En wat heb ik eraan als ik dood ben? Helemaal niks! Heb het vanmorgen dus gelijk veranderd. En vertrouw erop dat me kids gewoon nog open kan dus ik er gewoon fatsoenlijk uit zal zien.

15. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Ben momenteel nog niet officieel donor maar ben wel van plan om het formulier in te gaan vullen. Als ik andere mensen er mee kan helpen dan doe ik dat.

Vind persoonlijk ook niet dat als je zelf bewust kiest om geen orgaan donor te worden dat je dan ook het recht niet hebt om er wel eentje te onvangen mocht je deze nodig hebben..

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ze zorgen er idd voor dat je er toonbaar uitziet, wat je ook gedoneerd hebt.

ik heb er straks idd niks meer aan, als iemand anders het goed kan gebruiken, waarom niet?

en zeker als het gaat om zaad of eicellen.. het was mijn ergste nachtmerrie vroeger om nooit moeder te kunnen worden. ik hoop dat ik dat later voor een ander kan voorkomen.

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Vind het niet erg dat je dit zegt hoor. Het is ook een beetje egoistisch. Nou heb ik ook wel hele slechte ogen (-13) dus vraag me af of ze er uberhaupt iets aan hebben. Maar ik vind het zo'n naar idee dat ze iets met mijn huid of ogen doen, dat ik dat echt niet wil. De rest mogen ze opmaken.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wat is egoistisch? het is meer een gevoel denk ik..

19. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    waarom vind je niet dat als je zelf bewust niet wilt doneren, je wel recht hebt op donor-organen?

vind ik heel scheef.

de organen, die zo nodig zijn, zijn er bij gratie van het feit dat er dus mensen wel zo ' goed ' en gul willen zijn anderen ermee te helpen.
    als je kiest voor niet, dan kies je wat mij betreft dat je dus niet zo goed en gul wil zijn.

' prima ' maar dan vind ik ook absoluut dat je er zelf ook geen recht op hebt.

dit geldt uiteraard voor de volwassen mensen die zelf de keuze kunnen maken. niet voor kinderen, geestelijk gehandicapten, enzovoort.

20. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Lieve schat dat zeg ik toch ook ;)

ik zeg dat als je GEEN donateur bent dat je dan ook GEEN recht hebt op een orgaan donor als je die zelf nodig hebt ;)

volgens mij staat het er verkeerd wat ik zei maar ik bedoelde het iig zoals ik nu zeg .. GEEN orgaan donor is ook geen recht op het ontvangen van een orgaan als je er eentje zelf nodig zou hebben

Deel Deze Pagina